Page 86 of 221

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 18/01/2010 2:10
by victorcasta
No te'n refiïs. Els pous es cobreixen amb una llosa de formigó quan porten certa part excavada i les terres s'extreuen a través d'obertures o passos habilitats.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 18/01/2010 19:47
by canalcole
Estat de la L9:

Image

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 18/01/2010 19:51
by metring
Ja havia posat l'enllaç en un missatge anterior, però ok.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 18/01/2010 19:52
by canalcole
metring wrote:Ja havia posat l'enllaç en un missatge anterior, però ok.
Ja ho sé, ja, però no s'havia enllaçat bé i ho he ficat directament aqui. ;)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 19/01/2010 8:57
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... oloma.html

La L9 compleix el primer mes amb 10.200 usuaris diaris a Santa Coloma


Els passatgers puntuen amb un 8,6 la nova infraestructura i valoren positivament la seva seguretat
19/01/10 02:00 - Santa Coloma de Gramenet - isabel martínez

El primer tram de la L9 entre les estacions de Can Zam i Can Peixauet a Santa Coloma compleix el primer mes de funcionament amb 10.200 passatgers de mitjana els dies feiners, que equival al 68% de la demanda estimada per als primers mesos. El grau de satisfacció amb la nova infraestructura, que travessa de punta a punta el subsòl colomenc, és molt alt –un 8,6–, tal com es desprèn d'una enquesta elaborada per TMB a partir de 409 entrevistes personals. La sensació de seguretat, els aspectes innovadors com ara les portes de l'andana i la conducció automàtica són alguns dels trets més ben valorats pels usuaris.

El nombre d'usuaris de les cinc estacions de la L9, 10.200, no arriba a les expectatives que es va marcar la Generalitat, que va calcular una mitjana de 20.000 passatgers al dia per als primers mesos d'obertura al públic. No obstant això, des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s'adverteix que s'ha de tenir en compte el període que ha marcat la posada en marxa de la infraestructura, en plenes festes nadalenques, i la restricció de l'horari de funcionament dels primers mesos –de 6 a 22 hores–. En aquest sentit, TMB veu «clares possibilitats de captar més passatgers» en el moment en què s'ampliï l'horari i millori la connexió amb la resta de xarxa de metro. De fet, ara només es pot connectar en un punt, a l'estació del Fondo de la L1.

Segons TMB, l'afluència d'usuaris del nou tram, que equival al 68% de la demanda estimada, és semblant a la que acostumen a experimentar les estacions de metro durant el primer any d'obertura. L'entitat preveu fer més prospeccions per conèixer «l'evolució de la nova línia», però avisa que es troba «en un període molt inicial». Pel que fa a les incidències, TMB assegura que només se'n van produir el primer dia, quan es va manipular l'aparell d'emergència. Fonts de l'entitat, diuen que les aturades es fan de manera «vigilada» i són conseqüència de les obres que s'estan fent a l'estació de Santa Rosa.

El que sembla quedar clar en aquest primer mes en funcionament és la valoració dels usuaris. Segons una enquesta elaborada per TMB a través de 409 entrevistes, els passatgers puntuen el nou tram amb una nota de 8,6 punts sobre 10, que se situa per sobre de la mitjana de la xarxa de metro, que és de 7,1. De l'estudi es desprèn també que la gran majoria dels usuaris (el 92,5%) consideren que aquesta infraestructura ha suposat una millora per a la seva ciutat i en valoren molt els aspectes innovadors com ara les portes de l'andana (9,1), els ascensors de gran capacitat per comunicar el vestíbul i les andanes (8,5) i la conducció automàtica dels trens (8). La sensació de seguretat també obté una nota alta, un 8,4.
Des d'avui, visites a la Salut
ll.a. / J.G.n

Mentre el tram colomenc de la línia9 ja ha viscut el seu primer mes de funcionament, avui es fa un pas més perquè el ramal d'aquesta línia que passa per Badalona fins a l'estació del Gorg sigui una realitat en pocs mesos. En aquest sentit, aquest matí el secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Manel Nadal, i l'alcalde de Badalona, Jordi Serra (PSC), presentaran les visites guiades a l'estació de la Salut per mostrar les noves estacions d'aquesta línia a la ciutadania. Tot i que es recorda que les dates estan subjectes als possibles problemes de construcció, la previsió és inaugurar el tram del Gorg al Bon Pastor el primer trimestre del 2010

Qui pretenen ensarronar?

Posted: Tuesday 19/01/2010 9:05
by Guigui
Pel que fa a les incidències, TMB assegura que només se'n van produir el primer dia, quan es va manipular l'aparell d'emergència.
Gràcies, ha quedat tot clar. :pinocho
Fonts de l'entitat, diuen que les aturades es fan de manera «vigilada» i són conseqüència de les obres que s'estan fent a l'estació de Santa Rosa.
Doncs ja que "vigilen" tant i saben quan es produiran, ja podrien avisar en lloc de tenir el passatge mort de fàstic sota terra.

El primer tram de la L10, a la primavera

Posted: Wednesday 20/01/2010 15:32
by Guigui
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... avera.html

La Generalitat confirma que el tram de la L9 de Badalona s'estrenarà a la primavera

Demà comencen les visites guiades a l'estació de la Salut

20/01/10 02:00 - Badalona - jose g. navarro

El tram de la línia 9 de metro que recorrerà diferents barris de Badalona entrarà en funcionament aquesta primavera, segons va confirmar ahir la Generalitat, tot i no concretar cap més data. Va ser en la visita guiada a autoritats per una de les estacions d'aquest itinerari –la de la Salut–, que a partir de demà podrà ser visitada pels ciutadans que ho vulguin.

Prop de 40 minuts seran suficients perquè, ajudats per un guia, panells informatius, maquetes i audiovisuals, els veïns de Badalona i la resta de persones que ho desitgin –aquells que s'hi inscriguin amb una reserva per via telefònica o per internet– puguin conèixer a partir de demà –de dijous a diumenge, en horari de matí i tarda– les característiques, el procés constructiu i les diferents tipologies d'aquest ramal de la L9 que s'endinsa en diferents punts de la ciutat de Badalona i que es concreta en tres parades: Llefià, la Salut i Gorg. Un tram badaloní de la línia 9 de metro –que oficialment pren el nom de L10 i s'identifica amb el color blau cel– que segons va confirmar ahir el secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Manel Nadal, s'estrenarà durant aquesta primavera. Per evitar ser «presoner dels calendaris», Nadal, però, no va detallar cap data aproximada, limitant-se a garantir que «no serà a l'estiu». En aquest sentit, el responsable de la Generalitat va explicar que la infraestructura de les tres estacions està pràcticament acabada, que pels túnels ja circulen vehicles en fase de proves i que en funció d'aquests controls i del bon desenvolupament d'alguns protocols de seguretat o de comunicació que s'estan assajant es concretarà una data final d'inauguració abans de la realització de l'anomenada marxa en blanc, la simulació del servei amb trànsit de combois sense passatgers però reproduint el funcionament en horari comercial.

Tant Manel Nadal com l'alcalde de Badalona, Jordi Serra (PSC), van destacar la «millora per al transport de la ciutat» que suposarà per a Badalona l'entrada en funcionament d'aquest tram ferroviari. Un ramal que, segons el batlle badaloní, esdevé «molt més que un tram», ja que es tracta «d'una infraestructura que donarà servei a barris on viuen prop de 100.000 persones. D'altra banda, Nadal va afegir que l'única estació del tram de L9 que passa per Santa Coloma –la de Santa Rosa– no entrarà en funcionament fins l'any que ve.

Continua a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 88#p158888

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 21/01/2010 20:28
by mikado
Soy yo, o en LA VANGUARDIA a la estación de GORG la llaman "GORNAL". (Segundo 17'')

http://www.lavanguardia.es/premium/publ ... EGACIO='SI'

Contenidor d'informació

Posted: Friday 22/01/2010 10:52
by Guigui
El flamant contenidor d'informació de la Pl. Catalunya (de Barcelona) encara llueix en gran un termòmetre amb noms d'estacions tan suggerents com "Terminal actual", "Terminal entre pistes" o "Pl. Catalunya".

Tema apart, el mapa de la línia que és el que fa més feredat dels que he vist, pel que fa a les giragonses que descriu. I se suposa que és a escala.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 25/01/2010 8:31
by metring
El rogermelcior ja ha visitat La Salut, aquí teniu la seva crónica. Una visita una mica accidentada :? :

http://www.rogermelcior.cat/

Barris del país

Image

Imatge de l'anada de la Salut sentit Bon Pastor

Avui he anat a visitar l’estació de la Salut de la línia 10 del Metro. Podria fer un post parlant del que suposarà per la ciutat i l’àrea metropolitana l’obertura la propera primavera del ramal de la L10 entre Bon Pastor i Gorg. Les circumstàncies de la visita guiada però m’obliguen a canviar la temàtica del post.

