Page 99 of 221

Re: Normes bàsiques a les escales

Posted: Monday 28/06/2010 0:14
by Lluita1714
Guigui wrote: Ningú no s'ha d'aturar a l'esquerra de cap escala mecànica. Això és una cosa que la tenen ben clara a ciutats com Madrid o Bilbao, però aquí, que pretenem ser els ibèrics més europeus, resulta que encara practiquem aquest caos indocumentat.
Cert, però s'haurà d'educar a la població amb algun cartell dissuasiu. A Moscou posen gent vigilant que t'alerten per megafonia, però aquí tampoc es pot permetre tant de personal. Unes enganxines a la banda esquerra de cada escala no estaria malament.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 28/06/2010 0:15
by ferroviario_catalan
jaezcurra wrote:Hoy, en la L1, al llegar a La Sagrera, por la megafonía, anunciaban "Enllaç amb L5". Ni rastro, pues, de las L9/L10.
En L5, la megafonía al llegar a La Sagrera, si que dice bien el nuevo nombre de la estación, y avisa también de la correspondéncia con L9/L10, a pesar que en ningún termómetro de los trenes ni de las estaciones de L5, figuren los cambios.

Entre enganxines i multes

Posted: Monday 28/06/2010 0:16
by Guigui
Lluita1714 wrote:Cert, però s'haurà d'educar a la població amb algun cartell dissuasiu. A Moscou posen gent vigilant que t'alerten per megafonia, però aquí tampoc es pot permetre tant de personal. Unes enganxines a la banda esquerra de cada escala no estaria malament.
Les enganxines han demostrat en ben ineficaces en altres ocasions. Posar multes per això seria desproporcionat, però alguna cosa s'hauran d'empescar.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 28/06/2010 0:49
by 437.001
Avui he anat a dinar a Santa Coloma de Queralt, i després m´han deixat a l´estació d´Igualada, i he baixat a BCN. A Pl-Espanya he agafat la L1. Ni un termòmetre, ni la megafonia, ni els plànols indicaven correspondència amb L9/L10 a Sagrera. A Sagrera L1, la cartelleria sí que incorporava la direcció de la L9/L10. No he trobat que el metro avui anés particularment lent. Molta gent estrenant-lo en plan descoberta. he baixat a Bon Pastor, i he girat cua cap a Sagrera un altre cop. He agafat la L5 cap a Sants Estació (els termòmetres i els plànols de la L5 tampoc estan adaptats), i retorn a Tarragona amb Catalunya Exprés (que no ha pitat a cada estació, només a les conflictives, i a Platja de Castelldefels la pitada més grossa).

Demà crec que tornaré a BCN a explorar millor la L9/L10 en un dia feiner.

Algunes dades tècniques i d'altres populars

Posted: Monday 28/06/2010 0:54
by Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... e-mai.html

Més metropolità que mai

L'estrena de dues parades més de la línia 9 de metro acurta més les distàncies entre Barcelona, Badalona i Santa Coloma

27/06/10 02:00 - Barcelona - jose g. navarro

Ara fa mig any va ser a Santa Coloma. Fa uns mesos, a Badalona. I ahir va tocar el torn de Barcelona. Tot i que a menys velocitat del que s'esperava, per endarreriments tècnics, i ara pressupostaris, la línia 9 de metro va avançant en la seva extensió per l'àrea metropolitana i ahir va fer un pas més en l'objectiu de reduir les distàncies entre Barcelona i les ciutats del seu entorn. Va ser amb l'estrena de les estacions Onze de Setembre i La Sagrera, la qual ja permet connectar el tram colomenc i badaloní de la línia amb altres corredors principals com ara l'L1 i l'L5 i, abans de final d'any, amb el servei ferroviari de rodalies. Les dues estacions concentraran prop de 40.000 viatgers diaris i es doblarà el nombre de passatgers a tota la línia, fins arribar als 76.000 usuaris.

