Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
Bé després d'haver fer l'estudi sobre la venda i validació a estacions de rodalies ara vull anunciar que inicio un procés per fer un estudi d'estacions d'autobusos a Catalunya, si algú vol donar-me dades de les estacions que tingui a l'abast ja sigui per residència o pels seus desplaçaments per missatgeria privada ja no caldrà que hi vagi jo
Aquest text seria l'explicació de l'estudi a realitzar, s'adjunta un model de fitxa tècnica per les estacions.
Seguint la experiència adquirida en l’estudi sobre la venda i validació de bitllets a les estacions de Rodalies de Catalunya s’inicia ara un procés per fer un estudi sobre les estacions d’autobusos a Catalunya.
Aquest procés tindrà les següents fases:
Anunci del procés de l’estudi, s’anunciarà al Fòrum del Transport Català que es pensa realitzar aquest estudi.
Recollida de dades, es visitaran les estacions d’autobusos per tal d’obtenir les informacions que s’estan buscant.
Redacció, es redactarà en un informe l’estudi realitzat.
Publicació, es publicarà al Fòrum del Transport Català l’estudi realitzat.
L’estructura de l’estudi serà la següent:
Introducció, aquí es faran constar els motius pels quals s’ha fet l’estudi, la metodologia, les definicions que s’han donat als diferents aspectes que s’han valorat.
Atès que aquest treball té una gran dispersió geogràfica podria tenir un període de realització força prolongat, per aquest motiu està obert a que les persones puguin aportar les dades d’estacions que els resultin properes o quotidianes, malgrat tot es preveu un termini orientatiu de 6 mesos a partir de la data de publicació al Fòrum del Transport Català.
L’estudi es basarà en les estacions d’autobús relacionades en els anuaris estadístics de la Generalitat de Catalunya, així mateix es podrà considerar una llista a part d’instal•lacions anàlogues, la llista d’estacions està relacionada al final d’aquest text.
Per estudiar les estacions d’autobusos prendrem les següents dades:
Recinte, es farà constar una descripció del recinte de l’estació, els aspectes importants són, la delimitació del recinte, si és a l’aire lliure o no així com la seva configuració, accés i sortida dels vehicles pel mateix lloc o diferent lloc, separació de la via pública
Destinacions disponibles, es podrà segons el cas ser més o menys exhaustiu però en tots els casos s’inclouran capitals de comarca, capitals de província espanyoles, capitals d’Estat i en cas de no poder-se relacionar totes les destinacions per referir-se a les destinacions que no s’esmentin s’afegirà “altres destinacions de la comarca/província/estat”, es relacionaran expressament aquelles destinacions com ara polígons industrials universitats o aeroports. Es farà una llista a part per les destinacions que no tinguin un mínim d’una expedició diària.
Condicions d’espera, es farà constar en quines condicions s’han d’esperar els autobusos, si hi ha sala d’espera, marquesina o instal•lacions similars per protegir els viatgers dels efectes del sol, vent, pluja, neu, fred o qualsevol altra incidència meteorològica, en cas de recintes tancats es farà constar si hi ha aire condicionat o calefacció.
Estacionament dels vehicles, es farà constar si es tracta d’estacionament en bateria, semibateria o en línia.
Nombre d’andanes, es farà constar el nombre d’andanes disponibles a l’estacionament de vehicles.
Concessionari, es farà constar el nom del concessionari, estadísticament es diferenciarà si es tracta d’una empresa, d’un ajuntament, d’una empresa municipal, d’una empresa d’autobusos, per aquestes dades es farà servir les dades aparegudes a l’Anuari Estadístic de la Generalitat.
Serveis de l’estació, es farà constar aquells serveis que es presten a l’estació que no siguin el transport de viatgers i el seu equipatges com ara, la venda de bitllets, especificant quins són els que estan a la venda, consigna, paqueteria, la informació de l’estació, informació turística.
