Page 74 of 221
Quin ús!
Posted: Sunday 13/12/2009 21:56
by Guigui
Exacte: n'han fet un ús.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 13/12/2009 21:57
by Jordi Freixas
Pel que per salut democràtica tocava avui (juntamnt amb la Marató, clar...). Però no... ell en el su discurset ja ha hagut de desviar l'atenció.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 13/12/2009 22:03
by marcel
Les inauguracions i les eleccions sempre donades de la maneta... encara que avui el motiu (no oficial evidentment) era diferent.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 13/12/2009 22:03
by victorcasta
Jordi Freixas wrote:Pel que per salut democràtica tocava avui (juntamnt amb la Marató, clar...). Però no... ell en el su discurset ja ha hagut de desviar l'atenció.
Jo crec que són uns altres que volen desviar l'atenció, però vaja, que no era aquesta la feina del president en quelcom que ell no hi té res a veure. Però millor que deixem de relacionar aquests temes perquè ni cal ni és el lloc.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 13/12/2009 22:07
by marcel
victorcasta wrote:Jordi Freixas wrote:Pel que per salut democràtica tocava avui (juntamnt amb la Marató, clar...). Però no... ell en el su discurset ja ha hagut de desviar l'atenció.
Jo crec que són uns altres que volen desviar l'atenció, però vaja, que no era aquesta la feina del president en quelcom que ell no hi té res a veure. Però millor que deixem de relacionar aquests temes perquè ni cal ni és el lloc.
Podem no relacionar-ho pero mi jugaria un pèsol que si no fos per les consultes, avui el Sr president no hauria inaugurat la L9. Per tant alguna relació si que té...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 13/12/2009 22:11
by canalcole
T'he vist Maria José, al TN Vespre!!!
Jo m'hauré d'esperar fins diumenge que ve a estrenar-la.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 13/12/2009 22:14
by Jordi Freixas
marcel wrote:victorcasta wrote:Jordi Freixas wrote:Pel que per salut democràtica tocava avui (juntamnt amb la Marató, clar...). Però no... ell en el su discurset ja ha hagut de desviar l'atenció.
Jo crec que són uns altres que volen desviar l'atenció, però vaja, que no era aquesta la feina del president en quelcom que ell no hi té res a veure. Però millor que deixem de relacionar aquests temes perquè ni cal ni és el lloc.
Podem no relacionar-ho pero mi jugaria un pèsol que si no fos per les consultes, avui el Sr president no hauria inaugurat la L9. Per tant alguna relació si que té...
Sí senyor... i a més, en el seu discurset ja ha aprofitar per fer el seu paral·lelisme entre la L9 i "la línia d'autogovern".
No calia que el President anés a favor de la independència. Simplemet, que com ciutadà número 1 d'aquest país respectés la voluntat popular.
EDITO: Evidentmennt em referia al President Montilla i no a la Maria José
24.000 usuaris el primer dia
Posted: Sunday 13/12/2009 22:23
by Guigui
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... r-dia.html
Unas 24.000 personas utilizan la línea 9 el primer día
Sólo se ha inaugurado un tramo de 4 kilómetros y 5 estaciones, todas ellas dentro del municipio de Santa Coloma de Gramenet
13/12/2009 | Actualizada a las 21:07h | Ciudadanos
Barcelona. (EFE).- Unas 24.000 personas han utilizado la línea 9 del metro en su primer día de funcionamiento, según datos facilitados por el departamento de Política Territorial y Obras Públicas (PTOP).
El presidente catalán, José Montilla, ha inaugurado hoy en Santa Coloma de Gramenet el primer tramo de la nueva Línea 9 del Metro, una obra muy ambiciosa, la mayor que ejecuta el gobierno catalán, y que cuando esté finalizada será la infraestructura de metro subterránea más larga de Europa, con casi 50 kilómetros de longitud y 52 estaciones.
No obstante, hoy sólo se ha inaugurado un tramo de cuatro kilómetros y cinco estaciones, todas ellas dentro del municipio de Santa Coloma de Gramenet.Según el PTOP, estas 24.000 personas han viajado en esta línea entre las 15.00 y las 20.30 horas, pues el servicio se cerrará hoy a las 22.00 horas.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 13/12/2009 22:34
by victorcasta
Jordi Freixas wrote:No calia que el President anés a favor de la independència. Simplemet, que com ciutadà número 1 d'aquest país respectés la voluntat popular.
I en què no l'ha respectat? Ell ni s'hi ha ficat ni res... Si també haurà fixat La Marató per despistar... I fins fa dues setmanes, la data d'inauguració era una altra.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 13/12/2009 23:01
by sergi
Bueno,pues ya la hemos estrenado,je,je !
Lo que más me ha llamado la atención:
-Hasta hoy me preguntaba como se solucionaría la cartelería del tramo común,cosa que ha quedado respondida al verla con fondo negro.(Era la opción más coherente,supongo).
-Lo atrasada que está Santa Rosa (no la veo para el verano que viene).
-Las estaciones del "nivel superior",que me han recordado poderosamente a las tipo "tube" de Londres.
En fin...ha tardado pero todo llega !
( Por cierto,la foto del termómetro de la L-1 con correspondencia a la L-9 en Hospital de Bellvitge...!!! Impagable!!!)
!Ja,ja,ja,ja!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 13/12/2009 23:05
by metring
Interessant article, molt a tenir en compte:
http://zonaong.canalsolidari.org/notas_ ... e/?id=2781
L’ACIC denuncia perills en l’estructura constructiva de la línia 9 per a les persones cegues
Les parets còncaves de les andanes suposen un obstacle insalvable amb el bastó
L’Associació Catalana per a la Integració del Cec (ACIC) celebra l’ampliació de la xarxa del transport públic de Barcelona ja que considera que és sempre necessari per a tots els ciutadans i en especial per als que no poden conduir cap tipus de vehicle, a més de ser una bona mesura per a la conservació del medi ambient.
