http://www.naciodigital.cat/osona/post/39627
La variant de Sant Miquel de Balenyà enllaçarà la C-17 i la carretera de Seva
El projecte té un cost d’entre 6 i 8 milions d’euros i podria estar a punt d’executar en un any i mig
La Generalitat posa a sobre la taula dues propostes
Pere Pratdesaba | Actualitzat el 12/12/2013 a les 14:36hArxivat a: Municipis, Èric Vila, trànsit, variant de Sant Miquel de Balenyà, Carreteres, variant
Un camió circulant pel carrer Bisbe Perelló (BV-5305) de Sant Miquel de Balenyà, aquest dijous al migdia. Foto: Adrià Costa
L’Ajuntament de Seva va presentar aquest dimecres, 11 de desembre, el projecte de la variant al nucli de Sant Miquel de Balenyà. L’acte va anar a càrrec de Xavier Flores, director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i es va fer al casal de Sant Miquel de Balenyà. Hi van assistir unes cent cinquanta persones.
L’obra permetrà “pacificar” el centre de Sant Miquel de Balenyà, per on hi passen 4.000 vehicles diaris, “molts d’ells camions”, segons explica l’alcalde de Seva, Èric Vila, que no amaga la seva satisfacció pel projecte. El nucli està dividit per la carretera B-5305, punt d’accés al Montseny i a poblacions tan importants com Seva o Viladrau.
Flores va explicar que hi havia dues possibilitats, tal com es pot observar al mapa adjunt, a sota: la variant nord i la sud. Totes dues parteixen i arriben al mateix punt: la rotonda de la C-17 a l’antiga bòbila, en terme municipal de Tona, i el revolt del Riquer, a la carretera de Seva.
La variant nord surt de la C-17 i va en diagonal cap a la rotonda de l’antic Rango, per darrera de les Quatre Carreteres. A partir d’allà fa la baixada de la carretera actual, per davant de Salgot, creua el tren i va a enllaçar amb la zona propera al cementiri. Llavors, voreja tot el nord del nucli fins arribar a la carretera de Seva. El seu cost seria de sis milions d’euros aproximadament.
Per la seva banda, la variant sud empalma la C-17 amb la banda sud del polígon de cal Avellanet, travessa la via pel costat de Monells, entra al municipi del Brull, en un tram proper al camí de Sant Jaume de Viladrover, i finalitza a la carretera de Seva. Aquest projecte tindria un cost un xic superior, proper als vuit milions d’euros.
En aquests moments, el projecte està en fase d’estudi previ, a l’espera de l’informe de l’impacte mediambiental. La Generalitat serà qui decidirà, segons diversos paràmetres, quina de les dues variants es construeix.
En principi, es calcula que el projecte podria estar enllestit, a sobre la taula, a punt d’executar, en un any i mig. Llavors, caldrà esperar que hi hagi el finançament i es puguin començar les obres. El pagament de l’obra aniria a càrrec de la Generalitat. L’Ajuntament no hi hauria de posar ni un sol euro.
En cas que hi hagi dificultats de finançament, l’obra es podria fer per trams. El projecte, segons l’alcalde, té l’avantatge que els punts claus de la variant són els més barats. Per tant, es podria començar per aquests trams, amb la qual cosa ja es descongestionaria gran part del trànsit.
Tota la informació de la variant: alternatives, estudi de trànsit, cost detallat, impacte ambiental...
Projecte de la variant de Sant Miquel de Balenyà.
Variant de Sant Miquel de Balenyà
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Variant de Sant Miquel de Balenyà
Post by UT440_132M »
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró