Cas definitivament arxivat
Posted: Wednesday 19/12/2007 22:05
Notícia del Vilaweb:
--------------------------------------------------------------------------------------
DIMECRES, 19/12/2007 - 16:00h
La jutgessa arxiva definitivament els cas de l'accident del metro de València
L'accident va causar la mort de 43 persones
La titular del jutjat d'instrucció número 21 de València ha decidit d'arxivar definitivament el procés obert arran de l'accident de la línia 1 del metro, que va tenir lloc el 3 de juliol del 2006 i que va causar la mort de quaranta-tres persones. La jutgessa ha pres la decisió quan ha analitzat les diligències de prova demanades pels familiars d'algunes de les víctimes; entén que el factor determinant fou la velocitat i que els elements de seguretat van funcionar.
La jutgessa reitera els arguments d'anteriors resolucions, on deia que la responsabilitat penal havia quedat extingida perquè el conductor del comboi accidentat s'havia mort. Anteriorment, el procés havia quedat arxivat, però el juny passat va reobrir el cas, perquè la jutgessa va demanar més proves relacionades amb la formació del maquinista i del sistema de frenada del tren, per comprovar si hi va haver negligència. La magistrada va dir aleshores que no hi havia pas indicis que qüestionessin la qualificació personal del conductor ni la legalitat de la jornada laboral que feia, però en volia estar del tot segura. Les famílies consideren que una possible manca de formació del maquinista podria implicar responsabilitat penal dels directius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana o de persones vinculades amb les tasques de formació del personal.
--------------------------------------------------------------------------------------
DIMECRES, 19/12/2007 - 16:00h
La jutgessa arxiva definitivament els cas de l'accident del metro de València
L'accident va causar la mort de 43 persones
La titular del jutjat d'instrucció número 21 de València ha decidit d'arxivar definitivament el procés obert arran de l'accident de la línia 1 del metro, que va tenir lloc el 3 de juliol del 2006 i que va causar la mort de quaranta-tres persones. La jutgessa ha pres la decisió quan ha analitzat les diligències de prova demanades pels familiars d'algunes de les víctimes; entén que el factor determinant fou la velocitat i que els elements de seguretat van funcionar.
La jutgessa reitera els arguments d'anteriors resolucions, on deia que la responsabilitat penal havia quedat extingida perquè el conductor del comboi accidentat s'havia mort. Anteriorment, el procés havia quedat arxivat, però el juny passat va reobrir el cas, perquè la jutgessa va demanar més proves relacionades amb la formació del maquinista i del sistema de frenada del tren, per comprovar si hi va haver negligència. La magistrada va dir aleshores que no hi havia pas indicis que qüestionessin la qualificació personal del conductor ni la legalitat de la jornada laboral que feia, però en volia estar del tot segura. Les famílies consideren que una possible manca de formació del maquinista podria implicar responsabilitat penal dels directius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana o de persones vinculades amb les tasques de formació del personal.