Page 84 of 221
Propaganda i aire condicionat
Posted: Monday 11/01/2010 11:00
by Guigui
Tras siete largos y controvertidos años de obras, los trenes sin conductor recorren 16 horas al día los 3,9 kilómetros y las cinco estaciones abiertas. Y lo hacen sin más incidencias conocidas que varias goteras en cuatro de las paradas.
Trytasa Baldaquino wrote:Ara bé, si un dels arguments que esgrimien per no climatitzar les andanes era que l'escalfor (o refrigeració, depèn de l'època) s'escaparia pel túnel i no serviria per a res, per què dimonis no ho han aplicat a les primeres andanes aíllades del túnel???
Perquè l'espai on caldria posar-lo és molt gran, cosa que comportaria una elevadíssima despesa energètica contra la qual estaré encantadíssim de sacrificar una mica de confort personal, a més de restar obert pel pou.
Re: Propaganda i aire condicionat
Posted: Monday 11/01/2010 15:04
by Javi M
Guigui wrote:Perquè l'espai on caldria posar-lo és molt gran, cosa que comportaria una elevadíssima despesa energètica contra la qual estaré encantadíssim de sacrificar una mica de confort personal, a més de restar obert pel pou.
No ha de comportar una despesa especialment gran si es fa correctament, possant l'aire acondicionat fluix i només a les andanes que es on la gent s'ha d'esperar, i podrien possar l'aire només al estiu, ja que el fred de l'hivern es més suportable i menys intens dins del pou. I si a l'estiu es posses l'aire acondicionat, l'aire fred no s'escaparia al carrer ja que pesa més que el calent, i no arrivaria a pujar el pou.
De totes maneres jo crec que el més addient es possar un bon sistema de ventilació, extraínt l'aire desde les andanes o desde el propi túnel, per a que l'aire fresc entri pels accesos i baixi pel pou.
Re: Propaganda i aire condicionat
Posted: Monday 11/01/2010 17:28
by BCN2008
Javi M wrote:De totes maneres jo crec que el més addient es possar un bon sistema de ventilació, extraínt l'aire desde les andanes o desde el propi túnel, per a que l'aire fresc entri pels accesos i baixi pel pou.
Si no vaig gaire errat, es aquest el sistema que s'utilitza.
Re: Pressuritzar
Posted: Monday 11/01/2010 19:20
by victorcasta
La pressurització no té l'ús que abans n'havia descrit, sinó que serveix per a mantenir la pressió en casos d'emergència com incendis, en llocs d'evacuació, com les escales d'emergència.
En quant a la ventilació, tots els pous com les andanes tenen un bon sistema de ventilació/climatització, i són del tot innecessaris sistemes d'aire acondicionat.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 12/01/2010 10:54
by Oriol
Dins les estacions d'autor... quina conya amb el nom de l'
arquitecte Buïgas (No Bohigues, ni Buigues, ni Buhigas, ni Bohigas...). Quina mania en catalanitzar cognoms que no van ser castellanitzats, l'arquitecte és anterior a la castellanització de cognoms que va dur a terme Primo de Rivera i, diria que també, Franco. Hi ha molts pobles on, si hi ha un carrer dedicat a Buïgas, es canvia també el cognom.
Re: Propaganda i aire condicionat
Posted: Tuesday 12/01/2010 12:19
by Trytasa Baldaquino
Guigui wrote: ...estaré encantadíssim de sacrificar una mica de confort personal, a més de restar obert pel pou.
Ja m'imagino que tu sí, pero si el que es tracta és de conscienciar i atraure nou públic per a que deixi el cotxe a casa, difícilment es farà amb les temperatures infernals que es donen avui en dia a l'estiu a moltes estacions. Ja sigui amb sistemes de climatització, ventilació o amb ventalls mecànics, cal fer alguna cosa per evitar-ho en una línia nova.
De fet, la següent resposta ja ho ha aclarit. M'alegro que s'hagi pensat en aquest aspecte (lògic, per una altra banda).
Oriol wrote:Dins les estacions d'autor... quina conya amb el nom de l'
arquitecte Buïgas (No Bohigues, ni Buigues, ni Buhigas, ni Bohigas...). Quina mania en catalanitzar cognoms que no van ser castellanitzats, l'arquitecte és anterior a la castellanització de cognoms que va dur a terme Primo de Rivera i, diria que també, Franco. Hi ha molts pobles on, si hi ha un carrer dedicat a Buïgas, es canvia també el cognom.
No confonguis l'arquitecte de les fonts de Montuïc amb l'actual Oriol Bohigas que és viu (encara que té més anys que Carracuca). Potser els dos cognoms tenen el mateix origen, però un es diu així i l'altre es diu aixà. Si ens dediquem a l'ingent tasca de retornar tots els topònims, cognoms i noms propis a la seva etimologia original,... ja podem anar canviant el d'aquest defensa del Barça que s'hauria de dir Pujol!
Re: Propaganda i aire condicionat
Posted: Tuesday 12/01/2010 12:32
by Vilarrubla
Trytasa Baldaquino wrote:
No confonguis l'arquitecte de les fonts de Montuïc amb l'actual Oriol Bohigas que és viu (encara que té més anys que Carracuca). Potser els dos cognoms tenen el mateix origen, però un es diu així i l'altre es diu aixà. Si ens dediquem a l'ingent tasca de retornar tots els topònims, cognoms i noms propis a la seva etimologia original,... ja podem anar canviant el d'aquest defensa del Barça que s'hauria de dir Pujol!
