Futur de l'estació de França
Re: Futur de l'estació de França
Només seria viable la "solució Barajas" amb un punt neutre compatible amb les dues tensions.
Re: Futur de l'estació de França
Qué buena idea pasar los regionales a UIC! Nos gastamos un pastizal para no mejorar el servicio, para no poder seguir usando buena parte del material rodante que hay en existencia, para no poder usar las estaciones que hay, y para tener que construir nuevas que las sustituyan! ¿Qué mejor manera de gastar el dinero?
Re: Futur de l'estació de França
Però teòricament no hauria de ser difícil fer un canvi de vies i adaptar l'estació a UIC o ambdós amples. Potser seria un mal de cap els numerosos canvis de via.genissimon wrote:La «cagada» amb l'Estació de França la va fer RENFE amb la remodelació del 1992, al no preveure l'adaptació de les seves vies a l'ample estàndard UIC de 1435mm. i deixar-la apta, només, per a l'ample ibèric.
Quan passi tot això que en Ganz escriu aquí damunt (tots els regionals en ample estàndar), el túnel UIC entre Sants i Sagrera estarà força col·lapsat. Llavors farà falta algun altre túnel que travessi Barcelona en ample UIC. L'aposta podria ser els túnels de la Diagonal i de la Gran Via, opció que seria ideal. Però continuant amb l'estatus ideal, seria que tota la xarxa ferroviària catalana es canviés a l'ample UIC.
En un cas no tan ideal, com a mínim caldria adaptar a tres carrils l'actual túnel del carrer Aragó i els accessos ferroviaris a EDF, tant des del baixador de passeig de Gràcia com des d'El Clot. Aquesta obra permetria que els trens en ample UIC utilitzessin l'Estació de França, tant si venen de Sagrera-AVE com si venen de Sants, parant a passeig de Gràcia. I, sobretot per als trens regionals, seria una millora incorporar la parada de passeig de Gràcia per la seva centralitat. EDF en ample UIC també permetria descongestionar les vies UIC de Sants i Sagrera, ja que els trens s'estacionarien i acabarien/començarien servei a EDF.
Però ja veurem com evoluciona la xarxa ferroviària catalana i l'explotació dels túnels de Barcelona i la seva compatibilitat amb els dos amples de via, en un futur no massa llunyà, donada la curtesa de mires que caracteritza als nostres polítics.
Salut !!
No es volia en un principi fer Sagrera i utilitzar EdF com a terminal per els TAV? Justificant la instal·lació de via Ibèrica fins que el projecte es materialitzés més endavant.
I el problema és que, tot i que Sagrera permeti un augment de capacitat en el moment (no gaire per l'ample ibèric) i faci que els administradors entrin en un èxtasi i vulguin tancar EdF; Eventualment si el tràfic creix: Saturació.
I en defensa del contribuent... Quin malbaratament no donar ús als calers invertits per reformar EdF i soterrar el Ramal Glòries! És ofensiu que, faltant tant espai en un lloc (corredor passant), es vulgui desmantellar un espai ampli, encara que estigui situat "perifèricament". Sobretot en un context de crisi.
Idealment que la xarxa passés a ser completament a UIC sol·lucionaria un grapadet de problemes, però econòmicament impossible.
[ironia]Ah no, que aquests trens que tenim (470 i 448) són models vells i obsolets, com la seva amplada de via![/ironia]alf_ wrote:Qué buena idea pasar los regionales a UIC! Nos gastamos un pastizal para no mejorar el servicio, para no poder seguir usando buena parte del material rodante que hay en existencia, para no poder usar las estaciones que hay, y para tener que construir nuevas que las sustituyan! ¿Qué mejor manera de gastar el dinero?
El problema també no és el fet d'UIC/LAV, sinó que la xarxa abasteix a uns nuclis de població i posant regionals per UIC molts d'aquests nuclis. Paradòxicament, apropa les grans ciutats, pero allunya els nuclis més petits... Perdent la noció d'un servei regional, que passaria a ser intercity.
Llàstima que quan es va tenir oportunitat al sXIX no es va fer el canvi d'ample a UIC en previsió amb el futur.
