Page 58 of 221

Mals endèmics de la L9

Posted: Saturday 24/10/2009 0:32
by Guigui
La nomenclatura no ha variat des que va sortir cap al final del 2000. Ara, veient el plànol, el més vomitiu és el traçat. Veure la volta que fa la L9 per anar de la Torrassa al Prat és per a dur l'escuma d'afaitar, no fos cas que arribéssim a destinació fets un Panoràmix.

Sé que sóc molt recurrent amb el tema, però aquesta sinuositat és de pena capital.

Re: metro de barcelona L9

Posted: Saturday 24/10/2009 1:59
by victorcasta
wefer wrote:
Algunes curiositats del plànol de la web
  • La L9 no té correspondència amb la C1(encara que ells l'anomenen R1).
  • La L9 correspon amb la L2 a Fira i Parc Logístoc, però enlloc més (no havíem quedat que la L2 anava fins l'aeroport?)
  • La L9 passa per una terminal de l'aeroport anomenada "terminal actual" :x
  • La L9 passa per l'estació de Pl. de Catalunya (de El Prat, és clar, però ideal per generar confusió)
Estaria bé que actualitzessin de tant en tant la web, més pensant en que segur que els ha costat un dineral.
També correspon amb la L10 en des de Gornal fins a Bon Pastor i no cal posar la rodoneta de correspondència a cada una.

A la Torrassa sí que hi haurà correspondència amb la C1, C3, C4 i C7 el dia que es construeixi l'intercanviador de la Torrassa.

I en quant als noms de les estacions, és obvi que és quelcom provisional i que quan sigui el moment se'n posarà un altre de definitiu.

Re: metro de barcelona L9

Posted: Saturday 24/10/2009 9:39
by BCN2008
El cert es que esta tot bastant desactualitzat, pero també hi han coses bastant mal fetes a la web:
  • A Sagrera|TAV es menjen la R1.
  • Els noms de les estacions de l'aeroport són totalment xapussers, les dues terminals son actuals.
  • Falta canviar els noms com Guinardó, Sagrera Meridiana, Campus Sud... que van ser canviats per la ATM.
  • Per ells encara existeix la R10, extinguida molt abans de que féssin la nova web.
I aixi ens podriem passar una bona estona, comentant coses més actuals com la L10 o el fet de que la L2 no arribarà ni a Fira.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 29/10/2009 12:09
by trensmat
Récord mundial de excavación en túnel en la línea 9 del Metro de Barcelona



En un sólo día se excavaron 70,5 metros de túnel y se colocaron 47 anillos de hormigón
La tuneladora Hades ha establecido un nuevo récord mundial de excavación en túnel, mediante tuneladora EPB, en las obras de la línea 9 del Metro de Barcelona, concretamente en el tramo I, en Prat del Llobregat que construyen FCC Construcción, Obrascón Huarte Laín y Copisa.





(29/10/2009)

La marca mundial sitúa así en 70,5 metros de túnel y 47 anillos de hormigón, de metro y medio de longitud, en un sólo día. El récord se alcanzó el pasado día 15 de octubre y viene a sumarse a los conseguidos anteriormente por las tuneladoras Hades y Guster en la ejecución de dichas obras.

En las obras de la línea 9, de 47,837 kilómetros de longitud, se atraviesan zonas muy distintas geológicamente que ha exigid la utilización de distintos tipos de tuneladora, para roca de 21 metros de diámetro y para terrenos mixtos de 12 y 9,5 metros de diámetro.

En total han llegado a trabajar en las obras de esta línea -la primera totalmente automática de España y la más larga y profunda de Europa- hasta cinco tuneladoras al mismo tiempo.



http://www.vialibre.org

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 29/10/2009 14:19
by metring
El rècord l'haguessin fet si haguessin acabat la línia en el plaç inicial, ara pa què tant record i tanta mandanga?? :evil:

Rècord de l'absurditat

Posted: Thursday 29/10/2009 16:29
by Guigui
Això, això! Inventar rècords absurds i ressuscitar-ne de falsos. Tot sigui per amagar la bírria de línia que acabarà sent, a més de costar-nos una animalada a tots plegats.

Ara, la façana, que quedi ben maca...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 29/10/2009 17:01
by Miquel
Home, el punt positiu, que en un dia façin 71 metres està molt bé, us imagineu, que hagessin durat les obres de Pep Ventura a Badalona, si son 70 metres/dia, en 10 dies, s'haguessin pentinat els 700 metres que hi han. I l'ampliació de la L3, en un més i escaix, s'hagués acabat.

Cofoïsme desmesurat

Posted: Thursday 29/10/2009 17:41
by Guigui
No cal ser tan cofoïstes. De què serveix fer 71 metres un únic dia, si la resta del temps les tuneladores s'encallen i, entre tot plegat, el retard acumulat ja se'n va cap als deu anys?

Es deuen pensar que tots plegats som una colla d'imbècils amb demència galopant...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 29/10/2009 18:18
by metring
Digueu-me inconformista, però a mí aquesta mena de notícies, ni fu ni fa.

Notícies aparentment innoqües que afecten tothom

Posted: Thursday 29/10/2009 18:25
by Guigui
El problema és que hi ha massa incauts que s'ho creuen, que viuen al país de les meravelles, que això de tenir la flotamamodennaduropa i la línia de metro més llarga d'Europa és símbol de progrés i que definitivament, ja hem avançat potències com França i Alemanya. I això es reflecteix en les eleccions. I com que la gent que en surt guanyadora també em governa a mi, resulta que a mi també m'afecta.

Decididament, l'analfabetisme funcional és un gran negoci per a alguns...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 29/10/2009 18:35
by sanjo888
Esque qualsevol que us llegeixi encara pensara qe la L) es la pitjor linia del mon, que nirem am trens tirats per caballs i am una seguretat al nivell de la prehistoria.

Noticies com aquestes son una autentica totneria ( lo del record aquet) alguna part del traçat poder no ha estat la millor, pero d'aqui a tratar la linia com si fos una caqueta, no valges res, que es una birria de linia, nose un cop mes la tendencia de criticar lo d'aqui, sigui el que sigui, estigi ben fet o no....

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 29/10/2009 18:37
by metring
Aquí no tractem res com a porqueria, però tampoc no ens agrada que ens tractin com tontos, i que ens facin veure que tot son flors i violes, quan per exemple, han incrementat el pressupost inicial, cosa que hem de pagar tots, i s'ha endarrerit durant anys la posada en funcionament de la línia, no ens diguis que no tenim dret ni a la pataleta. A ningú no li agrada que li prenguin el pél.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 29/10/2009 18:45
by sanjo888
metring wrote:Aquí no tractem res com a porqueria, però tampoc no ens agrada que ens tractin com tontos, i que ens facin veure que tot son flors i violes, quan per exemple, han incrementat el pressupost inicial, cosa que hem de pagar tots, i s'ha endarrerit durant anys la posada en funcionament de la línia, no ens diguis que no tenim dret ni a la pataleta. A ningú no li agrada que li prenguin el pél.
Pero aixo no converteix la linia 9 en una birria de linia, s'ha retrasat ? pos si, doncs critique els retards, no la linia al complet, s'haa cagat en una part del traçat? doncs segurament si ( segurament per tota la gent d'aquella zona no) doncs critiqueu allo, i no la linia al complet.

A mes si s'haa retrasat per algu sera ( desconec tot els motius) pero mes d'un que aqui critica en un altre fil del forum va dir que estar ben fet que algunes obres es retrasin si aixis es millora la seguretat etc etc, pero en canvi quan pasa de veritat ale a criticar, aqui volem tot, rapid barat i bonic apart de perfecte... una mica de realisme si us plau.

Conclusio, queixarse us podeu queixar del que vulgeu, pero am rao i de les coses, no dir que la linia es una birria ale, com una cosa no m'agrada pos ja no m'agrada re...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 29/10/2009 18:49
by metring
Nosaltres justifiquem les respostes. No fem com els nens petits, "no m'agrada, ale" ni ens queixem perquè estem avorrits ni tinguem una altre cosa a fer.

Aquí tothom és lliure d'opinar si li agrada o no la L9, i el per què, i si troba una cosa incorrecta o està en desacord amb alguna cosa relacionada ho pot dir, només faltaria!

De pas, podries tenir una mica més cura en els teus missatges, de vegades costa d'entendre'ls.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 29/10/2009 22:57
by sanjo888
Llavors algu em pot dir, perque la linia 9 al complet, es una birria? Espero que sigi un resposta am algun argument solid i consistent, i no dir ( esque han tardat en ferla, perque aixo no es un motiu)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 29/10/2009 23:19
by 437.001
sanjo888 wrote:Llavors algú em pot dir per què la línia 9 al complet, es una caqueta? Espero que sigui una resposta amb algun argument sòlid i consistent, i no dir ( és que han tardat en fer-la, perquè això no es cap motiu)
I tant que és un motiu.
És un motiu perquè si el polític X promet una línia de metro per tal data, no és correcte que aquesta línia es retardi més de 10 anys respecte a la data que el polític promet.
I a més un cost astronòmic per voler ser els més moderns i els més innovadors (que tampoc ho haguéssin estat, però bé...).
Amb els diners que costarà la L9 de la manera que s´està construïnt, no només s´hagués pogut acabar la L9 fa anys, sinó que probablement amb els calers que haurien sobrat s´hagués pogut acabar els projectes de les línies 1,2,3,4 i 5.
I si el polític promet coses a la babalà, que dimiteixi per enganyar la gent, perquè això és enganyar la gent.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 30/10/2009 0:04
by sanjo888
437.001 wrote:
sanjo888 wrote:Llavors algú em pot dir per què la línia 9 al complet, es una caqueta? Espero que sigui una resposta amb algun argument sòlid i consistent, i no dir ( és que han tardat en fer-la, perquè això no es cap motiu)
I tant que és un motiu.
És un motiu perquè si el polític X promet una línia de metro per tal data, no és correcte que aquesta línia es retardi més de 10 anys respecte a la data que el polític promet.
I a més un cost astronòmic per voler ser els més moderns i els més innovadors (que tampoc ho haguéssin estat, però bé...).
Amb els diners que costarà la L9 de la manera que s´està construïnt, no només s´hagués pogut acabar la L9 fa anys, sinó que probablement amb els calers que haurien sobrat s´hagués pogut acabar els projectes de les línies 1,2,3,4 i 5.
I si el polític promet coses a la babalà, que dimiteixi per enganyar la gent, perquè això és enganyar la gent.

aki no hi ha cap motiu de perque la linia 9 es una birria, cap, nomes as dit qe sa retardat ( cosa que es dolent i estic d'acord, pero suposo que els seus motius han tingut) i que els politics menteixen, i aixo no es cap rao com per calificar la linia 9 de birria, nomes son raons per calificar els politics de mentiders ( cosa totalment certa per cert)

A tot lo demes, mes d'un aqui sembla enginyer i el millor cosntructor del mon, am les millors idees economiques del mon i llavors nose que fa aqui i no presidint una gran multinacion del sector de la construcio, sent un reconegut economista etc etc, que es mol facil dir les coses en un foro, pero a l'hora de la veritat les coses tenen molts altres factors.

Per què és una bírria

Posted: Friday 30/10/2009 0:06
by Guigui
Vols un argument? Doncs mira: si visc a Penitents L3, seria un potencial usuari de la línia per a arribar a l'aeroport. Doncs no. Acabaré abans fent com fins ara, metro a Pg. de Gràcia i rodalia (si funciona), o L3 fins a Poble Sec i agafar la L2 (si es decideixen a fer-la), sense comptar el cotxe, que segueix sent imbatible. Que vull anar a la Fira-2? Tres quarts del mateix. Hi arribo abans amb la L2.

Només em servirà per a arribar-me, de manera més ràpida, a Zona Universitària, el nou Hospital de St. Pau i la Sagrera. És a dir, que de la "línia subterrània, automatitzada, liofilitzada, esterilitzada, estalinitzada i mastegada més llarga d'Europa" només em servirà en un tram d'uns 10 quilòmetres. Sí, ja sé, sóc jo, però resulta que a la meva zona de captació, que té la curiositat de trobar-se al tronc central de la línia, hi viuen vàries desenes de milers de possibles usuaris que es troben en la mateixa situació.

Un altre argument? Què diries si et venen a fer obres a la casa, i a l'hora de passar factura, resulta que has de pagar el triple d'allò que t'havien pressupostat? I que, per si fos poc, s'hi han estat més del triple del temps previst?

Però no, no digueu res! Acontenteu-vos amb criaturades d'"i jo més que tu", amb pseudo-preinauguracions mastodòntiques com la del Pg. Onze de Setembre i xarxes de metro que semblen una ensaïmada. Si ho voleu, fantàstic, i us felicito. Però jo vull quelcom més que mediocritat embolcallada en floritures per a fer-nos veure que vivim al paradís terrenal.

Som ignorants

Posted: Friday 30/10/2009 0:09
by Guigui
sanjo888 wrote:A tot lo demes, mes d'un aqui sembla enginyer i el millor cosntructor del mon, am les millors idees economiques del mon i llavors nose que fa aqui i no presidint una gran multinacion del sector de la construcio, sent un reconegut economista etc etc, que es mol facil dir les coses en un foro, pero a l'hora de la veritat les coses tenen molts altres factors.
Doncs et pot semblar una obra mestra d'enginyeria i nosaltres serem uns passerells en aquesta matèria, que ho som, però de què serveix tanta cosa fantàstica si finalment no fa el servei que ha de fer, que és portar la gent de la manera més ràpida d'un punt A a un punt B?

I com saps que els enginyers estan només d'acord amb aquesta variant i no amb una altra que descriuria un traçat més racional? Que no saps que en aquest país hi ha un ampli historial de polítics que hi fiquen cullerada sense tenir-ne ni idea (començant per què sols agafen el metro en inauguracions i en campanya)?

Re: Som ignorants

Posted: Friday 30/10/2009 1:09
by traveller
Penso que hauriem de considerar algunes coses. El projecte de la L9 va ser de CiU, fet a corre-cuita perquè venien eleccions i necessitaven arguments pels mítings. Ningú es pot creure que una obra tan gran podia fer-se tan ràpid i a aquell preu. El problema es que ens van vendre la moto, i a l'hora de tocar la realitat, hem vist que les coses no són tan senzilles. Sincerament, personalment prefereixo esperar més i tenir una línia en condicions. Un altre fet diferencial de L9 és que no és una línia pensada per portar passatgers d'un punt a un altre de la ciutat, sinó per facilitar l'enllaç entre línies; tenim una xarxa força centralitzada, i L9 el que fa es donar-li una mica de radialitat (això s'agraeix per part dels que no vivim al centre de BCN). I l'altre argument a favor, és que, caram, hauriem d'estar orgullosos de rebre aquesta super-infraestructura a la nostra ciutat! Que això del català emprenyat sembla que ens ho prenem al peu de la lletra!