Page 56 of 221

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 17/10/2009 20:24
by pol
BCN2008 wrote: I que faràn en intercambiadors com La Sagrera, on hi hauràn un munt de linies?
Dons suposo que les posaran totes. Encara que trobo que haurien de posar les que pasen per aaquella andana.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 17/10/2009 20:29
by BCN2008
pol wrote:
BCN2008 wrote: I que faràn en intercambiadors com La Sagrera, on hi hauràn un munt de linies?
Dons suposo que les posaran totes. Encara que trobo que haurien de posar les que pasen per aaquella andana.
Això ja ho vaig dir fa uns mesos, quan va sortir a un video aquest tipus de senyalització: Nosaltres perque ho sabem, pero per els no friquis i especialment els turistes això pot representar un problema. Imaginem-nos per exemple un turista: Ha de cambiar de la L9 a la L5 a La Sagrera, el turista no es confondrà i es quedarà esperant a que arribi un tren de la L5 a l'andana de la L9? Jo crec que sí.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 17/10/2009 20:33
by traveller
pol wrote: -Termòmetres de la línia (crec que ja amb la prolongació fins a..., ja que
l'estació de Can Peixauet es una enganxina)
TOT es una enganxina, i totes les estacions surten igual... l'únic es que el termòmetre esta com descentrat, com si es pogués posar una enganxina a sobre amb les estacions fins a sagrera sense haver de canviar la gran enganxina...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 17/10/2009 20:35
by pol
traveller wrote:
pol wrote: -Termòmetres de la línia (crec que ja amb la prolongació fins a..., ja que
l'estació de Can Peixauet es una enganxina)
TOT es una enganxina, i totes les estacions surten igual... l'únic es que el termòmetre esta com descentrat, com si es pogués posar una enganxina a sobre amb les estacions fins a sagrera sense haver de canviar la gran enganxina...
Si ja se que tot esuna enganxina, però tots queden partits per la meitat just entre Can Peixauet i Fondo, i curiosament la part de l'enganxina de Can Peixauet es veu mes gran, com si tapes alguna cosa, no se si m'explico.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 17/10/2009 20:37
by traveller
pol wrote:
traveller wrote:
pol wrote: -Termòmetres de la línia (crec que ja amb la prolongació fins a..., ja que
l'estació de Can Peixauet es una enganxina)
TOT es una enganxina, i totes les estacions surten igual... l'únic es que el termòmetre esta com descentrat, com si es pogués posar una enganxina a sobre amb les estacions fins a sagrera sense haver de canviar la gran enganxina...
Si ja se que tot esuna enganxina, però tots queden partits per la meitat just entre Can Peixauet i Fondo, i curiosament la part de l'enganxina de Can Peixauet es veu mes gran, com si tapes alguna cosa, no se si m'explico.
No crec que tapi res, perquè quan inagurin fins a La Sagrera hauran de posar també la L10 (completant la Y) i a aquestes enganxines no hi cap.... Penso que es una enganxina tan gran que l'han fet en 2 trossos...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 17/10/2009 20:39
by BCN2008
pol wrote:
traveller wrote:
pol wrote: -Termòmetres de la línia (crec que ja amb la prolongació fins a..., ja que
l'estació de Can Peixauet es una enganxina)
TOT es una enganxina, i totes les estacions surten igual... l'únic es que el termòmetre esta com descentrat, com si es pogués posar una enganxina a sobre amb les estacions fins a sagrera sense haver de canviar la gran enganxina...
Si ja se que tot esuna enganxina, però tots queden partits per la meitat just entre Can Peixauet i Fondo, i curiosament la part de l'enganxina de Can Peixauet es veu mes gran, com si tapes alguna cosa, no se si m'explico.
Per la descripció, el cartell de Can Peixauet tapa Santa Rosa. Algú te alguna foto?

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 17/10/2009 20:43
by Lluita1714
No deixaven , però jo el que vaig veure és que als termòmetres de l'andana, can peixauet no era crom, i estava molt distanciada de l'altra estació, amb un crom pel mig tapant Santa Rosa. I els 9000 que vaig veure tenien un termòmetre d'enganxina.

Jo també m'hi vaig fixar en el plànol sense la L9 dins el cotxe, ja no m'enrecordava. :)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 17/10/2009 20:46
by traveller
Simplement imagina una enganxina gegant negra, dividida just per la meitat, com si fossin 2 enganxines una a continuació de l'altra; amb la "casualitat" de que mitja enganxina es negra i agafa can peixauet i l'espai on hi hauria de ser Santa Rosa. Tot el termòmetre queda descentrat i amb un espai llarg entre fondo i can peixauet, però cap enganxina a sobre de cap altra.
Can Peixauet esta escrit exactament igual que la resta d'estacions, només destacar aquesta separació entre fondo i can peixauet, res mes.

P.D.: No hi ha avui mateix cap 9000 amb termòmetres d'enganxina.

Tram comú L9 i L10

Posted: Saturday 17/10/2009 20:47
by Guigui
Jo crec que a les estacions del tram comú, fora de les dels dos extrems (Can Peixauet i Torrassa), no haurien d'indicar correspondència entre L9 i L10, sinó deixar-ho en una franja bicolor. Per a entendre'ns, com fan a Londres, on hi ha molts trams d'aquestes característiques.

Re: Tram comú L9 i L10

Posted: Saturday 17/10/2009 20:50
by traveller
Guigui wrote:Jo crec que a les estacions del tram comú, fora de les dels dos extrems (Can Peixauet i Torrassa), no haurien d'indicar correspondència entre L9 i L10, sinó deixar-ho en una franja bicolor. Per a entendre'ns, com fan a Londres, on hi ha molts trams d'aquestes característiques.
Seria lògic, però a veure com ho fan... m'espero qualsevol cosa...

