Re: Autobusos de Lleida
Posted: Wednesday 26/08/2009 15:56
Pero la noticia es del 2006? pero la concesio no va començar al 2002 - 2004?
Gamón es una empresa dedicada a autocars, pero segur que ho faria millor que sarbus li dona mil voltes, nomes cal veure els seus autocars que sempre van nets i lluents, les reparacions les porten al dia cosa que sarbus no.erbuki wrote:Jo apostaria per un canvi. Gamón seria una opció força interessant, però desconec les condicions del concurs i si s'hi van presentar al 2002. Si tot queda a casa, molt millor.
L'altra opció que m'agradaria és Alsa, tot i que no és una empresa lleidatana, tenen cotxeres al polígon del Segre, i això és un punt a favor.
Si tenen 20 anys de termini per fer les noves cotxeres... malament rai. Bé, és lògica empresarial: vés a cobrar el primer dia, vés a pagar l'últim.Punt núm. 14. Adjudicació de la gestió del servei d'autobusos
El Sr. Sàez [ERC] afirma que aquest acord es pren en contra no solament de tots els grups, sinó de tota la societat. No li val que se li digui que ara es tracta solament d'un tràmit, perquè oposar-se a l'adjudicació és oposar-se a la conseqüència d'un acord rebutjat abans, per això totes les ofertes li semblen dolentes. Sense entrar a valorar la proposta de Sarbus, ja reconeix la necessitat d'una subvenció superior a les pèrdues d'Autobusos de Lleida SA, que serà superior si no es produeix un augment utòpic d'1.200.000 de viatgers. Creu que tot està muntat de cara a les eleccions, que s'estrenaran, en aquelles dates, autobusos nous i encara no saben els resultats econòmics. Les ofertes de l'empresa comportaran modificacions en el preu del servei si no s'atenen les seves condicions, i la construcció de les cotxeres és a 20 anys, tot i que la concessió és a 10, amb una capacitat per a 200 vehicles que triplica el nombre dels de l'empresa. Per tot això, diu que el seu vot serà en contra.
La Sra. Arnalot [PP] atribueix tot aquest procés al fet que els calaixos municipals són buits. S'oposa a l'eliminació de la línia de Cappont. No qüestiona l'empresa ni els tècnics que l'han proposada, però vol un control. Diu que com que ja van votar en contra de la privatització, per coherència, també el seu vot serà contrari a l'adjudicació.
El Sr. Giné [CiU] diu que no té res a dir en contra de Sarbus perquè, a més a més, és de casa. Creu que han fet una mala acció que solament es veurà després de les eleccions, com va passar amb la grua. Li queda un sabor agre per haver de privatitzar un servei per raons econòmiques, tot i que no fa molt temps es va municipalitzar amb goig i bons resultats. Però li queda la dolçor de donar per tancat el darrer desastre de l'escàndol dels contractes laborals que ha acabat la confiança que tenia en les empreses municipals. Diu que hi votaran en contra perquè volen i perquè estan en contra del que ha fet l'Equip de Govern amb les empreses. Desitja que Sarbus ens doni un bon servei encara que sigui més car.
El Sr. Pané [ICV] diu que no vol repetir els arguments que ja va exposar en el Ple anterior, però sí que vol dir que ha tractat de trobar algun avantatge a la privatització del servei i no l'ha trobat. Tampoc no veu que aquesta privatització pugui millorar el servei dels autobusos. Creu que és un error polític. Respecte a l'empresa proposada, no entra a discutir si és millor o pitjor que les altres, perquè està en contra que el servei es traspassi a qualsevol. El seu vot serà contrari.
El Sr. Alonso [PSC] afirma que la privatització es duu a terme no perquè l'Empresa municipal fes una mala gestió ni per una crisi econòmica, sinó perquè totes les empreses de transport són deficitàries, cosa que ha intentat explicar a l'opinió pública, a la qual tots els grups han posat en contra de l'Ajuntament amb insinuacions sobre la preadjudicació i que han quedat desmentides. Al Sr. Giné, que ha insinuat un altre cop irregularitats de l'anterior Gerència, li demana que s'atengui a la qüestió que es debat i les retiri. També s'ha intentat confondre les AV sobre les modificacions de les línies, de la qual cosa els ha informat ell personalment. Les empreses que han concursat han reconegut que les condicions posades per l'Ajuntament són molt dures i certament es reserva el control més absolut de l'adjudicació i així ho ha reconegut la FAVL. Diu que, indubtablement, el servei, millorarà, donada l'experiència de l'empresa proposada. Espera aconseguir que canviïn els ciutadans d'opinió quan n'apreciïn la millora.
El Sr. Sàez insisteix que l'oferta de Sarbus és més cara encara que pugui ser la millor de les que s'han prestat, però el que interessa és tenir un control, donada l'experiència que tenim d'altres concessionàries. El nombre d'empreses presentades solament demostra que hi ha més empreses que volen fer negoci i ens diuen que Sarbus ho farà millor, i és per això que es privatitza, però nosaltres diem que ho faríem millor que Sarbus.
