Civies: us convencen?
Re: Civies: us convencen?
Interessant aixó de les pantalles.Potser dónara molt poca informació respecte a qualsevol altre tren modern d'altres zones d'Europa,peró si ho comparem amb altres trens Rodalies Renfe,segurament serà el que més informació proporciona.
Els Civies estàn adaptats a PMR,i una doble de 465 té molta capacitat,bastanta més que una doble de 447,per tant que allarguin les andanes representa una millora en el sevrei,i a més en un tren que hi pot puajr-hi un discapacitat sense problemes a diferència d'una 447,i prefereixo que és gastin els diners en aixó que en AVE's,soterraments i cobriments de vies inútils.
Els Civies estàn adaptats a PMR,i una doble de 465 té molta capacitat,bastanta més que una doble de 447,per tant que allarguin les andanes representa una millora en el sevrei,i a més en un tren que hi pot puajr-hi un discapacitat sense problemes a diferència d'una 447,i prefereixo que és gastin els diners en aixó que en AVE's,soterraments i cobriments de vies inútils.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Gastar de manera intel·ligent
Si, en lloc de gastar diners en trens que necessiten ser més llargs per a mantenir la capacitat, haguessin dedicat més recursos a manteniment o, si realment no era possible, a fer un plec de condicions més exigent a l'hora de demanar nous trens, no hauria calgut gastar-se una fortuna en un pla (per cert, encara inacabat) d'allargament d'andanes. Això és llençar els diners tant com la inversió indiscriminada en AV, encara que en suma sigui menys.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Civies: us convencen?
Las pantallas de los Civia informan exactamente de lo mismo que los LEDs del resto de trenes. Para eso no hace falta forrar de teles los trenes.Mako448 wrote:Interessant aixó de les pantalles.Potser dónara molt poca informació respecte a qualsevol altre tren modern d'altres zones d'Europa,peró si ho comparem amb altres trens Rodalies Renfe,segurament serà el que més informació proporciona.
-
- N4
- Posts: 72
- Joined: Thursday 28/04/2011 22:01
- Location: Vilafranca del Penedès
Re: Civies: us convencen?
Jo crec que les pantalles dels Civia van millor, ja que seguis on seguis sempre en veuras una perfectament sense haver d'aixecarte, com en les 447, a més les 465 informaven abans el temps que faltava per la proxima parada (no se perque ho han tret), i informen de la linia i les 4 o 5 proximes estacions, a més d'una megafonia clara i a un volum mes que acceptable, no com alguna 447 que si enganxes algun amb la megafonia fluixa al mati et passes de parada! Jo estic molt a favor dels Civies, els considero trens molt bons, a més de ser mes silenciosos i millors suspensions i no sé si més velocitat o frenada/acceleracio!
Re: Civies: us convencen?
No és veritat,les pantalles dels Civia també informen de les properes 8 parades,així com de la destinació durant tot el trajecte,i la informació més clara per els viatgers.Per qué ens inventem les coses?Nozomi wrote:Las pantallas de los Civia informan exactamente de lo mismo que los LEDs del resto de trenes. Para eso no hace falta forrar de teles los trenes.Mako448 wrote:Interessant aixó de les pantalles.Potser dónara molt poca informació respecte a qualsevol altre tren modern d'altres zones d'Europa,peró si ho comparem amb altres trens Rodalies Renfe,segurament serà el que més informació proporciona.
És cert,abans informaven del temps estimat(tot i que no era 100% real).Peró també 1 minut desprès de sortir una estació i fins anunciar la propera estació les pantalles és quedaven en blanc,ara funcionen durant tot el trajecte.vilafranca wrote:Jo crec que les pantalles dels Civia van millor, ja que seguis on seguis sempre en veuras una perfectament sense haver d'aixecarte, com en les 447, a més les 465 informaven abans el temps que faltava per la proxima parada (no se perque ho han tret), i informen de la linia i les 4 o 5 proximes estacions, a més d'una megafonia clara i a un volum mes que acceptable, no com alguna 447 que si enganxes algun amb la megafonia fluixa al mati et passes de parada! !
I fa temps que tampoc veig aquesta info als Civia:
- Attachments
-
- DSC00605.JPG (34.61 KiB) Viewed 10442 times
Last edited by Mako448 on Sunday 06/11/2011 21:13, edited 1 time in total.