Establiments de l’estació, es farà constar aquells establiments que existeixen a les estacions tals com bars, botigues, lloguer de vehicles, també s’especificarà quan els establiments ocupin part del vestíbul.
Informació, es farà constar els elements d’informació que hi hagi disponibles diferenciant la informació estàtica i la dinàmica, sent objecte principal aquesta última i caldrà saber si es disposa de monitors, teleindicadors, megafonia, així com la informació a temps real, retards, quan a la informació estàtica es farà constar en quines condicions està disponible i la mancança d’alguna informació, també es farà constar els elements d’informació dinàmica fora de servei, també s’inclourà si l’estació té algun servei d’informació com ara pàgina web o telefònic.
Horari es farà constar l’horari de l’estació d’autobusos que normalment serà l’horari del seu vestíbul, de tota manera caldrà fer constar si alguna part de les instal•lacions són accessibles en l’horari de tancament.
Intermodalitat, es farà constar els mitjans de transport que conflueixen a l’estació d’autobusos tals com línies d’autobús urbà, tramvia, metro, serveis ferroviaris, en aquest últim cas s’especificarà el servei ferroviari quan es tracti de la Xarxa d’Adif diferenciant si és de rodalies, de mitjana distància o de llarga distància, en el cas de FGC es distingirà línies metropolitanes i línia Lleida-La Pobla de Segur, es farà esment específic quan sense confluir a l’estació d’autobusos existeixin altres serveis de transport al mateix municipi, es relacionarà expressament l’existència d’un servei regular cap a una altra mitjà de transport.
Observacions es farà constar aquells detalls no previstos i alhora rellevants de l’estació, s’hi inclouran situacions transitòries de les estacions com ara obres que facin canviar a curt termini les dades obtingudes així com emplaçaments provisionals.
En funció del desenvolupament de la recollida de dades es podran fusionar afegir i eliminar apartats sent per tant aquesta estructura és únicament orientativa.
Relació d’estacions d’autobús per analitzar:
Amposta, Balaguer, Barcelona-Nord, Barcelona-Sant Andreu, Barcelona-Sants, Blanes, Les Borges Blanques, Caldes de Montbui, Cambrils, Camprodon, Cervera, l’Escala, Figueres, Gandesa, Girona, Granollers, Igualada, Lleida, Lloret de Mar, Manresa, Mollerussa, Montblanc, Móra d'Ebre, Navàs, Olot, Palafrugell, Platja d'Aro La Pobla de Segur, El Pont de Suert, Reus, Ripoll, Roses, Sabadell, Sant Carles de la Ràpita, Sant Feliu de Guíxols, Santa Coloma de Farners, La Seu d'Urgell, Solsona, Sort, Súria, Tarragona, Tàrrega, Terrassa, Tortosa, Tossa de Mar, Tremp, Valls, El Vendrell, Vic, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú
Aquest text seria l'explicació de l'estudi a realitzar, s'adjunta un model de fitxa tècnica per les estacions.
Seguint la experiència adquirida en l’estudi sobre la venda i validació de bitllets a les estacions de Rodalies de Catalunya s’inicia ara un procés per fer un estudi sobre les estacions d’autobusos a Catalunya.
Aquest procés tindrà les següents fases:
Anunci del procés de l’estudi, s’anunciarà al Fòrum del Transport Català que es pensa realitzar aquest estudi.
Recollida de dades, es visitaran les estacions d’autobusos per tal d’obtenir les informacions que s’estan buscant.
Redacció, es redactarà en un informe l’estudi realitzat.
Publicació, es publicarà al Fòrum del Transport Català l’estudi realitzat.
L’estructura de l’estudi serà la següent:
Introducció, aquí es faran constar els motius pels quals s’ha fet l’estudi, la metodologia, les definicions que s’han donat als diferents aspectes que s’han valorat.