Tot i així, i considerant molt positivament les bones pràctiques d’accessibilitat que s’han tingut en compte en el disseny de la línia 9 inaugurada avui com puguin ser els encaminaments tàctils per tal de ser seguits amb el bastó els ascensors amb veu i retolats en Braille com ja és habitual o la lletra amb colors contrastats de les indicacions, Denuncia un error greu en tres de les cinc estacions obertes que pot ser un perill per a la mobilitat de les persones cegues a les andanes.
Es tracta de les parets d’aquestes, dissenyades no de forma recta sinó corbada de manera que una persona amb discapacitat visual pot acostar-s-hi sense adonar-se que hi ha un obstacle perillós amb el que pot colpejar-se el cap. El bastó no pot detectar els obstacles enlairats i això suposa per tant una barrera arquitectònica greu.
Inclòs les persones vidents o invidents indistintament poden colpejar-se quan s’aixequin d’estar assegudes en alguns dels bancs.
La llei 20/1991, de 25 de novembre, de promoció d'accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, preveu al seu article 6:
"La construcció, ampliació i reforma dels edificis de titularitat pública o privada destinats a un ús públic s'efectuaran de forma que resultin adaptats per a persones amb limitacions".
En aquest sentit, Segons les normes d'accessibilitat a l'edificació, recollides al Decret 135/1995, de 24 de març, que desenvolupa la llei esmentada anteriorment, es considera que un itinerari per estar adaptat "ha de tenir una amplada mínima de 0,90 i una alçada lliure d'obstacles en tot el recorregut de 2,10 m”.
Per aquest motiu, l’Associació Catalana per a la Integració del Cec demana mesures per a les estacions encara no inaugurades i per a les que ho han estat avui ja que, tot i ésser difícil de resoldre totalment, cal posar algun tipus de precaució per tal de garantir la seguretat dels usuaris cecs de la nova línia de metro en igualtat de condicions.
Podeu veure algunes imatges que il·lustren aquesta problemàtica adjuntes a la nota de premsa.
Per a més informació poseu-vos en contacte amb el departament de comunicació de l’entitat:
Meritxell aymerich
http://www.webacic.cat
Normativa i problema real
Posted: Sunday 13/12/2009 23:15
by Guigui
En aquest sentit, Segons les normes d'accessibilitat a l'edificació, recollides al Decret 135/1995, de 24 de març, que desenvolupa la llei esmentada anteriorment, es considera que un itinerari per estar adaptat "ha de tenir una amplada mínima de 0,90 i una alçada lliure d'obstacles en tot el recorregut de 2,10 m”.
Dubto molt que hi hagi cap andana que tingui un espai amb una alçada mínima de 2,10 metres que no passi dels 90 centímetres d'amplada.
El problema rau més aviat en que la normativa no deu contemplar casos de parets corbades.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 13/12/2009 23:26
by sergi
Pequeña antología del disparate de la prensa de hoy:
ABC:
"Tras siete años de obras y otro de pruebas,".Ahora resulta que las obras empezaron en el 2001...
"Casi dos años después de lo previsto inicialmente"."Casi" cinco años más bien.
El Mundo:
"la L9 será la línea de Metro más larga de Europa.".Un clásico que no puede faltar.
La Razón:
"Entre Collblanc y la futura estación de Mandri, el túnel ya está perforado, aseguró Jubany. " (!)
!!!! Qué mas quisiera el señor Jubany !!!.Supongo que será un error del periodista de "La Sinrazón",dudo mucho que Jubany se haya líado hasta ese punto...
"El la Zona Franca, la tuneladora está hoy por hoy paralizada al espera de que sea reparada. Aún así, se espera que a primeros de año llegue a la Ciudad Judicial. "
! De "primeros de año" del 2011,no me confundan al personal !
20 Minutos:
"Se convertirá en la más extensa de la Ciudad Condal y Europa".Y dale con la brasa...y del mundo y del universo también,ya puestos...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 13/12/2009 23:32
by metring
No us perdeu el dossier de la Generalitat,
they have no grandma!
http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 874589.pdf
Re: Quin ús!
Posted: Sunday 13/12/2009 23:47
by Vilarrubla
Guigui wrote:Exacte: n'han fet un ús.
Si n'han fet un ús. Però si segueixen al govern en faran més d'un. Al menys en cada obertura XD No em crec que no facin una inauguració per cada tram que obrin. I podran dir que són el govern que més ampliacions de metro han inaugurat XD
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 13/12/2009 23:50
by victorcasta
No només era important per ser el primer tram de L9 que s'obre sinó que també és important per a Santa Coloma. M'imagino que amb el ramal de Badalona faran el mateix.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 13/12/2009 23:51
by Jordi Freixas
Ehm... ja que estem al mes de desembre, haurien pogutaprofitar i adornar-ho com tot com una nadala. Hagués tingut la seva gracia i tot...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/12/2009 1:03
by Busman
Bé, i ara, quin serà el següent tram en obrir? Quan?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/12/2009 1:17
by Oriol
El President montilla no és qui, al meu parè, s'havia d'atribuir aquesta obra. Tot plegat ve d'un gobern anterior. Si per ell fos, ni L9, ni L99.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/12/2009 1:19
by Lluita1714
El que em fot és que... si no va inaugurar la L9 per distreure de la consulta, com jo deia des del dia en que es va dir la data, perquè ha fet un discurs tant politiquejat, i parlant tant de l'estatut (que representa la via d'autogovern amb espanya, futur idealitzat pels socialistes)