Page 8 of 8
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 09/01/2018 19:36
by fgc113
Miquel wrote:Renfe445 wrote:Miquel wrote:Sí. Però no se, si el mecanisme de la porta s'avaria, la part electrònica falla o volen provar o ves a saber, imagino que necessiten posar la clau de quadre per activar el mecanisme original. Imagino que pot anar per allà la cosa.
Yo creo que tiene pinta de ser banco de pruebas para que en un futuro se puedan sustituir todas las palancas por botones.
No crec. Les palanques ja fan la seva funció i canviar-ho a tota la sèrie 2000, 2100, 3000, 4000 i 500 són molts diners per cap benefici. Te més pinta a facilitar l'obertura de la porta a persones amb cadira de rodes, ja que el botó està a una alçada raonablement inferior.
En tot cas, ja veurem com surt de tallers la UT 2017-2020, que segurament deu ser ja a Sant Genís. Si aquesta, i a mitjans d'any la 2013-2016 no porten el botó a totes les portes, jo crec que podrem descartar totalment que tinguin pas cap intenció de fer-ho.
La substitució de les palanques per botons es farà només a les portes adaptades (les dels extrems de cada tren) per a acomplir la llei d'accessibilitat.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 09/01/2018 19:55
by Renfe445
Miquel wrote:No crec. Les palanques ja fan la seva funció i canviar-ho a tota la sèrie 2000, 2100, 3000, 4000 i 500 són molts diners per cap benefici. Te més pinta a facilitar l'obertura de la porta a persones amb cadira de rodes, ja que el botó està a una alçada raonablement inferior.
En este caso mucho mejor si sólo se sustituye en las puertas del extremo. La ubicación del botón en una zona baja es lógico para que sea más fácil la apertura.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 09/01/2018 22:01
by David.F.C.M.B.1000
Renfe445 wrote:Miquel wrote:No crec. Les palanques ja fan la seva funció i canviar-ho a tota la sèrie 2000, 2100, 3000, 4000 i 500 són molts diners per cap benefici. Te més pinta a facilitar l'obertura de la porta a persones amb cadira de rodes, ja que el botó està a una alçada raonablement inferior.
En este caso mucho mejor si sólo se sustituye en las puertas del extremo. La ubicación del botón en una zona baja es lógico para que sea más fácil la apertura.
alos 3000 y 4000 yo pienso que no valdria la pena invertir en ellos para ponerles los botones ya que no creo que vayan a durar muchos años mas... en cambio los 2000, 2100 y 500 si lo veo bien ya que son trenes que les queda mucha vida por delante
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 09/01/2018 22:38
by Renfe445
David.F.C.M.B.1000 wrote:alos 3000 y 4000 yo pienso que no valdria la pena invertir en ellos para ponerles los botones ya que no creo que vayan a durar muchos años mas... en cambio los 2000, 2100 y 500 si lo veo bien ya que son trenes que les queda mucha vida por delante
En el caso de los 3000 y 4000 serían más puertas ya que son trenes de dos y tres coches. Y tienen que durar muchos años más, hombre.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 10/01/2018 16:34
by davroca5
David.F.C.M.B.1000 wrote:Renfe445 wrote:Miquel wrote:No crec. Les palanques ja fan la seva funció i canviar-ho a tota la sèrie 2000, 2100, 3000, 4000 i 500 són molts diners per cap benefici. Te més pinta a facilitar l'obertura de la porta a persones amb cadira de rodes, ja que el botó està a una alçada raonablement inferior.
En este caso mucho mejor si sólo se sustituye en las puertas del extremo. La ubicación del botón en una zona baja es lógico para que sea más fácil la apertura.
alos 3000 y 4000 yo pienso que no valdria la pena invertir en ellos para ponerles los botones ya que no creo que vayan a durar muchos años mas... en cambio los 2000, 2100 y 500 si lo veo bien ya que son trenes que les queda mucha vida por delante
Tal y como esta la cosa, con un mejor mantenimiento te duran 10 años más. Son buenos trenes.
Vida útil
Posted: Wednesday 10/01/2018 19:15
by Guigui
La reforma dels trens se sol fer a la meitat de la vida útil prevista. Si els 2000 van començar a circular el 1992, podeu comptar que aguantaran uns 25 anys més.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 27/03/2018 22:46
by Miquel
Avui he vist la 2017-2020 ja en servei! No duia pas el canvi en les portes d'accés a PMR, pel que imagino que els botons a la 2021-2024 és una prova pilot.
2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: Reformada i en Servei.
2013-2016: En Reforma
2017-2020: Reformada i en Servei.
