Restauració i museització de material històric de FGC
Re: Restauració material històric d'FGC
https://govern.cat/salapremsa/agenda-govern
Demà, dia 7 de maig:
12:00|El conseller Fernàndez visita l'històric Tren Granota d'FGC. Estació de Mira-sol d'FGC|Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental)
El conseller de Territori, Juli Fernàndez i Olivares, farà una part del trajecte de l'històric Tren Granota que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha restaurat i que iniciarà les circulacions turístiques en caps de setmana.
Demà, dia 7 de maig:
12:00|El conseller Fernàndez visita l'històric Tren Granota d'FGC. Estació de Mira-sol d'FGC|Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental)
El conseller de Territori, Juli Fernàndez i Olivares, farà una part del trajecte de l'històric Tren Granota que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha restaurat i que iniciarà les circulacions turístiques en caps de setmana.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Restauració material històric d'FGC
Amb informació dels horaris i propers dies de circulació
https://www.diaridesabadell.com/2023/05 ... n-granota/
https://www.diaridesabadell.com/2023/05 ... n-granota/
Re: Restauració material històric d'FGC
És preciosa
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Restauració material històric d'FGC
Un disseny molt elegant, sobretot amb la recuperaciò del carenat. Salut!!
Re: Restauració material històric d'FGC
Bon dia,
Se sap alguna cosa de la Naval i la seva exposició a l'Espai Via Mètrica?
Gràcies
Se sap alguna cosa de la Naval i la seva exposició a l'Espai Via Mètrica?
Gràcies
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Restauració material històric d'FGC
I tant, està en procés de rehabilitació a les instal-lacions de Móra la Nova. Vista a mitjans de març. Aspecte impecable exteriorment i refent l'interiorisme. Salut!
Envio alguna foto, però on la tenen no permet perspectiva.
Envio alguna foto, però on la tenen no permet perspectiva.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Restauració material històric d'FGC
- Attachments
-
- Naval 02.jpg
- (176.44 KiB) Not downloaded yet
Re: Restauració material històric d'FGC
Doncs quina llàstima, gràcies per la resposta.metring wrote: ↑Monday 20/03/2023 17:19Això ens han contestat al Twitter: https://twitter.com/FGC/status/16377927 ... PpiCw&s=19
Dues noves locomotores a l'Espai Via Mètrica
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ll-central
Ferrocarrils suma dos nous vehicles a la col·lecció de material històric de la nau de Martorell Central
Les locomotores MO-1003 i 254.02 són exponents de la història del transport de mercaderies a la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils
El centre de preservació de vehicles històrics de Ferrocarrils ja es pot visitar sol·licitant cita prèvia a través del web fgc.cat
FGCLa MO-1003 i la 254.02 entrant a la nau de vehicles històrics de Martorell Central.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha traslladat aquest mes d’agost dues locomotores històriques al centre de preservació de vehicles històrics de Ferrocarrils, anomenat Espai de la via mètrica, situat al costat de l’estació de Martorell Central. Concretament, es tracta de la locomotora dièsel MO-1003 i de la locomotora 254.02, ambdues exponents del servei de transport de mercaderies que la companyia ha prestat a la línia Llobregat-Anoia durant la segona meitat del segle XX i principis del XXI.
Aquests dos nous vehicles se sumen a la vintena de peces històriques que hi ha preservades en aquest espai, inaugurat el març d’aquest any i on s’exposen la major part dels vehicles històrics de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils: locomotores, cotxes i vagons que van prestar servei a la línia al llarg del segle XX, tant de viatgers com de mercaderies.
El president de Ferrocarrils, Toni Segarra i Barreto, destaca que “la incorporació d’aquestes dues noves peces ens permet ampliar el coneixement sobre la història d’aquesta línia. En aquest espai preservem material de viatgers, de mercaderies, locomotores de vapor, dièsel, un conjunt patrimonial divers i realment important, testimoni no només de l’evolució del transport ferroviari de Catalunya sinó també de l’evolució del país”.
