Page 98 of 221
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 26/06/2010 20:57
by pol
Lluita1714 wrote:pol wrote:El pou d'Onze de Setembre pot canviar de color? perquè a les fotos surt blanc i aquesta tarda era de color verd
Són maons de vidre amb llums dins. Els llums són els que tenen el color. Si estan apagats, es queda tot blanc.
Quan són blancs diria que també estan il·luminats. Però al que hem referia es si té més d'un color apart de verd.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 26/06/2010 22:03
by BCN2008
pol wrote:Lluita1714 wrote:pol wrote:El pou d'Onze de Setembre pot canviar de color? perquè a les fotos surt blanc i aquesta tarda era de color verd
Són maons de vidre amb llums dins. Els llums són els que tenen el color. Si estan apagats, es queda tot blanc.
Quan són blancs diria que també estan il·luminats. Però al que hem referia es si té més d'un color apart de verd.
Pel que he vist a les fotos, sembla com si tingués uns fluorescents blancs d'emergencia i els verds que son els que trobem sempre en servei. De totes formes, prefereixo el color blanc, hi donaria més amplitud.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 2:52
by victorcasta
Lluita1714 wrote:Són maons de vidre amb llums dins. Els llums són els que tenen el color. Si estan apagats, es queda tot blanc.
Aquests llums, si estan apagats, es queda tot fosc. I sí, es podria canviar de color, però portaria una feina laboriosa, res de canvis de colors instantanis.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 13:39
by uriol108
Algú ha agafat el nou tram inaugurat de la L9/L10 fins a La Sagrera ?
Es veu alguna cosa en el Túnel de la Futura Estació de La Sagrera TAV ? Estan les andanes fetes ? Les portes d'andana es veuen al passar ?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 13:47
by Lluita1714
uriol108 wrote:Algú ha agafat el nou tram inaugurat de la L9/L10 fins a La Sagrera ?
Es veu alguna cosa en el Túnel de la Futura Estació de La Sagrera TAV ? Estan les andanes fetes ? Les portes d'andana es veuen al passar ?
Tenen tot ocult rera unes tanques metàl·liques, que tapen el forat de l'L9, i el forat, allà mateix, del Triangle suposo, i per on es veu una mica el Sol.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 18:26
by 122-042-132
Ahir, per primera vegada vaig provar la nova línia L9-L10, vaig esperar fins ahir, perque ahir definitivament és va posar en marxa tot el primer tram, ara sencer, a excepció de les estacions de Santa Rosa (que estarà operativa d'aqui un mesos) i La Sagrera-Estació (d'aqui 4 ó 5 anys), i també ja en horari normalitzat. Bona impressió en general, tanmateix l'enllaç a La Sagrera, una mica esquifit, tot i que hem de pensar que aquest tram final és de la línia 4, aprofitat provisionalment per les línies L-9 i L-10.
El pas del túnel pròpi al túnel de la línia 4 (el famòs macropou), per ara queda discretament disimulat amb unes planxes grecades, tal com molt bé diu En Lluita 1714.
Ara cal esperar les properes inauguracions a Badalona i El Carmel. Salut!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 18:40
by Miquel
I com es que al nivell superior, l'enllaç amb el Triangle està tapat?
No han acabat el nivell superior o no han volgut enllaçar la via?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 18:56
by victorcasta
No hi havia cap intenció de fer-ho. El túnel d'enllaç no és de dos nivells com l'L9.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 19:22
by Miquel
victorcasta wrote:No hi havia cap intenció de fer-ho. El túnel d'enllaç no és de dos nivells com l'L9.
Però d'aquest tunel no han de venir els trens de la L4?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 19:44
by victorcasta
Sí, tens raó. Estava pensant en el ramal que comunica aquest túnel amb el túnel que porta al Triangle.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 19:58
by 122-042-132
"Nadal hi va aportar l'homilia més tècnica del matí. Va explicar que les obres avancen «al ritme que permeten les despeses limitades», va recordar que el 76% del total de túnels ja estan excavats i que els dos talps que avancen pel subsòl estan en fase de manteniment al Guinardó i a la Zona Universitària". Transcripció del Periòdico de Catalunya.
O sigui què més ràpit del previst, és parlava del juliol al Guinardó i ha arribat abans, m'ha confirmat el que ja havia apuntat fa uns dies sobre el nou capçal que estaben muntant a l'esterior i ja fa un sdies que ha estat baixat. Llàstima ara que van ràpits no hi ha prou dotació pressupostària. També és mala sort. Salut!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 20:17
by BCN2008
Lluita1714 wrote:
Tenen tot ocult rera unes tanques metàl·liques, que tapen el forat de l'L9, i el forat, allà mateix, del Triangle suposo, i per on es veu una mica el Sol.
No, allò no és la futura estació de Sagrera|TAV, allò és el macropou de Sagrera. L'estació de Sagrera|TAV no està ni tan sols començada, només es pot situar gracies al fet de que la via canvia de costat a dins del mateix tunel.
