Re: Inauguració primer tram L9
Posted: Friday 11/12/2009 13:01
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
A partir de:* 1997: El projecte de la L9 apareix per primer cop al Pla director d'infraestructures (PDI).
* 2003: Inici de les obres a Badalona amb un cost inicial previst de 1.947 milions d'euros. Previsió d'inauguració parcialment (tram IV) el 2004 i totalment el 2007.
* 2004: El pressupost ascendeix a 3.000 milions. Previsió d'inauguració parcialment (tram IV) el 2006.
* 2005 - 24 de gener: Es fa públic l'estudi informatiu del perllongament de la Línia 2 des de Sant Antoni a Fira 2 - Pedrosa, un projecte que possibilitaria l'enllaç a dues estacions amb els dos ramals de la línia 9.
* 2005 - 27 de gener: Esfondrament del Carmel que col·lapsa un túnel en les obres d'ampliació de la Línia 5 del metro de Barcelona al seu pas pel barri del Carmel. Apareix un gran esvoranc en superfície, de 35 metres de profunditat, que s'empassa un garatge sencer i s'han de desallotjar més de 1000 persones, sense cap víctima, i enderrocar un altre edifici.
* 2005 - abril: Joaquim Nadal, Conseller de Política Territorial i Obres Públiques advertia que la revisió de tots els túnels en construcció del metro de Barcelona després de l'esfondrament del Carmel comportaria "un endarreriment encara no computable" al conjunt de la Línia 9.
* 2005 - abril: La Cambra de Comerç de Barcelona estimava que el primer tram s'estrenaria a finals del 2007 (tram IV) i la resta entre el 2012 i 2013.
* 2005 - juliol: Comencen les obres a la Zona Franca.
* 2005 - agost: Comencen les obres a l'alçada de l'Hospital de Sant Pau.
* 2005 - setembre: La Generalitat aprovava la connexió del tram finals de la L9 amb la prolongació de la L2, fent arribar la línia 2 des de l'estació de Fira 2 - Pedrosa fins a l'aeroport a través del túnel de la línia 9.
* 2005 - setembre: La tuneladora de Santa Coloma arribava al pou de bifuració del Besòs des d'on seria desmuntada i extreta.
* 2005 - novembre: Aturada de les obres a Sant Andreu pel perill de topar amb els fonaments d'uns habitatges del barri i que van obligar a iniciar estudis per determinar la millor solució. A finals de mes encara estava la tuneladora aturada.
* 2005 - novembre: Joaquim Nadal afirmava que la LAV tindria una estació a l'aeroport del Prat, cosa que implicava canvis en el traçat de la L9. Així es va evitar passar per una zona densament poblada sobre terreny poc estable i la possibilitat de dotar d'un millor servei a l'aeroport, amb enllaços amb el tren convencional i d'alta velocitat. Les previsions de posada en funcionament es van traslladar pel tram IV al 2008 i el 2012 la resta.
* 2005 - desembre: Hi havia una quinzena d'estacions en obres
* 2006:
o Talls de trànsit durant sis mesos al polígon Mas Pedrosa per reforçar el terreny abans que la tuneladora excavés el túnel entre Fira 2 i l'aeroport del Prat.
o Una tercera tuneladora comença l'excavació del túnel entre Fira 2 i Parc logístic, un dels més complicats pel terreny de sorres, graves i llims amb molta aigua.
o GISA treu a concurs trenta-un estudis geològics del tram central per conèixer més informació i fins que aquests no estiguessin acabats no començarien les obren en aquest tram.
o A mitjans d'any hi ha vint-i-una estacions en construcció.
* 2006 - març: Nou ensurt pel desplom, sobre una via de la Línia 1, de dues tornes pels treballs de demolició d'una part de l'antic vestíbul. Sense ferits.
* 2006 - setembre: La Generalitat de Catalunya anuncia que atorga la prestació del servei del tram IV a l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT). La gestió de les infraestructures a càrrec de l'ens de la mateixa Generalitat, Infraestrucutres Ferroviàries de Catalunya (Ifercat). Per la seva banda l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) aportaria el material rodant necessari.
* 2009 - 13 de desembre: Inauguració i posada en marxa del primer tram a la ciutat de Santa Coloma de Gramenet, entre Can Zam i Can Peixauet, exceptuant Santa Rosa que no està finalitzada.
Molt ben treballat, wiki, wiki!!!Vilarrubla wrote:He fet aquesta cronologia de la L9.
...
A partir de:
Anuari territorial de Catalunya 2005.
Anuari territorial de Catalunya 2006.
Alguna notícia dels diaris.
Calia enderrocar edificis per a poder construir l'estació i hi va haver problemes amb les expropiacions, que es van allargar.Busman wrote:I quin problema té Santa Rosa que fa que no es pugui inaugurar fins el 2011?
Aps! Merci per la info, no ho sabia.victorcasta wrote:Calia enderrocar edificis per a poder construir l'estació i hi va haver problemes amb les expropiacions, que es van allargar.Busman wrote:I quin problema té Santa Rosa que fa que no es pugui inaugurar fins el 2011?
De momento ya van por 6.500 millones de euros y faltan 4-5 años para terminar la línea...Santfeliuenc wrote:Hola,
Bien sabe Dios que yo esos 3.500 M€ me los habría gastado en muchísimos menos kilómetros, pero tremendamente más relevantes como hubiese supuesto el hacer algo intersante bajo Diagonal y Gran Vía.
...
On puc veure el nou mapa ATM?victorcasta wrote:Plànol de TMB. El de l'ATM canviarà i serà una mica diferent a l'actual i serà molt més clar i no tant atapeït.
Guigui wrote:
I d'aquí, directament a la wiki!
Fet!metring wrote:
Molt ben treballat, wiki, wiki!!!
Que típic XDsergi wrote:Vilarrubla:
Se podría añadir a esa cronología,que la "primera piedra" (o sea,el señor Mas con casco subido a una excavadora para hacerse la foto) fué el 22 de Junio de 2002.
O sea,que del inicio de obras de "atrezzo" al inicio de obras "real" (según tu cronología) medió como mínimo !medio año!.
! Que país !
Diumenge al matí es farà la visita dels mitjans de comunicació, i posteriorment el president Montilla farà la inauguració (10:50h del matí).Miquel wrote:La meua padrina (àvia al dialecte central ), m'ha dit que ha escoltat per la ràdio, que Diumenge al Matí, deixaràn anar pels túnels a la gent per veure-ho per dins, ja que no circularà cap tren.
Ara dic jo, no es que no me la cregui, peró algú sap si es cert o no?