Trasllat de la locomotora MO-1003.
La locomotora MO-1003, construïda per Alstom a principis dels anys 50, és una de les locomotores dièsel en servei regular més antigues d’Europa, ja que va començar a circular el setembre de 1956. El vehicle pertany a un conjunt de locomotores de característiques similars que l’any 1979 van ser integrades al parc mòbil de la nova companyia ferroviària catalana Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Durant els 40 anys d’història d’FGC, aquestes locomotores han representat un dels elements més simbòlics de la línia Llobregat-Anoia. Al principi, aquestes locomotores van ser destinades a tot tipus de serveis, tant de viatgers com de mercaderies. Amb l'arribada dels automotors dièsel i l'augment del parc mòbil d'unitats elèctriques, les tasques d’aquestes locomotores es van centrar en el transport de mercaderies i més endavant van quedar relegades a la realització de maniobres al Port de Barcelona i a Martorell i com a reserva en el cas de no disposar de les locomotores de línia.
La locomotora 254.02, a l'interior de l'Espai de la via mètrica.
Per la seva banda, la locomotora 254.02, forma part de les locomotores de la sèrie 254, que van ser fabricades a València per Meinfesa l’any 1990 i destaquen per disposar de bogies de tres eixos, una particularitat molt poc habitual als ferrocarrils de via mètrica. A causa de la seva potència i versatilitat, han conformat l’espina dorsal del parc de mercaderies de la xarxa Llobregat-Anoia realitzant la major part dels seus serveis, tant els trens de sal i potassa de Sallent i Súria fins a Martorell i el Port de Barcelona com els trens de cotxes de la fàbrica Seat de Martorell i el Port de Barcelona. Aquesta locomotora dièsel, juntament amb les altres dues de la sèrie 254, han estat en funcionament fins al passat mes de maig coincidint amb la posada en servei de les noves locomotores de la sèrie 257. Les noves locomotores són duals, permeten la tracció elèctrica o amb dièsel i suposen una reducció de les emissions de CO2 així com del consum de gasoil i el soroll.
Un espai visitable amb cita prèvia
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha activat un formulari de reserva al seu web per tal que totes aquelles persones que ho vulguin puguin sol·licitar cita prèvia per visitar l’Espai de la via mètrica. El registre ja està disponible al web del Patrimoni d’FGC, on es pot seleccionar el dia i la franja horària i indicar les dades personals per fer la reserva. Les visites, en caps de setmana concrets, seran gratuïtes i comptaran amb un guiatge per a donar a conèixer la història i els detalls del material exposat.
FGC preveu, a més, incorporar aquest espai dins del programa d’activitats del Tren de l’Ensenyament, una iniciativa de la companyia adreçada a escolars per transmetre’ls la importància del tren com a mitjà de transport públic i inculcar-los els valors del servei públic i col·lectiu. Així doncs, aquest espai es dedicarà també a la pedagogia i a l’educació del ferrocarril.
La creació de nous espais per a la preservació i exposició del material mòbil històric és una de les línies de treball de l’Estratègia del patrimoni històric de Ferrocarrils. Aquest espai se suma als altres centres que FGC ha habilitat els últims anys per preservar els seus vehicles i instal·lacions històrics com La Cotxera de Rubí, situada davant de l’antiga estació de Rubí; La Nau del tren històric del Vallès, al Centre Operatiu de Rubí, o El Moll de la Pobla, a l’estació de La Pobla de Segur de la línia Lleida - la Pobla de Segur. Tots aquestes espais complementen els dedicats al Cremallera de Núria, a Ribes de Freser; al Cremallera de Montserrat, a Monistrol de Montserrat; i als Ferrocarrils secundaris, industrials i turístics, a La Pobla de Lillet.
