Però si el tramvia ja passa per la Meridiana! Concretament, entre el naixement d'aquesta via i la plaça de les Glòries.metring wrote:Ara faltaria un tercer "miracle", i que posessin tramvia per la Meridiana
Prolongacions Trambesòs a BCN
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
Siii, però la meva idea, que la vaig penjar fa temps, era per a que atravesés des d'on dius, fins a Can Dragó
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
és molt bona idea, i potenciant tot el que dona de si aquesta zona, com ara El Corte Ingles o l'Heron City, però trobo que hauria de tenir un ramal cap a Sagrera també, o bé que el ramal de Meridiana-Nord passi per Sagrera i després retorni al seu cursmetring wrote:Siii, però la meva idea, que la vaig penjar fa temps, era per a que atravesés des d'on dius, fins a Can Dragó
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
D'això en parlava en el fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... na#p119961
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Zoo i Parlament
Tornant al tema del zoo i del Parlament, només una cosa a mode d'off-topic: sóc totalment contrari al trasllat, ja que el Parlament perdria tota la càrrega simbòlica que li dóna el zoo. D'un costat l'animal, de l'altre, el polític.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Zoo i Parlament
Tens raó! amés, els antihigiènics no són els animals, els parlamentaris treuen caqueta per la boca, la porten al veí, i culpen als animals de les pudors a fems.Guigui wrote:Tornant al tema del zoo i del Parlament, només una cosa a mode d'off-topic: sóc totalment contrari al trasllat, ja que el Parlament perdria tota la càrrega simbòlica que li dóna el zoo. D'un costat l'animal, de l'altre, el polític.
Va, fora broma, jo sí que sóc partidari del trasllat, per una ciutadella més neta i gran, i un zoològic més gran i en condicions per als animals, amés, fa temps vaig veure un projecte de traslladar el zoo i ampliar la ciutadella, no només al zoo, sinó que també sobre part de la platja de vies de l'EdF, on es pot fer passar per sobre les vies del tramvia per fer un ramal a la Barceloneta, (i si es pot, dedicar el nom d'alguna parada d'aquest barri, a un gran galaic-català que vivia allà, en Rubianes! )
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
http://www.elpais.com/articulo/cataluna ... pcat_3/Tes
El tranvía de Sant Adrià llegará hasta Colón
El Ayuntamiento de Barcelona renuncia a instalar vías en el Paral·lel
FRANCESC ARROYO - Barcelona - 24/06/2009
El tranvía penetrará en la ciudad de Barcelona y lo hará por dos frentes: en la Diagonal, conectando los que ahora mueren en las plazas de Francesc Macià y Glòries, y por el litoral, prolongando la línea de Sant Adrià, que ahora llega a la calle de Wellington, hasta Colón. La propuesta del Ayuntamiento de Barcelona ha llegado ya a la Autoridad del Transporte Metropolitano. La decisión no se ha tomado, pero quien tiene capacidad de decisión en el organismo, por disponer de la mayoría (el Gobierno de la Generalitat), lo ve con buenos ojos, según confirmó un portavoz a este diario.
La Generalitat ve con buenos ojos la propuesta municipal
El tranvía está siendo un éxito entre los usuarios del transporte público: supera en comodidad y fiabilidad a los autobuses de TMB y resulta más eficaz que el metro para desplazamientos medios porque evita subidas y bajadas de escaleras. El resultado está a la vista. Empezó a funcionar hace cinco años y lleva transportados más de 84 millones de pasajeros. Y engordando: el pasado año, el transporte público metropolitano aumentó el número de usuarios el 2%. El crecimiento del tranvía fue del 11,1%, hasta alcanzar los 23,2 millones de viajeros: dos tercios, aproximadamente, en las líneas del Trambaix y el resto en el Trambesòs. No obstante, las cifras recogen únicamente el número de pasajeros que validan el billete. En la línea del Besòs, el número de viajeros que no paga es muy elevado.
