Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Augment de tarifes en serveis amb 449

Post by liniadelRipollés »

Avui he emprat el nou servei 449 i per tant puc fer una avaluació de la meva experiència al tram de rodalies Barcelona-Sant Celoni, utilitzant la tarifa 228 "Ferias Congresos Barcelona Meeting Point" amb un 30% de descompte sobre la tarifa general, per tant he utilitzat el MD amb un descompte d'un 11% sobre el preu anterior del Catalunya Exprés. :D "La cuestión era hacer algo"

Avantatges del 449 respecte del 448:

Accés PMR amb rampa retràctil que arriba a andana.
Lavabo PMR
Màquines autovenda de begudes i snacks a preu raonable amb petit espai de barra.
Portabicicletes
Portamaletes específics
Megafonia en anglès.

Defectes dels 449 respecte els 448:

Seients "Medio Duros"
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Augment de tarifes en serveis amb 449

Post by Pe Jorba »

Jo també vaig estrenar ahir aquest nou servei de MD -vaig fer Barcelona-Girona d'anada i tornada- i em va quedar la sensació que estava fent un viatge amb un tren d'altes prestacions (com en diuen): amb un AVE, un Alaris, un Euromed... A més del que assenyala Líniadel Ripollès, s'ha de fer esment -és clar- que les comoditats del tren, i tot l'acabat (afegit al fet que les unitats siguin noves de trinca, i afegit a la consegüent netedat, i afegit a la poca ocupació dels trens que vaig agafar), fan -van fer almenys ahir- que el viatge transcorri/transcorregués amb una placidesa, una tranquil.litat, que de segur que sabran aprofitar els viatgers/usuaris/clients..., que hauran d' agrair a RENFE que el viatge tingui tanta durada, tanta, com el fet amb les 448, les 470 o les 440R) . (De fet., m'agradaria de saber si això de què parlo -placidesa, tranquil.litat, possibilitat de treballar...- seria aplicable en un viatge en una hora punta.)
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Augment de tarifes en serveis amb 449

Post by liniadelRipollés »

Estic d'acord amb Pe Jorba que aquest tren comença a semblar un Larga Distància sense cafeteria (bé, de fet puc dir que ho és: és un Larga Distància Media Distancia sense cafeteria ni hostessos/es) :P
I poca broma! caldria veure si no tindria èxit un tren de Media Distancia convencional amb un cotxe cafeteria non-stop! Pels viatges matinals molts cafetons, entrepans i begudes! Una cafeteria 2.0! Deixo la idea per als gestors de Renfe que llegeixen el fotracat.
Un dels defectes que li trobo als 449 és que per a ser trens de nova concepció no han aplicat la bigueta tranversal per subjectar els seients a la paret del tren. Ho han fet amb bases a terra, el que difuculta les tasques de neteja de manera prou important i amb el temps quedaran racons bruts de difícil accés.
Les 112 d'FGC són un bon exmple de bigueta tranversal i veureu el tren net ja que no hi ha espais cecs on no arribin els estris de neteja-
El meu viatge, per cert, anava complet de gent tot i el 19% d'augment del bitllet senzill.

Pe Jorba wrote:Jo també vaig estrenar ahir aquest nou servei de MD -vaig fer Barcelona-Girona d'anada i tornada- i em va quedar la sensació que estava fent un viatge amb un tren d'altes prestacions (com en diuen): amb un AVE, un Alaris, un Euromed... A més del que assenyala Líniadel Ripollès, s'ha de fer esment -és clar- que les comoditats del tren, i tot l'acabat (afegit al fet que les unitats siguin noves de trinca, i afegit a la consegüent netedat, i afegit a la poca ocupació dels trens que vaig agafar), fan -van fer almenys ahir- que el viatge transcorri/transcorregués amb una placidesa, una tranquil.litat, que de segur que sabran aprofitar els viatgers/usuaris/clients..., que hauran d' agrair a RENFE que el viatge tingui tanta durada, tanta, com el fet amb les 448, les 470 o les 440R) . (De fet., m'agradaria de saber si això de què parlo -placidesa, tranquil.litat, possibilitat de treballar...- seria aplicable en un viatge en una hora punta.)
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Unitats noves, unitats netes

Post by Guigui »

Pe Jorba wrote:[...]afegit al fet que les unitats siguin noves de trinca, i afegit a la consegüent netedat, [...]
Cosa que alimenta la teoria aparentment estesa a Renfomentadif que la neteja i l'aspecte cuidat només és possible amb la flotamamodennaduropa. Qualsevol altra cosa els deu semblar una pèrdua de temps i diners.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
César
N5
N5
Posts: 152
Joined: Wednesday 31/05/2006 16:42
Location: Flaçà
Contact:

Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Post by César »

Completamente de acuerdo con el liniadelRipollés !! :ok
Ayer también pude estrenarme el las unidades 449, en concreto entre Portbou - Girona y lo único apunte negativo es la dureza de los asientos ... puede que con el tiempo se vuelvan mas blanditos, jajajaja !! :P
Defectes dels 449 respecte els 448:

Seients "Medio Duros"
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pagar més per anar dur

Post by Guigui »

Ah, doncs és aquesta la comoditat per la qual cal pagar més. Renfe, en la seva línia informativa: abusadors i mentiders.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Post by liniadelRipollés »

Els seients són una de les parts més importants d'un tren. Queda clar que a Renfe Poca Distancia son durs, i a Renfe Media Distancia tendeixen als mig durs.

César wrote:Completamente de acuerdo con el liniadelRipollés !! :ok
Ayer también pude estrenarme el las unidades 449, en concreto entre Portbou - Girona y lo único apunte negativo es la dureza de los asientos ... puede que con el tiempo se vuelvan mas blanditos, jajajaja !! :P
Defectes dels 449 respecte els 448:

Seients "Medio Duros"
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Post by liniadelRipollés »

En facebook sería el la Liniadelripollés... :riure
César wrote:Completamente de acuerdo con el liniadelRipollés !! :ok
Ayer también pude estrenarme el las unidades 449, en concreto entre Portbou - Girona y lo único apunte negativo es la dureza de los asientos ... puede que con el tiempo se vuelvan mas blanditos, jajajaja !! :P
Defectes dels 449 respecte els 448:

Seients "Medio Duros"
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
ElDesi1994
N7
N7
Posts: 343
Joined: Sunday 22/03/2009 18:04
Facebook: Josué Ferrero
Location: Mollet del Vallès
Contact:

Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Post by ElDesi1994 »

Demà al YouTube un video d'avui on surten Rodalies, MD, Talgo Marenostrum, i ... LES DUES 449!!! :D
Video fet a Mollet Sant Fost al voltant de les 16 a les 18h.
Parlem amb propietat.
User avatar
ElDesi1994
N7
N7
Posts: 343
Joined: Sunday 22/03/2009 18:04
Facebook: Josué Ferrero
Location: Mollet del Vallès
Contact:

Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Post by ElDesi1994 »

Parlem amb propietat.
aso111
N5
N5
Posts: 98
Joined: Saturday 11/04/2009 17:46
Location: Térmens (Lleida)
Contact:

Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Post by aso111 »

no els hi queda malament del tot les linies de MD a les 449 :)
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Post by josep_serre »

Bé nois, el dia 11 nova fase d'implantació dels trens de la sèrie 449 us passo a relacionar els nous serveis coberts amb aquest material seguint indicant origen, destinació i hora de sortida d'origen i dies de circulació.

Girona Barcelona 6:11 de dilluns a divendres
Girona Barcelona 6:26 només dissabtes
Figueres Barcelona 6:40 de dilluns a divendres i diumenge des de Girona 7:10
Figueres Barcelona 8:17 dissabtes, de dilluns a divendres ja es feia
Portbou Barcelona 11:26 Diari, ja es feia els dissabtes
Portbou Barcelona 13:26 Diari
Portbou Barcelona 17:56 Diumenges
Figueres Barcelona 18:47 Diari
Figueres Barcelona 17:17 de dilluns a divendres

Barcelona Portbou 7:46 diumenges, dissabtes ja es feia.
Barcelona Portbou 8:16 de dilluns a divendres
Barcelona Portbou 9:46 dissabtes i diumenges
Barcelona Portbou 14:16 de dilluns a divendres, dissabtes ja es feia
Barcelona Portbou 14:46 diumenges
Barcelona Figueres 16:16 de dilluns a divendres i diumenges
Barcelona Figueres 19:46 de dilluns a divendres
Barcelona Figueres 20:16 Diari, dissabtes ja es feia
Barcelona Girona 21:46 dissabtes i diumenges

Els trens que ni en aquest canvi ni en l'anterior s'han passat a cobrir amb 449 seguiran fent-se amb 448 i a mitjan desembre està prevista la substitució total d'aquests trens en aquest corredor en el servei Catalunya Exprés.
Last edited by josep_serre on Monday 02/11/2009 12:07, edited 1 time in total.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pressa per fer calaix

