Re: Soterrament vies a L'Hospitalet
Posted: Tuesday 27/06/2017 19:33
No hi havien remors que també es soterraria l'estació d'Hospitalet???
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
445 milions aquí (més els de l'Aeroport, Sant Feliu i Montcada) que podrien destinar-se a noves línies, descentralitzar les línies horitzontals del centre de Barcelona amb un tercer túnel per la part alta, desdoblaments, etc.m.h.t. wrote:Compromís imminent del Govern per cobrir les vies de l'Hospitalet
El ministre de Foment té previst visitar la ciutat el 6 de febrer per tancar el pla amb l'alcaldessa Marín
El projecte inclou un intercanviador a la Torrassa que agilitzarà la circulació
[...] El soterrament va ser aprovat el 2007 per Foment, amb Magdalena Álvarez al capdavant del ministeri, i té un cost aproximat de 445 milions d'euros. L'obra inclou la construcció d'un nou intercanviador a la Torrassa que permetria descongestionar els túnels de Rodalies que solquen el subsol metropolità. Aquest nou baixador, a més, connectaria amb les línies 1 i 9 del metro. En resum, descarregarà de tràfec l'estació de Sants. L'acord aconseguit a mitjans del 2007 estipulava que el Govern central pagaria el 85% de l'obra, mentre que la Generalitat es faria càrrec del 10% i el consistori, del 5%. Es desconeix quines són les condicions actuals.
El projecte preveu tapar dos trams que sumen uns quatre quilòmetres. De les vies de la R2, des del carrer de les Ciències, per sota de la Gran Via, fins a l'avinguda del metro, a escassos 300 metres de la caixa de Sants. De la R4, que es portaria a terme més tard, des del parc de les Planes fins al carrer de la Glòria. El soterrament del tram de via de la R2 permetria encreuar-se, amb un salt de línies, amb la R4 (Vilafranca). La nova configuració permetrà un nou model d'explotació que representarà un increment important de l'eficiència com a conseqüència de la millor adaptació entre l'oferta i la demanda de cada corredor.
http://www.elperiodico.cat/ca/barcelona ... et-6562218
Ara, el que no entenc tampóc és perquè ara es parlen de soterraments i no de fer desdoblaments, canvi d'explotació als actuals túnels de BCN i nous trams amb aquests diners... per Barcelona puc "entendre" (a dures penes) la excusa de soterrar... però per la resta de llocs com Hospitalet??? Hi havia un altre exemple de que volien soterrar per Bellvitge.Miquel wrote:No s'hi farà res, ja que no hi ha un duro, caldria veure si hi ha demanda suficient, i segurament hi ha altres prioritats més importants (que no vol dir que desmereixi aquesta, però hi ha coses que porten a la cua molts anys i van encara per llarg). Per tant, durant aquest segle, molt probablement no s'hi farà res.
Compte que aquí diu cobrir i no soterrar. Molaria que a la Marín li plantessin un calaix com el de Sants, com riuria.Miquel wrote:445 milions aquí (més els de l'Aeroport, Sant Feliu i Montcada) que podrien destinar-se a noves línies, descentralitzar les línies horitzontals del centre de Barcelona amb un tercer túnel per la part alta, desdoblaments, etc.m.h.t. wrote:Compromís imminent del Govern per cobrir les vies de l'Hospitalet
El ministre de Foment té previst visitar la ciutat el 6 de febrer per tancar el pla amb l'alcaldessa Marín
El projecte inclou un intercanviador a la Torrassa que agilitzarà la circulació
[...] El soterrament va ser aprovat el 2007 per Foment, amb Magdalena Álvarez al capdavant del ministeri, i té un cost aproximat de 445 milions d'euros. L'obra inclou la construcció d'un nou intercanviador a la Torrassa que permetria descongestionar els túnels de Rodalies que solquen el subsol metropolità. Aquest nou baixador, a més, connectaria amb les línies 1 i 9 del metro. En resum, descarregarà de tràfec l'estació de Sants. L'acord aconseguit a mitjans del 2007 estipulava que el Govern central pagaria el 85% de l'obra, mentre que la Generalitat es faria càrrec del 10% i el consistori, del 5%. Es desconeix quines són les condicions actuals.
