Toni wrote:El número de trens que es pugui millorar a Barcelona té molt poc a veure ni amb el sistema de senyalització
Al contrari. És absolutament bàsic. Pregunta-ho a Metro o FGC sense anar més lluny, o si vols fer 600 Km fins a Madrid pregunta per l'ERTMS a Cercanías.
Toni wrote:què té a veure FGC amb Adif/Renfe?.
Tens raó. FGC i Metro tenen xarxes modernes i que funcionen bé. En canvi, Renfe/ADIF és un caos obsolet i sense cap mena de fiabilitat.
És a dir no tenen res a veure, és cert.
Toni wrote:No és el mateix tenir tots els trens iguals, tots que van al mateix lloc, tots trens petitets, trens de tipus metro..... no té res a veure amb trens de 200 m,
I que té a veure la llargada en tot això? Que potser tots els viatgers surten per la mateixa porta?
Toni wrote:amb estacions draconianes com Sants (on només en l´aproximació a l´andana ja consumeix els dos o tres minuts)
Ni que fos l'aproximació d'un avió a El Prat!!
Clar que dura molt, però perquè els processos de Renfe/ADIF són penosos i lents. Mai he entès per què els trens han d'entrar a velocitats ridícules durant un bon tros en comptes d'entrar a velocitat normal i frenar a l'andana, com es fa arreu del món. No és res que no es pugui arreglar amb una bona gestió.
Toni wrote:Si fos tant fàcil ja estaria fet, que la senyalització de FGC és coneguda per tothom,
Clar, perquè tots sabem que Renfe/ADIF aplica les últimes tecnologies a Rodalies Barcelona. Si no tan sols són capaços d'indicar-te si el teu tren és curt o llarg o a on pararà en les estacions de més demanda de la xarxa. Aquí al costat mateix, a França, a estacions de poblacions infinitament més petites que Barcelona t'indiquen exactament la composició del teu tren a l'andana des de fa molts anys. Això com a exemple senzill, però com això tot.
Estic segur que hi ha xarxes de països del tercer món que utilitzen millor tecnologia que Rodalies Barcelona, cosa que no es pot dir de FGC o Metro.
Toni wrote:Un apunt més: no és Renfe qui decideix portar x trens a no sé on a tal hora, les competències per decidir aquestes coses, amb més o menys encert, son de la Generalitat de Catalunya.
I la Generalitat ha dit més d'un cop que li encantaria posar més freqüències, però la infraestructura d'ADIF (més INFRA que estructura) no dóna més de sí.
Com a anècdotes, és divertit comparar la velocitat del Metro i la de Renfe a Pl. Catalunya, que van costat per costat (llàstima que poc tros). Pots veure perfectament com el normal és que el metro entri a la zona comú molt més ràpid que el rodalies. El metro entra a l'estació, frena fort, obre portes, descarrega gent, tanca i surt disparat. Mentrestant, potser encara tens temps de veure com el rodalies acaba d'entrar a l'andana del costat, a la seva velocitat de iaia coixa i reumàtica, i tot just comença a obrir portes.
Quan encara es podien veure directament metro i rodalies a Arc de Triomf era molt habitual veure un rodalies a Pl. Catalunya que sortia cap a Arc de Triomf sortint abans que el metro... i el metro el tornava a atrapar a Arc de Triomf, tot i haver de fer una parada més!!!
alf_ wrote:Sobre todo es la altura del piso... Metro y FGC (y RER) no tienen densivel entre coche y andén, pero ADIF si tiene un buen escalón ahí.
En això tens raó. El pis alt és realment la única "excusa" que pot tenir Renfe/ADIF per perdre tant de temps a les parades. No obstant, pitjor és el graó de FGC-Llobregat i no perden tan de temps ni de conya.
I no, els rodalies no van plens de gent amb maletes que pesen 40 kilos i menys en hora punta. Pels pocs que vagin així es podria indicar on paren les portes de pis baix a més de posar un parell de persones a cada estació per orientar i ajudar els que van carregats... si Renfe tingués una remota idea de com fer unes coses tant "complicades" per a ells que, curiosament, són coses extraordinàriament comuns en moltes altres parts del món
Toni wrote:Desconozco qué impide que todos los trenes sean de piso bajo
Bàsicament, les rodes
Només ha existit un tren de rodalies totalment de pis baix que jo sàpiga, i no ha passat de concepte:
http://www.ferropedia.es/wiki/Talgo_22