Page 10 of 17

Re: Exprés.cat

Posted: Monday 23/02/2015 21:45
by Granolleri
O sigui, bus exprés amb regal enverinat, ja que ara arriba al centre de Barcelona i acabarà a Sagrera, exactament el mateix que va passar a la e10.

Durant un temps vaig agafar uns quants cops l'autobús directe Barcelona-Vic al carrer Casp i d'allà sortia pràcticament ple.

Re: Exprés.cat

Posted: Monday 23/02/2015 21:58
by UT440_132M
Els podrien fer acabar tots a l'Estació del Nord, ara n'acaben uns quants. A més això perjudica seriosament la R3, traiem passatgers al tren que arriba al centre, i els passem al bus, que et deixa lluny del centre. Sí senyor...
:cop

Re: Exprés.cat

Posted: Monday 23/02/2015 22:38
by oriolp13
UT440_132M wrote:Els podrien fer acabar tots a l'Estació del Nord, ara n'acaben uns quants. A més això perjudica seriosament la R3, traiem passatgers al tren que arriba al centre, i els passem al bus, que et deixa lluny del centre. Sí senyor...
:cop
Ara com ara, per fer Vic-Barcelona, fins que no es solucioni el tema de la via única i retards, és més competitiu el bus que el tren. Prova d'això n'és lo plens que van els busos a les hores punta, amb una cua important per agafar-lo a Vic. A més a més, de Sagrera al centre tens tant la L1, L5 i Renfe, amb el que no veig inconvenient a que el bus acabi a Sagrera (més que el fet d'haver de fer un "mini" transbord, que consisteix en baixar del bus i entrar a la boca de metro que es té just davant, i més quan, tal i com diu la notícia, la majoria de passatge baixa a Sagrera.

Re: Exprés.cat

Posted: Sunday 01/03/2015 19:07
by sag470
Trobo convenient que aquestes línies deurien acabar en un intercambiador i en una estació, sense arribar al centre.

Per exemple,
les e1, e2, e3, e4, e7, e9, e10 a la futura estació de la Sagrera [per ara, a la Sagrera|Meridiana],
les e5, e6, e8 a la futura estació de Z.Universitària [provisionalment a M.Cristina],
les e11 a Est.Nord, amb parada anterior a Monumental per conectar amb Metro L2.

Re: Exprés.cat

Posted: Sunday 01/03/2015 23:28
by adri
sag470 wrote:Trobo convenient que aquestes línies deurien acabar en un intercambiador i en una estació, sense arribar al centre.

Per exemple,
les e1, e2, e3, e4, e7, e9, e10 a la futura estació de la Sagrera [per ara, a la Sagrera|Meridiana],
les e5, e6, e8 a la futura estació de Z.Universitària [provisionalment a M.Cristina],
les e11 a Est.Nord, amb parada anterior a Monumental per conectar amb Metro L2.
Suscrict el teu comentari i jo he pensat el mateix,és més eficient. Per reduir la congestió dintre de Barcelona i els possibles retards de transit veig bé que els busos interurbans parin a l'entrada de Barcelona permetent enllaçar amb metro i busos urbans de TMB, que segurament fan recorreguts solapats fins al centre de Barcelona.

L'any passat vaig assistir a una confèrencia de Ricard Font a la UPC, i em va donar entendre que era la intenció de la Generalitat fer-ho amb la futura estació de z. Universitaria, ara bé fins veure construida l'estació de zona universitària encara queda moooolt, abans acabaran la de la Sagrera.

Re: Exprés.cat

Posted: Monday 02/03/2015 12:56
by Granolleri
La terminal del e8 és a Urgell amb Avinguda Sarrià, terminal clàssica de la línia Barcelona-Corbera. Al costat també hi ha la terminal del Barcelona-Sant Sadurní (a convertir també en línia exprés) i del Barcelona-Castellbisbal (L67, servei retallat fa uns anys).

I la e9 continua sortint del Passeig de Sant Joan...

Re: Exprés.cat

Posted: Sunday 19/07/2015 1:38
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies_v_0/42797/bu ... 13_-primer

El bus exprés de la vall del Tenes creix un 13% al primer semestre
Uns 700 passatgers al dia situen la línia amb una ocupació de 25,7 viatgers per expedició

última actualització: 18-07-2015 (10:00)
La línia d’autobús de la xarxa exprés.cat que uneix la Vall del Tenes amb Barcelona segueix guanyant passatgers.
L’e7 ha tancat el primer semestre d’aquest 2015 amb un creixement del 13,02% respecte a les dades dels primers sis mesos de l’any passat. En total, la línia ha transportat 85.390 persones, gairebé 10.000 més que en el mateix període de l’any passat (75.552). La línia exprés uneix Bigues, Santa Eulàlia, Lliçà d’Amunt, Lliçà de Vall i Parets amb l’estació de Sagrera-Meridiana, a Barcelona, on té correspondència amb la xarxa de metro i de rodalia. Ho fa en un recorregut per autopista i amb només una o dues parades per municipi i, per tant, reduint la durada del viatge de la línia convencional.

