Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 13/05/2010 20:15
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... a-sagrera/
El DPTOP completa els últims treballs en superfície a l’entorn de la nova estació de l’L9/L10 de La Sagrera
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit els últims treballs en superfície a l’àrea afectada per les obres de construcció de la nova estació de La Sagrera. Així, s’han reobert els últims espais a l’avinguda de Meridiana, a l’altura del carrer de Felip II i de Sant Antoni Maria Claret, on s’ha construït una nova sortida d’emergència. D’aquesta manera, culminen els treballs en aquesta estació que permetrà l’intercanvi entre l’L9/L10, l’L5, l’L1, i més endavant, Rodalies i l’L4.
El DPTOP ha finalitzat les obres en superfície que afectaven els últims espais a l’entorn de la nova estació de l’L9/L10 de La Sagrera. Així, ha reobert la zona de l’avinguda Meridiana, a l’altura del carrer de Felip II i del carrer Sant Antoni Maria Claret, on s’ha construït una nova sortida d’emergència.
Les obres han consistit en la reposició de l’àrea per a vianants situada a la banda mar de l’avinguda Meridiana, entre els carrers de Sant Antoni Maria Claret i de Felip II. Els treballs han inclòs la reposició i millora de les instal·lacions d’enllumenat i reg, així com la repavimentació de tota l’àrea (que comprèn també el tram corresponent de carril bici), i col·locació de nou mobiliari urbà.
D’altra banda, durant el cap de setmana ja es va desafectar també el tram ocupat del carril d’aparcament al carrer de Sant Antoni Maria Claret, entre el carrer d’Hondures i l’avinguda Meridiana.
Amb els treballs que ara s’acaben, es culmina la construcció de la nova estació, que serà un important nus de comunicació de Barcelona, atès que permetrà la correspondència entre l’L9/L10, L1, L5, i, en el futur, Rodalies i L4. Inicialment, es farà servir per a l’L9/L10, i després, un cop entri en servei el túnel paral·lel pròpiament de l’L9/L10, es passarà a utilitzar per a l’L4.
Visites guiades per descobrir La Sagrera
Precisament, per a donar a conèixer aquesta estació, el Govern organitza des de la passada setmana visites guiades per a particulars, entitats, veïns, escolars i tothom interessat en descobrir les particularitats de la línia abans de l’estrena de la nova estació, prevista per a l’estiu.
En servei aquest estiu
L’estació de La Sagrera que entrarà en funcionament aquest estiu, juntament amb la d’Onze de Setembre, correspon al vestíbul ubicat a l’altura del carrer de Felip II, que donarà servei més endavant a l’L4.
Aquesta estació s’estructura a partir d’un pou rectangular de 38 metres de llarg i 19 metres d’ample. L’accés des del vestíbul fins a les andanes es fa mitjançant escales mecàniques i dos ascensors per a persones amb mobilitat reduïda.
Els últims treballs previs a l’estrena de les dues estacions, que ja tenen l’estructura, l’arquitectura interior i instal·lacions acabades, se centren en les proves del sistema de conducció automàtica.
El DPTOP completa els últims treballs en superfície a l’entorn de la nova estació de l’L9/L10 de La Sagrera
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit els últims treballs en superfície a l’àrea afectada per les obres de construcció de la nova estació de La Sagrera. Així, s’han reobert els últims espais a l’avinguda de Meridiana, a l’altura del carrer de Felip II i de Sant Antoni Maria Claret, on s’ha construït una nova sortida d’emergència. D’aquesta manera, culminen els treballs en aquesta estació que permetrà l’intercanvi entre l’L9/L10, l’L5, l’L1, i més endavant, Rodalies i l’L4.
El DPTOP ha finalitzat les obres en superfície que afectaven els últims espais a l’entorn de la nova estació de l’L9/L10 de La Sagrera. Així, ha reobert la zona de l’avinguda Meridiana, a l’altura del carrer de Felip II i del carrer Sant Antoni Maria Claret, on s’ha construït una nova sortida d’emergència.
Les obres han consistit en la reposició de l’àrea per a vianants situada a la banda mar de l’avinguda Meridiana, entre els carrers de Sant Antoni Maria Claret i de Felip II. Els treballs han inclòs la reposició i millora de les instal·lacions d’enllumenat i reg, així com la repavimentació de tota l’àrea (que comprèn també el tram corresponent de carril bici), i col·locació de nou mobiliari urbà.
D’altra banda, durant el cap de setmana ja es va desafectar també el tram ocupat del carril d’aparcament al carrer de Sant Antoni Maria Claret, entre el carrer d’Hondures i l’avinguda Meridiana.
Amb els treballs que ara s’acaben, es culmina la construcció de la nova estació, que serà un important nus de comunicació de Barcelona, atès que permetrà la correspondència entre l’L9/L10, L1, L5, i, en el futur, Rodalies i L4. Inicialment, es farà servir per a l’L9/L10, i després, un cop entri en servei el túnel paral·lel pròpiament de l’L9/L10, es passarà a utilitzar per a l’L4.
Visites guiades per descobrir La Sagrera
Precisament, per a donar a conèixer aquesta estació, el Govern organitza des de la passada setmana visites guiades per a particulars, entitats, veïns, escolars i tothom interessat en descobrir les particularitats de la línia abans de l’estrena de la nova estació, prevista per a l’estiu.
En servei aquest estiu
L’estació de La Sagrera que entrarà en funcionament aquest estiu, juntament amb la d’Onze de Setembre, correspon al vestíbul ubicat a l’altura del carrer de Felip II, que donarà servei més endavant a l’L4.
Aquesta estació s’estructura a partir d’un pou rectangular de 38 metres de llarg i 19 metres d’ample. L’accés des del vestíbul fins a les andanes es fa mitjançant escales mecàniques i dos ascensors per a persones amb mobilitat reduïda.
Els últims treballs previs a l’estrena de les dues estacions, que ja tenen l’estructura, l’arquitectura interior i instal·lacions acabades, se centren en les proves del sistema de conducció automàtica.