Metro TMB: Sèries 7000 i 8000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Què us semblen els trens que apareixen als renders?

Espero que siguin iguals, m'encanten!!
18
55%
Espero que no siguin exactament així, que canviïn alguna cosa
7
21%
Lletjos de nassos!
3
9%
Falta interiorisme Ikea, sala de descans...
4
12%
Altres (expliqueu)
1
3%
 
Total votes: 33

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by metring »

No sabem encara de quines sèries seran, però el Diario Expansión ja parla de què TMB ja està pensant en encarregar nous trens per a altres línies:

https://www.expansion.com/catalunya/202 ... ESOCYEXP01

"A la espera del beneplácito de la ATM, este año el operador empezará a licitar la compra de al menos 17 trenes para reforzar frecuencias. Más adelante, pedirá otros 22 ante el fin de las obras de la L9 y la L10."
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Miquel »

metring wrote: Tuesday 04/04/2023 12:30 No sabem encara de quines sèries seran, però el Diario Expansión ja parla de què TMB ja està pensant en encarregar nous trens per a altres línies:

https://www.expansion.com/catalunya/202 ... ESOCYEXP01

"A la espera del beneplácito de la ATM, este año el operador empezará a licitar la compra de al menos 17 trenes para reforzar frecuencias. Más adelante, pedirá otros 22 ante el fin de las obras de la L9 y la L10."
Veurem què passa, però moviment lògic. És de suposar que els 9000 de L2 hagin d'anar a L9 quan aquesta es completi. I els altres 17 és sospitós. Veurem a quines línies volen posar més trens, però sabent que hi ha 15 2100's, ja tremolo...
El metro de Barcelona amb motoristes!
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by ferroviario_catalan »

Lo que está claro que la L4 en un corto plazo perderá los 9000, desconozco cuantos tiene adjudicados, pero también no es de descartar que todos los 9000 de L2, también pasen a L9/10, con lo que hablaríamos de recomponer material a 2 líneas enteras…
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Si encara hi fossin els 1100! I això segurament ens farà perdre els 2100 abans de reformar tots els adjudicats i tot (pel que tinc entès els últims tres no es reformaran, i estaria bé que l'últim en servei fós el 2160 amb fluorescents i blanc).
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by victorcasta »

Els plans de TMB segons pla estratègic són:

- passar els 22 9000 de L2 i 2 de L4 a L9/L10 i comprar-ne 24 de nous per substituir-los.
- adquirir 24 trens per a augment de freqüències: 12 per L1, 10 per L5 i 2 per L2.
xergi
N3
N3
Posts: 33
Joined: Friday 03/05/2019 4:57

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by xergi »

victorcasta wrote: Wednesday 05/04/2023 22:45 Els plans de TMB segons pla estratègic són:

- passar els 22 9000 de L2 i 2 de L4 a L9/L10 i comprar-ne 24 de nous per substituir-los.
- adquirir 24 trens per a augment de freqüències: 12 per L1, 10 per L5 i 2 per L2.
Però quin és el màxim nombre de trens que poden tenir la L1 i la L5? Amb la modificació que van fer a la primera, pensava que seria no gaire més que els 34 actuals.
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by davroca5 »

Suposo que els de la L1 ja estan pensats també per a l'ampliació cap a Badalona
Salut!
#volemL9
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by M1171-M1172-M1169... »

A la L1 ja hi ha 36 trens i a la L5 crec que n'hi havia 36 l'últim cop que hi era també. Per tenir-ne més caldrà un canvi del principi bàsic de la senyalització de FMB. Potser també caldrà per tenir més de 20 trens a la L4 recordant la llargada enorme del tram Maragall-Llucmajor. Això sense tenir en compte cap perlongació.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Ahir el 7005 circulava amb el 0308. Avui no n'he vist cap.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Nen de Gràcia
N4
N4
Posts: 69
Joined: Wednesday 14/12/2022 18:23

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Nen de Gràcia »

Ahir vaig agafar-lo cap a les 19:30 entre Fontana i Vall d'Hebron, i duia el número de torn apagat :roll:
User avatar
Sèrie EV-E801
N5
N5
Posts: 104
Joined: Friday 25/03/2022 9:10

Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Sèrie EV-E801 »

I no és el primer dia.
L'he vist ja un parell de cops així i no sé perquè deu ser.
Salut
:riure
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Miquel »

Jo un dia també, tot i que als segons li va tornar a aparèixer. Els cops que ho he vist era la testera costat Trinitat. Imagino que no deu anar gaire fina :x
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Avui hi tornava a ser el 7005 amb torn 0308.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No cal repetir-ho

Post by Guigui »

Queda ben clar que es tracta d'informació recurrent. Per tant, seria millor passar a informar de qualsevol cosa que no sigui veure'l sense més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Nen de Gràcia
N4
N4
Posts: 69
Joined: Wednesday 14/12/2022 18:23

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by Nen de Gràcia »

Els termòmetres digitals estan molt bé per l'informació que donen: localització de sortides i enllaços i correspondències amb bus. Tot i que encara no he pogut veure com indica les correspondències amb FGC, RENFE i TRAM ni els punts TMB.
A més a més, permeten més flexibilitat: quan s'extenguin a més línies, en cas d'incidència greu, a un 7000 se li podrà carregar la programació del termòmetre d'una altra línia i posar-lo en circulació per aquella, cosa que cap altra sèrie pot fer perquè té els termòmetres integrats.

L'única pega: no indica les correspondències amb línies de bus de l'AMB :cop
O, com a mínim, a Fontana no indica la 87 però sí la 22, la 24, la 114 i la V17, que comparteixen parada amb aquesta.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by ferroviario_catalan »

Yo creo que no habrán 7000 fuera de L3, no tendría sentido.
Pensándolo bien, los trenes que encargarán serán 9000 para completar trenes de L9-L10 y añadir a L2 para sustituir los 2100 cuando toque.
Quitar los 9000 y transformarlos en automáticos y pedir trenes, es mucho más dinero que comprar trenes únicamente
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 08/04/2019 18:27
Location: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by M1171-M1172-M1169... »

Aquesta setmana no he vist cap 7000, deuen estar avariats un altre cop.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by ferroviario_catalan »

Dilluns va ser el darrer dia que va circular un 7000. Te cua el tema, tenen problemes que desconec, però m’ha dit un amic que treballa a L3, que ni els propis d’Alstom saben solucionar. A veure si m’entero que els hi passa ara…
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by metring »

ferroviario_catalan wrote: Saturday 29/04/2023 21:55 Dilluns va ser el darrer dia que va circular un 7000. Te cua el tema, tenen problemes que desconec, però m’ha dit un amic que treballa a L3, que ni els propis d’Alstom saben solucionar. A veure si m’entero que els hi passa ara…
Però en canvi, aquests darrers dies ha circulat en proves i dins del carrusel el tercer 7000...
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Post by ferroviario_catalan »

Que jo sapiga mai han hagut mes d’un 7000 a l’hora circulant, i de fet crec que l’únic que ha estat al carrusel es el segon 7000.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”