El barri badaloní de la Salut (on està ubicada l’estació que he visitat) segons dades de població del 2003 compta amb 17.421 habitants, fet que suposa 488 habitants per hectàrea, un dels barris més densos del país. Amb altres barris de Badalona (vessant sud-est) i Santa Coloma de Gramenet que conformen la Serra d’en Mena. A partir dels anys 50 aquests barris creixen amb immigració espanyola, carrers amb més d’un 20% de pendent, un urbanisme basat en l’autoconstrucció i l’alta densificació sense ordre ni planificació, cap previsió de serveis… Amb l’arribada de la democràcia es volien resoldre dèficits d’aquests barris. Al llarg d’aquests anys hem vist millores en els equipaments, en els serveis a les persones, en la proximitat de l’administració…

Aquesta primavera arribarà la L10 i serà sens dubte la culminació d’un gran procés d’integració del barri en la trama urbana metropolitana. No obstant la integració i la cohesió social estarà lluny d’haver-se aconseguit.

Arribo a l’estació de la Salut disposat a conèixer-la i fer una visita guiada a les instal·lacions. Comencem bé, a l’entrada pregunten als visitants en quina llengua desitgen els tríptics d’informació. Un 90% els demanen en espanyol, fet que suposa que només quatre persones demanem el prospecte en la llengua pròpia del país. La mitjana d’edat de la visita: 60 anys, justament un segment de la població no integrada (o que no s’ha volgut integrar).

Exigeixen que es faci la visita en espanyol perquè, segons ells “no entienden el catalán”. La guia ens pregunta si tothom hi està d’acord i jo dic que no. Ja venen les males cares. Em torno a sentir com en la universitat on la fixació de la llengua sempre s’acaba negociant, es converteix en mera subhasta de peix, a veure qui puja més!

Doncs bé rebo insults. Em recorden que estem a Espanya. Fins i tot l’agent de seguretat m’increpa acusant-me de buscar problemes. Jo els responc que tenen la obligació, el deure de conèixer català (igual que jo tinc el deure a saber espanyol). Veient el target (votants del PSOE i la Constitució del 1978) els recordo que l’article 6 de l’Estatut reconeix el deure a saber català i aquest bé derivat, en part, del seu vot. Comencen amb la demagògia “¿Estamos en España o es una dicatudura?”, “¿No ves que esta gente no sabe leer ni escribir en castellano y no entienden el catalán?”. Ara resulta que hi ha correlació entre entendre una llengua i saber escriure una altra llengua… Típica demagògia espanyola. Per sort, surt una dona Equatoriana que defensa que la visita es faci en català i ho defensa dient en un català perfecte que porta set anys al país. Arguments de la caverna “¡Nosotros vinimos a trabajar y no a aprender idiomas en esta región!”. En fi, la noia que fa la visita vistes les discrepàncies decideix fer la vista en català, emplaçant als que, suposadament, no entenien al català a preguntar qualsevol qüestió que no entenguessin i assegurant que els respondria en espanyol.

La visita transcorre amb normalitat (i també normalitat lingüística). Ningú aixeca la mà per demanar cap aclariment. Els vídeos són en català, els entenen i, fins i tot, riuen.

Per tant són moltes les excuses que busquen els espanyols per continuar sent monolingües a nivell individual malgrat que després s’omplin la boca en el seu respectiu pueblo que viuen en una “región bilingüe”. Aquesta gent d’aquesta part de Badalona ho ha tingut molt fàcil sempre. Qualsevol polític que els ha visitat (especialment del PSOE, però n’estic segur que també de CiU, ERC i ICV-EUiA) ha canviat de llengua per guanyar quatre vots.

I quan no se surten amb la seva, com en aquest cas, diuen que “estamos en España”. Potser aquest és el problema. Les línies 9 i 10 en el seu conjunt ascendeixen a un pressupost de 6,500 milions d’euros. La Generalitat busca finançament privat per cobrir l’obra que, en realitat, no és gaire costosa. De fet, només una tercera part del dèficit fiscal d’Espanya envers Catalunya. Espanya és el problema.

L'Anglada, què hi faria?

Posted: Monday 25/01/2010 9:45
by Guigui
Crec que la situació no requereix més comentari. Passa que amb uns, es guanya vots perquè suposadament no s'integren; i, amb els altres, suposadament se'n guanyen perquè realment no volen integrar-se.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 25/01/2010 13:55
by BCN2008
No se que dir... segurament gent com aquesta deu posar el crit al cel quant el govern intenta fomentar l'ús del català, dient que es margina al castellà, i que ens volem separar d'Espanya.

Una pregunta per al rogermelcior: Deixen fer fotos a la visita?

