Targeta ATM sense contacte
Zones ATM / Zones Renfe
Montcada i Reixac és Zona 2 de Renfe, però el títol T-10 es regeix segons les zones de l'ATM, on Montcada és Zona 1. Així doncs, la segona validació que va fer-se't s'ha d'haver degut a una errada.
Re: Zones ATM / Zones Renfe
Jo estic veient el Mapa de zones de RENFE i la Zona 1 abarca desde Montcada i Mongat fins a St. Joan Despi i el Prat de Llobregat, o sigui, no hi ha cap diferencia amb el Mapa de Titols Integrats de Barcelona.Javi M wrote:Montcada i Reixac és Zona 2 de Renfe, però el títol T-10 es regeix segons les zones de l'ATM, on Montcada és Zona 1. Així doncs, la segona validació que va fer-se't s'ha d'haver degut a una errada.
Re: Zones ATM / Zones Renfe
Et deixes la de sempre: l'Aeroport. Ja que els de la Renfe tenen gana i cobren quatre zones als títols de rodalies, sent zona 1 ATM.cesc wrote:Jo estic veient el Mapa de zones de RENFE i la Zona 1 abarca desde Montcada i Mongat fins a St. Joan Despi i el Prat de Llobregat, o sigui, no hi ha cap diferencia amb el Mapa de Titols Integrats de Barcelona.Javi M wrote:Montcada i Reixac és Zona 2 de Renfe, però el títol T-10 es regeix segons les zones de l'ATM, on Montcada és Zona 1. Així doncs, la segona validació que va fer-se't s'ha d'haver degut a una errada.
En quant a lo de Renfe a Montcada, és de traca l'excusa del personal.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Targeta ATM sense contacte
És el que dic. A El Prat vaig preguntar a la taquillera i em va dir "Montcada son dos zonas". Si dieu que Montcada és una zona (ATM segur, i dieu que és Zona 1 Renfe també), hauria d'anar a queixar-me i demanar que em retornin el viatge?
Per cert, la pregunta que feia al meu últim missatge: les zones ATM canviaran si s'implementa aquesta nova targeta? O només canviaran les targetes i ja?
Per cert, la pregunta que feia al meu últim missatge: les zones ATM canviaran si s'implementa aquesta nova targeta? O només canviaran les targetes i ja?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Zones ATM
No.Adolescent barceloní wrote:Per cert, la pregunta que feia al meu últim missatge: les zones ATM canviaran si s'implementa aquesta nova targeta?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Quixa't
Tant com si Montcada fos zona 2 de Renfe com si no -que efectivament no ho és- tens tot el dret a que et retornin un bitllet, doncs tu has validat una T-10 a la mateixa zona on vas iniciar el trajecte menys d'hora i quart abans.Adolescent barceloní wrote:És el que dic. A El Prat vaig preguntar a la taquillera i em va dir "Montcada son dos zonas". Si dieu que Montcada és una zona (ATM segur, i dieu que és Zona 1 Renfe també), hauria d'anar a queixar-me i demanar que em retornin el viatge?
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Quixa't
Com pasava amb aeroport, si ni m'equivoco.Javi M wrote:Tant com si Montcada fos zona 2 de Renfe com si no -que efectivament no ho és- tens tot el dret a que et retornin un bitllet, doncs tu has validat una T-10 a la mateixa zona on vas iniciar el trajecte menys d'hora i quart abans.Adolescent barceloní wrote:És el que dic. A El Prat vaig preguntar a la taquillera i em va dir "Montcada son dos zonas". Si dieu que Montcada és una zona (ATM segur, i dieu que és Zona 1 Renfe també), hauria d'anar a queixar-me i demanar que em retornin el viatge?