Post by Guigui »

Amb la perspectiva de cobrar més "per major confort", se'ls nota la pressa. En canvi, on no hi suquen, van amb tota la parsimònia del món.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
solde13
N5
N5
Posts: 96
Joined: Friday 02/01/2009 12:39
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Location: Montmeló
Contact:

Re: Augment de tarifes en serveis amb 449

Post by solde13 »

liniadelRipollés wrote: Un dels defectes que li trobo als 449 és que per a ser trens de nova concepció no han aplicat la bigueta tranversal per subjectar els seients a la paret del tren. Ho han fet amb bases a terra, el que difuculta les tasques de neteja de manera prou important i amb el temps quedaran racons bruts de difícil accés.
Les 112 d'FGC són un bon exmple de bigueta tranversal i veureu el tren net ja que no hi ha espais cecs on no arribin els estris de neteja-
O els civia, sense anar mes lluny.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Post by Trenscat »

He penjat a trenscat la fitxa de la unitat 449 amb característiques tècniques i fotos exteriors i interiors.

http://www.trenscat.com/renfe/ut449_ct.html
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Post by Nozomi »

Molt interessant el reportatge i tamè el video de ElDesi1994, 10 cotxes encara que siga en doble queda molt... com de certa illa a l'extrem orient :D si bé allí aniria en simple i no en doble :D o amb una zona de pas entre les dos unitats :reve

Respecte als interiors no sé, sembla que segueixen molt la línia pijotades made in Renfe que tan poc m'agrada, les pantalletes > on hi haja una bona fila de leds que funcione correctament, la llum de lectura > si no s'han de tancar mai les llums generals quin sentit tenen?, les portes al mig del cotxe i la separació física dels dos espais > una m'ampareta de vidre no quedaria millor i menys separador en tanta porta?

Etc... aquest cap de setmana a veure si el provo.
User avatar
ElDesi1994
N7
N7
Posts: 343
Joined: Sunday 22/03/2009 18:04
Facebook: Josué Ferrero
Location: Mollet del Vallès
Contact:

Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Post by ElDesi1994 »

Nozomi wrote:Molt interessant el reportatge i tamè el video de ElDesi1994, 10 cotxes encara que siga en doble queda molt... com de certa illa a l'extrem orient :D si bé allí aniria en simple i no en doble :D o amb una zona de pas entre les dos unitats :reve
Grasies :D .
Parlem amb propietat.
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Post by 470 »

Hola, pues si, como la mayoria opino que los asientos son bastante duros, el hecho de que los asientos vayan anclados al
suelo puede ser entre otras cosas por el tema de los enchufes aunque no lo se y solo es una opinión, otra cosa que no me gusta mucho son los escalones de las puertas, encuentro que para las personas mayores son muy pronunciados y bastante incomodos.Respecto a las unidades viejas las 440 creo que ya las han retirado (esas prestadas de cercanias) y las 470 empezar a despediros de ellas porque ya hay 10 und 449 en servicio el mes que viene seran 12 y todo no cabe en San Andres Condal.
User avatar
ElDesi1994
N7
N7
Posts: 343
Joined: Sunday 22/03/2009 18:04
Facebook: Josué Ferrero
Location: Mollet del Vallès
Contact:

Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Post by ElDesi1994 »

470 wrote:Respecto a las unidades viejas las 440 creo que ya las han retirado
Eso ya lo sabiamos (solo quedan las Reformadas)
470 wrote:ya hay 10 und 449 en servicio el mes que viene seran 12 y todo no cabe en San Andres Condal.
Ahora cabrá menos, con esto del AVE... >:(

Por cierto, Benvingut al Fòrum!
Parlem amb propietat.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment unitats sèrie 449 a Catalunya

Post by Mako448 »

Dimecres entra la segona fase d'implantació de les 449 per la línia de Girona.

M'agradaria saber que és faràn amb les 448R que sobrin(que seràn unes quantes),les enviaràn a fer els REX i CEX del sud que normalment van amb 470?Com a la primera fase d'implantació dos Regionals de la línia de Tortosa que és feien amb 440R van passar a fer-se amb 448R,i van passar a ser serveis tarificats com "express",potser la tendència sigui aquesta.

També espero que treguin les 470 dels serveis express,no són els trens mé adients per aquests serveis,i que tots els serveis que és fan amb 470 és passin a fer-se amb 448R,i que les 470 facin els Regionals normals i corrent tant al nord com al sud com també a la Manresa-Lleida.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”