I a això jo també et dic si i no.Don Ramón wrote:Sí y no. Por un lado es verdad, no son las líneas NXB las que han hecho caer la demanda, lo son la merma de frecuencias en muchas otras líneas, que, a diferencia de muchas líneas NXB, no tienen ni Metro ni tranvía como alternativa, y esa pérdida de calidad del servicio en líneas "convencionales" es directamente achacable a la NXB, que requiere muchos turnos para mantener la frecuencia tan alta. Es decir, se ha potenciado determinadas líneas de bus, las NXB, que además suelen moverse en ámbitos con mejores alternativas, y a cambio se ha castigado las demás líneas. Ergo, sí es culpa de la implementación de la NXB, aunque no sea culpa de las líneas NXB.Miquel wrote: I jo sols dic que no crec pas que les línies de la NXB siguin responsables de la pèrdua de viatgers pel que he dit abans.
Para compte que gran part de línies son una reconversió de les seves línies mare. A cada implantació normalment ve acompanyada de la limitació del recorregut a les línies que se solapen. Entenc que els busos de "més" que ja no són necessaris passen a la línia reconvertida, cosa que fa realment que amb els canvis se segueixin circulant amb si fa no fa els mateixos busos.
La retallada de serveis a les altres línies no són per a que la H6 tingui 4 busos més, ja que tots els busos de més que fora d'hora punta deixen de fer servei van a "casa" i no pas a una altre línia. A més, les retallades no han coincidit pas el mateix dia que s'ha estrenat una nova de NXB, per tant ha coincidit les NXB i els horaris amb millors freqüències.
De fet fa quatre dies han augmentat les freqüències a diverses línies a petició del PSC, d'on creus que han sortit tots aquests busos?
Aquí el problema ve de les altes esferes, una cosa es no tenir més autobusos, i l'altre es la situació actual. Si fan falta diners, tal com es diu que s'estalviïn l'autobombo (sols hi ha d'haver informació dels canvis i prou). TB te el "monopoli" de la mobilitat en bus dins la ciutat, per tant és absurd fer publicitat per captar usuaris, per captar-los el que ha de fer és prestar un servei més atractiu doncs tothom sap que la xarxa de bus és lenta, pesada i ineficaç dins de Barcelona. La NXB havia de posar remei però suposo que per "pors" al final s'ha quedat en un canvi de números i els canvis a millor s'ha desfet (vegi's la V21), a sobre com que les van estrenant a miques i no de cop, no se li pot treure cap tipus de profit real.