L’augment de passatgers també es tradueix en una pujada de la mitjana de viatgers per dia del 12,1% (de 619,3 a 694,2 d’aquest primer semestre). També de l’ocupació mitjana de passatgers per cada expedició, que frega ja les 26 persones, en lloc de les 23,5 de l’any 2014 (vegeu gràfic adjunt). És un 9,4% més que el mateix període de l’any passat. L’actual ocupació mitjana més que duplica la que es va registrar durant els primers mesos de funcionament d’aquesta línia: 11,32 usuaris per expedició. El creixement de la mitjana ha estat progressiu durant tots aquests anys.

Les bones dades del primer semestre són fruit de les bones dades de tots els mesos. En tots els casos, s’ha superat la dada del mateix mes de 2014. Al març, es va assolir un pic de 15.874 viatgers al mes. Això el converteix en el segon mes en nombre de passatgers de tota la història de la línia, que es va posar en marxa el juliol de 2010. Només ha quedat per darrere de l’octubre de l’any passat, quan es va arribar als 16.866 usuaris. Els canvis fets a la línia la tardor de 2013 –amb la incorporació de noves expedicions en les franges amb menys servei– han propiciat, des d’aleshores, un augment constant del nombre de viatgers.

Amb aquestes dades, la Mancomunitat de la Vall del Tenes, que va promoure la creació de la línia, preveu tancar l’any amb uns 156.000 passatgers transportats, uns 13.000 més que l’any 2014.

VIATGER MIG MILIÓ


Amb aquestes dades, la línia exprés de la Vall del Tenes va assolir el passatger número 500.000 des de la seva creació el juliol de 2010.

Re: Exprés.cat

Posted: Sunday 19/07/2015 10:20
by Fran-Ikarus
L'e7 l'agafo de tant en tant (1 "coma poc" dies a la setmana de mitja, que pot pujar a 2-3 dies a la setmana aquests mesos d'estiu), i en les expedicions matinals sentit Vall de Tenes no he constatat cap creixement (continua anant molt buit), però certament a les vespertines sentit Barcelona sí; s'omple força més que l'any passat. Suposo que de gent que al matí es "conforma" amb algun dels horaris de la línia normal (302)

Re: Exprés.cat

Posted: Sunday 19/07/2015 22:11
by sag470
Es comença a dislumbrar la futura e12 Bcn-Vic. Ja surt a la web de Sagalés. Pel que surt, mantidrà l'origen a l'estación del Nord i del c.Casp. Deixarà de parar a la Ponsella per fer-ho al pont del Blanqueig (ara mateix se està adequant la parada). Mantindrà la prolongació fins Torelló.

Re: Exprés.cat

Posted: Sunday 19/07/2015 22:22
by UT440_132M
sag470 wrote:Es comença a dislumbrar la futura e12 Bcn-Vic. Ja surt a la web de Sagalés. Pel que surt, mantidrà l'origen a l'estación del Nord i del c.Casp. Deixarà de parar a la Ponsella per fer-ho al pont del Blanqueig (ara mateix se està adequant la parada). Mantindrà la prolongació fins Torelló.
Des de l'ajuntament van dir que deixarien la parada de la Poncella, degut a les queixes dels veïns del barri del Remei. I fa pocs mesos van dir que la línia tindria inici i final a La Sagrera Meridiana. I pel que es veu, s'allarga fins a Torelló.

Re: Exprés.cat

Posted: Friday 24/07/2015 18:31
by UT440_132M
El proper dimecres 29 es presenta la línia e.12 d'exprés.cat, entre Barcelona, Vic i Torelló, substituint així a la línia 451, fent-la més directa, i millorant freqüències, duplicant les 39 freqüències actuals entre Vic i Barcelona en ambdós sentits, passant a les 78, i millorant també les del cap de setmana.
A la web de Sagalés, ja fa alguns dies que es pot consultar el recorregut de la nova línia, com va dir en sag470 fa pocs dies.
http://www.sagales.com/linies/4/linies-expres

Re: Exprés.cat

Posted: Monday 27/07/2015 20:13
by UT440_132M
Aquesta tarda he anat a Vic a demanar si sabien res de la e.12, i m'han dit que fins ben bé mitjans o finals del proper mes d'agost, no es posarà en marxa. El que si he vist, es que el 670 ja porta els vinils d'exprés.cat.
Image
Sagalés 670. Exprés.cat by Amics del Bus de Catalunya, en Flickr
Si hem de fer cas del cercador d'horaris a la seva web, no deixa consultar fins més enllà del 16 d'agost. Pot ser probable que el 17 d'agost entri en servei.