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Targeta ATM sense contacte
De hecho, con una T10 y incluso con una T50, yo hice dos pruebas. La primera fue desde Arc de triomf, cogí Rodalies a Montcada Manresa, bajé y fui a Montcada-Girona (R2) y me contó como trasbordo, y la segunda fue desde Sant andreu Arenal con la T50, igualmente hasta Montcada Manresa, y trasbordo a Montcada Girona. Si procedes de la Renfe, el trasbordo entre Montcadas siempre y cuando estés dentro del tiempo de trasbordo, está garantizado ya que las validadoras de Montcada están memorizadas así. Procedente del bus, tengo mis dudas, ya que no conozco esa configuración y nunca he probado a hacer dicho trasbordo.
Lo de que Montcada es zona 2, me deja tan perplejo que no acabo de creérmelo, ya que mis peripercias por Montcada llegan hasta el punto de que un amigo, que venía de Terrassa con una T10 de 3 zonas, estando dentro de hora, un sábado por la mañana, hicimos el trasbordo en Montcada, y al llegar a la estación Girona (R2) preguntamos a la taquillera si iba a marcar trasbordo, ya que nuestro destino era Passeig de Gràcia. Nos dijo que no, y amablemente abrió las puertas del torno y dijo a mi amigo que pasara (yo llevaba Tmes de 1 zona así que me daba igual), y no dijo nada ni de zona 2 ni cosas raras. Pero ya digo, ante la duda preguntar, pero lo de Montcada Girona es zona 2, me suena más a escaqueo, pero en cualquier caso no debería pasar, aunque ya digo que si procedes de la R4, tienes más probabilidades de que el trasbordo se garantice más que procedente de otro medio de transporte. En cualquier caso, en cualquier punto de información o estación de Metro de la red, si expones tu caso (ellos mismos pueden comprobar la banda de la tarjeta, el número de picadas y sus trasbordos, a qué hora cada uno y si ha habido fraude por parte de la validadora o no), y te descuentan el viaje en caso de que tengas razón.
Lo de que Montcada es zona 2, me deja tan perplejo que no acabo de creérmelo, ya que mis peripercias por Montcada llegan hasta el punto de que un amigo, que venía de Terrassa con una T10 de 3 zonas, estando dentro de hora, un sábado por la mañana, hicimos el trasbordo en Montcada, y al llegar a la estación Girona (R2) preguntamos a la taquillera si iba a marcar trasbordo, ya que nuestro destino era Passeig de Gràcia. Nos dijo que no, y amablemente abrió las puertas del torno y dijo a mi amigo que pasara (yo llevaba Tmes de 1 zona así que me daba igual), y no dijo nada ni de zona 2 ni cosas raras. Pero ya digo, ante la duda preguntar, pero lo de Montcada Girona es zona 2, me suena más a escaqueo, pero en cualquier caso no debería pasar, aunque ya digo que si procedes de la R4, tienes más probabilidades de que el trasbordo se garantice más que procedente de otro medio de transporte. En cualquier caso, en cualquier punto de información o estación de Metro de la red, si expones tu caso (ellos mismos pueden comprobar la banda de la tarjeta, el número de picadas y sus trasbordos, a qué hora cada uno y si ha habido fraude por parte de la validadora o no), y te descuentan el viaje en caso de que tengas razón.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Zones o targeta sense contacte?
Vejam, per parlar de temes de zones de targetes, ja hi ha el fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=10060&start=80 , perquè no té gaire a veure si la targeta és de contacte o no
Re: Targeta ATM sense contacte
Demà, 5 de juliol, tindrà lloc a la seu de Territori i Sostenibilitat una trobada de les Administracions amb la indústria per parlar de la T-Mobilitat. Tota la informació al web de l'ATM http://www.atm.cat/web/registre/alta. Aquí, http://www.atm.cat/web/registre/files/P ... tat_ca.pdf hi ha un PDF de la presentació de demà i això http://www.atm.cat/web/registre/files/P ... ase_ca.pdf és un altre PDF informatiu sobre el sistema que s'implantarà a l'àrea metropolitana de Barcelona. A veure si demà confirmen si la baixada de preus en funció de l'ús és com la mostrada a un dels gràfics o si només és un esbòs.