Atès que aquest treball té una gran dispersió geogràfica podria tenir un període de realització força prolongat, per aquest motiu està obert a que les persones puguin aportar les dades d’estacions que els resultin properes o quotidianes, malgrat tot es preveu un termini orientatiu de 6 mesos a partir de la data de publicació al Fòrum del Transport Català.
L’estudi es basarà en les estacions d’autobús relacionades en els anuaris estadístics de la Generalitat de Catalunya, així mateix es podrà considerar una llista a part d’instal•lacions anàlogues, la llista d’estacions està relacionada al final d’aquest text.
Per estudiar les estacions d’autobusos prendrem les següents dades:
Recinte, es farà constar una descripció del recinte de l’estació, els aspectes importants són, la delimitació del recinte, si és a l’aire lliure o no així com la seva configuració, accés i sortida dels vehicles pel mateix lloc o diferent lloc, separació de la via pública
Destinacions disponibles, es podrà segons el cas ser més o menys exhaustiu però en tots els casos s’inclouran capitals de comarca, capitals de província espanyoles, capitals d’Estat i en cas de no poder-se relacionar totes les destinacions per referir-se a les destinacions que no s’esmentin s’afegirà “altres destinacions de la comarca/província/estat”, es relacionaran expressament aquelles destinacions com ara polígons industrials universitats o aeroports. Es farà una llista a part per les destinacions que no tinguin un mínim d’una expedició diària.
Condicions d’espera, es farà constar en quines condicions s’han d’esperar els autobusos, si hi ha sala d’espera, marquesina o instal•lacions similars per protegir els viatgers dels efectes del sol, vent, pluja, neu, fred o qualsevol altra incidència meteorològica, en cas de recintes tancats es farà constar si hi ha aire condicionat o calefacció.
Estacionament dels vehicles, es farà constar si es tracta d’estacionament en bateria, semibateria o en línia.
Nombre d’andanes, es farà constar el nombre d’andanes disponibles a l’estacionament de vehicles.
Concessionari, es farà constar el nom del concessionari, estadísticament es diferenciarà si es tracta d’una empresa, d’un ajuntament, d’una empresa municipal, d’una empresa d’autobusos, per aquestes dades es farà servir les dades aparegudes a l’Anuari Estadístic de la Generalitat.
Serveis de l’estació, es farà constar aquells serveis que es presten a l’estació que no siguin el transport de viatgers i el seu equipatges com ara, la venda de bitllets, especificant quins són els que estan a la venda, consigna, paqueteria, la informació de l’estació, informació turística.
Establiments de l’estació, es farà constar aquells establiments que existeixen a les estacions tals com bars, botigues, lloguer de vehicles, també s’especificarà quan els establiments ocupin part del vestíbul.
Informació, es farà constar els elements d’informació que hi hagi disponibles diferenciant la informació estàtica i la dinàmica, sent objecte principal aquesta última i caldrà saber si es disposa de monitors, teleindicadors, megafonia, així com la informació a temps real, retards, quan a la informació estàtica es farà constar en quines condicions està disponible i la mancança d’alguna informació, també es farà constar els elements d’informació dinàmica fora de servei, també s’inclourà si l’estació té algun servei d’informació com ara pàgina web o telefònic.
Horari es farà constar l’horari de l’estació d’autobusos que normalment serà l’horari del seu vestíbul, de tota manera caldrà fer constar si alguna part de les instal•lacions són accessibles en l’horari de tancament.
Intermodalitat, es farà constar els mitjans de transport que conflueixen a l’estació d’autobusos tals com línies d’autobús urbà, tramvia, metro, serveis ferroviaris, en aquest últim cas s’especificarà el servei ferroviari quan es tracti de la Xarxa d’Adif diferenciant si és de rodalies, de mitjana distància o de llarga distància, en el cas de FGC es distingirà línies metropolitanes i línia Lleida-La Pobla de Segur, es farà esment específic quan sense confluir a l’estació d’autobusos existeixin altres serveis de transport al mateix municipi, es relacionarà expressament l’existència d’un servei regular cap a una altra mitjà de transport.
