Page 6 of 8
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 15/06/2016 10:38
by Fran-Ikarus
Miquel wrote:A tots els trens cal abans indicar el costat d'obertura abans d'obrir i això es fa manualment.
Ostres, això es fa manualment encara?
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 15/06/2016 12:50
by Renfe445
Sí, donde está el grupo de botones de control de las puertas hay dos botones amarillos (uno por lado) para indicar el lado que abrirás en la próxima estación.
Eso creo...
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 15/06/2016 14:11
by Miquel
Fran-Ikarus wrote:Miquel wrote:A tots els trens cal abans indicar el costat d'obertura abans d'obrir i això es fa manualment.
Ostres, això es fa manualment encara?
A les sèries 2000, 2100, 3000 i 4000, sí. És el motorista el que indica el costat al passatge, i després dona el permís.
A les sèries 5000, 6000 i 9000, si el tren està localitzat, ho fa automàticament el fet d'indicar al passatge pel costat que ha de sortir. No obstant, crec que igualment el motorista ha de confirmar amb el botó corresponent el costat d'obertura i donar permís.
En tot cas, el problema es que molts motoristes NO indiquen el costat d'obertura fins que el tren està aturat a l'estació, això implica que primer ha de prémer el botó i després donar permís. Si li sumem que el motorista està amb el telèfon, diari, llibre, o gratant-se el que ja sabem, el temps de resposta es va incrementant.
Jo ja ni provo d'obrir portes si no veig la indicació activada
El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Coherència, senyors, coherència!
Posted: Wednesday 15/06/2016 14:33
by Guigui
Miquel wrote:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Que estrany que això no entri dins la no-és-una-vaga-encoberta-sinó-un-compliment-estricte-del-reglament...
Re: Coherència, senyors, coherència!
Posted: Wednesday 15/06/2016 14:40
by Miquel
Guigui wrote:Miquel wrote:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Que estrany que això no entri dins la no-és-una-vaga-encoberta-sinó-un-compliment-estricte-del-reglament...
Sense defensar a ningú, però el treballador és el que determina que cumplir estrictament
Si fos per mi, tots complirien estrictament el que hi ha establert, que després passa el que passa
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 15/06/2016 14:44
by Fran-Ikarus
Miquel wrote:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Jo em pensava que, en aquests casos, es tractava d'un error de configuració, o problema d'algun sistema... És una tendència que ha anat apareixent amb els anys. Amb la implantació dels 3000 i 4000, l'indicador s'il·luminava de manera pràcticament instantània només començar a sortir de l'estació anterior (per això pensava que el sistema era automàtic)
Imagino que s'han anat "relaxant" alguns bons costums...
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 15/06/2016 15:01
by victorcasta
La indicació de sortida la fa automàtica l'ATP/ATO a tots els trens de totes les línies, excepte a la L4, que encara es fa manual. Això evita que es doni permissió al costat equivocat.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 15/06/2016 15:30
by Miquel
Fran-Ikarus wrote:Miquel wrote:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Jo em pensava que, en aquests casos, es tractava d'un error de configuració, o problema d'algun sistema... És una tendència que ha anat apareixent amb els anys. Amb la implantació dels 3000 i 4000, l'indicador s'il·luminava de manera pràcticament instantània només començar a sortir de l'estació anterior (per això pensava que el sistema era automàtic)
Imagino que s'han anat "relaxant" alguns bons costums...
És fàcil d'entendre. Com que 5000, 6000 i 9000 ho fan automàtic, els motoristes s'han anat acostumant a no fer-ho i això a les sèries més velles es nota. Ho pots comprovar cada dia.
I quan s'il·lumina de manera instantània, es per que han triat el costat just després de tancar portes, així ja se n'obliden fins la propera estació.
victorcasta wrote:La indicació de sortida la fa automàtica l'ATP/ATO a tots els trens de totes les línies, excepte a la L4, que encara es fa manual. Això evita que es doni permissió al costat equivocat.
