Diferente circulación de los trenes
Diferente circulación de los trenes
Hola mi duda es . el porque la circulación de los trenes en Cataluña y País Valenciano, es diferente a Madrid, Bilbao...., es decir el sentido de los trenes cambian de lado de las vías.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Diferente circulación de los trenes
Te refieres a ferrocarril? Metro?
Re: Diferente circulación de los trenes
a los dos, aunque en metro en valencia la circulacion es como Madridvictorcasta wrote:Te refieres a ferrocarril? Metro?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Diferente circulación de los trenes
El sentido de circulación normal en la red de Adif es por la derecha, pero en algunas líneas del norte de España y que habían pertenecido anteriormente a Norte se sigue manteniendo el sentido de circulación de esta compañía, que era por la izquierda. Se circula por la izquierda en la línea Madrid-Hendaya por Valladolid, desde Pinar de las Rozas hasta Hendaya, y en el País Vasco y Asturias. El motivo por el cual se mantuvo esa tradición en esa zona y no se cambió como se hizo en Cataluña no lo se.
Re: Diferente circulación de los trenes
En Madrid el metro circula por la izquierda.miky006 wrote:a los dos, aunque en metro en valencia la circulacion es como Madridvictorcasta wrote:Te refieres a ferrocarril? Metro?
En Valencia, en FGV se circula por la derecha.
Dónde sí se va por la izquierda es en Metro Bilbao y en los tramos de vía doble de Euskotren, así cómo en FEVE.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Diferente circulación de los trenes
Tot i que aquest tema ha sortit altres cops, a la xarxa d'adif es circula per l'esquerra en general a les línies de l'antiga companyia del Nord.
A la línia Madrid-Irun a partir de Las Rozas, tot i que ho va ser des de Príncipe Pío probablement amb el canvi en aquest tram quan es va fer el by-Pass de Pinar de Las Rozas l'any 1991, també és així als trams de doble via de les diferents línies de d'Adif del País Basc i d'Astúries i entre Venta de Baños i León i d'allà fins a La Robla, tot i que realment la circulació de trens en aquestes línies està banalitzada majoritàriament.
Històricament s'ha circulat per l'esquerra en els trams València-Xàtiva i Barcelona-Manresa, la data i motiu del canvi en aquest últim cas sigui probablement l'obertura del túnel Sants-Plaça Catalunya.
La companyia del Nord així com altres companyies de la seva òrbita tenien la seva senyalització a les línies de via única situada a l'esquerra de la via no sent així en el cas de MZA.
En definitiva l'origen d'aquesta situació és històric ja que ho feien així algunes de les companyies anteriors a Renfe.
Existeixen diferents teories sobre la circulació per l'esquerra al Metro de Madrid, una d'elles per mi la més versemblant, és que en el moment de la seva construcció la circulació normal pels carrers de Madrid era per l'esquerra situació modificada molt poc temps després.
És poc probable que es decideixi canviar aquesta tradició ja que els enllaços del Pinar de las Rozas estan configurats de manera tal que obliguen a mantenir-la i les línies amb circulació per l'esquerra no fan intersecció amb cap altra línia de doble via amb circulació per la dreta i en cas que ho fes en el futur es prendria una solució semblant. Una explicació força versemblant de perquè a Catalunya no s'ha mantingut aquesta situació i a la línia Madrid Irun sí, és la senyalització doncs és força més fàcil canviar-la per circular per la dreta en els 60 km entre Barcelona i Manresa que probablement ja estigués previst de fer en aquell moment, que els 600 km entre Madrid i Irun.
És inexacte dir que el sentit de circulació normal d'adif és per la dreta, és en tot cas el majoritari, però no el normal, el RGC diu que hi ha línies on es circula per la dreta i línies on es circula per l'esquerra, diferent és el cas de França on es defineix com a normal circular per l'esquerra i com excepcional fer-ho per la dreta de forma si més no implícita.
Pel que fa a les altres xarxes ferroviàries en el cas d'Euskotren es circula per l'esquerra als trams de doble via de la línia Bilbao Sant Sebastià, però no així entre Sant Sebastià i Irun, tot i així la línia Bilbao Sant Sebastià al llarg de la història ha tingut circulació per la dreta i per l'esquerra.
A la línia Madrid-Irun a partir de Las Rozas, tot i que ho va ser des de Príncipe Pío probablement amb el canvi en aquest tram quan es va fer el by-Pass de Pinar de Las Rozas l'any 1991, també és així als trams de doble via de les diferents línies de d'Adif del País Basc i d'Astúries i entre Venta de Baños i León i d'allà fins a La Robla, tot i que realment la circulació de trens en aquestes línies està banalitzada majoritàriament.
Històricament s'ha circulat per l'esquerra en els trams València-Xàtiva i Barcelona-Manresa, la data i motiu del canvi en aquest últim cas sigui probablement l'obertura del túnel Sants-Plaça Catalunya.
La companyia del Nord així com altres companyies de la seva òrbita tenien la seva senyalització a les línies de via única situada a l'esquerra de la via no sent així en el cas de MZA.