El tram de l'L9 estrenat ahir, de 2,8 quilòmetres, és el tercer a entrar en servei després que el desembre de l'any passat ho fessin cinc estacions a Santa Coloma de Gramenet i que aquest mes d'abril s'obrissin tres més a Badalona, amb l'enllaç dels dos ramals a la parada de Bon Pastor. Des d'ara, amb combois que passen cada tres minuts i que funcionen sense conductor, aquest traçat continua i s'endinsa en barris tant populosos com el de la Sagrera i el de Sant Andreu. Un fet interpretat ahir per l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, com un pas clau «en la cohesió i la dinamització social i econòmica» de l'àrea metropolitana. Segons el batlle barceloní, es tracta d'un projecte que, fent un paral·lelisme no explícit amb el del túnel del TAV per sota de la Sagrada Família, s'ha dut a terme en «complicitat» amb els veïns. «Passa sota desenes i desenes d'edificis on viu molta gent que ara vull reconèixer», va concretar.

A l'aeroport, el 2012

En l'acte d'inauguració del tram –que també suposa que els horaris de la línia siguin els mateixos que els de la resta de la xarxa–, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, es va mostrar satisfet pel fet que ja s'hagi perforat el 76% del total de la línia. Pel que fa al 24% restant, Nadal va detallar l'estat del treball de les tuneladores que han d'anar fent via per poder enllestir tota la línia, tal com es voldria, el 2014. En aquest sentit –a banda de la previsió feta per l'alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlon, que l'estació de Santa Rosa es pugui obrir a final d'any–, Nadal va confirmar l'arrencada en poques setmanes cap a la futura estació de Foc Cisell de la tuneladora que fa més d'un any que està aturada a la Zona Franca i el treball de la qual ja no s'acabarà l'any que ve. De fet, el proper tram a entrar en servei serà el ramal de l'aeroport, previsiblement l'any 2012.

Més enllà de les dificultats tècniques que s'han trobat en la projecció d'aquesta infraestructura, el context econòmic també l'ha acabat afectant, i l'ha alentit però no paralitzat, segons el govern. El president de la Generalitat, José Montilla, va explicar que aquest és un dels projectes que, «fins i tot en temps de crisi, s'ha de poder tirar endavant», tot i que s'han de gestionar els recursos «amb més rigor».

«¡Ai, les escales!»
j.g.n

Quan encara no són les onze del matí i la comitiva d'autoritats encapçalada pel president de la Generalitat es disposa a entrar a l'estació de Bon Pastor, una veïna del barri atura Montilla i, en confiança, li diu que «ja era hora» que des d'aquesta zona «oblidada» de la ciutat es pugui arribar ràpidament «a El Corte Inglés i a la Rambla». La senyora, però, no encaixa gaire bé que no pugui acompanyar el president català en l'inauguració de les dues noves parades i es resigna a esperar a les tres de la tarda, que el servei podrà ser estrenat per la resta dels mortals. Llavors, i al contrari del que es podia esperar en un dissabte calorós, de pont i de migdiada, el comboi procedent del tram colomenc de l'L9 acaba el recorregut a l'estació de La Sagrera deixant anar un bon nombre de passatgers, molts d'ells curiosos. Felipe, un jubilat que viu al barri de Singuerlín de Santa Coloma, és un d'aquests curiosos. Tot i que, en un primer moment, li costa orientar-se «entre tants cartells i tants colors per cada línia», poc a poc va entenent l'estructura de l'estació. Deixada enrere l'andana i arribat al vestíbul, detecta «una errada» enorme: «Hi un munt d'escales mecàniques i pocs ascensors: ai, si algun dia s'espatllen...»

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 28/06/2010 12:53
by BCN2008
En el tema dels llums verds de Onze de Setembre, a la pàgina 8 d'aquest .pdf hi trobem l'explicació de les obres d'art de les estacions, així com fotos d'aquestes, on apareix el pou d'Onze de Setembre decorat amb colors blaus i fucsies ( :aaa ), aixo demostra que es pot canviar de color (a no ser que sigui un fotomontatge), i que Bon Pastor també té aquesta possibilitat.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 28/06/2010 14:41
by traveller
BCN2008 wrote:En el tema dels llums verds de Onze de Setembre, a la pàgina 8 d'aquest .pdf hi trobem l'explicació de les obres d'art de les estacions, així com fotos d'aquestes, on apareix el pou d'Onze de Setembre decorat amb colors blaus i fucsies ( :aaa ), aixo demostra que es pot canviar de color (a no ser que sigui un fotomontatge), i que Bon Pastor també té aquesta possibilitat.
A aquests tipus d'obres, el projecte i la obra finalitzada normalment disten una mica. Actualment NO es pot canviar de color, encara que no revelaré el sistema emprat ara mateix :riure