La Sra. Arnalot replica que no ha qüestionat mai la tasca dels tècnics en la valoració de les propostes, però sí que ha dit que es pensava qui en seria l'adjudicatària per l'experiència d'altres concessions.
El Sr. Giné replica al Sr. Alonso explicant-li quina ha estat l'actuació sobre les irregularitats en la contractació de personal i la denúncia a la Fiscalia, cosa que obeeix al fet que com a oposició han de denunciar el que és incorrecte perquè es tracta de capital públic.
El Sr. Pané agraeix l'esforç del Sr. Alonso per explicar el pas que anem a fer però no en comparteix l'entusiasme, perquè tot i que Sarbus presti un bon servei l'acabarem pagant i a més a més amb una sobirania mediatitzada, mentre que ara tenim un servei excel·lent i reconegut per tothom.
El Sr. Alonso diu que no es tracta d'entusiasme sinó del desig de gestionar bé els interessos municipals i que creiem que és la millor solució que teníem. Diu que no es perd sobirania perquè les grans decisions les prendrà la Paeria i, lògicament, tot i que les empreses busquen el negoci és també normal que una empresa que mou 300 vehicles tingui millors ofertes que no una de 30. Recorda al Sr. Giné que el representant del seu grup a l'empresa no ha fet mai cap pregunta ni s'ha interessat pel sistema de contractació, que era qüestió sindical.
El Sr. Sarramona, per al·lusions, nega que no s'hagi interessat mai per l'empresa i que en el darrer cas de contractacions no se li va entregar tota la documentació que va sol.licitar.
La Presidència recorda que avui es tracta de jutjar un treball dels Serveis d'Economia que ens ofereixen una proposta de resolució. Aquesta proposta ens diu que la millor oferta és aquesta que ha estat vista i aprovada per la Comissió. Se sent orgullós del seu comportament en aquest tema, tant en la municipalització del servei com en el procés seguit després amb una empresa modèlica fins a la privatització proposada. Aquesta privatització és deguda a la deslleialtat de 'oposició en el Consell d'Administració. Ara es tracta de millorar el servei sense discutir teories sobre privatitzacions, perquè l'Ajuntament es reserva les decisions importants.
S'aprova aquest punt amb 14 vots a favor del PSC i 13 en contra de CiU, PP, ERC-EV i IC-V.
http://www.paeria.es/arxius/actes/Document_cat_693.pdf
Jo crec que el inspector encara no tenia noticies, pero de tota manera la contestació se la podria haver callat, de tota manera si començo a veure algun enclavament de noves parades teu fare sapiguer al igual que als demes membres del furumL5 BORDETA wrote:Avui he anat a les oficines de autobusos lleida per demanar informació de la nova L18 y un inspector de servei me ha dit de mala manera que aquesta informació no la puc saber aquesta manera de respondra a un usuari no es la adequada ya podrien vigilar els modals que tenen els inspectors de servei
Almenys ja no fan els horaris amb el ford fiesta aquell algo em progresatEvalleida wrote:Ells crec que deuen tenir un planol amb la idea prevista per a la L18 i cop fet aixo fan un viatge de prova (com van fer amb L17 amb el 4123) fan una volta i van apuntant el temps aproximat i a partir d'alla fan els horaris
La antiga L8 que anava a 40 minuts la volta amb 2 busos es va fer amb el ford fiesta amb aixo ho dic toterbuki wrote:Si l'han d'"encertar" com ho fan fer amb la recén reformada L8 Balàfia-Gualda fa uns anys anem apanyats...
Tambe moltes vegades posen algun mercedes hispano habit o el altre dia hi tenien un cityclass, ahir a la L5 teniam el 4057, 4147 i 4058 el 4138 estava a la L7 SECAL5 BORDETA wrote:Per a la L6 MAGRANERS destinaria els busos 4122, 4123 y 4124 de cuan en cuan la L6 porta algun Citaro dels nous
Si que es penos si, pues sort que no era a la L8 o amb alguna linia que fa carretera sino ja us podeu imaginar si cau algu, la serie 4122 - 4124 sempre a donat problemes que si sistema electronic, etc.. i a mes algunes de aquestes portes es tanquen i s'obren a masa pressio el que pot fer inclus mal i sino un bon ensurt.Evalleida wrote:Aquesta tarda he vist el 4123 a la parada Catalunya 2 i a partir d'alla tanca portes, fins aqui tot correcte pero despres se li tornen a obrir soles i el conductor intenta-les tancar i tota l'estona igual i la gent ja començava a riure perque era una mica penos i la llum de la porta central tota l'estona que es posava en marxa, enfi almenys hem rigut una bona estona mirant el espectacle
http://www.comemissores.com/flleida/not ... ?id=111228Les empreses municipals de Tarragona i Saragossa, així com Fomento de Construcciones i Contratas, Alsa, Auplasa i els grups Ruíz, Sarbus i Trapsa