El president presidirà diumenge la posada en servei del tram de l'L9/L10 a Badalona, entre Gorg i Bon Pastor
- A les 9.30 hores hi haurà una visita exclusiva pels mitjans de comunicació per tal que puguin gravar imatges de la línia
- El tram que es posa en servei té 4 estacions i 3,4 quilòmetres i inicialment donarà servei a 8.000 passatgers diaris
El president de la Generalitat, José Montilla, acompanyat del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i l’alcalde de Badalona, Jordi Serra, presidirà diumenge vinent, dia 18 d’abril, la posada en funcionament del nou tram de la Línia 9/10 del metro, a Badalona, entre les estacions de Bon Pastor i Gorg. També hi assistirà el president del Consorci de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (CAMB) i alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.
El president arribarà a l’estació de Gorg a les 10.50 hores, on serà rebut per l’alcalde de Badalona i la resta d’autoritats de l’acte. A continuació, baixaran a l’estació per agafar un dels trens amb el qual recorreran les parades del nou tram de línia fins a l’estació de Llefià (Els mitjans gràfics podran agafar imatges de la visita des dels espais habilitats per a tal efecte). A l’arribar a l’estació, el conseller Nadal explicarà sobre plafons l’obra executada i, seguidament, es donarà pas als parlaments inaugurals per part de l’alcalde de Badalona, l’alcalde Hereu i el president Montilla, que clourà l’acte amb un discurs.
Seguidament, les autoritats es desplaçaran a peu cap a l’exterior de l’estació, a la ronda Sant Antoni de Llefià, on s’estarà duent a terme des de les 11 del matí una festa popular amb cercaviles, tallers infantils, actuacions musicals i xocolatada, per celebrar la posada en funcionament de la Línia.
Visita prèvia pels mitjans de comunicació
Per tal que els mitjans de comunicació puguin agafar imatges de la Línia, s’organitzarà una visita prèvia exclusivament per a ells. El lloc de trobada serà l’estació Gorg de Badalona (a l’Avinguda Marquès de Mont-Roig amb carrer de Pau Claris), a les 9.30 hores (s’adjunta plànol de situació). Es disposarà d’una hora per visitar les instal·lacions de la línia i fer el recorregut de tot el tram que s’inaugura en metro.
Aquells mitjans que ho necessitin, podran disposar d’un espai al costat de l’estació de Llefià per tal d’ubicar-hi les unitats mòbils. Els interessats, caldrà que hagin acreditat els vehicles davant aquest Gabinet de premsa, a través del correu electrònic
premsa.president@gencat.cat o al telèfon 93 402 48 01.
Els mitjans que no hagin d’agafar imatges de la línia i només vulguin cobrir la visita de les autoritats, hauran de ser a l’exterior de la parada de Gorg a les 10.45 hores.
Per aquells que es vulguin desplaçar en transport públic, cal que tinguin en compte que l’estació de metro més propera al punt de trobada és la parada Gorg de l’L2. També ho poden fer amb els autobusos urbans BD3 i BD4 o bé les línies del Trambesòs T5 i T6.
Servei diari a 8.000 viatgers i conducció automàtica
El tram que diumenge s’inaugura, de 3,4 quilòmetres de longitud, és el segon que entra en servei de l’L9/L10, després que al desembre s’estrenés la línia amb l’entrada en funcionament del ramal de Santa Coloma de Gramenet. D’aquesta manera, ja s’han posat en marxa 9 estacions de l’L9/L10 al llarg de 8,2 quilòmetres de línia, corresponents als extrems més propers al costat Besòs.
Inclou 4 estacions, 3 al terme municipal de Badalona i una altra a Barcelona, que permetran millorar la comunicació interna entre els barris de la ciutat i també amb Santa Coloma de Gramanet i Barcelona.
S’espera que aquest any els trens donin servei a prop de 8.000 viatgers diaris inicialment. A partir de l’estiu, quan connecti amb l’L1 i l’L5 de metro a l’intercanviador de La Sagrera, es podrà arribar a 14.600 viatgers. I quan es completi la línia, es preveuen uns 26.000 passatgers, i 28.000 diaris en l’horitzó de l’any 2020.
El nou tram que entra en servei disposa de trens automàtics sense conductor, un model implantat des de desembre a la L9/L10 que posiciona Catalunya com a pionera en l’aplicació d’aquest sistema a tot l’estat espanyol, amb la primera experiència d’aquestes característiques en funcionament, seguida per l’L11. Sumant les dues línies, ja funcionen 9,2 quilòmetres de metro automàtic a Barcelona i hi ha 13 estacions amb portes d’andana automàtiques.
Font