Re: Futur de l'estació de França
Hombre, si convertimos la red en ibérico a UIC pues el servicio a los núcleos de población se mantiene, pero no se mejora el servicio, y EdF quedaría adaptada a UIC. Todo igual que ahora, pero en UIC. Insisto, un gasto tonto, porque el ancho ibérico no es cosa de alguna línea aislada sino que toda España y Portugal lo tienen, y una red tan grande justifica la producción en masa de trenes en ese ancho. No se gana nada con esa conversión execpto la interoperabilidad, que tampoco nos aporta tanto, hablamos de LAVs y líneas del siglo XIX que tienen funciones bien distintas. Con buenos enlaces y horarios se consigue casi lo mismo. Es el concepto Japonés de tren de alta velocidad aislado de la red convencional. Ahí no han convertido la red convencional a ancho internacional, y eso que la red convencional es de vía estrecha y casi no permite llegar a 160km/h o más, cosa poco extraña en nuestra red en ibérico.
Ahora, muchos hablan de adaptar los regionales a UIC, para entrarlo por el tunel del AVE y descongestionar las travesías en ibérico. Vale, pero el núcleo de cercanías seguiría siendo en ibérico, y los regionales ya no podrán solaparse con los cercanías. Ergo a partir de donde comienza el núcleo de cercanías tendrían que pasarse a la LAV, y como dices perderían ese carácter regional, porque por ejemplo ya no existirían trenes entre Tarragona y Vilanova, o entre Granollers y Girona. Sería una celebración del centralismo Catalán: Todos los trenes llegan a Barcelona, y a toda ai carai!.
Ahora, muchos hablan de adaptar los regionales a UIC, para entrarlo por el tunel del AVE y descongestionar las travesías en ibérico. Vale, pero el núcleo de cercanías seguiría siendo en ibérico, y los regionales ya no podrán solaparse con los cercanías. Ergo a partir de donde comienza el núcleo de cercanías tendrían que pasarse a la LAV, y como dices perderían ese carácter regional, porque por ejemplo ya no existirían trenes entre Tarragona y Vilanova, o entre Granollers y Girona. Sería una celebración del centralismo Catalán: Todos los trenes llegan a Barcelona, y a toda ai carai!.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Físicament impossible
Però la seva proposta no és pas dolenta, doncs la bona notícia és que la catenària polivalent bicorrent existeix:Guigui wrote:Si et fixes com funciona el contacte entre un pantògraf i una catenària, veuràs que el que proposes és tècnicament inviable.
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 98&cs=alta
Ara bé: Altres coses són, per un costat, els costos d'aquesta infraestructura i, per l'altre, si ens convé.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Futur de l'estació de França
La reforma de l'EDF al 92 va implicar que gran part de les vies anessin «en placa» però amb fixacions aptes només per a l'ample ibèric dels «seis pies castellanos». I això no només inclou l'estació sinó, també, gran part dels accessos. Adaptar, ara, aquestes vies a ample UIC costa un ronyó i part de l'altre.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Futur de l'estació de França
Les vies de l'estació i la seva platja de Vies està sobre balast i en travesses de fusta... Però ara que ho dius, una bona part del ramal Glòries sí que va sobre formigó.genissimon wrote:La reforma de l'EDF al 92 va implicar que gran part de les vies anessin «en placa» però amb fixacions aptes només per a l'ample ibèric dels «seis pies castellanos». I això no només inclou l'estació sinó, també, gran part dels accessos. Adaptar, ara, aquestes vies a ample UIC costa un ronyó i part de l'altre.
Salut !!
No crec (tampoc sembla) que sota les travesses de fusta hi hagin anclatges, però en aquesta part del ramal són travesses bibloc... Que deuen ser Ibèriques.
Em sembla curiós que s'alterni la via en placa amb la de balast.
http://tempusfugitvisual.com/20-Anivers ... ona92.html
Interessant reportatge, i es veu la zona abans i després. Del que parlem es pot veure a "Soterramiento del ferrocarril" i "Estación de Francia"
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Futur de l'estació de França
Tens tota la raó. La zona d'andanes de l'estació va amb balast i travessa de fusta.Prest wrote:Les vies de l'estació i la seva platja de Vies està sobre balast i en travesses de fusta... Però ara que ho dius, una bona part del ramal Glòries sí que va sobre formigó.
No crec (tampoc sembla) que sota les travesses de fusta hi hagin anclatges, però en aquesta part del ramal són travesses bibloc... Que deuen ser Ibèriques.
