Page 54 of 221

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Wednesday 07/10/2009 13:28
by sergi
La L9 de Barcelona tendrá una longitud total de 42,6Km,a los que hay que restar los 4,10 Km.en viaducto;con lo que la longitud subterránea será de unos 38,5 Km.

El "Metrosur" de Madrid (integramente subterráneo) tiene 41 Km.,y la L9 del metro de Moscú (hasta donde sé también integramente subterránea) alcanza los 41,5 Km.

O sea,que ni siquiera cuela lo de la "línea de metro subterránea más larga de Europa".

Re: Marxa en blanc L9

Posted: Wednesday 07/10/2009 13:46
by Lluita1714
Percert, diumenge vaig anar a fer una visita guiada a la L9. Em vaig presentar allà, i em van dir que calia reservar, però una dona que hi era allà va dir que un company seu no va poder assistir per una indisposició, i afortunadament vaig poder entrar passat un quart d'hora.

El que vaig veure és la espectacular sincronització. Mentre erem a l'andana, van passar tres trens, i em va impactar la freqüència, ja que sembla que fan proves, doncs resulta que, en entre que un tren tancà portes i sortí de l'estació, i entrà un altre i les obrí, van passar 30 segons :P !!! Suposo que només eren proves, però, m'ha deixat bocabadat la capacitat de la línia. Si finalment, en un futur, acaben posant l'ATO a totes les línies (es veu venir), un dia es que es vegi que la línia es pot saturar, senzillament s'han d'augmentar els trens. :reve

Re: Marxa en blanc L9

Posted: Wednesday 07/10/2009 13:55
by BCN2008
Lluita1714 wrote:El que vaig veure és la espectacular sincronització. Mentre erem a l'andana, van passar tres trens, i em va impactar la freqüència, ja que sembla que fan proves, doncs resulta que, en entre que un tren tancà portes i sortí de l'estació, i entrà un altre i les obrí, van passar 30 segons :P !!! Suposo que només eren proves, però, m'ha deixat bocabadat la capacitat de la línia. Si finalment, en un futur, acaben posant l'ATO a totes les línies (es veu venir), un dia es que es vegi que la línia es pot saturar, senzillament s'han d'augmentar els trens. :reve
Si no vaig gaire errat, una de les possibilitats que dona l'ATC es la de fer freqüencies més baixes.

Tampoc no "cola"

Posted: Wednesday 07/10/2009 14:21
by Guigui
Vaja, han d'esprémer-se encara més les neurones per dir que "la" tenen més llarga que ningú. Jo me'n sabria una, però no la diré, per no donar-los corda.

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Wednesday 07/10/2009 14:28
by Vilarrubla
sergi wrote:La L9 de Barcelona tendrá una longitud total de 42,6Km,a los que hay que restar los 4,10 Km.en viaducto;con lo que la longitud subterránea será de unos 38,5 Km.

El "Metrosur" de Madrid (integramente subterráneo) tiene 41 Km.,y la L9 del metro de Moscú (hasta donde sé también integramente subterránea) alcanza los 41,5 Km.

O sea,que ni siquiera cuela lo de la "línea de metro subterránea más larga de Europa".
i automàtica? XD

Més rècords

Posted: Wednesday 07/10/2009 14:37
by Guigui
I endarrerida més d'una dècada. :twisted:

Re: Marxa en blanc L9

Posted: Wednesday 07/10/2009 14:45
by marc
Per cert, fa uns dies va sortir per TV3 una noticia (que ara no recordo), on apareixia un 9000 de la L9, amb un frontal força diferent als 9000 L2-L4. A que es deu aquesta diferencia?