En definitiva l'origen d'aquesta situació és històric ja que ho feien així algunes de les companyies anteriors a Renfe.
Existeixen diferents teories sobre la circulació per l'esquerra al Metro de Madrid, una d'elles per mi la més versemblant, és que en el moment de la seva construcció la circulació normal pels carrers de Madrid era per l'esquerra situació modificada molt poc temps després.
És poc probable que es decideixi canviar aquesta tradició ja que els enllaços del Pinar de las Rozas estan configurats de manera tal que obliguen a mantenir-la i les línies amb circulació per l'esquerra no fan intersecció amb cap altra línia de doble via amb circulació per la dreta i en cas que ho fes en el futur es prendria una solució semblant. Una explicació força versemblant de perquè a Catalunya no s'ha mantingut aquesta situació i a la línia Madrid Irun sí, és la senyalització doncs és força més fàcil canviar-la per circular per la dreta en els 60 km entre Barcelona i Manresa que probablement ja estigués previst de fer en aquell moment, que els 600 km entre Madrid i Irun.
És inexacte dir que el sentit de circulació normal d'adif és per la dreta, és en tot cas el majoritari, però no el normal, el RGC diu que hi ha línies on es circula per la dreta i línies on es circula per l'esquerra, diferent és el cas de França on es defineix com a normal circular per l'esquerra i com excepcional fer-ho per la dreta de forma si més no implícita.
Pel que fa a les altres xarxes ferroviàries en el cas d'Euskotren es circula per l'esquerra als trams de doble via de la línia Bilbao Sant Sebastià, però no així entre Sant Sebastià i Irun, tot i així la línia Bilbao Sant Sebastià al llarg de la història ha tingut circulació per la dreta i per l'esquerra.
UT596001 wrote:En Madrid el metro circula por la izquierda.miky006 wrote:a los dos, aunque en metro en valencia la circulacion es como Madridvictorcasta wrote:Te refieres a ferrocarril? Metro?
En Valencia, en FGV se circula por la derecha.
Dónde sí se va por la izquierda es en Metro Bilbao y en los tramos de vía doble de Euskotren, así cómo en FEVE.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Diferente circulación de los trenes
Recordeu que Nord era de capital francès... fins i tot el nom està afrancesat: "Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España"
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Diferente circulación de los trenes
Atenció, a França es circula per l´esquerra, però no en tota la xarxa, a Alsàcia i a una part de Lorena (només al departament de Moselle, capital Metz) s´hi circula per la dreta.
Això ve del fet que Alsàcia i el departament de Moselle van ser annexionats per Alemanya entre 1870 i 1918 , i després entre 1940 i 1945...
Hi ha molts salts de moltó...
Crec que m´equivoco, però em fa la impressió que algunes línies de metro de París van per l´esquerra (la 1, per exemple), i algunes per la dreta (la 9?).
Al metro de BCN hi ha l´exemple de la L2, que va per l´esquerra entre Paral.lel i Sagrada Família, i per la dreta entre Sagrada Família i Pep Ventura, amb un salt de moltó entre Monumental i Sagrada Família...
Això ve del fet que Alsàcia i el departament de Moselle van ser annexionats per Alemanya entre 1870 i 1918 , i després entre 1940 i 1945...
Hi ha molts salts de moltó...
Crec que m´equivoco, però em fa la impressió que algunes línies de metro de París van per l´esquerra (la 1, per exemple), i algunes per la dreta (la 9?).
Al metro de BCN hi ha l´exemple de la L2, que va per l´esquerra entre Paral.lel i Sagrada Família, i per la dreta entre Sagrada Família i Pep Ventura, amb un salt de moltó entre Monumental i Sagrada Família...
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Diferente circulación de los trenes
No recordo cap línia de París on es circuli per l'esquerra, i de fet, aquí hi ha videos de les línies 1 i 9 on es veu on s'hi circula per la dreta:
http://www.youtube.com/watch?v=2ayETRWRjps
http://www.youtube.com/watch?v=nW6Iev4ZSfk
Sí que es circula per l'esquerra al Metro de Lyon.
A la SNCF hi ha 3 salts de moltó per canviar del sentit de circulació de la dreta a l'esquerra perdoneu per no poder donar les ubicacions exactes.
http://www.youtube.com/watch?v=2ayETRWRjps
http://www.youtube.com/watch?v=nW6Iev4ZSfk
Sí que es circula per l'esquerra al Metro de Lyon.
A la SNCF hi ha 3 salts de moltó per canviar del sentit de circulació de la dreta a l'esquerra perdoneu per no poder donar les ubicacions exactes.
437.001 wrote:Atenció, a França es circula per l´esquerra, però no en tota la xarxa, a Alsàcia i a una part de Lorena (només al departament de Moselle, capital Metz) s´hi circula per la dreta.
Això ve del fet que Alsàcia i el departament de Moselle van ser annexionats per Alemanya entre 1870 i 1918 , i després entre 1940 i 1945...
Hi ha molts salts de moltó...
Crec que m´equivoco, però em fa la impressió que algunes línies de metro de París van per l´esquerra (la 1, per exemple), i algunes per la dreta (la 9?).