Re: Entre poc i massa
Podria ser una cosa tipus Stadler (cremallera montserrat/núria). Un passadís suficient per passar de vagó a vagó i amb equips als costats.Guigui wrote:Doncs haurien pogut trobar un terme mitjà. Entre una porteta com hi havia abans i l'amplitud que hi ha ara, malgrat que no estigui permès romandre-hi, es podia optar per una alternativa intermèdia, que permetés encabir alguns equips a l'extrem del tren.victorcasta wrote:I al fer el tren diàfan, els equips dels armaris que hi havia als extrems dels vagons, ha calgut traslladar-los a baix.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Civies: us convencen?
Gran información, sí señor. No podemos vivir sin saber las siguientes ocho paradas. Y lo de información clara déjame que dude. Si montaran un Powerpoint en condiciones podrían poner una información clara en vez de cosas que nadie entiende como GRAN.CANOVE., ST.ANDREU AR y cosas del estilo.Mako448 wrote:No és veritat,les pantalles dels Civia també informen de les properes 8 parades,així com de la destinació durant tot el trajecte,i la informació més clara per els viatgers.Per qué ens inventem les coses?
Las pantallas del Civia no van ni mejor ni peor. En algunos trenes no van, en otros van mal, la mayor parte del tiempo están apagadas, sólo cuándo salta el aviso de próxima parada se ponen en marcha, oh sí, qué gran servicio. Respecto a la megafonía, ninguna megafonía en ningún tren de Renfe es ni clara ni a un volumen aceptable, siempre va como le sale de ahí.Mako448 wrote:És cert,abans informaven del temps estimat(tot i que no era 100% real).Peró també 1 minut desprès de sortir una estació i fins anunciar la propera estació les pantalles és quedaven en blanc,ara funcionen durant tot el trajecte.vilafranca wrote:Jo crec que les pantalles dels Civia van millor, ja que seguis on seguis sempre en veuras una perfectament sense haver d'aixecarte, com en les 447, a més les 465 informaven abans el temps que faltava per la proxima parada (no se perque ho han tret), i informen de la linia i les 4 o 5 proximes estacions, a més d'una megafonia clara i a un volum mes que acceptable, no com alguna 447 que si enganxes algun amb la megafonia fluixa al mati et passes de parada! !
I fa temps que tampoc veig aquesta info als Civia:
Insisto, los monitores en los Civia no aportan nada que tuvieran las pantallas de LED, al igual que los monitores en las 449.
Comparad la información que se da aquí:
Re: Civies: us convencen?
Nomès he dit que proporcionen més informació que els LED's de les 447 i els 450,i t'agradi o no,és així.Nomès era per corregir-te l'afirmació que proporcionen la mateixa informació una pantalla del Civia que els LEDS interiors de les 447 i 450.I aixó de "Gran Canove."i "St.Andreu Ar"també apareix a les 447.I nomès als Civia també és llegeixen perles com "Cedany.UA"B o "San Cugat",peró ei que també passa a les 447 amb "S.Sadurni N."Com veus passa a tots els trens coses d'aquestes.Qué la inforamció de les pantalles del Civia pot ser millorable?,en aixó podrem estar d'acord.Nozomi wrote:Gran información, sí señor. No podemos vivir sin saber las siguientes ocho paradas. Y lo de información clara déjame que dude. Si montaran un Powerpoint en condiciones podrían poner una información clara en vez de cosas que nadie entiende como GRAN.CANOVE., ST.ANDREU AR y cosas del estilo.Mako448 wrote:No és veritat,les pantalles dels Civia també informen de les properes 8 parades,així com de la destinació durant tot el trajecte,i la informació més clara per els viatgers.Per qué ens inventem les coses?
Aixó era abans,ara tots els Civia si porten les pantalles engegades estàn durant tot el trajecte.Nozomi wrote: En algunos trenes no van, en otros van mal, la mayor parte del tiempo están apagadas, sólo cuándo salta el aviso de próxima parada se ponen en marcha, oh sí, qué gran servicio
Re: Civies: us convencen?