Observacions es farà constar aquells detalls no previstos i alhora rellevants de l’estació, s’hi inclouran situacions transitòries de les estacions com ara obres que facin canviar a curt termini les dades obtingudes així com emplaçaments provisionals.
En funció del desenvolupament de la recollida de dades es podran fusionar afegir i eliminar apartats sent per tant aquesta estructura és únicament orientativa.
Relació d’estacions d’autobús per analitzar:
Amposta, Balaguer, Barcelona-Nord, Barcelona-Sant Andreu, Barcelona-Sants, Blanes, Les Borges Blanques, Caldes de Montbui, Cambrils, Camprodon, Cervera, l’Escala, Figueres, Gandesa, Girona, Granollers, Igualada, Lleida, Lloret de Mar, Manresa, Mollerussa, Montblanc, Móra d'Ebre, Navàs, Olot, Palafrugell, Platja d'Aro La Pobla de Segur, El Pont de Suert, Reus, Ripoll, Roses, Sabadell, Sant Carles de la Ràpita, Sant Feliu de Guíxols, Santa Coloma de Farners, La Seu d'Urgell, Solsona, Sort, Súria, Tarragona, Tàrrega, Terrassa, Tortosa, Tossa de Mar, Tremp, Valls, El Vendrell, Vic, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
Per les linies que utilitzo no havia passat mai per cap de les estacions de bus de BCN i sincerament m'han decebut molt, Sants i Fabra i Puig pk no hi ha res a part de la marquesina ja que un espai a racer de les inclemencies i una mica mes d'informacio als viatgers no estaria de mes, i la del Nord que tot i estar molt be no li feria mal un rentat de cara. Ara cap d'elles no arriba ni a la sola de les sabates de l'estacio intermodal de Palma, ja poden ser corruptes i el que vulguis els politics d'alla, pero almenys una infraestructura que fan esta ben feta... n'hauriem de prendre exemple. A veure si les estacions de la resta de catalunya milloren el nivell...
De nou al FTC
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
La de Berga es curiosa d'estudiar:
Si no ha canviat des del 2008, la taquilla està dins un bar on es permet fumar, i a ple hivern si vols esperar el bus o enllaçar només pots escollir entre tragar amb el fum o congelar-te a l'exterior. No hi ha cap mena d'indicador de quan surt el bus, només un rellotge, i si va amb retràs has d'estar fora esperant, per que si t'esperes calent a dins, no vindrà el xòfer a buscar-te sino que perdràs el bus.
Hi ha un lavabo d'homes i un de dones. En el de dones es pot estar assegut, en el d'homes no, hi ha un urinari i un "vàter" d'aquells de fa cent anys que s'ha d'estar en cuclilles, i no sol haver paper higiènic. Per entrar i sortir del lavabo s'ha de fer de costat, doncs es estretissim.
No hi ha consigna, es a dir, que si arribes amb maletes i vols aprofitar per fer les compres, abans d'agafar l'altre bus, has de carregar amb elles.
Si no ha canviat des del 2008, la taquilla està dins un bar on es permet fumar, i a ple hivern si vols esperar el bus o enllaçar només pots escollir entre tragar amb el fum o congelar-te a l'exterior. No hi ha cap mena d'indicador de quan surt el bus, només un rellotge, i si va amb retràs has d'estar fora esperant, per que si t'esperes calent a dins, no vindrà el xòfer a buscar-te sino que perdràs el bus.
Hi ha un lavabo d'homes i un de dones. En el de dones es pot estar assegut, en el d'homes no, hi ha un urinari i un "vàter" d'aquells de fa cent anys que s'ha d'estar en cuclilles, i no sol haver paper higiènic. Per entrar i sortir del lavabo s'ha de fer de costat, doncs es estretissim.