Posted: Sunday 27/06/2010 23:17
by 593Dromedario
Finalment ahir vaig provar el tram ja existent de L9 i L10. En general no està malament; com a mínim després de tan temps d'obres les coses es fan mínimament bé. La fondària era en bona part del traçat necessària però per arribar a l'andana passes per una quantitat d'escales mecàniques que riu-te'n d'El Corte Inglés.
Com a coses a millorar trobo que:
-Els trens i les escales mecàniques han d'anar més de pressa, poden fer-ho. Les escales de Madrid els dónen mil voltes, i el metro, només cal anar a les altres línies per adonar-se'n. Evidentment no demano que el metro faci unes arrencades, frenades i girs que tirin a tothom a terra, però tractant-se d'un servei amb parades seguides s'hauria de notar una mica; la gràcia del metro és precisament anar de pressa.
-Pel que m'han dit no hi ha cobertura, és cert? En part no m'estranya a tanta fondària, però aviam si passant algu cable pels túnels s'hi pot fer alguna cosa.
-Pocs ascensors. De la imatge promocional de Fondo amb 4 o 5 ascensors ni rastre a la resta d'estacions, ni tan sols Sagrera (ok, passarà a ser de la L4); així o bé t'esperes una o dos rondes per pujar/baixar o bé ho fas per unes escales que com he dit van molt lentes.
Espero que això de la velocitat sigui cosa del primer dia perquè la gent "disfruti de la nova línia", perquè la gent, sobretot a primera hora, el que vol és anar ràpid.
L4, una línia inferior?
Posted: Sunday 27/06/2010 23:23
by Guigui
593Dromedario wrote:[...] ni tan sols Sagrera (ok, passarà a ser de la L4) [...]
I per què no pot tenir l'L4 unes condicions decents com les que s'espera de qualsevol línia de metro?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 23:30
by Lluita1714
Home, tens raó en que cal més velocitat. Sabent que hi han dues escales diferents per pujar, una d'elles podria tenir més velocitat i estar senyalitzat el fet de que és per anar ràpid, i que ningú no s'aturi a la esquerra d'aquesta. Seria una bona solució, ara que ja està feta la xapussa... D'altra banda, em penso que la via de l'L9/10, serà accessible des de les mateixes escales, en estar a la mateixa profunditat.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 23:33
by metring
Home, ja porten velocitat, una persona amb problemes de mobilitat o gent gran, es poden emportar un bon ensurt. El que no haurien d'haver fet és una estació tant profunda allà, o al menys, amb més ascensors i d'alta capacitat.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 23:37
by ferroviario_catalan
Cosas a mejorar hay una a destacar: Los monitores de los 9000, al anunciar la parada de La Sagrera, aparece: "Sagrera Meridiana L4"... Sabemos que se iba a llamar Sagrera Meridiana, y que el tramo pertenece a L4... pero el nombre de la estación es La Sagrera...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 23:39
by Lluita1714
metring wrote:Home, ja porten velocitat, una persona amb problemes de mobilitat o gent gran, es poden emportar un bon ensurt. El que no haurien d'haver fet és una estació tant profunda allà, o al menys, amb més ascensors i d'alta capacitat.
Hi ha un parell d'escales per sentit, i per planta. Una pot anar ràpid, com les cintes transportadores d'alguns països. Pot estar ben senyalitzat i indicar que si algú cau, és responsabilitat seva (ja que pot agafar la lenta)
Aprofitant l'avinentesa, vull queixar-me també de les accelerades i frenades del metro automàtic, i és que trobo que en alguns punts del trajecte, entre les parades, desaccelera desmesuradament, i accelera de nou, és cert que en els canvis de via o les corbes tancades és necessari, tot i que podria ser més suau, però hi ha una recta, no recordo entre quines parades, on frena on a mi em sembla innecessari (recta sense agulles). És molest per al passatge.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 27/06/2010 23:58
by jaezcurra
Hoy, en la L1, al llegar a La Sagrera, por la megafonía, anunciaban "Enllaç amb L5". Ni rastro, pues, de las L9/L10.
Otra cosa: en Can Zam hay un plano de la Red, ya con L9 y L10 hasta La Sagrera; y el trozo de ampliación de la L5 acaba en una estación sin nombre de la L3: omiten "Vall d'Hebron". Hice un par de fotos, pero NO sé cómo pegarlas aquí.
Normes bàsiques a les escales
Posted: Monday 28/06/2010 0:03
by Guigui
Lluita1714 wrote:Sabent que hi han dues escales diferents per pujar, una d'elles podria tenir més velocitat i estar senyalitzat el fet de que és per anar ràpid, i que ningú no s'aturi a la esquerra d'aquesta.
Ningú no s'ha d'aturar a l'esquerra de
cap escala mecànica. Això és una cosa que la tenen ben clara a ciutats com Madrid o Bilbao, però aquí, que pretenem ser els ibèrics més europeus, resulta que encara practiquem aquest caos indocumentat.