Faltaria per millorar en les pantalles:
- posar R+(línia) en comptes de C+(línia) [CIVIA]
- que no possin les properes parades simplificades, amb el nom complet (per exemple, St. Joan Des en comptes de Sant Joan Despí) [447, 450/1 i CIVIES]
- que les destinacions externes dels trens no siguin tampoc simplificades, que possin el nom complet fent aquell efecte que les lletres "corren" [CIVIA]
- Transboradments (metro, regionals, MD, tramvía, rodalies) [CIVIA]
- No estaria malament tornar a posar temps estimat d'arribada. [CIVIA]
Segur que em deixo més
- posar R+(línia) en comptes de C+(línia) [CIVIA]
- que no possin les properes parades simplificades, amb el nom complet (per exemple, St. Joan Des en comptes de Sant Joan Despí) [447, 450/1 i CIVIES]
- que les destinacions externes dels trens no siguin tampoc simplificades, que possin el nom complet fent aquell efecte que les lletres "corren" [CIVIA]
- Transboradments (metro, regionals, MD, tramvía, rodalies) [CIVIA]
- No estaria malament tornar a posar temps estimat d'arribada. [CIVIA]
Segur que em deixo més
Re: Civies: us convencen?
Ho sento, però no veig enlloc l'augment d'informació tant "espectacular", i més tenint en compte que les pantalles estan absolutament desaprofitades, i més comparant-les amb les dels trens japonesos!Mako448 wrote:Interessant aixó de les pantalles.Potser dónara molt poca informació respecte a qualsevol altre tren modern d'altres zones d'Europa,peró si ho comparem amb altres trens Rodalies Renfe,segurament serà el que més informació proporciona.
Estic al·lucinant de què el debat s'hagi reobert amb tanta intensitat, i total, per parlar l'altre dia dels endolls!
Re: Civies: us convencen?
A todos los que critican el civia y que es tirar el dinero etc etc
Los civia suponen solo en ahorro de energia 25 M de euros año comparado con 440
Tienen un 50% menos de consumo respecto a un 446 y de un 20% aprox. al de una 447, en parte gracias al frontal aerodinamico que tanta gente critica y hablo del civia con 5 coches.
El coste/plaza es de los mas bajos de europa (por no decir el que mas)
100 % accesible, 300 millones de euros se van a gastar en hacer accesibles los 447, 446, 448 y los diesel 594 y 598 cosa que en el civia te lo ahorras.
Mucho mas seguro y con indice de incidencias menor, y menores costes de mantenimiento
Mejor climatización
A nivel de ruido ya no digo nada, gana de calle, aveces ni lo oyes llegar y un largo etc que faltaria tiempo describir.
Que las pantatallas pueden dar mejor información o que estan infrautilizadas, vale, pero eso no desmerece el resto del tren, pero bueno que si se quiere aun estamos a tiempo, por Toledo hay un monton de 440 sin uso a la espera de venta, los cambiamos por los civia y santas pascuas, a ver que dice la gente.
Los civia suponen solo en ahorro de energia 25 M de euros año comparado con 440
Tienen un 50% menos de consumo respecto a un 446 y de un 20% aprox. al de una 447, en parte gracias al frontal aerodinamico que tanta gente critica y hablo del civia con 5 coches.
El coste/plaza es de los mas bajos de europa (por no decir el que mas)
100 % accesible, 300 millones de euros se van a gastar en hacer accesibles los 447, 446, 448 y los diesel 594 y 598 cosa que en el civia te lo ahorras.
Mucho mas seguro y con indice de incidencias menor, y menores costes de mantenimiento
Mejor climatización
A nivel de ruido ya no digo nada, gana de calle, aveces ni lo oyes llegar y un largo etc que faltaria tiempo describir.
Que las pantatallas pueden dar mejor información o que estan infrautilizadas, vale, pero eso no desmerece el resto del tren, pero bueno que si se quiere aun estamos a tiempo, por Toledo hay un monton de 440 sin uso a la espera de venta, los cambiamos por los civia y santas pascuas, a ver que dice la gente.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Civies: us convencen?
No sé perquè cal tanta pantalla, amb una tira de led's n'hi ha més que de sobra, per posar un exemple d'un tren que podriem assimilar al Civia, seria els AGC francesos, com els que fan la relació LaTour de Carol - Toulouse, són trens amb pocs anys, estèticament més agraciats que els Civia, nets i amb un interiorisme molt acollidor, i seients adequats per a trajectes superiors a 1 hora i mitja. També són diàfans com els Civia silenciosos i modulables (Versions de 3 i 4 cotxes). En la meva opinió els trens de rodalies i regionals haurien de ser amb un concepte similar al dels AGC francesos.
I les seves característiques, places, prestacions, etc... Extret de la Ferropedia
Tipo de vehículo: Automotor híbrido
Fabricante: Bombardier
Nº de unidades: previstas 700 para SNCF
Año de recepción: desde 2004
2007 - BiBi
Distancia entre topes: 57.4 m (3 cajas)
72.8 m (4 cajas)
Anchura máxima: 2.95 m
Velocidad máxima: 160 km/h -eléctr.