Em sembla curiós que s'alterni la via en placa amb la de balast.
http://tempusfugitvisual.com/20-Anivers ... ona92.html
Interessant reportatge, i es veu la zona abans i després. Del que parlem es pot veure a "Soterramiento del ferrocarril" i "Estación de Francia"
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
Com a pura anècdota, aquest cap de setmana posaré el meu "granet de sorra" al futur de l'Estació de França... utilitzant el Talgo Barcelona-València que hi surt; i... serà el primer cop a la meva vida que l'hauré utilitzada com a estació
La veritat és que ha estat una mica casualitat (la combinació preu-horaris em convenia, per sobre de l'Euromed que he utilitzat en ocasions anteriors), però mira...
La veritat és que ha estat una mica casualitat (la combinació preu-horaris em convenia, per sobre de l'Euromed que he utilitzat en ocasions anteriors), però mira...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
Pues tengo una buena noticia para la promoción de la estación.
Haciendo unas gestiones en hoteles de Barcelona, llegó a mis manos un folleto que incluye un plano turístico con gran parte de la ciudad, que promociona una tienda, Bulevard Des Antiquaris, que está en Passeig de Gràcia 55. Esta tienda, saca unos folletos que reparte, según he visto, por buena parte de hoteles de Barcelona, y por oficinas de turismo. La curiosidad está en que en los planos de la ciudad, uno más amplio y otro de la zona centro, dibujan como edificio histórico de interés muchos de los edificios importantes, y en el plano de la zona centro, marcan como edificio importante la Estaciò de França, incluso dibujan sus cúpulas y edificios de vestíbulo y colindantes, como punto de interés turístico. Este plano, he observado que se reparte a los turistas, como los churros, por lo que, al margen ya de lo que se quiera hacer con ella, provoca que muchos turistas vayan en masa al edificio.
Ojalá otras páginas y planos la destaquen también como punto de interés turístico. El hecho de que se promocione, para Barcelona, está claro que se trata como interés turístico, pero para muchos guiris, al ver que es una estación de tren, la valoran como tal, y es una forma indirecta de defender que siga siéndolo. Cuantas más personas la vean como una estación ferroviaria, más dificultades tendrán las autoridades de modificar su uso.
Haciendo unas gestiones en hoteles de Barcelona, llegó a mis manos un folleto que incluye un plano turístico con gran parte de la ciudad, que promociona una tienda, Bulevard Des Antiquaris, que está en Passeig de Gràcia 55. Esta tienda, saca unos folletos que reparte, según he visto, por buena parte de hoteles de Barcelona, y por oficinas de turismo. La curiosidad está en que en los planos de la ciudad, uno más amplio y otro de la zona centro, dibujan como edificio histórico de interés muchos de los edificios importantes, y en el plano de la zona centro, marcan como edificio importante la Estaciò de França, incluso dibujan sus cúpulas y edificios de vestíbulo y colindantes, como punto de interés turístico. Este plano, he observado que se reparte a los turistas, como los churros, por lo que, al margen ya de lo que se quiera hacer con ella, provoca que muchos turistas vayan en masa al edificio.
Ojalá otras páginas y planos la destaquen también como punto de interés turístico. El hecho de que se promocione, para Barcelona, está claro que se trata como interés turístico, pero para muchos guiris, al ver que es una estación de tren, la valoran como tal, y es una forma indirecta de defender que siga siéndolo. Cuantas más personas la vean como una estación ferroviaria, más dificultades tendrán las autoridades de modificar su uso.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- TeleAlterna
- N2
- Posts: 10
- Joined: Friday 14/03/2014 14:06
Re: Futur de l'estació de França
Que pensais con la noticia de que las obras de la Sagrera se estan reactivando en referencia al futuro de la Estación de Francia?
Re: Futur de l'estació de França
No pienso que tenga mucho que ver... La Sagrera tendrá ocho vias en ibérico, cuatro para cada línea (R1 y R2N). Ni de lejos eso basta para hacer morir ahí todos los regionales o la R2S. De hecho, siendo optimista, La Sagrera podría permitir ese esquema triangular que se había mencionado aquí en el foro antes, de que los trenes pasantes hagan Sants-Sagrera, y los regionales salgan todos de EdF, los del sur van a Sants, y los del norte a La Sagrera. Insisto, siendo optimistas. Es más probable que nuestro gobierno antitrenes y anti todo lo que va sobre vías que no sea el AVE y el Metro, vayan otra vez a por las "terminales de regional" en la Llagosta y Gavà...