Ferrocarrils suma dos nous vehicles a la col·lecció de material històric de la nau de Martorell Central
Les locomotores MO-1003 i 254.02 són exponents de la història del transport de mercaderies a la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils
El centre de preservació de vehicles històrics de Ferrocarrils ja es pot visitar sol·licitant cita prèvia a través del web fgc.cat
FGCLa MO-1003 i la 254.02 entrant a la nau de vehicles històrics de Martorell Central.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha traslladat aquest mes d’agost dues locomotores històriques al centre de preservació de vehicles històrics de Ferrocarrils, anomenat Espai de la via mètrica, situat al costat de l’estació de Martorell Central. Concretament, es tracta de la locomotora dièsel MO-1003 i de la locomotora 254.02, ambdues exponents del servei de transport de mercaderies que la companyia ha prestat a la línia Llobregat-Anoia durant la segona meitat del segle XX i principis del XXI.
Aquests dos nous vehicles se sumen a la vintena de peces històriques que hi ha preservades en aquest espai, inaugurat el març d’aquest any i on s’exposen la major part dels vehicles històrics de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils: locomotores, cotxes i vagons que van prestar servei a la línia al llarg del segle XX, tant de viatgers com de mercaderies.
El president de Ferrocarrils, Toni Segarra i Barreto, destaca que “la incorporació d’aquestes dues noves peces ens permet ampliar el coneixement sobre la història d’aquesta línia. En aquest espai preservem material de viatgers, de mercaderies, locomotores de vapor, dièsel, un conjunt patrimonial divers i realment important, testimoni no només de l’evolució del transport ferroviari de Catalunya sinó també de l’evolució del país”.
Trasllat de la locomotora MO-1003.
La locomotora MO-1003, construïda per Alstom a principis dels anys 50, és una de les locomotores dièsel en servei regular més antigues d’Europa, ja que va començar a circular el setembre de 1956. El vehicle pertany a un conjunt de locomotores de característiques similars que l’any 1979 van ser integrades al parc mòbil de la nova companyia ferroviària catalana Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Durant els 40 anys d’història d’FGC, aquestes locomotores han representat un dels elements més simbòlics de la línia Llobregat-Anoia. Al principi, aquestes locomotores van ser destinades a tot tipus de serveis, tant de viatgers com de mercaderies. Amb l'arribada dels automotors dièsel i l'augment del parc mòbil d'unitats elèctriques, les tasques d’aquestes locomotores es van centrar en el transport de mercaderies i més endavant van quedar relegades a la realització de maniobres al Port de Barcelona i a Martorell i com a reserva en el cas de no disposar de les locomotores de línia.
La locomotora 254.02, a l'interior de l'Espai de la via mètrica.
Per la seva banda, la locomotora 254.02, forma part de les locomotores de la sèrie 254, que van ser fabricades a València per Meinfesa l’any 1990 i destaquen per disposar de bogies de tres eixos, una particularitat molt poc habitual als ferrocarrils de via mètrica. A causa de la seva potència i versatilitat, han conformat l’espina dorsal del parc de mercaderies de la xarxa Llobregat-Anoia realitzant la major part dels seus serveis, tant els trens de sal i potassa de Sallent i Súria fins a Martorell i el Port de Barcelona com els trens de cotxes de la fàbrica Seat de Martorell i el Port de Barcelona. Aquesta locomotora dièsel, juntament amb les altres dues de la sèrie 254, han estat en funcionament fins al passat mes de maig coincidint amb la posada en servei de les noves locomotores de la sèrie 257. Les noves locomotores són duals, permeten la tracció elèctrica o amb dièsel i suposen una reducció de les emissions de CO2 així com del consum de gasoil i el soroll.