Re: Exprés.cat

Posted: Tuesday 28/07/2015 13:45
by UT440_132M
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... rcelona.do

Ricard Font presenta la nova línia de bus exprés Vic - Barcelona
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, acompanyat de l’alcaldessa de Vic, Anna Erra, presenta la nova línia de la xarxa de bus exprés que connectarà Vic i Barcelona.
També assistirà a l’acte el director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa.

29-07-2015 17.00 | Plaça Major | Vic (Osona) | Barcelona
Presentació de la nova línia de bus exprés Vic - Barcelona

Re: Exprés.cat

Posted: Wednesday 29/07/2015 20:20
by Granolleri
La línia e12 Barcelona-Vic es posa en marxa el proper 17 d'agost. Hi hauran expedicions que arribaran només a Sagrera.

Horaris línia e12

I el 14 de setembre es posaran en marxa les línies exprés:

-Tarragona-Reus, que imagino que serà la e4, i

-Sabadell-Granollers-Mataró, que suposo que serà la e13.

Nota de premsa de la Generalitat

Re: Exprés.cat

Posted: Wednesday 29/07/2015 20:26
by UT440_132M
Granolleri wrote:La línia e12 Barcelona-Vic es posa en marxa el proper 17 d'agost. Hi hauran expedicions que arribaran només a Sagrera.

Horaris línia e12

I el 14 de setembre es posaran en marxa les línies exprés:

-Tarragona-Reus, que imagino que serà la e4, i

-Sabadell-Granollers-Mataró, que suposo que serà la e13.

Nota de premsa de la Generalitat
Efectivament, la e13 serà la Mataró - Granollers - Sabadell. Hi havia un plafó informatiu d'aquesta línia també a Vic. De moment els cotxes 670 i 672 estan pintats d'exprés.cat. Quan tingui una estona escanejaré el fulletó d'horaris. S'elimina la parada de la Poncella sentit Vic, i s'habilita la nova del Pont del Blanqueig, on també hi para la L5 de l'urbà de Vic.
http://magazin.amicsdelbus.com/20150730 ... exprescat/

Re: Exprés.cat

Posted: Thursday 30/07/2015 23:36
by Granolleri
Respecte a la línia e13, si no he llegit malament el cartell diu:

-27 expedicions de dilluns a divendres, inclòs l'agost. Actualment al mes d'agost es fa l'horari dels caps de setmana tots els dies, és a dir, un autobús cada dues hores, així que si serà un autobús cada mitja hora serà un salt qualitatiu molt important... això sí, caldrà esperar a l'agost del 2016.

Igualment per als caps de setmana un autobús cada hora ja serà molt millor que l'actual cada dues hores.

Re: Exprés.cat

Posted: Friday 31/07/2015 22:35
by sag470
No queda pas malament la nova e12. El nou servei de les 22 farà poder estar més temps a Bcn. Sembla ser que deixarà d'haver sortides desde Torelló, i s'hauran de fer trasbord de la 455 a Vic. No se quin sentit té les 4 expedicions que si pujen a Torelló. Esperem que pugui diferenciar al frontal entre el que queda a Sagrera, Casp o el Nord. Degut a la poca distància que circulen, podem veure arribar dos cotxes a la vegada a la Poncella en cas que es sobrecarregui molt i surti de l'estació tard, i no saber fins on arriba. Em sorpren que el cotxe de les 6.55 de Bcn no tingui ni 5min per regular i carregar, i l'unic que han fet adelantar-lo 5min respecte d'actual, per arribar a la mateixa hora, perque fins ara parava a la universitat. Crec que encara que hagin canviat el horari, anirà igual com ara. A partir del 17 només la 450 pararà a la universitat. A més, ha tret la parada de Fabra i Puig a l'entrar.

Re: Exprés.cat

Posted: Friday 21/08/2015 18:15
by trainman
Vilanova, Sitges i Sant Pere de Ribes tindran autobusos directes a Barcelona

La comarca del Garraf s’incorpora al servei d’autobús directe a Barcelona, Exprés.cat, a partir del pròxim 1 d’octubre. La companyia Autocars Mon Bus oferirà des d’aquesta data sortides directes independents cap a Barcelona des de Vilanova, Sant Pere de Ribes i Sitges cada mitja hora, freqüència que s’escurçarà a 15 minuts en el cas de Sant Pere de Ribes, tenint en compte que aquesta població no disposa de servei ferroviari.

