Apart que avui pel Twitter, un munt de gent ha fet fotografies des de finestres de trens de la R1, i havia una boira increïble, mireu què més ha passat:
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... al-1544201
La densa boira obliga a tancar el port de Barcelona i origina endarreriments a l'aeroport del Prat
El fenomen, habitual en aquesta època, afecta la visibilitat en cinc carreteres de l'àrea metropolitana
Dimecres, 14 de març del 2012 - 21:54h.
AGÈNCIES / Barcelona
La densa boira que aquest dimecres a la tarda s'ha apoderat d'alguns punts de la geografia catalana ha obligat a tancar el port de Barcelona. A més, origina endarreriments en alguns vols de l'aeroport del Prat. A més, cinc carreteres resulten afectades.
Segons ha informat Protecció Civil, la boira, molt estancada a la zona de Barcelona i, sumat a la foscor, ha provocat que alguns vaixells amb passatgers i de mercaderies s'hagin vist afectats i no puguin entrar ni sortir del port.
El fenomen també origina endarreriments que perjudiquen les persones que han de sortir o arribar al Prat. En concret, hi ha dos creuers pendents de sortir i tres vaixells amb passatgers a l'espera d'entrar a qui un vaixell guia està ajudant. La mesura podria durar unes hores fins que millorin les condicions. L'aeroport de Barcelona ha informat que a conseqüència de la boira s'ha activat el pla de baixa visibilitat que afecta les operacions d'arribada d'avions, que han d'aterrar de manera més espaiada.
Segons ha informat Protecció Civil, està previst que la situació de boira densa s'allargui durant uns dies en alguns punts de la costa catalana i també al mateix centre de Barcelona.
Cinc carreteres afectades
La boira també afecta la xarxa viària. En concret, cinc carreteres estan afectades per boira densa, amb una visibilitat a 150 metres. Es tracta de la A-2 a Sant Joan Despí entre Cornellà i Pallejà, la B-10 a Barcelona, la B-23 a Sant Feliu de Llobregat entre Sant Joan Despí i el Papiol, la C-31, entre l'Hospitalet i Castelldefels, i la C-32 a Castelldefels entre Sant Boi i Sitges. Per tot plegat, el Servei Català de Trànsit demana als conductors que extremin la precaució.
La boira és un fenomen habitual en aquestes dates quan l'aire ja comença a ser més càlid amb la proximitat de la primavera però l'aigua del mar encara està molt freda, entre 12 i 13 graus, segons el Servei Meteorològic de Catalunya.
Baixada de les temperatures
La boira també ha provocat una ràpida baixada de les temperatures a les estacions meteorològiques automàtiques del centre de la ciutat (Ciutadella i Raval) fins als 11º, a les 17.30 hores (amb un nivell gairebé del 100% d'humitat), mentre que a l'Observatori Fabra es mantenia a 15º i amb una humitat de tan sols el 55%, assenyalen les mateixes fonts.
La boira ha provocat una certa alarma entre els barcelonins, i fins i tot alguns ciutadans han arribat a trucar a telèfons d'informació municipal per saber si s'havia produït algun incendi, han explicat fonts de l'ajuntament.
La boira afecta diversos transports
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Return to “Transport en general / Transporte en general”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró