Page 60 of 221

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 31/10/2009 0:52
by Lluita1714
és increible que es contrueixi metro a llocs sense demanda, i tinguem un "forat" en mig de Barcelona, a Francesc Macià i Entença, sense metro o rodalies.

Traçat irracional

Posted: Saturday 31/10/2009 0:58
by Guigui
javi82 wrote:La diferència entre la línia q s'ha fet al Prat o una línia recta entre Verge de Montserrat i Sant Cosme són 2 minuts 17 segons.
I en lloc d'això, què costava atansar la L1 a la Pl. Catalunya i estalviar aquests 2 minuts i 17 segons als soferts usuaris que volen anar de la Fira a l'aeroport (per posar només un exemple)? Entre fer una U o una T, queda clar quin traçat, comptant les dues línies en qüestió, consumeix menys quilòmetres de túnel i diners gastats.

La martingala de la L1 a St. Boi no me la crec. Un metro no està fet per a travessar cinc quilòmetres de camps, i menys quan allò quedaria molt més ben cobert per rodalia (us imagineu un enllaç directe Martorell-El Prat?).

Re: Traçat irracional

Posted: Saturday 31/10/2009 10:33
by Miquel
Guigui wrote:La martingala de la L1 a St. Boi no me la crec. Un metro no està fet per a travessar cinc quilòmetres de camps, i menys quan allò quedaria molt més ben cobert per rodalia (us imagineu un enllaç directe Martorell-El Prat?).
La ampliació de la L1 a Sant Boi, surt als plànols aquests desde fà temps, de fet, al primer lloc on ho vaig veure, va ser al plànol del PDI 2001-2015 que va estar exposat durant la celebració de la inaguració de l'Estació de Roquetes l'any pasat, i crec recordad, que ja ho vaig comentar :)

L1 a Sant Boi

Posted: Saturday 31/10/2009 13:34
by Guigui
Ja sé que surt als plànols, però dubto molt que s'acabi executant.

Re: Inauguració primer tram L9

Posted: Saturday 31/10/2009 17:05
by bitxofo
Inauguració ajornada a desembre de 2009...
:(

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 31/10/2009 17:07
by Lluita1714
com l'Ave, diran febrer després.

Com la LAV, no!

Posted: Saturday 31/10/2009 17:08
by Guigui
Mentre pel camí no s'esfondri res...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 01/11/2009 11:10
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Validar el primer metro sense conductor allarga els tests

1. • Els trens del tram de Santa Coloma que aviat s’obrirà fa 10 mesos que circulen

R. C.
BARCELONA

La L-9 passa fins i tot per la plaça de Catalunya, encara que aquesta estació no figuri en cap dels quilomètrics esquemes de la línia. Ho fa ara mateix perquè s’hi ha instal·lat un atractiu pavelló per donar a conèixer el revolucionari metro que s’obrirà «aquesta tardor», estació que s’acaba com sempre el 21 de desembre, en el primer tram de cinc estacions de Santa Coloma. El mateix nombre de trens fa 10 mesos que recorren fins a 14 hores al dia les vies dels dos pisos, un per sentit, del túnel de la línia. La validació tècnica oficial, sense precedents al país, dels complexos sistemes dissenyats pel Centre Tecnològic de Conducció Automàtica de Metros, Cetecam (Siemens, TMB i UPC), està allargant les proves.
Tot a la L-9 és innovador, des dels túnels de dos pisos i les estacions-pou a gran profunditat només amb ascensors fins als trens sense conductor i les andanes amb portes. Els 3,9 quilòmetres de Can Zam a Can Peixauet, passant per Singuerlin, Església Major i Fondo (Santa Rosa, més endarrerida, s’obrirà d’aquí un any) són l’avançada dels 50 que tindrà tota la línia quan funcioni al complet el 2014. La certificació de tantes innovacions que es porta a terme ara facilitarà les coses als trams que vinguin a continuació, expliquen els responsables tècnics de TMB, operador de la línia: Badalona i Sagrera (2010), Zona Franca, el Prat, l’Hospitalet (2011-2012) i nord de Barcelona (2014).