Re: Marxa en blanc L9

Posted: Wednesday 07/10/2009 14:49
by BCN2008
marc wrote:Per cert, fa uns dies va sortir per TV3 una noticia (que ara no recordo), on apareixia un 9000 de la L9, amb un frontal força diferent als 9000 L2-L4. A que es deu aquesta diferencia?
Questió de seguretat, si t'hi fixes bé, a l'ultim perllongament de la xarxa, entre Canyelles i Trinitat Nova, al costat del tren, durant tot el túnel hi ha una pasarel·la. Als túnels de la L9 no era possible fer aquesta pasarel·la, no se exactament per què, i llavors van decidir posar-hi una porta frontal, amb una pasarel·la que es desplega. Ara no se ón, pero fa poc vaig veure fotos del procés d'evacuació.

Re: Marxa en blanc L9

Posted: Wednesday 07/10/2009 15:46
by El LLOP
les fotos:

Image

frontal extern d'un 9000 de L9. Difereixen una mica dels anteriors.

Image

9000 amb la rampa desplegada. Apta també per a PMR

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Wednesday 07/10/2009 19:12
by sergi
Vilarrubla dijo:


"i automàtica? XD"

Pues me parece que ni por esas ! :'(

El mes de agosto me monté en el "Metrosur" y observé que la mayoría de estaciones estaban en obras para colocar puertas de andén.Supongo que será el paso previo para automatizar la línea.

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Wednesday 07/10/2009 19:35
by Vilarrubla
La L9 té 47'8 km, no? Llavors automàtica si, al menys comparat amb Madrid.

Re: Marxa en blanc L9

Posted: Wednesday 07/10/2009 20:06
by Miquel
Mare de Déu, el frontal més lletg d'un tren de l'història del Ferrocarril Metropolità de Barcelona. Han tret els 1000 per vells, i posen monstres. :) :)

Frontal

Posted: Wednesday 07/10/2009 21:02
by Guigui
El més lleig no diria, que aquí s'emporten la palma molts trens anglesos, però com a potencial paparra del vidre, sí que m'he quedat una mica decebut en veure que no ocupa tot el frontal sinó que tira més aviat a ull de bou.

Ja posats

Posted: Wednesday 07/10/2009 21:04
by Guigui
Vilarrubla wrote:La L9 té 47'8 km, no? Llavors automàtica si, al menys comparat amb Madrid.
Però "automàtica i soterrada"? :twisted:

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Wednesday 07/10/2009 23:43
by Vilarrubla
l'automàticosoterrada més llarga d'Europa XD

o la línia de metro catalana més llarga d'Europa XD

Re: Marxa en blanc L9

Posted: Thursday 08/10/2009 0:31
by pokeroms
Miquel wrote:Mare de Déu, el frontal més lletg d'un tren de l'història del Ferrocarril Metropolità de Barcelona. Han tret els 1000 per vells, i posen monstres. :) :)
Homeee jo m'imagino que amb les portes d'andana no es veurà tant el frontal aquest tan macoooo :) :)

Salutacions!! ;)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 08/10/2009 8:33
by metring
El frontal dels 6000, amb els llums tant junts, Deu n'hi do també...

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Thursday 08/10/2009 12:10
by Danzig
Serà la "línia automàtica més llarga d'Europa". Crec que és una opció molt publicitable.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 08/10/2009 17:04
by Miquel
metring wrote:El frontal dels 6000, amb els llums tant junts, Deu n'hi do també...
No comparem, el 6000 està força bé, millor que els 9000 originals, que ja fà mal veure l'horrorós logo de TMB al front del 9000, pero aquets 9200 son lletgos de (...), com entrar a la boca d'un llop.
Guigui wrote:El més lleig no diria, que aquí s'emporten la palma molts trens anglesos, però com a potencial paparra del vidre, sí que m'he quedat una mica decebut en veure que no ocupa tot el frontal sinó que tira més aviat a ull de bou.
Home, els trens anglesos no són pas propietat del FMB. :) :)

Detallet

Posted: Thursday 08/10/2009 18:09
by Guigui
Miquel wrote:Home, els trens anglesos no són pas propietat del FMB. :) :)
Tens raó, m'havia passat per alt aquest detallet quan vaig respondre. :martell1