Al metro de BCN hi ha l´exemple de la L2, que va per l´esquerra entre Paral.lel i Sagrada Família, i per la dreta entre Sagrada Família i Pep Ventura, amb un salt de moltó entre Monumental i Sagrada Família...
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Diferente circulación de los trenes
El fet, que aquí va ser sense voler per un error un tan greu.437.001 wrote:Al metro de BCN hi ha l´exemple de la L2, que va per l´esquerra entre Paral.lel i Sagrada Família, i per la dreta entre Sagrada Família i Pep Ventura, amb un salt de moltó entre Monumental i Sagrada Família...
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Diferente circulación de los trenes
???Miquel wrote:El fet, que aquí va ser sense voler per un error un tan greu.437.001 wrote:Al metro de BCN hi ha l´exemple de la L2, que va per l´esquerra entre Paral.lel i Sagrada Família, i per la dreta entre Sagrada Família i Pep Ventura, amb un salt de moltó entre Monumental i Sagrada Família...
Re: Diferente circulación de los trenes
No sé com deu ser a la resta de França, però a París, si més no en algun RER a on he viatjat jo, la circulació era per l'esquerra.
També en el Bloc d'en Bernat, explicava en certa ocasió, que la LAV un cop a França i havent deixat enrere el Túnel del Pertús, les vies canviaven de cantó.
També en el Bloc d'en Bernat, explicava en certa ocasió, que la LAV un cop a França i havent deixat enrere el Túnel del Pertús, les vies canviaven de cantó.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Circulació a França
Si llegeixes més amunt, ho sabràs.Jordi Freixas wrote:No sé com deu ser a la resta de França [...]
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Diferente circulación de los trenes
A la LAV Figueres-Perpinyà hi ha un salt de moltó sortint del túnel del Pertús costat nord per intercanviar el costat de circulació de la dreta (a Catalunya) a l'esquerra (a Catalunya Nord i França).Jordi Freixas wrote:No sé com deu ser a la resta de França, però a París, si més no en algun RER a on he viatjat jo, la circulació era per l'esquerra.
També en el Bloc d'en Bernat, explicava en certa ocasió, que la LAV un cop a França i havent deixat enrere el Túnel del Pertús, les vies canviaven de cantó.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Diferente circulación de los trenes
Parece ser que los motivos son históricos...pues vaya...para seguir circulando por la izquierda se apela a la historia... y para conservar los trenes antiguos no se apela a la historia... , que ridículo
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Re: Diferente circulación de los trenes
Doncs jo em pensava ben bé que les LAV franceses anaven per la dreta. De fet, em sembla que el tram Cervera de la Marenda - Perpinyà és per la dreta. Més enllà ja, no ho sé. Algú sap el perquè d'aquest salt de moltor?Trenscat wrote:A la LAV Figueres-Perpinyà hi ha un salt de moltó sortint del túnel del Pertús costat nord per intercanviar el costat de circulació de la dreta (a Catalunya) a l'esquerra (a Catalunya Nord i França).Jordi Freixas wrote:No sé com deu ser a la resta de França, però a París, si més no en algun RER a on he viatjat jo, la circulació era per l'esquerra.
També en el Bloc d'en Bernat, explicava en certa ocasió, que la LAV un cop a França i havent deixat enrere el Túnel del Pertús, les vies canviaven de cantó.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Diferente circulación de los trenes
De Cervera fins a Perpinyà se circula per l'esquerra. El salt de motlló és per poder canviar el d'esquerra a dreta sense haver de creuar a nivell l'altra via.Jordi Freixas wrote:Doncs jo em pensava ben bé que les LAV franceses anaven per la dreta. De fet, em sembla que el tram Cervera de la Marenda - Perpinyà és per la dreta. Més enllà ja, no ho sé. Algú sap el perquè d'aquest salt de moltor?Trenscat wrote:A la LAV Figueres-Perpinyà hi ha un salt de moltó sortint del túnel del Pertús costat nord per intercanviar el costat de circulació de la dreta (a Catalunya) a l'esquerra (a Catalunya Nord i França).Jordi Freixas wrote:No sé com deu ser a la resta de França, però a París, si més no en algun RER a on he viatjat jo, la circulació era per l'esquerra.
També en el Bloc d'en Bernat, explicava en certa ocasió, que la LAV un cop a França i havent deixat enrere el Túnel del Pertús, les vies canviaven de cantó.
Re: Diferente circulación de los trenes
Llavors, com és que a la pàgina 20 del número 38 de la revista TrenMania, hi apareix una foto del Catalan Talgo (de l'any 1981, fent un BCN - Genève i remolcat per una 67.499 diesel, ja que llavors encara no estava electrificat el tram Portbou - Perpinyà) per la zona de Portvendres, CIRCULANT PRECÍSAMENT PER LA DRETA?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fotografia a l'inrevés
No podria ser que la fotografia estigués a l'inrevés, com passava no poques vegades abans del tractament digital?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Diferente circulación de los trenes
Doncs no ho sé, potser circulava per la dreta per algun motiu especial, però jo he anat i he tornat de Cervera a Perpinyà en TER i he anat per l'esquerra.