No hi ha consigna, es a dir, que si arribes amb maletes i vols aprofitar per fer les compres, abans d'agafar l'altre bus, has de carregar amb elles.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re:
Les màquines recreatives que apareixen a la fotografia probablement estiguin fora de la llei, tot i que la culpa és en tot cas de la Generalitat si ho ha autoritzat i no corresponia, per cert Berga no apareix com a estació d'autobús
Ecomobisostrans wrote:La de Berga es curiosa d'estudiar:
Si no ha canviat des del 2008, la taquilla està dins un bar on es permet fumar, i a ple hivern si vols esperar el bus o enllaçar només pots escollir entre tragar amb el fum o congelar-te a l'exterior. No hi ha cap mena d'indicador de quan surt el bus, només un rellotge, i si va amb retràs has d'estar fora esperant, per que si t'esperes calent a dins, no vindrà el xòfer a buscar-te sino que perdràs el bus.
Hi ha un lavabo d'homes i un de dones. En el de dones es pot estar assegut, en el d'homes no, hi ha un urinari i un "vàter" d'aquells de fa cent anys que s'ha d'estar en cuclilles, i no sol haver paper higiènic. Per entrar i sortir del lavabo s'ha de fer de costat, doncs es estretissim.
No hi ha consigna, es a dir, que si arribes amb maletes i vols aprofitar per fer les compres, abans d'agafar l'altre bus, has de carregar amb elles.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Es que oficialment no es una estacio d'autobus, es una parada. Però a la pràctica fa d'estació d'autobusos, per que allà es compren els bitllets, es demana la informació, etc. Lo que es vergonyós es que una població de 17.160 hab. (2009) que fa de hub per enllaçar un munt de serveis* només tingui una "parada" i no una estació en condicions.josep_serre wrote:Les màquines recreatives que apareixen a la fotografia probablement estiguin fora de la llei, tot i que la culpa és en tot cas de la Generalitat si ho ha autoritzat i no corresponia, per cert Berga no apareix com a estació d'autobús
*Desde Berga hi ha les següents destinacions: Barcelona, Aeroport, Manresa, Cambrils, Llívia, Andorra, Borredà/Ripoll, Prats de Lluçanès/Vic, Pobla de Lillet/Castellar de n'Hug, Gósol, La Coma, Valldan/Montmajor/Solsona, Puig Reig per Casserres, Queralt, a més del bus urbà i el "interurbà" (Berga-Gironella)
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re:
Per Regió 7 hi ha algun article que parla de fer una estació d'autobusos a Berga.
Ecomobisostrans wrote:Es que oficialment no es una estacio d'autobus, es una parada. Però a la pràctica fa d'estació d'autobusos, per que allà es compren els bitllets, es demana la informació, etc. Lo que es vergonyós es que una població de 17.160 hab. (2009) que fa de hub per enllaçar un munt de serveis* només tingui una "parada" i no una estació en condicions.josep_serre wrote:Les màquines recreatives que apareixen a la fotografia probablement estiguin fora de la llei, tot i que la culpa és en tot cas de la Generalitat si ho ha autoritzat i no corresponia, per cert Berga no apareix com a estació d'autobús
*Desde Berga hi ha les següents destinacions: Barcelona, Aeroport, Manresa, Cambrils, Llívia, Andorra, Borredà/Ripoll, Prats de Lluçanès/Vic, Pobla de Lillet/Castellar de n'Hug, Gósol, La Coma, Valldan/Montmajor/Solsona, Puig Reig per Casserres, Queralt, a més del bus urbà i el "interurbà" (Berga-Gironella)
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Aqui hi ha un d'aquests articles: http://www.regio7.cat/bergueda/2009/11/ ... 54157.html
Fa mes de 20 anys que es parla de fer una estacio d'autobusos a Berga, i la possiblitat que sempre es diu es aquesta de la Rasa dels Molins, però no hi ha manera que s'hi posin.
