Bé, tenia pendent un mapa on exposar la meva proposta sobre com haurien de ser els recorreguts dels autobusos urbans a Lleida. A la imatge podreu veure cada línia am el seu recorregut. Tot seguit us en faig una petita explicació per aclarir possibles dubtes.
Les 4 primeres línies serien les úniques circulars, que recorreríen el centre de la ciutat. Tenim la
L1 Interior, la L2 Ronda (mantenint el recorregut actual, però amb la diferència de "A" i "B", que significaria que la línia tindria busos pels dos sentits de la marxa) la
L3 Pius XII (mateix recorregut que la L1 però desviant un tros del recorregut per Lluís Companys, Passeig de Ronda i Pius XII fins enllaçar a Prat de la Riba per la plaça Ricard Vinyes, un sol sentit) i la
L4 Rovira Roure (mateix recorregut que la L1 però desviant un tros del recorregut per Rovira Roure, Passeig de Ronda, Av. Princep de Viana fins enllaçar amb Sant Ruf. Seríen línies amb freqüències no superiors als 5-7 minuts.
Després venen les grans línies perifèriques que enllaçarien la zona exterior de la ciutat amb el centre, amb recorregut anada-tornada. He intentat que totes poguèssin trobar indrets on fer un canvi de sentit sense desviar-se massa del seu recorregut normal, perquè a Lleida és força complicat això. Tenim la
L5 Bordeta-Pl. la Pau, que faria el mateix recorregut però acabant el seu trajecte a Plaça la Pau per efectuar el canvi de sentit. El mateix passa amb la
L6 Magraners-Pl. la Pau. Després tenim la
L7 Secà-Estació RENFE, que efectuaria el fi de trajecte a Lleida-Pirineus ja que s'hi pot fer un canvi de sentit sense desviar-se del seu recorregut normal. Després tenim la
L8 Torrefarrera-Pl. Treball, on efectuaria el canvi de sentit passant per Corts Catalanes i Princep de Viana sentit Plaça Europa, acabant el seu trajecte a la parada que té actualment la L10 davant de la botiga de Vodafone.
La L9 Hospitals-Pl. Europa farie una espècie de trajecte circular però dins de la zona d'Hospitals i Ciutat Jardí, baixant per Passeig de Ronda i pujant per Avinguda 11 de Setembre. La
L10 Pardinyes-Estació RENFE té un cas especial, ja que jo ja he aprofitat per fer-lo passar pel futur "pont" que unirà Prat de la Riba amb Pardinyes. Si voleu també podria passar pel pont actual. La
L11 no tindría cap mena de variació en quant a recorregut. La
L12 Bordeta-Est. Autobusos sería el que vindrie a ser actualment la L17, però morint a l'estació de busos per no fer un recorregut massa llarg. La
L13 faria el mateix recorregut que l'actual però amb alguna eptita variació i morint també a Plaça la Pau. La
L14 s'encarregaria una mica de Ciutat Jardí, junt amb la L9, però sense variar excessivament el seu recorregut. La
L15 i la
L16 tindríen el mateix recorregut que en l'actualitat. I finalment la
L17, que recorreria la Mariola en forma circular podent enllaçar després amb la L2a, L2b, o la L3 a Pius XII.
En fi, he intentat explicar lo millor possible la meva proposta, que òbviament està oberta a crítiques i modificacions. Gràcies per la vostra atenció.
PD: El recorregut en alguns barris pot variar del mapa perquè no em conec tots els carrers. Per a què us en feu una idea, el recorregut dins els barris vindrien a ser similar als actuals.
Mapa:
http://www.subirimagenes.com/otros-mapa ... 01609.html