El projecte preveu tapar dos trams que sumen uns quatre quilòmetres. De les vies de la R2, des del carrer de les Ciències, per sota de la Gran Via, fins a l'avinguda del metro, a escassos 300 metres de la caixa de Sants. De la R4, que es portaria a terme més tard, des del parc de les Planes fins al carrer de la Glòria. El soterrament del tram de via de la R2 permetria encreuar-se, amb un salt de línies, amb la R4 (Vilafranca). La nova configuració permetrà un nou model d'explotació que representarà un increment important de l'eficiència com a conseqüència de la millor adaptació entre l'oferta i la demanda de cada corredor.
http://www.elperiodico.cat/ca/barcelona ... et-6562218
Si es que de veritat, no aprenem...
Aviam... Per què no "hi ha diners" per a fer línies noves però si l'hi ha per a fer "soterraments"? Doncs molt fàcil. Els soterraments/cobriments neixen de moviments veïnals i protestes d'un col·lectiu concret. Si fas el que demanes, hi ha molts números per a que et votin. Això a nivell polític.Carlos González wrote:Després Miquel no diguis això de "no hi calers" o "no és tant prioritari" com vas dir sobre de fer electrificació a Súria i Sallent...
Ara, el que no entenc tampóc és perquè ara es parlen de soterraments i no de fer desdoblaments, canvi d'explotació als actuals túnels de BCN i nous trams amb aquests diners... per Barcelona puc "entendre" (a dures penes) la excusa de soterrar... però per la resta de llocs com Hospitalet??? Hi havia un altre exemple de que volien soterrar per Bellvitge.Miquel wrote:No s'hi farà res, ja que no hi ha un duro, caldria veure si hi ha demanda suficient, i segurament hi ha altres prioritats més importants (que no vol dir que desmereixi aquesta, però hi ha coses que porten a la cua molts anys i van encara per llarg). Per tant, durant aquest segle, molt probablement no s'hi farà res.
De Tracam.h.t. wrote:ÚLTIMA HORA: Anul·lada la presentació, demà, del pla del cobriment/soterrament de vies a L'Hospitalet. No hi haurà trobada de De la Serna amb l'alcaldessa. S'ajorna tot sine die. No fos veritat que tot això s'acaba replantejant...
Foment canvia l'Hospitalet pel Prat en la seva ruta de plans ferroviaris per a Catalunya
De la Serna s'havia de veure dimarts amb l'alcaldessa Marín per anunciar el pla de cobertura de vies
Però de moment no serà així a l'Hospitalet, ja que el ministre ha canviat de plans i anirà, també dimarts, a l'estació de Rodalies del Prat de Llobregat per presentar el projecte de Renfe La innovació viatja en alta velocitat.
http://www.elperiodico.cat/ca/societat/ ... ya-6602745
Que es dugui l'alta velocitat a El Prat em sembla coherent considerant que tenim part de la infraestructura feta; que no es vulgui soterrar a l'Hospitalet, també. El que sí han de fer, i de manera urgent, és executar tant el salt de motllo com l'estació de la Torrassa ja que aquestes obres haurien d'anar coordinades amb la Sagrera de manera que es pugui re-configurar la totalitat del servei (costa-costa/interior-interior), cap allà el... 2021? Recordatori: aquestes dues actuacions no requereixen de cap soterrament. El que passa és que estem davant una situació de "no retorn", si s'executen aquestes obres l'Hospitalet ja pot acomiadar-se del soterrament fins d'aquí vint/trenta/quaranta anys...ortegote wrote:De Tracam.h.t. wrote:ÚLTIMA HORA: Anul·lada la presentació, demà, del pla del cobriment/soterrament de vies a L'Hospitalet. No hi haurà trobada de De la Serna amb l'alcaldessa. S'ajorna tot sine die. No fos veritat que tot això s'acaba replantejant...
Foment canvia l'Hospitalet pel Prat en la seva ruta de plans ferroviaris per a Catalunya
De la Serna s'havia de veure dimarts amb l'alcaldessa Marín per anunciar el pla de cobertura de vies
Però de moment no serà així a l'Hospitalet, ja que el ministre ha canviat de plans i anirà, també dimarts, a l'estació de Rodalies del Prat de Llobregat per presentar el projecte de Renfe La innovació viatja en alta velocitat.
http://www.elperiodico.cat/ca/societat/ ... ya-6602745