Fa mes de 20 anys que es parla de fer una estacio d'autobusos a Berga, i la possiblitat que sempre es diu es aquesta de la Rasa dels Molins, però no hi ha manera que s'hi posin.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Estació d'autobusos de Vic
El dia que vinguis a fer l'estudi a Vic, si no passa res, m'agradaria donar-te un cop de ma, ja que és la que més utilitzo. En la meva opinió, està força bé, són 15 andanes si no m'equivoco, i operen pel cap baix 5 companyies, Sagalés, Teisa, Rovira, Comasolives, i Autocars Prat. A part de l'urbà de Vic. A més a 50 metres hi ha l'estació de rodalies, i es a prop del centre, i a sota de l'edifici principal de la UVic. Per mi està ben ubicada, i ofereix bons serveis.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Estació d'autobusos de Vic
La veritat és que solc planificar-ho amb poc temps, de la majoria d'estacions en tinc algun coneixement bàsic, si puc ho faré, intento però fer en un mateix dia la visita de diverses estacions
Per cert per si algú ho vol saber ja estan estudiades totes les estacions de la demarcació de Tarragona, les de Barcelona ciutat, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, Les Borges Blanques, Lleida i Balaguer.
Les estacions següents seran Cervera, Tàrrega i Mollerussa; Tremp, La Pobla de Segur i Sort; Pont de Suert i bé per la resta encara no ho he planificat.
Per cert per si algú ho vol saber ja estan estudiades totes les estacions de la demarcació de Tarragona, les de Barcelona ciutat, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, Les Borges Blanques, Lleida i Balaguer.
Les estacions següents seran Cervera, Tàrrega i Mollerussa; Tremp, La Pobla de Segur i Sort; Pont de Suert i bé per la resta encara no ho he planificat.
UT440_132M wrote:El dia que vinguis a fer l'estudi a Vic, si no passa res, m'agradaria donar-te un cop de ma, ja que és la que més utilitzo. En la meva opinió, està força bé, són 15 andanes si no m'equivoco, i operen pel cap baix 5 companyies, Sagalés, Teisa, Rovira, Comasolives, i Autocars Prat. A part de l'urbà de Vic. A més a 50 metres hi ha l'estació de rodalies, i es a prop del centre, i a sota de l'edifici principal de la UVic. Per mi està ben ubicada, i ofereix bons serveis.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
A La Pobla i Sort poc hi trobaràs, ja que no hi ha personal i la pantalla que anuncia els autobusos mai l'he vista funcionar!
A Tremp hi ha l'estació d'autobusos, si bé he vist més gent baixar a la parada del davant del Bar que hi ha a la Plaça just abans de tornar a agafar la C-13 direcció Pobla!
A Tremp hi ha l'estació d'autobusos, si bé he vist més gent baixar a la parada del davant del Bar que hi ha a la Plaça just abans de tornar a agafar la C-13 direcció Pobla!
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
Hola,
Aixeco aquest fil per comunicar el següent: a la llista apareix població amb estació d'autobusos Cadaqués. El cas és que a Cadaqués hi ha administració de la Sarfa però no estació d'autobusos pròpiament, aquesta es troba en construcció.
Ho comunico perquè no sé si ha pujat abans que jo algú, però si algú tenia intenció de pujar per això que ho sàpiga (ara, Cadaqués per si mateix mereix una bona visita).
Quan tingui temps poso fotos que he fet de les obres de construcció de l'estació d'autobusos.
Per cert, ja de pas poso les que he inspeccionat:
Manresa, Navàs, Súria, Granollers, Blanes, Lloret de Mar, Tossa de Mar, Santa Coloma de Farners, Girona, Sant Feliu de Guíxols, Platja d'Aro, Palafrugell, Figueres, Roses.
Aixeco aquest fil per comunicar el següent: a la llista apareix població amb estació d'autobusos Cadaqués. El cas és que a Cadaqués hi ha administració de la Sarfa però no estació d'autobusos pròpiament, aquesta es troba en construcció.
Ho comunico perquè no sé si ha pujat abans que jo algú, però si algú tenia intenció de pujar per això que ho sàpiga (ara, Cadaqués per si mateix mereix una bona visita).