140 km/h - diésel
Potencia: 1900 kW -eléctr. y 1324 kW (BiBi)
Ancho de vía: 1435 mm
Tensión: no, 1.5 kV CC, 25 kV CA según versiones
Mando múltiple: hasta tres unidades
Número de plazas: 160/220 sentadas (3/4 cajas) y 4 pas/m2 de pie
Costo de compra: BiBi: 5.015 M€/ unidad y 24.345 €/plaza (para 206 plazas, € 12-2006)
I les seves característiques, places, prestacions, etc... Extret de la Ferropedia
Tipo de vehículo: Automotor híbrido
Fabricante: Bombardier
Nº de unidades: previstas 700 para SNCF
Año de recepción: desde 2004
2007 - BiBi
Distancia entre topes: 57.4 m (3 cajas)
72.8 m (4 cajas)
Anchura máxima: 2.95 m
Velocidad máxima: 160 km/h -eléctr.
140 km/h - diésel
Potencia: 1900 kW -eléctr. y 1324 kW (BiBi)
Ancho de vía: 1435 mm
Tensión: no, 1.5 kV CC, 25 kV CA según versiones
Mando múltiple: hasta tres unidades
Número de plazas: 160/220 sentadas (3/4 cajas) y 4 pas/m2 de pie
Costo de compra: BiBi: 5.015 M€/ unidad y 24.345 €/plaza (para 206 plazas, € 12-2006)
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Civies: us convencen?
Crec que s'han de diferenciar una cosa: la percepció a nivell d'usuari i la d'a nivell de tècnic i treballador de Renfe sobre el material mòbil.470 wrote:A todos los que critican el civia y que es tirar el dinero etc etc
Los civia suponen solo en ahorro de energia 25 M de euros año comparado con 440
Tienen un 50% menos de consumo respecto a un 446 y de un 20% aprox. al de una 447, en parte gracias al frontal aerodinamico que tanta gente critica y hablo del civia con 5 coches.
El coste/plaza es de los mas bajos de europa (por no decir el que mas)
100 % accesible, 300 millones de euros se van a gastar en hacer accesibles los 447, 446, 448 y los diesel 594 y 598 cosa que en el civia te lo ahorras.
Mucho mas seguro y con indice de incidencias menor, y menores costes de mantenimiento
Mejor climatización
A nivel de ruido ya no digo nada, gana de calle, aveces ni lo oyes llegar y un largo etc que faltaria tiempo describir.
Que las pantatallas pueden dar mejor información o que estan infrautilizadas, vale, pero eso no desmerece el resto del tren, pero bueno que si se quiere aun estamos a tiempo, por Toledo hay un monton de 440 sin uso a la espera de venta, los cambiamos por los civia y santas pascuas, a ver que dice la gente.
Per a la Renfe, li convindrà molt l'estalvi energètic, manteniment, etc., coses que als viatgers els importa ben poc en un principi. A aquests, el que realment els interessa és si viatjaran còmodes, si els seients no són un poltre de tortura per a l'esquena, si hi han prou seients, si ofereix canals d'informació bons, si per baixar d'un tren no cal llançar-se en paracaigudes, l'adaptació a PMR... Evidentment, l'operadora estarà contenta perquè surt guanyant, però què passa amb els viatgers? Per això cal diferenciar, pensant en el punts de vista d'uns i d'altres.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cost global i espai
I després, també cal sumar-hi el cost global: calia allargar totes les andanes del nucli de rodalia si s'haguessin adquirit trens amb una llargada i capacitat semblant als 447? És que la cosa és de traca: un 465 té una mica més de capacitat, però és 22 metres més llarg i, a sobre, la configuració de seients indicaria a priori que hi hauria d'haver més lloc per a gent dreta. Aleshores, on se'n va tot això? En els lavabos per a PMR?
No em trauran del cap una cosa: ja que calien trens nous (i això també caldria discutir-ho), haurien pogut triar una opció molt més bona, o exigir a CAF/Alstom condicions diferents, ja que el Civia, que jo sàpiga, no ha sigut venut enlloc més que a Espanya.
No em trauran del cap una cosa: ja que calien trens nous (i això també caldria discutir-ho), haurien pogut triar una opció molt més bona, o exigir a CAF/Alstom condicions diferents, ja que el Civia, que jo sàpiga, no ha sigut venut enlloc més que a Espanya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Civies: us convencen?
