Page 65 of 221
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 17/11/2009 12:37
by Vilarrubla
Mira, acabo de trobar això:
i a la pàgina 230 de l'anuari de Catalunya: (diu el mateix que l'anterior)
http://books.google.es/books?id=SiAuFLC ... 09&f=false
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 18/11/2009 21:16
by locodelmotor
calimandri wrote:Setmana santa de 2010. Per cert, algú sap com està Santa Rosa?
Buenas ! Santa Rosa esta en obras, en principio hasta el 2011 no estara lista.
[/quote]
Calimandri!!
Como sabes que Santa Rosa no se abrira hasta el 2011?
Por cierto no se si sabras tu alguna cosa, pero como esta el tema del Sistema ATC-S, los trenes ya hacen la parada correctamente en el modo de conducción MTO? Al final ira alguna persona dentro del tren como responsable de ellos, porque he oido que TMB promociono una nueva categoria llamada Tecnicos de Operaciones de Linias Automaticas que dicen que tecnicamente son unas personas muy preparadas!! Espero con impaciencia tu respuesta, gracias!!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 18/11/2009 21:20
by ElDesi1994
Benvingut al Fòrum locodelmotor!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 19/11/2009 22:04
by locodelmotor
Graciès!!!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 20/11/2009 8:06
by mikado
Ja s'ha tret a licitació (GISA) , la via i catenària del tram de El Prat.
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... ID=1059027
Interessant el pdf RESUM
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 20/11/2009 17:24
by uriol108
Mirant el planell d'aquesta línia se'm ocorre una cosa molt lógica...
Així s'evitaria una part de la giragonsa de l'L9 i l'ampliació de l'L1 fins a l'estació intermodal...
Es una cosa que s'em ha ocorregut mirant el planell... Sé que es fer volar coloms... que opineu ?
Giragonsa inútil i supèrflua
Posted: Friday 20/11/2009 17:45
by Guigui
És que això és una cosa que fins i tot veuria un cec! (Cosa que vol dir que la patologia que afecta els nostres polítics és força més greu.)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 20/11/2009 19:25
by Vilarrubla
Realment només aquest canvi suposaria una baixada del temps de recorregut significativament? Jo no ho crec.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 20/11/2009 19:42
by Lluita1714
Hi estic d'acord, però val la pena treure la parada de Mercabarna? crec que es pot fer d'altra manera, jo faria anar recta la L9 al seu pas pel Prat, passant per Mercabarna, i allargar la L1 fins a l'estació que acabo de citar.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 20/11/2009 20:48
by buertu
Lluita1714 wrote:Hi estic d'acord, però val la pena treure la parada de Mercabarna? crec que es pot fer d'altra manera, jo faria anar recta la L9 al seu pas pel Prat, passant per Mercabarna, i allargar la L1 fins a l'estació que acabo de citar.
Totalment d'acord. La Zona Franca actualment pateix gran deficit de transport públic i crec que seria millor mantenir "Mercabarna" i d'aqui continuar cap al Prat. I, la L1, també cap al Prat, com ja està previst. No podria la futura ampliació de la L1 tenir aquesta parada al futur Eixample Nord del Prat en comptes de la L9?
L1 i L9, el Prat i St. Boi
Posted: Friday 20/11/2009 21:05
by Guigui
Com que es veu que alguna llumenera s'ha ficat entre cella i cella que la L1 s'ha de perllongar cap a St. Boi, hipotequen la continuació més lògica de la lína, dotant de giragonses el que els surt al pas. Sembla que els interessi molt col·locar com més formigó millor.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 22/11/2009 0:51
by Javi M
A mí em sembla que s'hauria d'haver possat a fer voltes pel Prat la L1 en comtes de la L9 dixant-la com una linia de pas per anar a l'aeropot, podent fins i tot treure-la del Prat.
Amt tota la volta que dóna en comtes de a l'aeroport podien haver-la portat a Sant Boi i portar a l'aeroport la L10...