Crec que en tot cas escriure... una persona que enten força de dialectes em va dir que en pallarès es pronunciaria així i que d'aquí podria venir que alguns cognoms hagin derivat per aquesta banda. Però ho desconec ja que no en sóc expert XD
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 12/01/2010 12:52
by metring
Re: Propaganda i aire condicionat
Posted: Tuesday 12/01/2010 13:24
by Oriol
Trytasa Baldaquino wrote:Oriol wrote:Dins les estacions d'autor... quina conya amb el nom de l'
arquitecte Buïgas (No Bohigues, ni Buigues, ni Buhigas, ni Bohigas...). Quina mania en catalanitzar cognoms que no van ser castellanitzats, l'arquitecte és anterior a la castellanització de cognoms que va dur a terme Primo de Rivera i, diria que també, Franco. Hi ha molts pobles on, si hi ha un carrer dedicat a Buïgas, es canvia també el cognom.
No confonguis l'arquitecte de les fonts de Montuïc amb l'actual Oriol Bohigas que és viu (encara que té més anys que Carracuca). Potser els dos cognoms tenen el mateix origen, però un es diu així i l'altre es diu aixà. Si ens dediquem a l'ingent tasca de retornar tots els topònims, cognoms i noms propis a la seva etimologia original,... ja podem anar canviant el d'aquest defensa del Barça que s'hauria de dir Pujol!
No ho confong. L'arquitecte Buïgas fa referència al, com bé dius, arquitecte de la Font Màgica de Montjuïc, diria que la legislació catalana prohibeix dedicar un carrer, plaça, avinguda, passatge, passeig... a qualsevol personalitat encara viva i fins a cinc anys de la seva mort. Per tant, no pot ser dedicat a l'actual Oriol Bohigas.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 12/01/2010 13:30
by Vilarrubla
Crec que no es la legislació catalana, sino la d'alguns municipis... això... o en Pujol ja ha mort. Deixo estar l'offtopic aquí per part meva XD
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 12/01/2010 14:06
by Busman
I a la profunditat que es troben la majoria d' estacions voleu dir que la temperatura no es mantindrà més propera a un valor constant durant tot l'any que no pas a l' exterior?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 12/01/2010 15:06
by Vilarrubla
Sinó recordo malament en alguna estació del metro de Londres de gran fondaria si han fet proves de climatització mitjançant "clima" que utilitza l'aigua per refrigerar la temperatura de les andanes i les estacions. I això que Londres té un estiu poc "agressiu".
A més... una pregunta, a veure qui ho sap XD... la calor d'on surt? Jo entenc que de la concentració de la calor que surt dels motors, més que no pas de la calor exterior, si als túnels no hi hagués trens suposo que la temperatura seria més "benevola" que a l'exterior.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 12/01/2010 15:37
by metring
A mí el que em fa por és què passarà si hi ha un incendi, a la profunditat que hi han en aquestes estacions, i amb els ascensors que no es podran agafar.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 12/01/2010 15:54
by Platanito
metring wrote:A mí el que em fa por és què passarà si hi ha un incendi, a la profunditat que hi han en aquestes estacions, i amb els ascensors que no es podran agafar.
Doncs per això hi ha les escales d'obra, destinades nomès a l'ús en cas d'emergència. A cada extrem d'andana hi ha també una porta d'emergència que permet la fugida per l'altre nivell o bé pel mateix túnel. I Pel que fa als dos nivells del túnel, cada rampa d'interconnexió compta amb una porta tallafocs que es tancarà automàticament si es produeix un incendi, per evitar la propagació del fum.
Ara bé, jo també ho veig magre... Sobre tot per la gent gran i discapacitats en general.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 12/01/2010 15:59
by metring
Per això mateix, entre l'estampida de gent sortint i persones que no poden anar amb agilitat...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 12/01/2010 16:38
by Platanito
metring wrote:Per això mateix, entre l'estampida de gent sortint i persones que no poden anar amb agilitat...
Per l'estampida no em preocuparia, ja que al cap de cinc minuts de començada l'evacuació els més ràpids estaran a punt d'arribar al carrer, mentre que la resta del passatge es repartirà, exhausta o directament ofegada pel fum, per les desenes de metres d'escala que separen la vida de la mort.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 12/01/2010 17:27
by victorcasta
En cas d'incendi, totes les portes antipànic es tanquen automàticament, evitant que el foc passi a més dependències i es creen corrents d'aire "intel•ligents" que dirigeixen el foc cap a la banda oposada a la sortida d'emergència.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 12/01/2010 22:24
by traveller
Platanito wrote:A cada extrem d'andana hi ha també una porta d'emergència que permet la fugida per l'altre nivell o bé pel mateix túnel.
La porta que dóna a la via no es contempla en cas d'emergència, ja que va amb pany i clau, per tant no és vàlida en cas d'evacuació d'emergència estació-túnel. Sí que és viable a l'inrevés, ja que pel costat de la via hi ha una barra antipànic.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 13/01/2010 15:41
by Vilarrubla
metring wrote:Per això mateix, entre l'estampida de gent sortint i persones que no poden anar amb agilitat...
I al metro de Londres, que? Tenen un munt d'estacions molt profundes i amb accessos no gaire amples que diguem, i solen tenir línies força saturades en algunes estacions, per lo tant si passés alguna cosa la incidència allà podria ser més greu.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 13/01/2010 15:48
by metring
Si, exactament, tenen un problema molt greu, amb estacions molt antigues i profundes, sense adaptar i ascensors que no es poden fer servir en cas d'incendi. Fins i tot, hi han cartells als inicis de les escales que indiquen els esglaons que hi han i quan es tardaria en pujar-los, ja em direu com podrà una persona amb dificultats per moure's.