Als pròxims mesos, si la crisi ho permet, s'instalarà un sistema de leds que permeti fer formes i colors.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 28/06/2010 14:54
by BCN2008
traveller wrote:A aquests tipus d'obres, el projecte i la obra finalitzada normalment disten una mica.
Ho se, de fet, a les estacions de Gorg, La Salut i Llefià, s'hi havien de col·locar pantalles de leds a la zona de la via, davant de l'andana. Desgraciadament el pressupost sembla que no va arribar. :(

Pressupost disparat, i ni així arriba

Posted: Monday 28/06/2010 15:00
by Guigui
BCN2008 wrote:Desgraciadament el pressupost sembla que no va arribar. :(
Qui ho diria, amb una triplicació en deu anys.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 29/06/2010 8:51
by Trenscat
Ahir vaig anar a veure el nou tram de la L9/L10 de Bon Pastor a La Sagrera. En línies generals està bé, és "més del mateix" sense gaires sorpreses veient en directe com han resolt l'enllaç del túnel propi de la L9 amb el de la futura L4. Em va sorprendre veure que ja hi ha una via d'enllaç amb les cotxeres del Triangle al nivell inferior, tot i que suposo que no es deu usar massa de moment. Sobre les estacions, la d'Onze de Setembre està prou bé amb els llums verdosos del mur de vidre retroil·luminat i les escales mecàniques no es fan gaire pesades, tot i que la majoria d'usuaris que vaig veure agafaven l'ascensor (no sé si per la inèrcia de que estacions de la L9=agafar ascensors). Per cert, a Onze de Setembre direcció Gorg/Can Zam hi havia una porta d'andana que estava fora de servei, suposo que són fallades de "joventut". L'estació de La Sagrera la vaig trobar més aviat petita, ja d'entrada el fet que l'accés a l'andana sigui per un extrem en lloc d'estar més centrat ja és una mica problemàtic perquè la gent s'acumula en aquest punt. Després que hi hagi 5 trams d'escales mecàniques per pujar al vestíbul ho trobo excessiu, sembla que no s'acabin mai i si s'obre l'andana inferior més endavant seran 6 trams! Crec que hauria estat més encertat posar ascensors de gran capacitat tot i que la forma rectangular del pou és una mica justa potser. També passava que un cop baixaves per les escales per anar cap a l'andana havies de passar per un passadís una mica estret, tot i que suposo que es solucionarà quan els trens surtin per l'andana inferior. L'enllaç amb la L5 és correcte però amb la L1 i la futura estació de Rodalies serà una mica pesat, per haver d'anar pujant i baixant escales i passar per l'andana de la L5, a veure si ho solucionen amb un passadís independent per alguna banda amb cintes transportadores a poder ser.
En fi, ja aprofito per comentar que he afegit les dues estacions a trenscat.cat, amb fotos i informació d'aquestes: Onze de Setembre i La Sagrera.

Posted: Tuesday 29/06/2010 19:46
by Ecomobisostrans
M'he adonat d'una cosa: la andana provisional de L9 i que serà de L4 no està sota Felip II entre Meridiana i Juan de Garay, tal com vaig dibuixar aqui sinó a l'altre costat de Meridiana, així:

Image

Està clar: quan vens de Onze de Setembre al cap del tren, surts directe a l'enllaç amb la L5.

Re:

Posted: Tuesday 29/06/2010 19:50
by Miquel
Ecomobisostrans wrote:M'he adonat d'una cosa: la andana provisional de L9 i que serà de L4 no està sota Felip II entre Meridiana i Juan de Garay, tal com vaig dibuixar aqui sinó a l'altre costat de Meridiana, així:

Image

Està clar: quan vens de Onze de Setembre al cap del tren, surts directe a l'enllaç amb la L5.
Ajá.
Ja deia jo que no em quadrava.
El plànol de TMB a La Sagrera, posa l'andana per damunt de la L5.
Quan van estrenar-la, pesnava que el cap de tren seria el de la porta, dons no.
Ja portava dies donant-li voltes al tema :x