Hasta ahora el tranvía ha funcionado en los accesos de Barcelona. En el sur, enlaza poblaciones del Baix Llobregat con la entrada de Barcelona (Francesc Macià). En el norte, une Badalona con Glòries y Sant Adrià de Besòs con las traseras del parque de la Ciutadella y la Universidad Pompeu Fabra. Decidida ya la conexión entre Glòries y por la Diagonal, se trabaja ya en la prolongación del tranvía de Sant Adrià hasta el centro de la ciudad, en el inicio de La Rambla, con la posibilidad de que se adentre ligeramente hasta Drassanes, pero sin llegar a recorrer el Paral·lel hasta la plaza de Espanya como habían pedido algunas entidades defensoras del tranvía. Es decir, el tranvía que acaba en Wellington prolongará su recorrido a través del paseo de la Circumval·lació para entrar en Marquès de l'Argentera y pasar frente a la estación de Francia y la zona de ocio que da entrada al Maremàgnum, hasta llegar al monumento a Colón.
La prolongación del tranvía será una obra relativamente sencilla ya que en parte del frente marítimo hay ahora carriles segregados para el transporte público, lo que significa que no habrá que morder espacio a otros vehículos. Además, al tratarse de una ampliación de concesión, los trámites son más cortos. La empresa que explota los tranvías declinó ayer hacer comentarios sobre la ampliación, más allá de señalar que la obra exigirá nuevos convoyes.
El tranvía de Sant Adrià llegará hasta Colón
El Ayuntamiento de Barcelona renuncia a instalar vías en el Paral·lel
FRANCESC ARROYO - Barcelona - 24/06/2009
El tranvía penetrará en la ciudad de Barcelona y lo hará por dos frentes: en la Diagonal, conectando los que ahora mueren en las plazas de Francesc Macià y Glòries, y por el litoral, prolongando la línea de Sant Adrià, que ahora llega a la calle de Wellington, hasta Colón. La propuesta del Ayuntamiento de Barcelona ha llegado ya a la Autoridad del Transporte Metropolitano. La decisión no se ha tomado, pero quien tiene capacidad de decisión en el organismo, por disponer de la mayoría (el Gobierno de la Generalitat), lo ve con buenos ojos, según confirmó un portavoz a este diario.
La Generalitat ve con buenos ojos la propuesta municipal
El tranvía está siendo un éxito entre los usuarios del transporte público: supera en comodidad y fiabilidad a los autobuses de TMB y resulta más eficaz que el metro para desplazamientos medios porque evita subidas y bajadas de escaleras. El resultado está a la vista. Empezó a funcionar hace cinco años y lleva transportados más de 84 millones de pasajeros. Y engordando: el pasado año, el transporte público metropolitano aumentó el número de usuarios el 2%. El crecimiento del tranvía fue del 11,1%, hasta alcanzar los 23,2 millones de viajeros: dos tercios, aproximadamente, en las líneas del Trambaix y el resto en el Trambesòs. No obstante, las cifras recogen únicamente el número de pasajeros que validan el billete. En la línea del Besòs, el número de viajeros que no paga es muy elevado.
Hasta ahora el tranvía ha funcionado en los accesos de Barcelona. En el sur, enlaza poblaciones del Baix Llobregat con la entrada de Barcelona (Francesc Macià). En el norte, une Badalona con Glòries y Sant Adrià de Besòs con las traseras del parque de la Ciutadella y la Universidad Pompeu Fabra. Decidida ya la conexión entre Glòries y por la Diagonal, se trabaja ya en la prolongación del tranvía de Sant Adrià hasta el centro de la ciudad, en el inicio de La Rambla, con la posibilidad de que se adentre ligeramente hasta Drassanes, pero sin llegar a recorrer el Paral·lel hasta la plaza de Espanya como habían pedido algunas entidades defensoras del tranvía. Es decir, el tranvía que acaba en Wellington prolongará su recorrido a través del paseo de la Circumval·lació para entrar en Marquès de l'Argentera y pasar frente a la estación de Francia y la zona de ocio que da entrada al Maremàgnum, hasta llegar al monumento a Colón.
La prolongación del tranvía será una obra relativamente sencilla ya que en parte del frente marítimo hay ahora carriles segregados para el transporte público, lo que significa que no habrá que morder espacio a otros vehículos. Además, al tratarse de una ampliación de concesión, los trámites son más cortos. La empresa que explota los tranvías declinó ayer hacer comentarios sobre la ampliación, más allá de señalar que la obra exigirá nuevos convoyes.
