PeopleMover
Posted: Friday 08/12/2006 15:49
Mmmmmmm PeopleMover...No estaria malament...
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Drassanes-BarcelonetaGeorge85 wrote:Parlant d'aquest sistema... es podria utilitzar per a crear un enllaç entre dues estacions. Tipus.... , ara no se me'n acudeix cap... alguna idea?¿
No ho diuen de forma inequívoca (per mi ho fan expressament per fer veure el que no és), però pel lloc on figura la frase i pel que és de domini públic en quant als terminis de construcció, vol dir que serà el 2010 quan tindrem en funcionament el primer tram de l'L9. Com a mínim...PunTMB wrote:TMB operarà el primer tram de la línia 9
Tindrà 11 quilòmetres, de Can Zam i Gorg a l'intercanviador de la Sagrera, on connectarà amb l'L1 i l'L5
Transports Metropolitans de Barcelona s'encarregarà de l'explotació del tram de la futura línia 9 de metro entre Sagrera-Meridiana i les estacions terminals de Can Zam i Gorg, després que el Govern de la Generalitat decidís atorgar a l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) la competència de la prestació del servei.
El 5 de setembre passat el Govern va confirmar la plena integració de la línia 9 a la xarxa de metro de Barcelona. En l'acord adoptat, es declara servei públic la prestació del servei en el tram en què les obres estan més avançades i, en conseqüència, s'adjudica a l'administració competent en transports, que en l'àmbit de Barcelona i els 17 municipis del voltant és l'EMT. Al seu torn l'EMT, un cop assabentada de l'acord, l'ha encomanat al seu operador, que és TMB.
La línia 9, amb els seus 46,6 quilòmetres de longitud i 51 estacions, està destinada a fer una aportació fonamental a la mobilitat metropolitana, ja que connectarà barris densament poblats i pols d'activitat com ara l'aeroport, la zona d'activitats logístiques, la ciutat judicial i els campus universitaris. Connectarà amb totes les línies de metro, FGC, Rodalies i tramvia, i s'estima que quan estigui acabada transportarà 90 milions de persones anualment.
Concebuda com a línia de funcionament automàtic, la seva singularitat s'estén a d'altres aspectes, també els jurídics i administratius. La construeix GISA, empresa de la Generalitat, però l'administrarà un altre ens públic, Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (Ifercat). Pel que fa als trens -de la sèrie 9000, com els que ja es comencen a veure a la línia 2- els aportarà l'Autoritat del Transport Metropolità, amb l'aprovació del Departament de Política Territorial i Obres Públiques.
El tram que operarà inicialment TMB té 11 quilòmetres de longitud i comprèn 13 estacions, entre les quals la futura estació intermodal de la Sagrera. Consta de dos ramals -un que parteix des de Can Zam (Santa Coloma de Gramenet) i l'altre des de Gorg (Badalona)- que conflueixen a la vora del riu Besòs, per arribar finalment a l'intercanviador de Sagrera Meridiana, on connectarà amb les línies 1 i 5 (en el futur també la 4). La Generalitat preveu que les obres s'enllesteixin el 2010.
Ara ho diuen?? però si fa la tira de messos que se sap...Guigui wrote:Transcric del PunTMB que m'han donat avui:
No ho diuen de forma inequívoca (per mi ho fan expressament per fer veure el que no és), però pel lloc on figura la frase i pel que és de domini públic en quant als terminis de construcció, vol dir que serà el 2010 quan tindrem en funcionament el primer tram de l'L9. Com a mínim...PunTMB wrote:TMB operarà el primer tram de la línia 9
Tindrà 11 quilòmetres, de Can Zam i Gorg a l'intercanviador de la Sagrera, on connectarà amb l'L1 i l'L5
Transports Metropolitans de Barcelona s'encarregarà de l'explotació del tram de la futura línia 9 de metro entre Sagrera-Meridiana i les estacions terminals de Can Zam i Gorg, després que el Govern de la Generalitat decidís atorgar a l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) la competència de la prestació del servei.
El 5 de setembre passat el Govern va confirmar la plena integració de la línia 9 a la xarxa de metro de Barcelona. En l'acord adoptat, es declara servei públic la prestació del servei en el tram en què les obres estan més avançades i, en conseqüència, s'adjudica a l'administració competent en transports, que en l'àmbit de Barcelona i els 17 municipis del voltant és l'EMT. Al seu torn l'EMT, un cop assabentada de l'acord, l'ha encomanat al seu operador, que és TMB.
La línia 9, amb els seus 46,6 quilòmetres de longitud i 51 estacions, està destinada a fer una aportació fonamental a la mobilitat metropolitana, ja que connectarà barris densament poblats i pols d'activitat com ara l'aeroport, la zona d'activitats logístiques, la ciutat judicial i els campus universitaris. Connectarà amb totes les línies de metro, FGC, Rodalies i tramvia, i s'estima que quan estigui acabada transportarà 90 milions de persones anualment.
Concebuda com a línia de funcionament automàtic, la seva singularitat s'estén a d'altres aspectes, també els jurídics i administratius. La construeix GISA, empresa de la Generalitat, però l'administrarà un altre ens públic, Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (Ifercat). Pel que fa als trens -de la sèrie 9000, com els que ja es comencen a veure a la línia 2- els aportarà l'Autoritat del Transport Metropolità, amb l'aprovació del Departament de Política Territorial i Obres Públiques.
El tram que operarà inicialment TMB té 11 quilòmetres de longitud i comprèn 13 estacions, entre les quals la futura estació intermodal de la Sagrera. Consta de dos ramals -un que parteix des de Can Zam (Santa Coloma de Gramenet) i l'altre des de Gorg (Badalona)- que conflueixen a la vora del riu Besòs, per arribar finalment a l'intercanviador de Sagrera Meridiana, on connectarà amb les línies 1 i 5 (en el futur també la 4). La Generalitat preveu que les obres s'enllesteixin el 2010.
Calculant segons els terminis oficials i els endarreriments habituals (Carmel, 3%, promeses electorals...), doncs faran justet, en el millor dels casos.Túnels del Garraf wrote:Hi ha alguna possibilitat que el tram des de Sagrera - Meridiana fins a Zona Universitària s'obri abans del 2020?
Pel que comenta Radio Macuto, s'obrirà parcialment i per trams i sobreetot els extrems al començament.Túnels del Garraf wrote:Hi ha alguna possibilitat que el tram des de Sagrera - Meridiana fins a Zona Universitària s'obri abans del 2020?
I seria possible obrir-ho per trams separats (Per exmple, Sagrera - Lesseps) o s'ha d'obrir tot a la vegada?
La injecció del "formigó" que dieu també s'està fent desde començaments al tram llobregat. Si s'ha fet una bona campanya de sondejos abans, la tuneladora no hauria d'aturar-se. Al tram llobregat la tuneladora ha continuat malgrat les injeccions de morter al terreny amb la fi d'estabilitzar i donar seguretat a la cosntrucció del tunel i els anells.dewit wrote:Segons informacions que m'han arribat la tuneladora que perfora Sant Andreu torna a estar aturada.
Pel que sembla ser, s'han trobat un terreny massa tou i prefereixen injectar formigó per tal d'evitar riscos majors.
S'especula que cap a finals de gener torni a estar en funcionament.