Page 91 of 221
Els noms correctes
Posted: Sunday 18/04/2010 14:18
by Guigui
Vilarrubla wrote:I ficar minúscules i guions on toca: El Poble-sec.
Aquí ja tinc més dubtes. Em sembla més correcte dir El Poble Sec i El Poble Nou, ja que és d'aquestes denominacions més aviat genèriques que es deriva el topònim.
Re: Els noms correctes
Posted: Sunday 18/04/2010 15:15
by Vilarrubla
Guigui wrote:Vilarrubla wrote:I ficar minúscules i guions on toca: El Poble-sec.
Aquí ja tinc més dubtes. Em sembla més correcte dir El Poble Sec i El Poble Nou, ja que és d'aquestes denominacions més aviat genèriques que es deriva el topònim.
Jo no hi entenc gaire per tant no em puc ficar en quin és més correcte si el Poble Sec i el Poble Nou o el Poble-sec i el Poblenou... l'únic que demano és que el nom de l'estació estigui escrit com el nom oficial del barri. Si cal canviem l'oficial.
Evidentment podem entrar a discutir si el nom oficial del barri és més o menys correcte. En el cas del Poble-sec, altres barris i llocs amb el mateix nom s'escriuen així amb guió com per exemple el barri del Poble-sec de la Seu d'Urgell (municipi de la Seu d'Urgell i les Valls de Valira), això no vol dir que estigui correcte, básicament perquè surten d'un mateix nomènclator, i aquest sol equivocar-se com per exemple corregir el nom d'un nucli però mantenir el nom del municipi en la versió antiga.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 18/04/2010 18:41
by Lluita1714
Acabo de tornar i exposo les meves impressions.
Queixes:
El terra rellisca en excés. Jo que anava ja amb unes sabates un pèl relliscants, de poc no caic en determinats llocs!.
A Bon Pastor la senyalització és una porqueria. Les fletxes que diuen, per exemple, sortida, tiren cap amunt, i et trobes que l'escala que està al costat, o va cap avall o baixa de dalt. El mateix amb l'accés a l'andana de tornada. Tampoc trobo la raó a tantes escales mecàniques.
I avui de primeres ja s'han espatllat diversos ascensors, ben bé un a cada estació, mentre que algun que altre passadís estava fosc per problemes en l'enllumenat.
Coses positives: S'ha arreglat la disposició dels bancs de les andanes inferiors, ja no provoquen mal d'esquena a ningú, encara que a les estacions de Santa Coloma res ha canviat.
D'aquí a una estona posaré un parell de fotos, i més tard muntaré el vídeo.
PD: Trobo que caldria canviar el títol del fil per "Seguiment de les obres de l'L9/10"
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 18/04/2010 18:49
by nuck1000
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 18/04/2010 19:37
by BCN2008
Fotos destacables meves
Dues panoràmiques:
Un ascensor de PMR de Llefià espatllat:
I una paperera sense bossa:
Totes quatre de Llefià.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 18/04/2010 20:09
by aim
Per cert, perquè a la L9 els ascensors diuen "to the lobby" i a la L10 "to the vestibule" ??
Unes quantes fotos més...
Gorg:
La Salut:
Llefià:
Versions diferents
Posted: Sunday 18/04/2010 20:38
by Guigui
aim wrote:Per cert, perquè a la L9 els ascensors diuen "to the lobby" i a la L10 "to the vestibule" ??
Perquè deuen haver encarregat la traducció a empreses (o gent de TMB que afirma tenir prou coneixements d'anglès) diferents sense atendre a la uniformitat de criteris. "Lobby" és més americà, "vestibule" més aviat britànic. Vist l'estil adoptat en les versions angleses de les comunicacions de TMB, el darrer seria més adequat.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 18/04/2010 22:24
by Lluita1714
El primer dia, hi han coses que no es van provar prou bé: Ara, tots els sistemes que té ocults l'ascensor a banda y banda de la porta, són macos oi?. Almenys dona una mica de color a l'estació sosa. Perquè són soses, les de Badalona, eh? tot gris i blau agrisat, potser una mica de color no els hagi vingut malament. Els que só m'agraden són les de Barcelona, amb moltíssima lluminositat amb aquella mena d'ulls de bou rera la mampara.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 18/04/2010 22:31
by BCN2008
Jo, a l'estació de Bon Pastor he tingut una sensació d'aglomeració. Potser per la gran quantitat de gent que hi havia, pero tenia aquesta sensació.