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
L´article (metring, te m´has avançat!! ), té una cosa molt interessant, ja que (tot i que sempre s´ha de tenir en compte el factor "periodistico-emmerdant") parla de fer un curt tram per l´avinguda de les Drassanes per enllaçar amb la L3, i en canvi també s´havia parlat de la possibilitat de portar-lo al World Trade Center i l´estació marítima.
Les dues solucions són bones, però és cert que una bona correspondència amb la L3 a Drassanes faria pujar molt els usuaris del Trambesòs (i de la L3?).
Què en penseu?
Les dues solucions són bones, però és cert que una bona correspondència amb la L3 a Drassanes faria pujar molt els usuaris del Trambesòs (i de la L3?).
Què en penseu?
Last edited by 437.001 on Wednesday 24/06/2009 23:35, edited 1 time in total.
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
437.001 wrote:L´article (metring, te m´has avançat!! ), té una cosa molt interessant, ja que (tot i que sempre s´ha de tenir en compte el factor "periodistico-emmerdant") parla de fer un curt tram per l´avinguda de les Drassanes per enllaçar amb la L3, i en canvi també s´havia parlat de la possibilitat de portar-lo al World Trade Center i l´estació marítima.
Les dues solucions són bones, però és cert que una bona correspondència amb la L3 a Drassanes faria pujar molt els usuaris del Trambaix (i de la L3?).
Què en penseu?
Serà del Trambesòs no???
Si s'allarga com diuen fins Drassanes les línies del Trambesòs, seria un gran pas que podria completar-se amb una hipotètica unió amb les línes del Trambaix via Comte Urgell / Ronda Sant Antoni / Sant Pau / Paral.lel .
Sense oblidar això sí, la unió directa via Diagonal
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
Em sembla genial. D'altra banda, i respecte al que diu en Mikado, jo crec què seria seguir per Creu Coberta, Sants, i Collblanc, tot i que no sé com es faria en carrers tant estrets, per tant Paral·lel fins a Plaça Espanya ja estaria bé, en el benentès de que en un futur es faria l'ampliació des de Glòries per la Gran Via de les Corts Catalanes, i pugui arribar en forma de Tram-Tren fins al Prat de Llobregat o la Zona Franca.
O bé, Fer pujar per Paral·lel, Tarragona, i accedir a Plaça Francesc Macià per l'av.tarradellas.
O bé, Fer pujar per Paral·lel, Tarragona, i accedir a Plaça Francesc Macià per l'av.tarradellas.
Last edited by Lluita1714 on Wednesday 24/06/2009 16:31, edited 2 times in total.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
Creieu que l'EDF és farà servir algun dia per el Tram? ESTARÍA PERFECTA!!!
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
sortrens wrote:Creieu que l'EDF és farà servir algun dia per el Tram? ESTARÍA PERFECTA!!!
Com a parada a Avinguda del Marqués de l'Argentera de línies passants perfecte. Com a estació terminal en cul de sac, no. Repetiriem errors passats com el Carrer Wellington
Re: Prolongacions Trambesòs a BCN
Aleshores estaría Bé fer un intercanviador Tram + Renfe + L4 Barceloneta. I així fer arribar l'Ave a l'EDF també.
mikado wrote:sortrens wrote:Creieu que l'EDF és farà servir algun dia per el Tram? ESTARÍA PERFECTA!!!