Més informació d'ara fa un any: http://www.atm.cat/web/ca/veure.php?pdf ... .pdf&h=510
Més informació d'ara fa un any: http://www.atm.cat/web/ca/veure.php?pdf ... .pdf&h=510
Re: Targeta ATM sense contacte
Segons la versió impresa de La Vanguardia, 92 empreses (del sector del transport i la tecnologia) es postulen per guanyar el concurs per implantar aquest sistema. Ben entrada la tardor s'adjudicarà el contracte i les primeres proves pilot es duran a terme el 2014. El 2015 es posarà en funcionament el nou sistema, que conviurà amb l'antic fins el 2017. A partir de 2018, només funcionarà el nou sistema.
Més informació pels usuaris de la versió digital de La Vanguardia: http://www.lavanguardia.com/20130723/54 ... munoz.html
Més informació pels usuaris de la versió digital de La Vanguardia: http://www.lavanguardia.com/20130723/54 ... munoz.html
Re: Targeta ATM sense contacte
Al portal de la Generalitat apareix l'anunci previ de la licitació de la targeta sense contacte de l'ATM de Barcelona. A més, hi ha nova informació respecte al projecte.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... c=6811007&
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... c=6811007&
Re: Targeta ATM sense contacte
Pèrdua de contacte
La Generalitat i l'ATM preveuen implantar del 2014 al 2018 la targeta intel·ligent que funciona a distància en el transport metropolità
RAMON COMORERA
BARCELONA
No hi ha res infinit excepte, potser, el temps i l'espai universals. Però les possibilitats de desenvolupament i aplicació de les noves tecnologies s'acosten bastant, si es permet la hipèrbole, a aquest ideal món sense fi, encara que no sempre sigui fàcil aconseguir la plena eficiència. El gegantí sistema de tarifa integrada del transport públic de la regió de Barcelona (900 milions de viatges el 2012) que piloten el consorci de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i la Generalitat ja fa uns quants anys que intenta implantar una targeta intel·ligent que permeti gairebé tantes coses com es puguin imaginar. Per exemple, validar a distància, sense contacte, i tres vegades més ràpid que amb els títols de banda magnètica, adaptar les tarifes a l'ús de cada viatger, elegir maneres de pagament, estendre la seva utilització al Bicing, els aparcaments o les autopistes, utilitzar el telèfon mòbil.
El nou sistema es va començar a gestar i a planificar els últims temps, pressupostàriament feliços, del tripartit d'esquerres amb la intervenció dels principals operadors i amb Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) al capdavant. Però el col·lapse de les finances catalanes i el canvi polític van parar aquesta revolució, que en xifres actuals costa més de 50 milions si es canvien totes les màquines. El primer Govern de CiU va reprendre oficialment el tema l'estiu passat. Però no ha estat fins a la canícula del present que s'han fet en públic i en ferm els primers passos significatius i nous del procés.
T-Mobilitat
Per implantar la T-Mobilitat -així és com es dirà aquesta targeta intel·ligent nova i única també vàlida a tot Catalunya com preveia el pla de transport del 2009- aquesta tardor es convocarà un concurs. L'objectiu és fer una concessió per la qual en un termini de 15 anys l'adjudicatària gestionarà el renovat, privatitzat i simplificat sistema tarifari (ara hi ha 14 tipus de bitllets i sis zones) assumint la inversió en infraestructura (substitució de màquines validadores i venedores, control i atenció a l'usuari) i el seu manteniment.
El canvi és radical, complex i car, i per encertar-la en aquesta col·laboració publicoprivada sense precedents a Barcelona, l'ATM i la Generalitat han iniciat un anomenat pla de contactes competitius amb les firmes, també les públiques, interessades en el tema o vinculades al transport. Aquest procés previ ha de definir quins són els camps i els termes de la licitació perquè sigui un èxit i capti l'interès i el capital privat d'algunes de les empreses.
L'Administració preveu decidir el concurs a principis del 2014, fer una prova pilot aquest mateix any, estrenar el sistema el 2015 i anar-lo implantant de manera progressiva fins al 2018 al metro, els busos de TMB i de tots els altres operadors, FGC, Rodalies i el tramvia. Durant aquests anys coexistiran els dos mètodes. La societat Sermetra, creada per l'ATM i empreses de transport per gestionar la tarifa integrada i liderada ara per Ramon Seró, exdirector de la primera, impulsa el procés.