Quan tingui temps poso fotos que he fet de les obres de construcció de l'estació d'autobusos.
Per cert, ja de pas poso les que he inspeccionat:
Manresa, Navàs, Súria, Granollers, Blanes, Lloret de Mar, Tossa de Mar, Santa Coloma de Farners, Girona, Sant Feliu de Guíxols, Platja d'Aro, Palafrugell, Figueres, Roses.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Berga: aprofitar el CAT?
Adjunto plànol de Berga, assenyalant les possibles ubicacions. Al meu entendre només la plaça de la Creu (ubicació actual parada) i la Rasa dels Molins són suficientment cèntriques per ser útils. En el plànol adjunt:Regió-7, 26 de març de 2014 wrote: El Govern estudia convertir el CAT en l´estació de busos
La Generalitat valora quatre emplaçaments i preveu acabar el projecte constructiu a la tardor
[...]
1.- Plaça de la Creu (Passeig de la Pau): ubicació parada actual
2.- Aparcament sota el Parc de les Aubes.
3.- Rasa dels Molins, la ubicació que s'havia estudiat fins ara
4.- CAT, al costat de l'accés Berga Centre de la C-16.
Salut !!
- Attachments
-
- MapaBergaEstBusos.JPG (125.82 KiB) Viewed 13313 times
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
La 3 està be sempre que es facin unes escales i un ascensor (o una rampa llarga) que vagin a la Ronda Moreta, perque no sé com està ara, però l'últim cop que hi vaig passar, fa 6 anys, o anaves a rodejar tot aquell terraplè o pujaves muntanya a través, i coneixent a la gent del Berguedà molt em temo que seguirà igual.
La del CAT seria un despropòsit, a no ser que els autobusos entressin pel sud, paressin pel centre, i despres anessin allà.
Si han de fer una xapussa millor deixar-ho com està, inclus es pot fer que el final i l'espera estigui al costat est del passeig, just abans de la parada dels taxis, i a l'administració nomes hi vagi en el moment de sortir, com si fos una parada de pas. O encara millor, que l'origen i final sigui al Hospital, que hi ha una bona esplanada, i així es dona servei a la part nord, que resulta que tots els pobles de baix tenen 2 parades i Berga que es el mes gran i costerut nomes en te 1. Per anar be hauria de començar a l'Hospital i parar al Pg. Industria, Pg. Pau, i si pot ser tambe a baix on està el Lidl o una mica abans.
La del CAT seria un despropòsit, a no ser que els autobusos entressin pel sud, paressin pel centre, i despres anessin allà.
Si han de fer una xapussa millor deixar-ho com està, inclus es pot fer que el final i l'espera estigui al costat est del passeig, just abans de la parada dels taxis, i a l'administració nomes hi vagi en el moment de sortir, com si fos una parada de pas. O encara millor, que l'origen i final sigui al Hospital, que hi ha una bona esplanada, i així es dona servei a la part nord, que resulta que tots els pobles de baix tenen 2 parades i Berga que es el mes gran i costerut nomes en te 1. Per anar be hauria de començar a l'Hospital i parar al Pg. Industria, Pg. Pau, i si pot ser tambe a baix on està el Lidl o una mica abans.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
La connexió entre la Rasa dels Molins i la Ronda Moreta està igual de fa molts anys:
Ortofoto ICC (2012)
Street view Google Maps (2008)
Això sí, a l'espai central de la Rasa dels Molins (entre la Gran Via i el c. Pere III/Albéniz) hi han posat un parc, en obres encara a l'Street View.
Salut !!