Pot ser es veritat que amb el recargolament que fa nomes perdem 2' 17'' però cada vegada que veig el mapa em fa ganes de plorar el que han fet
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 22/11/2009 8:07
by Aureli
No us feu mala sang, companys, que després el cos s'en ressent...
Heu de veure aquesta línia a la zona d'El Prat com una magnífica línia que permetrà lligar i cosir tots els barris d'El Prat, de camí a l'aeroport. I el que vulgui anar molt ràpid a l'aeroport des de Barcelona, que agafi la Renfe i ja està! No problem.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 22/11/2009 15:27
by Javi M
Quan inagurin l'intercambiador de la Torrasa creieu que s'arribarà a l'aeroport desde allà abans amb Renfe (anant fins a Sants) o amb el Metro L9?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 22/11/2009 15:55
by victorcasta
Quan obrin l'intercanviador de la Torrassa no caldrà anar fins a Sants perquè la línia de l'aeroport hi tindrà parada, i òbviament, qualsevol agafaria rodalia abans que la L9 per anar a l'aeroport.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 22/11/2009 16:01
by BCN2008
victorcasta wrote:Quan obrin l'intercanviador de la Torrassa no caldrà anar fins a Sants perquè la línia de l'aeroport hi tindrà parada, i òbviament, qualsevol agafaria rodalia abans que la L9 per anar a l'aeroport.
Vols dir que en dos anys els d'ADIF seràn capaços de soterrar la línia de bellvitge i de fer l'estació de La Torrassa? Jo crec que durant uns anys nomès hi haurà L1 i L9/L10 a la Torrassa
L9, L1 i rodalia
Posted: Sunday 22/11/2009 16:22
by Guigui
Però si el metro no arribarà a l'aeroport abans del 2014, així que possiblement acabin, si fa no fa, al mateix temps.
Javi M wrote:A mí em sembla que s'hauria d'haver possat a fer voltes pel Prat la L1 en comtes de la L9 dixant-la com una linia de pas per anar a l'aeropot, podent fins i tot treure-la del Prat.
Amt tota la volta que dóna en comtes de a l'aeroport podien haver-la portat a Sant Boi i portar a l'aeroport la L10...
Allargant la L1 cap a la línia recta imaginària que connecta els dos extrems del Prat per on circularà la L9, es cobririen les mateixes estacions i cap línia no faria cap giragonsa estranya. I, com s'ha comentat sovint, un enllaç El Prat-St. Boi és propi de rodalia (ja sigui ramal de Renfomentadif o de la L-A, tot i que per lògica aniria millor la darrera).
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 22/11/2009 16:31
by Lluita1714
Ja és tard per dir si volem que la L9 vagi recta, de moment, dediquem-nos a somiar la la L2 serà més recta. De fet aquesta línia ens interessa més doncs és interessant que els turistes l'agafin a l'¡aeroport i els deixin al centre de Barcelona, i si la fan exprés, molt millor, no creieu?
Jo crec que hauriem de prendre exemple de París, el tren directe que va d'un aeroport a l'altre, doncs trobo que aquí cal una línia directe entre Plaça Catalunya (o qualsevol zona cèntrica) i l'aeroport. Un bon candidat pot ser la futura L2, però caldrà lluitar per tal de que no tingui gaires parades.
Imagineu? una línia de metro dotada amb trens que poden agafar velocitats més elevades amb parades a: Aerport T1, T2, Intermodal del Prat, Estadi olímpic Lluís Companys, Paral·lel, etc.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 22/11/2009 16:46
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=
La perforación de la L-9 irrumpe en Sarrià con la revisión de 4.650 pisos
1. • Un servicio de asistencia telefónica de 24 horas recibirá avisos de posibles daños durante la obra
2. • Los técnicos visitarán 440 edificios entre Mandri y la Diagonal bajo los que pasará la tuneladora
http://www.elperiodico.com/edicion/ed09 ... 255h01.pdf
RAMON COMORERA
BARCELONA
Sin prisa pero sin pausa. O al menos solo con las demoras inevitables, aunque a veces muy notorias, por incidencias subterráneas o razones presupuestarias. Este parece ser ahora el ritmo de obras de la mastodóntica L-9 del metro a tenor de la última sucesión de licitaciones. Muchas son del atrasado y comprometido tramo central que pasará bajo miles de viviendas entre la Meridiana y la Diagonal. La excavación con dos tuneladoras empezará en el 2010 y ahora se ponen en marcha ya las inspecciones previas sobre el estado de los edificios. En el Guinardó, al este, el proceso empezó en septiembre como informó este diario. Ahora toca al oeste, Sarrià, donde la irrupción de la L-9 obligará a revisar un total de 4.650 viviendas.