De targetes sense contacte ja se'n fan servir amb èxit des de fa uns quants anys al transport públic de les àrees territorials de mobilitat (també ATM) de Tarragona, Girona i Lleida, on viuen dos milions de persones. El repte dels 5,5 milions de Barcelona, amb 70 operadors, 320 estacions, 2.500 busos i més de 9.000 punts de control i venda de bitllets, està obert.
FONT: El Periódico
La Generalitat i l'ATM preveuen implantar del 2014 al 2018 la targeta intel·ligent que funciona a distància en el transport metropolità
RAMON COMORERA
BARCELONA
No hi ha res infinit excepte, potser, el temps i l'espai universals. Però les possibilitats de desenvolupament i aplicació de les noves tecnologies s'acosten bastant, si es permet la hipèrbole, a aquest ideal món sense fi, encara que no sempre sigui fàcil aconseguir la plena eficiència. El gegantí sistema de tarifa integrada del transport públic de la regió de Barcelona (900 milions de viatges el 2012) que piloten el consorci de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i la Generalitat ja fa uns quants anys que intenta implantar una targeta intel·ligent que permeti gairebé tantes coses com es puguin imaginar. Per exemple, validar a distància, sense contacte, i tres vegades més ràpid que amb els títols de banda magnètica, adaptar les tarifes a l'ús de cada viatger, elegir maneres de pagament, estendre la seva utilització al Bicing, els aparcaments o les autopistes, utilitzar el telèfon mòbil.
El nou sistema es va començar a gestar i a planificar els últims temps, pressupostàriament feliços, del tripartit d'esquerres amb la intervenció dels principals operadors i amb Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) al capdavant. Però el col·lapse de les finances catalanes i el canvi polític van parar aquesta revolució, que en xifres actuals costa més de 50 milions si es canvien totes les màquines. El primer Govern de CiU va reprendre oficialment el tema l'estiu passat. Però no ha estat fins a la canícula del present que s'han fet en públic i en ferm els primers passos significatius i nous del procés.
T-Mobilitat
Per implantar la T-Mobilitat -així és com es dirà aquesta targeta intel·ligent nova i única també vàlida a tot Catalunya com preveia el pla de transport del 2009- aquesta tardor es convocarà un concurs. L'objectiu és fer una concessió per la qual en un termini de 15 anys l'adjudicatària gestionarà el renovat, privatitzat i simplificat sistema tarifari (ara hi ha 14 tipus de bitllets i sis zones) assumint la inversió en infraestructura (substitució de màquines validadores i venedores, control i atenció a l'usuari) i el seu manteniment.
El canvi és radical, complex i car, i per encertar-la en aquesta col·laboració publicoprivada sense precedents a Barcelona, l'ATM i la Generalitat han iniciat un anomenat pla de contactes competitius amb les firmes, també les públiques, interessades en el tema o vinculades al transport. Aquest procés previ ha de definir quins són els camps i els termes de la licitació perquè sigui un èxit i capti l'interès i el capital privat d'algunes de les empreses.
L'Administració preveu decidir el concurs a principis del 2014, fer una prova pilot aquest mateix any, estrenar el sistema el 2015 i anar-lo implantant de manera progressiva fins al 2018 al metro, els busos de TMB i de tots els altres operadors, FGC, Rodalies i el tramvia. Durant aquests anys coexistiran els dos mètodes. La societat Sermetra, creada per l'ATM i empreses de transport per gestionar la tarifa integrada i liderada ara per Ramon Seró, exdirector de la primera, impulsa el procés.
De targetes sense contacte ja se'n fan servir amb èxit des de fa uns quants anys al transport públic de les àrees territorials de mobilitat (també ATM) de Tarragona, Girona i Lleida, on viuen dos milions de persones. El repte dels 5,5 milions de Barcelona, amb 70 operadors, 320 estacions, 2.500 busos i més de 9.000 punts de control i venda de bitllets, està obert.