MARXA EN BLANC / El personal de l’empresa participa en aquests assajos des del principi, però TMB encara no ha rebut el traspàs del servei, moment en què començaran les proves definitives abans de l’estrena, l’anomenada marxa en blanc o trànsit comercial però sense passatge.
Per les 12 estacions que funcionaran a mitjans de l’any 2010 entre Santa Coloma-Badalona i la Sagrera s’estima que hi passaran un total de 15.000 viatgers en dies laborables. Serà una part modesta dels 328.000 passatgers (que seran 120 milions a l’any) que espera la línia quan estigui a ple rendiment i connecti amb 20 intercanviadors tota la xarxa ferroviària actual.

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

La L-9 compleix set anys d’obres amb dos terços del túnel excavat

1. • Una de les 4 tuneladores ha creuat el Prat a una velocitat rècord fins a parar a prop del Llobregat
2. • De Santa Coloma i Badalona a la Zona Franca i la T-1 s’han obert 32,4 km d’un total de 50

http://www.elperiodico.com/edicion/ed09 ... 246h01.pdf

RAMON COMORERA
BARCELONA

Només falten unes setmanes, si no es torça res, perquè, per fi, entri en servei a Santa Coloma el primer tram de la mastodòntica L-9. Quan en aquest tram final del 2009 es compleixen set anys d’aquella altra tardor del 2002 en què van començar realment les obres al subsòl de Can Zam, el balanç a dia d’avui és aquest: construïts 32,4 quilòmetres, el 64,8% dels 50 quilòmetres de recorregut, en túnel en la seva gran majoria, però també en viaducte, i executada el 65,2% de l’obra civil de les 52 estacions, nou de les quals fins i tot tenen els interiors acabats.
Aquestes xifres poden semblar poca cosa per a tants anys de feina si la ullada és global i de traç gruixut. O ben realistes, i en tot cas proporcionades al peatge que imposa el difícil subsòl del pla de Barcelona, si es matisa com insisteix Obres Públiques. Primer, perquè hi havia un projecte inicial adjudicat en bloc per l’últim Govern de CiU que el primer tripartit va canviar pel fet de tenir grans carències. I segon, perquè la línia ha crescut en 7,5 quilòmetres, sis estacions i tres intercanviadors. Mentrestant, la factura es dispara: de 2.500 a 6.500 milions.

GRANS INSTAL·LACIONS / En les 14 grans instal·lacions de la línia, macropous, bifurcacions, cotxeres o tallers, el grau d’execució mitjà puja fins al 81,2%. En el cas de la trentena de pous menors de ventilació o emergència, el que s’ha construït arriba al 52,7% de mitjana, segons les dades que rep Jordi Jubany, director de Geologia i Obres Subterrànies de la conselleria.
Aquest vast projecte, pagat en solitari per la Generalitat com tota la costosa ampliació del metro, a diferència de l’AVE que rep fins a un 72,2% de l’import de la UE, ha patit des del seu inici dificultats tècniques i també de finançament. A partir del 2008, no obstant, l’experiència acumulada en l’excavació (útil també per als enginyers del túnel d’alta velocitat per l’Eixample) i un pla financer amb una inèdita concessió privada d’estacions, han donat velocitat de creuer a les obres. Una dada ho avala. En els 10 mesos del 2009 s’ha fet el 19,2% (6,2 quilòmetres, cinquena part) del tram obert en els sis anys anteriors.