L'ATP/ATO verifica el costat per on es poden obrir les portes (el motorista no pot obrir portes per la esquerra si l'andana està a la dreta per molt que vulgui si l'ATP està encès), però a les sèries velles no informa a l'usuari del costat per on s'ha de sortir, tal i com es veu dia si, dia també. I en cas que suposadament ho faci, o no ho tenen activat, o només ho porten alguns trens o falla mil cops més que una escopeta de fira.
5000, 6000 i 9000 si que ho fan només llegeixen la balisa per a la propera estació.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 15/06/2016 18:00
by victorcasta
Rectifico: el que fa l'ATP és impedir-te seleccionar, donar permissió i obrir, però cal seleccionar-ho manual.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Sunday 16/10/2016 20:18
by Miquel
Actualitzo llista segons el que m'han "xivat"
2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Proves.
2009-2012: En Reforma a Lleida.
2013-2016: Original i en Servei.
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.
Lamentablement només queden dos trens pintats de blanc a la L3.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Saturday 03/12/2016 16:42
by Miquel
Actualitzo llista
2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: En Reforma a Lleida.
2013-2016: Original i en Servei.
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.
A la 2005-2008 els hi han posat un desblocador de portes molt lleig de color vermell tipus alarma d'incendis. Juraria que la 2001-2004 no els duu. Quan les caci de nou m'hi fixaré millor, no vagi a ser que m'hagi patinat la vista ja que ho vaig veure una mica de lluny.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 20/12/2016 15:02
by Fran-Ikarus
El Joan Carles Salmerón acaba de publicar una foto del 2009 en gòndola tornant, ja reformat, de Tradinsa, amb un altre cotxe (del mateix tren, se suposa) al costat.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 20/12/2016 15:14
by Miquel
Fran-Ikarus wrote:El Joan Carles Salmerón acaba de publicar una foto del 2009 en gòndola tornant, ja reformat, de Tradinsa, amb un altre cotxe (del mateix tren, se suposa) al costat.
Vaja, ja n'han desgraciat una altre
En fi, actualitzem llista:
2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: Reformada
2013-2016: Original i en Servei. (Avui o demà marxarà m'imagino)
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 21/12/2016 9:50
by davida
El remolc 2303 esta entrant ara a Barcelona desde la c-58
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 21/12/2016 11:11
by wefer
Actualment hi ha més trens de la sèrie 2000 fent la C-58 que fent la L3
Cadena de missatges fora de lloc moguda
Posted: Wednesday 21/12/2016 21:13
by Guigui
Els missatges sobre la incidència amb un tren de la L3 a Valldaura per no obrir portes han sigut moguts a l'enllaç indicat:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=265066#p265066
Aprofitem l'avinentesa per a recordar-vos que no obriu off-topics gratuïtament si no tenen res a veure amb cap missatge del fil.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Thursday 22/12/2016 19:59
by adriaesc
Acabo de veure un de la sèrie 2000 (crec que) preparat per sortir cap a Lleida a les cotxeres de Vilapiscina,ja al pati.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Thursday 22/12/2016 21:53
by BCN2008
Avui he viatjat en el 2013-2016 i m'he creuat amb el 2005-2008 ja en servei.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Thursday 22/12/2016 21:55
by Adolescent barceloní
Justament aquest matí hi he passat per davant un parell de cops i he vist que la porta del carrer estava tancada; normalment quan hi passo la veig oberta. Per cert, ha de ser curiós veure un S-2000 per la L5
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Thursday 22/12/2016 23:53
by Renfe445
Adolescent barceloní wrote:Justament aquest matí hi he passat per davant un parell de cops i he vist que la porta del carrer estava tancada; normalment quan hi passo la veig oberta. Per cert, ha de ser curiós veure un S-2000 per la L5
El Llop tiene una foto de un 2000 en la vía desviada de Vilapicina.