Una de les grans potencialitats d’aquest nou servei és que realitza un servei gairebé porta a porta. A Vilanova i la Geltrú, per exemple, l’autobús surt de l’estació i fa parada a Pare Garí amb Pelegrí Ballester; al carrer Tarragona (Jutjats); ronda Ibèrica davant l’Hospital de Sant Antoni Abat, i a l’alçada de la rambla de Sant Jordi. El responsable de Comunicació d’Autocars Mon Bus, Xavier Cisa, destaca que aquest servei porta a porta no el pot oferir el tren. I per als veïns de l’oest, centre i nord de la ciutat això suposa evitar-se el desplaçament a l’estació, una mitja hora a peu, el perill de robatori de la bici o la moto, o bé els problemes d’aparcament si s’opta per arribar en cotxe fins a l’estació de tren.

La primera sortida des de Vilanova serà a dos quarts de sis del matí, amb una freqüència de mitja hora fins a les vuit del vespre. L’autobús té parada, si és demanada per algun viatger, a Gran Via 2; la Ciutat de la Justícia; davant la Campana, a la Gran Via: plaça Espanya; Gran Via / Urgell; plaça Universitat, i acaba el seu recorregut a la ronda Universitat (plaça Catalunya).

L’autobús directe des de Sitges provindrà del càmping Vilanova Park, i tindrà parades a Les Roquetes, al càmping Rocamar, a La Masia i a Can Robert. A Ribes, l’autobús Exprés.cat tindrà una freqüència d’un quart d’hora a les primeres franges del matí.

La posada en marxa del servei Exprés.cat suposa una inversió de cinc milions d’euros per part de Mon Bus, que ha adquirit una trentena de vehicles nous. Igualment, ha contractat una quarantena de conductors per poder cobrir el servei.

Tots els vehicles de l’Exprés.cat disposen de wifi gratuït per als viatgers, servei d’informació intern sobre les diferents parades i correspondències, i també premsa gratuïta. El preu del servei per al bitllet normal serà el mateix que fins ara, 5,10 euros. En estar integrat al servei de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), per als autobusos Exprés.cat són vàlids els títols de transport integrats: T-10, T-50/30, T-70/30, T-Mes, T-Trimestre, T-Jove i T-Dia.


http://www.diaridevilanova.cat/vilanova ... barcelona/

Por lo que se deduce de esta noticia ya tenemos la futura e14 Barcelona-Sitges/Sant Pere de Ribes/Vilanova. Entrada en servicio 1 de octubre.

Re: Exprés.cat

Posted: Saturday 22/08/2015 22:48
by sag470
Supongo que seran e14, e15 y e16 ya que son 3 lineas diferentes. Solo faltaria un caso como e14.1, e14.2 y e14.3.

Re: Exprés.cat

Posted: Saturday 12/09/2015 15:59
by reusenc2
Fulletó amb l'horari de la nova línia exprés.cat Reus-Tarragona, que comença dimarts (no van dir que començava el 14? :roll: )

http://territori.gencat.cat/web/.conten ... 150910.pdf

Els recorregut de l'exprés.cat es el mateix que ja feia el Reus-Tarragona Directe.
A banda, s'afegeixen 6 busos Universitaris que pot agafar tothom, que faran el recorregut exprés normal, parant al campus Bellissens de Reus però amb el canvi que abans d'arribar a l'estació de Tarragona, passaran pels dos campus universitaris tarragonins
S'afegeixen 4 serveis que comencen/acaben al Parc Sant Jordi de Reus.

Destacar el caos d'horaris. Fins ara era fàcil, ja que havia un bus cada 15 minuts. Ara en sec hi ha cada 15 minuts, en sec passen uns quants cada 10, després tens 2 o 3 busos amb només 5 minuts de diferència... Crec que s'han passat amb tants busos. Es cert que hi ha hores que van plens, però es que ara molts aniran buits.
Fins i tot hi ha uns quants serveis que surten dos busos a la mateixa hora del mateix lloc, un exprés i l'altre normal. El caos a la parada pot arribar a ser espectacular

Un altre canvi significatiu es que els matins de diumenge haurà un bus cada 30 minuts enlloc de cada hora com fins ara.

A banda, hi ha un caos de busos que només circulen dies lectius segons calendari oficial de la Generalitat, que més d'un s'enganxarà els dits un dia feiner que segons la Generalitat no son lectius oficials