Ortofoto ICC (2012)
Street view Google Maps (2008)
Això sí, a l'espai central de la Rasa dels Molins (entre la Gran Via i el c. Pere III/Albéniz) hi han posat un parc, en obres encara a l'Street View.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
Regió-7, 15 d'agost de 2016 wrote: Berga decidirà aquest setembre on vol que li facin la nova estació d'autobusos
El Govern ha lliurat els projectes per fer l'equipament al barri de la Font del Ros o a la Rasa dels Molins
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
Regió-7, 27 de novembre de 2017 wrote: Gironella tindrà la primera estació d'autobusos del Berguedà el 2019
El departament de Territori i Sostenibilitat fa el projecte i pagarà els 400.000 euros que costarà
[...]
Nació Berguedà, 27 de novembre de 2017 wrote: La Generalitat es compromet a construir la futura estació de busos de Gironella el 2018
David Font celebra que Territori aposti per aquest projecte comarcal, donat que el mateix projecte avança molt més lent a Berga
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
La Generalitat licitarà a finals d'any les obres de construcció de l'estació d'autobusos de Gironella
Els treballs estaven previstos inicialment per a finals del 2017, i més tard per a la primavera de 2018, però s'han endarrerit
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
https://www.naciodigital.cat/osona/noti ... io/bus/vic
Territori farà obres de millora a l'estació de bus Vic
Els treballs formen part d'un paquet de 13 actuacions arreu de Catalunya amb un import de 2 milions d'euros
per Redacció, 9 d'agost de 2018 a les 15:32 |
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació, per un import de 2 milions d'euros, de les obres per a la millora de 13 estacions i diverses parades d'autobús a tot Catalunya. Entre aquestes hi ha la millora de les instal·lacions de l'estació de Vic, on es preveu arranjar el paviment en diversos punts que puguin estar malmesos.
També s'actuarà a les estacions de la Seu d'Urgell, Olot, Igualada, Torroella de Montgrí, Sabadell, Tortosa, Amposta, Blanes, Valls, Tossa de Mar, Reus, Tarragona i a diverses parades a Sant Vicenç dels Horts i Sant Feliu de Pallerols. Es preveu que els treballs comencin durant el primer trimestre de 2019, amb un període d'execució d'un any.
Territori farà obres de millora a l'estació de bus Vic
Els treballs formen part d'un paquet de 13 actuacions arreu de Catalunya amb un import de 2 milions d'euros
per Redacció, 9 d'agost de 2018 a les 15:32 |
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació, per un import de 2 milions d'euros, de les obres per a la millora de 13 estacions i diverses parades d'autobús a tot Catalunya. Entre aquestes hi ha la millora de les instal·lacions de l'estació de Vic, on es preveu arranjar el paviment en diversos punts que puguin estar malmesos.
També s'actuarà a les estacions de la Seu d'Urgell, Olot, Igualada, Torroella de Montgrí, Sabadell, Tortosa, Amposta, Blanes, Valls, Tossa de Mar, Reus, Tarragona i a diverses parades a Sant Vicenç dels Horts i Sant Feliu de Pallerols. Es preveu que els treballs comencin durant el primer trimestre de 2019, amb un període d'execució d'un any.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
Mancances a l'estació d'autobusos de Manresa:
Regió-7, 29 de maig de 2019 wrote: Conductors de bus es queixen que no tenen una sala de descans adient
Només els xofers del grup Sagalés tenen accés a una zona habilitada per a ells i a un lavabo privat
[...]
Salut !!Regió-7, 29 de maig de 2019 wrote: Sagalés respon que l'empresa no té cap responsabilitat a condicionar la sala de descans
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
Bona tarda, acabo de descobrir aquest fil, i tinc curiositat per saber si finalment vau fer l'estudi sobre les estacions d'autobús de Catalunya.
Aprofito per preguntar si algú sap si existeix algun tipus de llistat o d'inventari de les estacions d'autobús de Catalunya (de la Generalitat suposo)... perquè jo no la he trobat per enlloc.
Moltes gràcies!
Aprofito per preguntar si algú sap si existeix algun tipus de llistat o d'inventari de les estacions d'autobús de Catalunya (de la Generalitat suposo)... perquè jo no la he trobat per enlloc.
Moltes gràcies!
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!