http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... et-dfgc.do
Territori i Sostenibilitat inicia les obres de millora de l'accessibilitat a les estacions de Sarrià i del Putxet d'FGC
L’actuació a Sarrià inclou la remodelació de la platja de vies i la instal·lació de tres ascensors i, al Putxet, la col·locació de dos elevadors
Amb aquestes dues obres, amb un pressupost conjunt de gairebé cinc milions, el 100% de la xarxa metropolitana de Ferrocarrils de la Generalitat quedarà adaptada per a persones amb mobilitat reduïda
Imatge actual de l'estació de Sarrià on se suprimirà una de les quatre vies existents.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha començat les obres d’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda a les estacions de Sarrià i del Putxet, totes dues de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a Barcelona. A Sarrià l’actuació consisteix en la remodelació de la platja de vies per fer-hi una gran andana central i la instal·lació de tres ascensors. Al Putxet s’instal·laran dos elevadors. Les dues actuacions tenen un pressupost conjunt de gairebé cinc milions d’euros i un termini d’execució previst de nou i deu mesos, respectivament.
Els treballs que ara s’inicien a Sarrià, adjudicats per dos milions a la unió temporal d’empreses formada per Azvi i Copisa Constructora Pirenaica, es desenvoluparan bàsicament a l’interior de l’estació, de manera que en superfície només s’haurà de fer una petita ocupació, a partir del 31 de maig, derivada de les instal·lacions d’obra i aplec de materials. S’utilitzarà una franja de terreny que hi ha a la confluència de la Via Augusta amb el carrer del Cardenal Sentmenat, proper a l’accés a l’estació.
Una gran andana central
L’estació de Sarrià disposa de quatre vies i tres andanes. L’amplada de les andanes (d’entre 3,5 i 4 metres) i l’actual configuració dels seus accessos no permet la instal·lació d’ascensors que les connectin amb el vestíbul. L’actuació consisteix en la supressió d’una de les quatre vies i la construcció, aprofitant l’espai alliberat, d’una gran andana central (10,5 metres d’ample) on s’instal·larà un ascensor que arribarà fins al vestíbul.
A l’altre extrem de les dues andanes que quedaran, es col·locaran dos ascensors més que les connectaran amb un pas inferior existent entre elles, de manera que tots els recorreguts quedaran adaptats.
La modificació necessària de la platja de vies comporta tota una sèrie de treballs d’instal·lacions relacionats amb la senyalització, la seguretat i el control de la circulació dels trens que estan actualment en execució, amb un pressupost d’1,5 milions. Aquesta obra inclou, entre altres actuacions, la substitució de l’enclavament existent per un de nou electrònic i en configuració redundant hot standby, que aporta major flexibilitat i fiabilitat al sistema.
Imatge virtual de com quedarà l'estació del Putxet un cop estigui totalment adaptada.
Ampliació del vestíbul
Les obres a l’estació del Putxet, adjudicades per 1,4 milions a la unió temporal d’empreses formada per Comsa, Sau i Comsa Instalaciones y Sistemas Industriales, sí que comportaran afectacions a la via pública a partir del dilluns 23 de maig. Concretament es farà una primera ocupació d’una part de la plaça de Joaquim Folguera, just al costat del vestíbul d’accés i sense afectar vorera, que comportarà la retirada del mobiliari per l’ampliació de l’edicle existent, així com el desplaçament del quiosc de la plaça. A partir del 24 de maig, s’ocuparà durant uns cinc dies la calçada del carrer Balmes (costat Llobregat) per treballs de serveis.
Pel que fa als treballs d’adaptació, consistiran en l’ampliació de l’edicle de la plaça de Joaquim Folguera per fer possible la instal·lació d’un ascensor al seu interior. Aquest elevador connectarà amb el pas existent sobre les vies i amb l'andana descendent. L'ascensor de connexió amb l'andana ascendent es col·locarà a l'altre extrem del pas superior.
Aquestes obres s’emmarquen en el conjunt d’actuacions impulsades pel Departament de Territori i Sostenibilitat per millorar l’accessibilitat de la xarxa de transport públic a les persones amb mobilitat reduïda. En aquests moments la xarxa metropolitana d’FGC té un grau d’adaptació del 97%. Només queden pendents la de Sarrià i el Putxet. Un cop acabades aquestes dues la xarxa metropolitana d’FGC estarà adaptada al 100%.