FONT: El Periódico
Salvem l'Estació de França!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Off-topic com l'anell al dit
"Només hi ha dues coses infinites: l'univers i l'estupidesa humana. I pel que fa a l'univers, encara tinc dubtes." Albert EinsteinNo hi ha res infinit excepte, potser, el temps i l'espai universals.
M'ho han posat en safata. Perdoneu, però algú ho havia de dir.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Targeta ATM sense contacte
Cada cop em sembla més que es per a guanyari més els empreses que no els usuaris.
Si passem de les tarjes de paper a una tarja, estil crèdit, recarregable, qui guanya son les empreses que s'estalviaran d'imprimir milioms de bitllets.
La tarificació que premïi els usuaria que més la facin servir, com ho faran? Del preu base descomptes pels usuaris freqüents? O apujaran preus, com ja s'ha dit a FGC pels qui viatgin poc?
No se si el sistema actual va molt bé o molt malament però, en principi, hi ha un estalvi de compra de bitllets i facilita molt la mobilitat (les estacions intermodals també ajuden).
Però això de fer un canvi radical i una inversió milionaria... cal? Que hi guanyarà l'usuari del transport públic?
Si passem de les tarjes de paper a una tarja, estil crèdit, recarregable, qui guanya son les empreses que s'estalviaran d'imprimir milioms de bitllets.
La tarificació que premïi els usuaria que més la facin servir, com ho faran? Del preu base descomptes pels usuaris freqüents? O apujaran preus, com ja s'ha dit a FGC pels qui viatgin poc?
No se si el sistema actual va molt bé o molt malament però, en principi, hi ha un estalvi de compra de bitllets i facilita molt la mobilitat (les estacions intermodals també ajuden).
Però això de fer un canvi radical i una inversió milionaria... cal? Que hi guanyarà l'usuari del transport públic?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Volen estalviar costos?
Com ja he dit mantes vegades, el sistema que més costos estalvia és el que tenen al centre d'Europa. "Vetustes" cancel·ladores que marquen el bitllet a la primera validació (i sovint, els bitllets ja surten automàticament validats de la MAE) i cap barrera física. I si volen tarifes que fomentin el transport públic, que vagin a fer una excursioneta a Hamburg. Només dic 10,40€ per grups de fins a 5 persones i tot un dia de transport públic dins de la ciutat.
I què més voleu que us digui: potser costa més diners pagar els sous del personal que adquirir màquines noves, però una persona es paga el seu propi manteniment (menjar, dormir, etc.), cosa que no es pot dir d'una màquina.
I què més voleu que us digui: potser costa més diners pagar els sous del personal que adquirir màquines noves, però una persona es paga el seu propi manteniment (menjar, dormir, etc.), cosa que no es pot dir d'una màquina.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Targeta ATM sense contacte
Ara que l'ATM està parlant d'implantar el "post-pagament" a les tarjetes sense contacte, podrien donar-se una volteta per Tarragona per veure-ho "in situ"...
Re: Targeta ATM sense contacte
Sembla que volen integrar el Bicing des de l'inici de la implantació del nou sistema.
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... =barcelona
Falta saber si, com s'ha vist en alguns documents, acaben fent el mateix amb peatges i pàrquings.
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... =barcelona
Falta saber si, com s'ha vist en alguns documents, acaben fent el mateix amb peatges i pàrquings.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Targeta ATM sense contacte
Com que la targeta té un xip i RFID, doncs dóna moltes possibilitats.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ja hem passat al 2015
Llum verda al nou sistema de targeta única per a l'ús del transport públic
El projecte, anomenat T-Mobilitat, està previst que entri en servei l'any 2015. La inversió inicial és de 60 milions d'euros
http://www.ara.cat/societat/Govern-Cons ... 99459.html
El projecte, anomenat T-Mobilitat, està previst que entri en servei l'any 2015. La inversió inicial és de 60 milions d'euros
http://www.ara.cat/societat/Govern-Cons ... 99459.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.