Re: Tram comú L9 i L10

Posted: Sunday 18/10/2009 9:49
by Miquel
Guigui wrote:Jo crec que a les estacions del tram comú, fora de les dels dos extrems (Can Peixauet i Torrassa), no haurien d'indicar correspondència entre L9 i L10, sinó deixar-ho en una franja bicolor. Per a entendre'ns, com fan a Londres, on hi ha molts trams d'aquestes característiques.
Crec que a l'unic lloc on han de marcar correspondència, es a les dues estacions on s'ajunten les dues línies, com pasa a FGC, en el tram comú no diu enllaç excepte on es separen/agunten.

Sagrera

Posted: Sunday 18/10/2009 15:31
by BCN2008
Avui m'he passat per l'intercambiador de La Sagrera per veure com van les obres. M'ha sorprès la falta de previsió de TMB:
A on ha de començar el curt passadís que porti fins a les escales que portaran a la L9 hi tenen posat el centre d'atenció al ciutadà. Per tant, quan comencin les obres el tindran que translladar.
La barrera tarifària del vestíbul Felip II, on va l'enllaç amb la L4, està situada massa avançada, per tant, s'haurà de translladar més cap a la sortida per tal de que hi pugui haber el passadís d'enllaç.
No saben fer bé les coses?

Re: Sagrera

Posted: Sunday 18/10/2009 15:38
by victorcasta
BCN2008 wrote:A on ha de començar el curt passadís que porti fins a les escales que portaran a la L9 hi tenen posat el centre d'atenció al ciutadà. Per tant, quan comencin les obres el tindran que translladar.
Potser és que ja hi compten amb això? De totes maneres, durant l'any que ve caldrà tancar el vestíbul L1-L5 per les obres de l'estació de rodalia. A més, el CIAC de Sagrera sempre l'he entès com quelcom provisional per substituir el de Diagonal...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 18/10/2009 17:25
by pol
A la web de la L9 ja es poden veure fotos de les estacions que entraran en servei pròximament: Can Peixauet, Fondo, Esglesia Major, Singuerlín, Can Zam, Gorg, La Salut, Llefià i Bon Pastor

Can Zam:
http://www.gencat.cat/L9/img/fitxes/foto_07.jpg

Singuerlín:
http://www.gencat.cat/L9/img/fitxes/foto_43.jpg

Església Major:
http://www.gencat.cat/L9/img/fitxes/foto_12.jpg

Fondo:
http://www.gencat.cat/L9/img/fitxes/foto_15.jpg

Can Peixauet:
http://www.gencat.cat/L9/img/fitxes/foto_06.jpg

Gorg:
http://www.gencat.cat/L9/img/fitxes/foto_17.jpg

La Salut:
http://www.gencat.cat/L9/img/fitxes/foto_21.jpg

Llefià:
http://www.gencat.cat/L9/img/fitxes/foto_23.jpg

Bon Pastor:
http://www.gencat.cat/L9/img/fitxes/foto_03.jpg

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 18/10/2009 17:41
by BCN2008
Doncs la veritat es que m'agraden més les estacions del ramal de Gorg i Bon Pastor que les del ramal de Can Zam :ok . Es veuen molt modernes.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 18/10/2009 22:13
by BCN2008
També s'ha actualitzat la secció funcionalitat i disseny, on trobem una altra foto de La Salut. En aquesta foto podem veure la forma de "balcons" que ha utilitzat l'arquitecte Alfons Soldevila per reduir el vertigen:
Link

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 19/10/2009 20:59
by Miquel
mmm, cercant per la xarxa, he trobat la pagina de CGT del Metro, on parla de la L9.
Mireu que hi posa:
Pues bien, a fecha de hoy nosotros no tenemos constancia de que la obra esté entregada y lo único que sabemos por rumores es que los trenes de la serie 9000, a las tres horas de funcionamiento “se mueren”; que alguno se ha conectado solito; que los TOLAS han pasado todo el verano con la sensación de que no sabían qué hacer con ellos; que los OLAS se aburrían como ostras; que los CLA hacían protocolos para tirarlos y volver a hacerlos y para colofón la LÍNEA 11 sigue funcionando con AAC’s.
Deixo l'enllaç, per si voleu llegir la noticia sencera. http://www.cgtmetro.org/ Que també te tela.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 19/10/2009 21:09
by Lluita1714
LA LÍNIA FANTASMA!! trens que s'engeguen sols (i funcionen sols) moren a les tres hores... jo flipo! :o
Esperem que ningú del manteniment nocturn, no es trobi amb una sorpresa que li pugui causar problemes, com un tren que s'engegui sol.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 19/10/2009 21:17
by traveller
Lluita1714 wrote:LA LÍNIA FANTASMA!! trens que s'engeguen sols (i funcionen sols) moren a les tres hores... jo flipo! :o
Esperem que ningú del manteniment nocturn, no es trobi amb una sorpresa que li pugui causar problemes, com un tren que s'engegui sol.
No oblidem que estim llegint un escrit sindical del sindicat més "canyero". Millor creure-ho a mitjes.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 19/10/2009 21:19
by Lluita1714
Tens raó, i diu "rumors" no se li ha de donar pas gaire credibilitat. Tots sabem com son aquestes agrupacions, que qual els convé, són destructius, no constructius. Amés, si s'engeguen sols, és tan fàcil com baixar el pantògraf, no? o com es fa la connexió del vehicle amb la central? Però m'ha fet gràcia, molta gràcia, em recorda a les pelis on els cotxes o camions van sols, o controlats per un esperit, s'engeguen sols, i corren a atropellar al protagonista (sempre de nit i amb els llums llargs).