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 25/01/2010 14:21
by metring
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=327552

La tuneladora de l’L9 comença a perforar el túnel de La Sagrera fins a Mandri

Es preveu que els treballs finalitzin el 2012

LAMALLA.CAT

La tuneladora encarregada d’executar el tram central de l’L9 entre La Sagrera i Mandri ha començat aquest dilluns a perforar de nou, un cop completades les tasques de manteniment. En aquest sentit, durant els últims mesos s’ha posat a punt la màquina i s’ha col·locat un nou capçal adaptat al terreny a excavar a partir d’ara. El tram que haurà de perforar aquesta tuneladora comprèn 5 quilòmetres de longitud i 7 noves estacions: Maragall, Guinardó, Sanllehy, Muntanya, Lesseps, El Putxet i Mandri. S’espera que arribi a la darrera estació cap al 2012.

La tuneladora de l’L9 que ha de perforar el tram de túnel des de l’estació de La Sagrera fins a la de Mandri ha començat avui a perforar de nou, un cop enllestits els treballs de manteniment i posada a punt necessaris per abordar de nou l’excavació de terreny. En aquest sentit, els darrers mesos s’ha canviat la roda de tall de la tuneladora per tal d’adaptar-la a les noves condicions del terreny a perforar, que ara és més dur.

Així, primer es va extraure el capçal d’aquesta màquina que prèviament va executar el tram de túnel des de la Via Trajana, en el districte de Sant Andreu, fins a La Sagrera. Per a fer-ho, es va construir una nova galeria de 18 metres d’alçada (7 metres d’amplada i 20 metres de profunditat) per a accedir al capçal des del pou de la plaça de les Havaneres, i es va continuar excavant aquest pou fins a arribar a la cota d’entrada de la tuneladora, passant dels 44 metres als 62 metres de profunditat.

Un cop completada la galeria i el pou, a principis de desembre, es va extraure aquest capçal, adequat per a terrenys tous, de 12 metres de diàmetre, i es va traslladar per la galeria fins al pou de la plaça de les Havaneres, on es va treure amb grues de gran tonatge.

Després, es va portar el nou capçal, adequat per a perforar terrenys durs i de roca, i es va començar a introduir pel pou d’Havaneres i a transportar per la galeria, fins a la tuneladora.

A partir d’ara, el pou de la plaça de les Havaneres es continuarà utilitzant per a ventilar els túnels de l’L9 i l’L4. S’espera que la tuneladora que ara arrenca de nou arribi a Mandri al 2012 on completarà el seu recorregut i s’extraurà. Es preveu que a finals d’aquest estiu es completarà ja la reurbanització de la plaça de les Havaneres per tal de restituir-la al seu estat original, amb el pou ja completament tapat.

Nomenclatura preocupant

Posted: Monday 25/01/2010 15:01
by Guigui
Em comença a preocupar seriosament que, mentre La ja figura en diferents documents oficiosos, tot i que encara no se sàpiga quan faran el canvi de nomenclatura, Maragall continuï sent una estació que ja existeix (i seguirà existint) i, al mateix temps, una altra totalment diferent que està a punt de fer-se.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 25/01/2010 17:23
by victorcasta
Jo vaig ser ahir a la tarda, i també hi va haver una persona que va demanar que es fés la visita en castellà. Tothom entenia el català, el que passava és que o pel to de la noia que feia l'explicació o pel cutre-aparell de micròfon i altaveu, s'entenia força malament.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 25/01/2010 18:10
by pol
Un vídeo des de la web del periódico
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... 3&h=100125

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 25/01/2010 19:07
by BCN2008
M'encanta perque sembla que els periodistes no saben pronunciar ni escriure Gorg. Primer a La Vanguardia l'anomenaven Gornal, i ara a El Periódico l'anomenen Grog. :plas :avall

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 25/01/2010 20:55
by 122-042-132
M'ha agradat molt la crònica d'En RogerMelcior, malauradament un fidel reflexa d'una part de la societat que no vol avançar (segons com, encara sòn als anys 60, quan van venir) I aixó és molt trist. Quin drama Dèu meu, quin drama de pais. I perdoneu que aixó no te res a veure amb la pobra Línia 9-Línia 10. Salut amics

"Grog"

Posted: Monday 25/01/2010 21:01
by Guigui
BCN2008 wrote:[...] i ara a El Periódico l'anomenen Grog.
Al nord d'Alemanya, "Grog" és un tipus d'aiguardent. Potser hi tingui a veure...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 26/01/2010 19:17
by metring
He traslladat els missatges referits a una possible estació de la L1 al centre de Badalona al fil http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=400