2021-2024: Reformada i en Servei.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Thursday 07/06/2018 23:55
by Miquel
La unitat 2001-2004 ha estat vinilada completament als laterals amb publicitat de Spotify!
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Friday 08/06/2018 0:55
by Renfe445
Miquel wrote:La unitat 2001-2004 ha estat vinilada completament als laterals amb publicitat de Spotify!
¡Están por todos los lados estos del Spotify!
¡No tienen suficientes abonados al Premium!
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 01/08/2018 20:28
by Miquel
Doncs aquesta tarda he vist ja en servei la unitat 2013-2016, pel que tots els trens de la sèrie 2000 han estat reformats.
Una reforma que ha anat també de banc de proves en diferents unitats, el desbloqueig de portes i botons d'obertura a les portes PMR.
Del desbloqueig, al final s'ha instal·lat a tota la sèrie. I sobre els botons, aquest tren ja s'ha estrenat també amb aquests posats, i addicionalment també se li ha posat a la unitat 2009-2012. Pel que la prova sembla ser que ha sortit correctament i suposo que s'anirà instal·lant als 3 trens que falten en els propers mesos.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Thursday 02/08/2018 1:49
by davroca5
Moltes gràcies per la info, Miquel!
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Thursday 02/08/2018 20:20
by Miquel
De res, un plaer portar-vos novetats de tota la reforma de 3000 (en el seu dia) i 2000 de L3!
Ara ja m'he quedat """sense feina""", com a mínim fins que els 3000 aguantin!
Mentrestant, estaré al tanto del tema botons, així que actualitzo llista de nou.
2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
2013-2016: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
2017-2020: Reformada i en Servei.
2021-2024: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Thursday 02/08/2018 22:40
by Renfe445
Miquel wrote:De res, un plaer portar-vos novetats de tota la reforma de 3000 (en el seu dia) i 2000 de L3!
Ara ja m'he quedat """sense feina""", com a mínim fins que els 3000 aguantin!
Mentrestant, estaré al tanto del tema botons, així que actualitzo llista de nou.
2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
2013-2016: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
2017-2020: Reformada i en Servei.
2021-2024: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
Cuando se empiecen a reformar los 2100 (espero que nunca pase)
estarás en nómina otra vez.
También quiero decir que han hecho un trabajo realmente bueno con el botón. Estéticamente queda como si fuera algo muy provisional, pero el funcionamento es excelente, muy fluido, es como si hubieran salido las puertas así de fábrica.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Friday 03/08/2018 9:01
by Fran-Ikarus
Renfe445 wrote:Estéticamente queda como si fuera algo muy provisional, pero el funcionamento es excelente, muy fluido, es como si hubieran salido las puertas así de fábrica.
Eso sí, probablemente un 95% largo de personas lo percibirán, en base a la parte en negrita, como "una chapuza". Así somos.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 14/08/2018 17:52
by Miquel
Actualitzo llista, amb un quart tren amb el botonet.
2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR] <--
2009-2012: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
2013-2016: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
2017-2020: Reformada i en Servei.
2021-2024: Reformada i en Servei. [Botó Portes PMR]
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Sunday 19/09/2021 22:43
by Miquel
Unes petites novetats.
Les UT 2013-2016 i la 2017-2020 han estat les primeres 2000 reformades a les que se les hi ha posat el vinil vermell a les portes. Imagino que caurà a la resta de la sèrie en les properes setmanes.
Francament, 3000, 4000 i 2000 semblava que s'havien quedat al marge d'aquest canvi, probablement pel poc temps de vida que els hi queden, tot i que com suposo que els 2000 es retiraran dels darrers, probablement hagin començat per aquests per acabar d'aprofitar la inversió per aquest any i poc que els hi queda.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Tuesday 21/09/2021 17:28
by Miquel
I avui he vist les UT 2001-2004 i 2021-2024 ja amb portes vermelles. Vist com de ràpid van, suposo que els altres dos trens, si no les tenen ja, deuen ser a punt. Estré atent aviam si això acaba esquitxant els 3000.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Friday 08/10/2021 1:47
by M1171-M1172-M1169...
No crec que 3000 i 4000 ho rebin, el que sí que cal fotografiar molt és el 2160, amb portes vermelles mantenint el blanc original.
Sandy
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Wednesday 25/05/2022 23:53
by M1171-M1172-M1169...
El 2008 també té mapes nous.
Sandy
Re: Reforma de la sèrie 2000
Posted: Saturday 26/11/2022 10:43
by M1171-M1172-M1169...
Ara ja els tenen tots.
Sandy