Entre las futuras estaciones de Zona Universitària y Mandri se inspeccionarán un conjunto de 440 edificios situados en la franja de 180 metros de ancho (90 a cada lado del túnel) que los técnicos consideran de riesgo. Esta radiografía previa de los inmuebles será una garantía para los vecinos ante posibles daños causados por las obras. A la Conselleria d’Obres Públiques le servirá, en cambio, para curarse en salud frente a reclamaciones infundadas.
El sector Diagonal-Mandri, estación esta última convertida en divisoria de aguas porque allí estará el pozo de salida de las máquinas que lo excavarán desde los extremos, se ha dividido en dos partes en el plan de inspecciones que se adjudicará en febrero. La primera va de Zona Universitària a Manuel Girona pasando por Campus Nord. Aquí las visitas y la confección de los informes, que se depositarán en el Col.legi de Notaris de Catalunya, durarán cuatro meses, costarán 0,4 millones y abarcarán 841 viviendas y 106 edificios.
INVENTARIO CON FOTOS / La segunda discurre de Manuel Girona a Mandri con las paradas intermedias de Prat de la Riba y Sarrià, donde la línea se cruzará con la de FGC. Esta es una zona mucho más extensa que se cubrirá en nueve meses y con 1,33 millones para 3.811 pisos y 334 inmuebles. Los equipos de inspección harán un inventario con fotos de los daños y de su intensidad y valor.
El contrato de estas revisiones incluye un punto destacado: un servicio de asistencia técnica telefónica permanente, las 24 horas todos los días de la semana, con un experto que recibirá los avisos sobre posibles grietas u otros daños causados en la traza del túnel. Este profesional de guardia visitará la vivienda y hará de inmediato un informe de la incidencia «definiendo la relación de obras y daños». El dispositivo se prevé inicialmente para un periodo de 201 días, el tiempo que debería durar la excavación.
AVANCE DE LOS TOPOS / La tuneladora que se está adaptando junto a la plaza de las Havaneres (Meridiana) para excavar el terreno duro del tramo central por Maragall, Guinardó, Lesseps y hasta Mandri podría empezar su ruta a principios del 2010, según el director de Geologia i Obres Subterrànies, Jordi Jubany. El topo que hará el sector opuesto podría llegar a la Diagonal desde la Torrasssa, donde avanza ahora, el próximo verano y reiniciar su marcha en el 2011 hacia Mandri una vez revisado y adaptado. El tramo central de la L-9 debe ser el último en abrirse en el 2014. El primero será el de Santa Coloma en las próximas semanas.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 22/11/2009 16:52
by victorcasta
BCN2008 wrote:victorcasta wrote:Quan obrin l'intercanviador de la Torrassa no caldrà anar fins a Sants perquè la línia de l'aeroport hi tindrà parada, i òbviament, qualsevol agafaria rodalia abans que la L9 per anar a l'aeroport.
Vols dir que en dos anys els d'ADIF seràn capaços de soterrar la línia de bellvitge i de fer l'estació de La Torrassa? Jo crec que durant uns anys nomès hi haurà L1 i L9/L10 a la Torrassa
Posava l'escenari en què l'intercanviador estigués finalitzat per complet... Poc tindrà d'intercanviador mentre només sigui L1-L9... D'altra banda, veig poc probable l'obertura de l'L9 fins a Collblanc el 2011. Tot i així, segueixo pensant que no seria descabellada la idea d'obrir l'L9 des de la T2 fins la T1 a mode de llançadora, en quant abans millor.