REPARACIÓ DIFÍCIL / I això malgrat alguna ensopegada imprevista i greu com l’avaria de la tuneladora encallada des de la primavera sota el passeig de la Zona Franca al topar amb roques dures enmig d’un sòl deltaic tou, amb molta aigua, i a més amb un col·lector en mal estat a sobre. Perquè els bussos-mecànic accedeixin al capçal i facin una reparació d’urgència que permeti a la màquina avançar fins a entrar en terreny assegurat amb injeccions des de l’exterior, es crea una bombolla d’aire estable on poden canviar les peces de tall trencades. Jubany diu que ja es fan les últimes injeccions i sondejos per provar la seguretat i que el talp es mourà d’aquí unes quantes setmanes.
A la vora d’aquest contratemps, en canvi, s’ha aconseguit un rècord. En el tram del casc urbà del Prat i fins a l’estació de Verge de Montserrat, a prop del Llobregat, s’han avançat 73 metres en un dia. Una excavació veloç, sense problemes ressenyables a la superfície, «excepte algunes queixes per fissures», com temien els veïns i l’ajuntament en una zona de risc. Massa ràpida fins i tot perquè el talp ha d’esperar ara que es consolidi i s’excavi el fons de l’estació per poder seguir i travessar el riu. Pas que Jubany preveu més fàcil que al Besòs.
La màquina de l’Hospitalet, la tercera, també és veloç i ja està 230 metres al nord de la Torrassa. A l’estiu podria arribar a la Diagonal, aventura el geòleg. La quarta perforadora es prepara a la Sagrera per iniciar el 2010 el llarg tram central de Lesseps i Mandri.

Re: Inauguració primer tram L9

Posted: Sunday 01/11/2009 15:20
by ferroviario_catalan
bitxofo wrote:Inauguració ajornada a desembre de 2009...:(
Quien dice eso????

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 01/11/2009 15:25
by Miquel
Segur que la obriràn el desembre, i segur que l'últim dia de la tardor, com va pasar amb Mercat Nou, l'ultim dia de Juny. Si tot va igual.

Algú hi ha pasat per la Plaça Catalunya, al Periodico posa que hi ha un stand de la L9.

Estand a Pl. Catalunya

Posted: Sunday 01/11/2009 17:22
by Guigui
Miquel wrote:Algú hi ha pasat per la Plaça Catalunya, al Periodico posa que hi ha un stand de la L9.
Sí, es troba a la cantonada amb Bergara, davant l'entrada al Fnac. Hi vaig passar fa cosa d'una setmana, i estava tancat.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 01/11/2009 17:41
by BCN2008
No voldràn retrasar la inauguració fins al 30 de Desembre? Seria anar fora de termini, pero bueno, seria una mena d'aniversari del metro.

Sensibilitat històrica

Posted: Sunday 01/11/2009 17:53
by Guigui
Amb la sensibilitat històrica que tenen, segur que ni saben què va passar un 30 de desembre.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 01/11/2009 20:40
by metring
Digueu-me que no tornaran a portar els Power Rangers xD

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 02/11/2009 0:12
by Renfe451
metring wrote:Digueu-me que no tornaran a portar els Power Rangers xD
De TMB et pots esperar-te qualsevol cosa... jo sincerament espero que no tornin a fer-ho. :x

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 02/11/2009 10:38
by Platanito
A dia d'avui encara hi ha problemes crítics en alguns subsistemes que fan inviable avui per avui la posada en servei de la línia.

Confiem en que durant aquest mes quedi resolt i es pugui inaugurar abans de final d'any.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 02/11/2009 11:35
by metring
Però de què és tot això? Culpa de Windows Vista? :x

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 02/11/2009 12:47
by Platanito
metring wrote:Però de què és tot això? Culpa de Windows Vista? :x
Ho dubto, perquè no hi és instal·lat enlloc.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 02/11/2009 14:00
by metring
Ja ho sé, però co ma tot arreu n'hi ha... :riure

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 02/11/2009 18:21
by ferroviario_catalan
Platanito wrote:A dia d'avui encara hi ha problemes crítics en alguns subsistemes que fan inviable avui per avui la posada en servei de la línia.
Confiem en que durant aquest mes quedi resolt i es pugui inaugurar abans de final d'any.
Por lo que tengo entendido según fuentes internas de TMB, la puesta en servicio del tramo de L9 por Sta.Coloma, aún esta sin fecha debido a que los trenes (llevan 10 meses de prueba) no paran donde deberían hacerlo, para ser mas claros:
Las puertas de los convoys y las puertas de la mampara de los andenes, no coinciden, pues el tren, se sobrepasa unos centímetros.
Puede ser problema de las balizas del ATO, la configuarción de sus códigos... Pero bueno, para eso están los técnicos, que lo solucionen bién solucionado, es lo importante.