A més, quan pujava per primer cop, tenia sensació d'ésser al corte inglés de plaça Catalunya, segurament per les escales en forma d'X.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 19/04/2010 6:30
by Lluita1714
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 19/04/2010 8:22
by aim
Us poso el trajece invers al que ha col·locat en Lluita1714. Només el trajecte, per tant, la duració del vídeo és bàsicament la duració del trajecte entre Bon Pastor i Gorg (sense el temps que està aturat a les estacions):
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 20/04/2010 2:27
by 437.001
Hola, avui he anat a estrenar la L10 entre Gorg i Bon Pastor, i la L9 entre Bon Pastor i Can Peixauet.
No sé si és la novetat, però em fa l´efecte que el tram de la L10 obert donarà força viatgers, potser per la proximitat a la L2, que ofereix un accés ràpid al centre de BCN.
De fet m´ha fet l´efecte que el fa servir més gent que la L9 fins a Can Zam.
Parlo només de la primera impressió del segon dia en funcionament de la L10 en comparació amb la mateixa situació a la L9 el segon dia. Curiosament, també plovia...
Evidentment quan aquest estiu s´obri la L9/10 fins a Sagrera (i la L2 fins a Badalona Centre també?), tot això canviarà força.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 20/04/2010 3:16
by 3gracia
Si aquest estiu arriba a Sagrera. Per quan arribarà a Gràcia?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 20/04/2010 3:28
by Lluita1714
3gracia wrote:Si aquest estiu arriba a Sagrera. Per quan arribarà a Gràcia?
2014
Posted: Tuesday 20/04/2010 14:38
by Ecomobisostrans
No em sembla adequat la estacio de Bon Pastor amb nomes 2 vies. Si algun dia es necessita uniformitat de frecuencies entre el tronc i els ramals llavors s'hauran de fer serveis parcials Bon pastor-Gorg i Bon Pastor-Can Zam. I amb nomes 2 vies ho veig dificil. A no ser que hi hagin vies desviades al mig del trajecte, com a Molí Nou o Can Ros. De totes maneres crec que una estacio amb 4 vies hauria sigut lo millor.
Posted: Tuesday 20/04/2010 14:40
by Ecomobisostrans
I una altra cosa, actualment els trens per anar a canvia de via tenen que anar mes enlla de Bon Pastor (no se ben be on), i la questio es que ja hi ha guardies de seguretat encarregant-se de que no passi ningu, ho vaig provar 2 cops, 1 venint de la L10 i l'altre de la L9, i tots 2 cops em van fer deixar. Que els hi costaria deixar passar a qui vulgui veure les vies?
Re:
Posted: Tuesday 20/04/2010 15:33
by Miquel
Ecomobisostrans wrote:I una altra cosa, actualment els trens per anar a canvia de via tenen que anar mes enlla de Bon Pastor (no se ben be on), i la questio es que ja hi ha guardies de seguretat encarregant-se de que no passi ningu, ho vaig provar 2 cops, 1 venint de la L10 i l'altre de la L9, i tots 2 cops em van fer deixar. Que els hi costaria deixar passar a qui vulgui veure les vies?
En principi, les zones de maniobres, siguin de la línia que siguin, el passatge no hi pot accedir.
Jo el que no se es en quin sentit canvien de nivell, desde el frontal avans de baixar, a la recta, no veig cap semàfor, ni semblo veure cap desviament.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 20/04/2010 15:50
by dvdhrd
Al sortir de Bon Pastor, els trens es desvien cap a la esquerra i giren cua; agafen la rampa de baixada i entren a via general a tocar de l'andana de via 1 de Bon Pastor.
Salutacions!
Re: Inauguració del 1er tram de l' L10
Posted: Wednesday 21/04/2010 0:48
by foronda 141
Aquesta tarda m'hi donat una volta a las líneas 9 i 10 amb mes calma.
M'ha sorprès el poc passatge que portaban sobre las 19 horas, doncs nomès anavem unas 10 personas a cada tren.
Com a cosa rara, a la línia 9 direcció a Can Zam, poc avans d'arribar a la futura estació de Santa Rosa, dins el túnel han posat senyals de tránsit, com las que se utilitzan al carrer per els cotxes, de limitació de velocitat (senyal rodona amb l'orla vermella i dins del disc dos números que indican la máxima velocitat permesa). N'hi deuan haver 5 o 6.
Donat que la conducció es automática, suposo que ho utilitzarán per fer proves.
Re:
Posted: Wednesday 21/04/2010 1:12
by javi82
Ecomobisostrans wrote:Que els hi costaria deixar passar a qui vulgui veure les vies?
I si aquell tren pel que fos resulta que no continua el carrusel sino que es queda allà a la cua de maniobres dues o tres hores?