Un espai visitable amb cita prèvia
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha activat un formulari de reserva al seu web per tal que totes aquelles persones que ho vulguin puguin sol·licitar cita prèvia per visitar l’Espai de la via mètrica. El registre ja està disponible al web del Patrimoni d’FGC, on es pot seleccionar el dia i la franja horària i indicar les dades personals per fer la reserva. Les visites, en caps de setmana concrets, seran gratuïtes i comptaran amb un guiatge per a donar a conèixer la història i els detalls del material exposat.
FGC preveu, a més, incorporar aquest espai dins del programa d’activitats del Tren de l’Ensenyament, una iniciativa de la companyia adreçada a escolars per transmetre’ls la importància del tren com a mitjà de transport públic i inculcar-los els valors del servei públic i col·lectiu. Així doncs, aquest espai es dedicarà també a la pedagogia i a l’educació del ferrocarril.
La creació de nous espais per a la preservació i exposició del material mòbil històric és una de les línies de treball de l’Estratègia del patrimoni històric de Ferrocarrils. Aquest espai se suma als altres centres que FGC ha habilitat els últims anys per preservar els seus vehicles i instal·lacions històrics com La Cotxera de Rubí, situada davant de l’antiga estació de Rubí; La Nau del tren històric del Vallès, al Centre Operatiu de Rubí, o El Moll de la Pobla, a l’estació de La Pobla de Segur de la línia Lleida - la Pobla de Segur. Tots aquestes espais complementen els dedicats al Cremallera de Núria, a Ribes de Freser; al Cremallera de Montserrat, a Monistrol de Montserrat; i als Ferrocarrils secundaris, industrials i turístics, a La Pobla de Lillet.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Restauració i museització de material històric de FGC
Regió-7, 2 d'octubre de 2023 wrote: Validen les millores fetes a l’antic traçat del cremallera a Castellbell
Tècnics de FGC, Cultura i Ajuntament analitzen l’estat del camí per fer-lo transitable amb més seguretat
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Restauració i museització de material històric de FGC
Es tracta del Naval número 5105 en estat original CGFC de color verd, abans de la reforma que va fer FGC als anys 80.Regió-7, 8 de febrer de 2024 wrote: Ferrocarrils restaura un tren icònic de la línia de Manresa a Barcelona
El tren, una automotor elèctric, a circular entre els anys 1960 i 1999 i ara està exposat a l'Espai de via mètrica de Martorell
[...]
Un altre cadàver al mausoleu. A veure si algun dia hi connecten les vies i treuen a passejar algunes de les joies que hi ha allà.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Restauració i museització de material històric de FGC
Si parlem de cadàvers, molt més els "esquelets" que té TMB a una cotxera, que ni per veure estan. I no parlem dels "zombis" que la dirigeixen, que no tenen ni el detall de confirmar quan surt el darrer 3000, demostrant per enèsima vegada l'absència total de sensibilitat cap el patrimoni històric de la ciutat.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Restauració i museització de material històric de FGC
Sí, sí, d'acord. I Vilanova i Delicias. Cada empresa te la seva part de culpa. Que cadascú carregui el seu mort o que cada palo aguante su vela. Oimés quan FGC, en èpoques pretèrites, havia sigut exemplar en aquest tema.metring wrote: ↑Friday 09/02/2024 10:11 Si parlem de cadàvers, molt més els "esquelets" que té TMB a una cotxera, que ni per veure estan. I no parlem dels "zombis" que la dirigeixen, que no tenen ni el detall de confirmar quan surt el darrer 3000, demostrant per enèsima vegada l'absència total de sensibilitat cap el patrimoni històric de la ciutat.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Restauració i museització de material històric de FGC
Regió-7, 16 d'abril de 2024 wrote: Guardiola de Berguedà instal·la la locomotora del Carrilet sense acabar-ne la restauració
S'exposa al carrer Estació la màquina de tren que va fer uns dels darrers viatges de Guardiola a Berga, l'any 1972
Es crearà una Comissió del Tren formada per veïns i ajuntament per marcar prioritats de la remodelació pendent per falta de pressupost
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.