- TeleAlterna
- N2
- Posts: 10
- Joined: Friday 14/03/2014 14:06
Re: Futur de l'estació de França
Después de lo de Can Vies no encontrais paralelismo con Edf? me refiero en lo que hace a la conservación del Patrimonio de las cosas
Re: Futur de l'estació de França
Són dos casos diferents, un d'ells estava a punt de caure mentre que l'altre funciona perfectament, però sí, cal conservar-lo al ser un patrimoni important de Barcelona. A part de que l'EdF compleix la funció de "tub d'escapament" per a la xarxa de rodalia, tancar-la provocaria encara més el col·lapse actual en que es troba la xarxa.TeleAlterna wrote:Después de lo de Can Vies no encontrais paralelismo con Edf? me refiero en lo que hace a la conservación del Patrimonio de las cosas
Re: Futur de l'estació de França
Evidentment l´Ajuntament vol fer pisos a l´estació de França. L´asquerós bloc de pisos que han fet a 10 metres de l´estructura de l´estació denota clarament el que vol resaltar l´Ajuntament el patrimoni de la ciutat. En lloc de cuidar un edifici singular de la ciutat donat-li un entorn ciudat i que el resalti, el que han fet és un bloc de pisos immens que el tapi i desentoni el més possible. Bravo per l´Ajuntament !!!!!!!!!!!. D´aqui a poc faran un altre bloc de pisos encara més aprop.... fins que ja no càpiguen els trens, fins que ja tot estigui tant just que algú digui que l´estació no serveix..... llavors hauran guanyat, faran pisos al mig de les vies i guanyaran uns pocs dinerons més els de sempre. És el que hi ha.Renfe451 wrote:Són dos casos diferents, un d'ells estava a punt de caure mentre que l'altre funciona perfectament, però sí, cal conservar-lo al ser un patrimoni important de Barcelona. A part de que l'EdF compleix la funció de "tub d'escapament" per a la xarxa de rodalia, tancar-la provocaria encara més el col·lapse actual en que es troba la xarxa.TeleAlterna wrote:Después de lo de Can Vies no encontrais paralelismo con Edf? me refiero en lo que hace a la conservación del Patrimonio de las cosas
Re: Futur de l'estació de França
Totalment d'acord, són un horror aquells blocs!!!Toni wrote:Evidentment l´Ajuntament vol fer pisos a l´estació de França. L´asquerós bloc de pisos que han fet a 10 metres de l´estructura de l´estació denota clarament el que vol resaltar l´Ajuntament el patrimoni de la ciutat. En lloc de cuidar un edifici singular de la ciutat donat-li un entorn ciudat i que el resalti, el que han fet és un bloc de pisos immens que el tapi i desentoni el més possible. Bravo per l´Ajuntament !!!!!!!!!!!. D´aqui a poc faran un altre bloc de pisos encara més aprop.... fins que ja no càpiguen els trens, fins que ja tot estigui tant just que algú digui que l´estació no serveix..... llavors hauran guanyat, faran pisos al mig de les vies i guanyaran uns pocs dinerons més els de sempre. És el que hi ha.Renfe451 wrote:Són dos casos diferents, un d'ells estava a punt de caure mentre que l'altre funciona perfectament, però sí, cal conservar-lo al ser un patrimoni important de Barcelona. A part de que l'EdF compleix la funció de "tub d'escapament" per a la xarxa de rodalia, tancar-la provocaria encara més el col·lapse actual en que es troba la xarxa.TeleAlterna wrote:Después de lo de Can Vies no encontrais paralelismo con Edf? me refiero en lo que hace a la conservación del Patrimonio de las cosas
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
També estic d'acord amb tu, Toni.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
Jo he sentit, de mà de veïns de la zona, que farien o un hotel o un museu.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Poc cas
Per experiència pròpia, sé que els rumors entre veïns són això: rumors.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
Can Vies no ha estat mai a punt de caure, que jo sàpiga. El conservaven perfectament i en plè us.Renfe451 wrote:Són dos casos diferents, un d'ells estava a punt de caure mentre que l'altre funciona perfectament, però sí, cal conservar-lo al ser un patrimoni important de Barcelona. A part de que l'EdF compleix la funció de "tub d'escapament" per a la xarxa de rodalia, tancar-la provocaria encara més el col·lapse actual en que es troba la xarxa.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org