A més, sempre és més barat reformar un tren que fer-ne més de nous. Una altre cosa és que fes falta més material mòbil, clar, i a les hores, que s'encarreguin directament que siguin adaptats a PMR, no podria ser d'una altre manera.
Re: Civies: us convencen?
Per començar vull deixar clar que els Civia són uns trens que m'agraden bastant i tal... de cara al maquinista, i un xic de cara al viatger.
He anat a més d'un Civia on s'ha hagut de reiniciar la unitat per errades del sistema. Com pot ser que al posar l'inversor marxa endavant no alliberi fre, però sí marxa enrera.
El SIV (Sistema de Información al Viajero) quan no es vol encendre, no s'encèn. I això pot suposar que no soni el brunzidor de tancament de portes, com vaig poder comprobar el divendres amb el 465-260M. A més de no funcionar pantalles i megafonia.
I un llarg etcètera d'incidències.
L'índex d'incidències serà menor quan solventin les que tenen, no?470 wrote:Mucho mas seguro y con indice de incidencias menor, y menores costes de mantenimiento
He anat a més d'un Civia on s'ha hagut de reiniciar la unitat per errades del sistema. Com pot ser que al posar l'inversor marxa endavant no alliberi fre, però sí marxa enrera.
El SIV (Sistema de Información al Viajero) quan no es vol encendre, no s'encèn. I això pot suposar que no soni el brunzidor de tancament de portes, com vaig poder comprobar el divendres amb el 465-260M. A més de no funcionar pantalles i megafonia.
I un llarg etcètera d'incidències.
Re: Cost global i espai
El civia de 5 coches tiene capacidad para casi 1000 personas, el 447 son algo mas de 700, es decir un 30% mas o menos.Para tu información el diseño de ingenieria es de CAF con especificaciones de Renfe, Alstom no puede venderlo sin consentimiento, en cuanto a exportaciones y demas, el 449 es una evolución del Civia al igual que la nueva familia Civity, al menos tiene igual parecido en cuanto a plataforma.Guigui wrote:I després, també cal sumar-hi el cost global: calia allargar totes les andanes del nucli de rodalia si s'haguessin adquirit trens amb una llargada i capacitat semblant als 447? És que la cosa és de traca: un 465 té una mica més de capacitat, però és 22 metres més llarg i, a sobre, la configuració de seients indicaria a priori que hi hauria d'haver més lloc per a gent dreta. Aleshores, on se'n va tot això? En els lavabos per a PMR?
No em trauran del cap una cosa: ja que calien trens nous (i això també caldria discutir-ho), haurien pogut triar una opció molt més bona, o exigir a CAF/Alstom condicions diferents, ja que el Civia, que jo sàpiga, no ha sigut venut enlloc més que a Espanya.
En cuanto a andanas muchas no se han tocado en 30 años, ya tocaba que las renovaran.
Re: Civies: us convencen?
Refloto el fil per preguntar si després de l'accident de fa una setmana a EdF i de com va quedar el tren després de la topada, veieu amb millors ulls els Civia o seguiu tenint la mateixa opinió.
Re: Civies: us convencen?
Es un muy buen tren. El interior es estéril pero eso no importa. Pero tendrán que mejorar la técnica de los vidrios para hacerlos más irrompibles, para que cuando pase esto los pasajeros no se hagan daño.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Civies: us convencen?
Técnicament, es un bon tren per servei de rodalies. Adaptable ràpidament, accesible, ampli i capacitat alta.
Pero prefereixo els 447 per una cosa, més seients. Per serveis de rodalies aniria millor tenir més seients en tertulia, al estil de les 113 de FGC, i els seients laterals només en els llocs on sigui dificil instalar seients en tertúlia com són els pasos. Per suposat, els seients no sigui antivandàlics.
Ni que siguin la panacea els de FGC, són més cómodes que les taules del Civia, i per fer més trajectes de més de 30 min no es fa feixuc.
Pero prefereixo els 447 per una cosa, més seients. Per serveis de rodalies aniria millor tenir més seients en tertulia, al estil de les 113 de FGC, i els seients laterals només en els llocs on sigui dificil instalar seients en tertúlia com són els pasos. Per suposat, els seients no sigui antivandàlics.
Ni que siguin la panacea els de FGC, són més cómodes que les taules del Civia, i per fer més trajectes de més de 30 min no es fa feixuc.