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 29/06/2010 21:08
by victorcasta
No exactament està allà. Consulta les pàgines 33 i 34 d'aquest PDF.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 30/06/2010 13:26
by cristian26
Trenscat wrote: L'estació de La Sagrera la vaig trobar més aviat petita, ja d'entrada el fet que l'accés a l'andana sigui per un extrem en lloc d'estar més centrat ja és una mica problemàtic perquè la gent s'acumula en aquest punt. Després que hi hagi 5 trams d'escales mecàniques per pujar al vestíbul ho trobo excessiu, sembla que no s'acabin mai i si s'obre l'andana inferior més endavant seran 6 trams! Crec que hauria estat més encertat posar ascensors de gran capacitat tot i que la forma rectangular del pou és una mica justa potser. També passava que un cop baixaves per les escales per anar cap a l'andana havies de passar per un passadís una mica estret, tot i que suposo que es solucionarà quan els trens surtin per l'andana inferior.
És la futura estació de la línia 4 no? No hi ha pas d'haver andana inferior, en tot cas quan l'L9/10 passi pel seu túnel sí que n'hi haurà, però pel que he llegit fins ara aquesta és de l'L4 :nose

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 30/06/2010 14:52
by 122-042-132
La nova estació de La Sagrera (línia L4), i que provisionalment dona servei als trens de les línies L9 i L10, disposa de dues andanes; una, la de dalt, operativa i la segona (la de baix), per ara, no operativa. Però en té dues i superposades. El tram final de la línia L4, des del macropou fins al final de la cua de maniobres de La Sagrera, disposa de túnel de 12,00 m de diàmetre i andanes superposades. De fet hi ha dos túnels paral·leles de les mateixes característiques. Salut!

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 30/06/2010 15:46
by cristian26
122-042-132 wrote:La nova estació de La Sagrera (línia L4), i que provisionalment dona servei als trens de les línies L9 i L10, disposa de dues andanes; una, la de dalt, operativa i la segona (la de baix), per ara, no operativa. Però en té dues i superposades. El tram final de la línia L4, des del macropou fins al final de la cua de maniobres de La Sagrera, disposa de túnel de 12,00 m de diàmetre i andanes superposades. De fet hi ha dos túnels paral·leles de les mateixes característiques. Salut!
Oh, gràcies :ok

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 01/07/2010 13:21
by davida
Avui he fet el trajecte L10 La Salud - La Sagrera a les 9:30 del matí i m'ha sorpres la bona ocupació que hi havia. Tots els seients estaven plens i poques persones de peu. M'ha sorpres perque totes les experiencies fins ara eren de linia fantasma, amb menys de 20 persones per metro.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 01/07/2010 17:12
by Kane_84
davida wrote:Avui he fet el trajecte L10 La Salud - La Sagrera a les 9:30 del matí i m'ha sorpres la bona ocupació que hi havia. Tots els seients estaven plens i poques persones de peu. M'ha sorpres perque totes les experiencies fins ara eren de linia fantasma, amb menys de 20 persones per metro.
Y con el tiempo irá a mas, porque las estaciones de La Salut y Llefiá dan cobertura a barrios de mucha densidad de población. Aún con todo, oigo a mucha gente desconfiar de que circulen los trenes sin conductor, y es mucha mas gente de la que imaginaba.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 01/07/2010 17:32
by Miquel
Kane_84 wrote:
davida wrote:Avui he fet el trajecte L10 La Salud - La Sagrera a les 9:30 del matí i m'ha sorpres la bona ocupació que hi havia. Tots els seients estaven plens i poques persones de peu. M'ha sorpres perque totes les experiencies fins ara eren de linia fantasma, amb menys de 20 persones per metro.
Y con el tiempo irá a mas, porque las estaciones de La Salut y Llefiá dan cobertura a barrios de mucha densidad de población. Aún con todo, oigo a mucha gente desconfiar de que circulen los trenes sin conductor, y es mucha mas gente de la que imaginaba.
Jo hi segueixo desconfiant, i encara més, quan no hi ha personal a bord. :avall :avall

Podrien automatitzar les altes esferes de TMB, seria molt millor que retirar maquinistes.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 01/07/2010 18:55
by El LLOP
Miquel wrote:Podrien automatitzar les altes esferes de TMB, seria molt millor que retirar maquinistes.
+1 :plas