Com a parada a Avinguda del Marqués de l'Argentera de línies passants perfecte. Com a estació terminal en cul de sac, no. Repetiriem errors passats com el Carrer Wellington
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Incívics institucionalitzats
I es queden tan amples, donant cobertura al bestiar que viatja de franc, com si hagués de comptar!No obstante, las cifras recogen únicamente el número de pasajeros que validan el billete. En la línea del Besòs, el número de viajeros que no paga es muy elevado.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Incívics institucionalitzats
Desconec el TRAMBESOS perque fa temps que per motius laborals no hi accedeixo, però al TRAMBAIX faig petits estudis de mercat propis. Es a dir pujo a les derreres portes , les simples de cua, el numero de gent que no paga és superior al 25%. No treuen ni tan sols la T-10, arriben s'asseuen i ja està. El frau és més gran encara en desplaçaments interns estre pobles de 2-3 parades, ningú i dic bé ningú paga . . . . "Total pa dos paradas" et diuen.L'altra dia al baixar a Numancia hi havia control sorpresa a l'andana, vem baixar 14 persones i van enxaimpar 4 sense validar el bitllet.Guigui wrote:I es queden tan amples, donant cobertura al bestiar que viatja de franc, com si hagués de comptar!No obstante, las cifras recogen únicamente el número de pasajeros que validan el billete. En la línea del Besòs, el número de viajeros que no paga es muy elevado.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No compten
Precisament per això crec que no es pot comptabilitzar com a prospecció de rendibilitat d'una línia la gent que es cola, ja no tan sols des d'una perspectiva de recuperar part de la inversió. A part de que em sembla moralment reprovable donar algun aire de legitimitat a qui viatja a costa de la resta.mikado wrote:El frau és més gran encara en desplaçaments interns estre pobles de 2-3 parades, ningú i dic bé ningú paga . . . . "Total pa dos paradas" et diuen.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ampliació Trambesòs
Extracte de http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 20-2072921
TRANSPORTS
El tramvia arribarà a la plaça d'Urquinaona abans del 2020
Un altre objectiu és posar en funcionament fins a 103 quilòmetres de nova xarxa ferroviària i 92 noves estacions
Divendres, 13 de juliol del 2012 - 12:42h.
XABIER BARRENA / Barcelona
El consell d'administració de l'Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) ha aprovat inicialment el nou Pla Director d'Infraestructures (PDI) per al període 2011-2020. Un pla marcat, òbviament, pels problemes pressupostaris de les administracions, en especial de la Generalitat. La intenció és posar en funcionament en aquest període fins a 103 quilòmetres de nova xarxa ferroviària i 92 noves estacions. Més que novetats, el PDI 2011-2020 aporta confirmacions de plans anteriors, que, en l'actual conjuntura econòmica, no és poca cosa. Això sí, en el capítol de les sorpreses s'ha de destacar l'arribada del tramvia al cor de la ciutat, a la plaça d'Urquinaona.
TRANSPORTS
El tramvia arribarà a la plaça d'Urquinaona abans del 2020
Un altre objectiu és posar en funcionament fins a 103 quilòmetres de nova xarxa ferroviària i 92 noves estacions
Divendres, 13 de juliol del 2012 - 12:42h.
XABIER BARRENA / Barcelona
El consell d'administració de l'Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) ha aprovat inicialment el nou Pla Director d'Infraestructures (PDI) per al període 2011-2020. Un pla marcat, òbviament, pels problemes pressupostaris de les administracions, en especial de la Generalitat. La intenció és posar en funcionament en aquest període fins a 103 quilòmetres de nova xarxa ferroviària i 92 noves estacions. Més que novetats, el PDI 2011-2020 aporta confirmacions de plans anteriors, que, en l'actual conjuntura econòmica, no és poca cosa. Això sí, en el capítol de les sorpreses s'ha de destacar l'arribada del tramvia al cor de la ciutat, a la plaça d'Urquinaona.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Ampliació Trambesòs
No m´ho crec massa, la data, però ho trobo una excel.lent idea, tot i que crec que primer la T4 hauria d´arribar al World Trade Center o com a mínim, Correus.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
El TramBesòs perfecte
La xarxa perfecta, segons el meu parer, seria aquesta:
1) T4 a EdF i WTC
2) T5 a Urquinaona
3) T4 a Port de Badalona
4) T6 a Vallbona i inclús a Montcada
5) Tram per la Diagonal
Però T5 a Urquinaona el 2020? I ens ho hem de creure? Anem a veure, per on ho fan, si és que es fa...
Se'm passen més coses pel cap però aquí ja no toquen.
1) T4 a EdF i WTC
2) T5 a Urquinaona
3) T4 a Port de Badalona
4) T6 a Vallbona i inclús a Montcada
5) Tram per la Diagonal
Però T5 a Urquinaona el 2020? I ens ho hem de creure? Anem a veure, per on ho fan, si és que es fa...
Se'm passen més coses pel cap però aquí ja no toquen.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.