Page 2 of 221

Posted: Thursday 01/09/2005 15:06
by marcel
aquest tunel segons el grafic pejat en aquest forum, no és final de linia per poc tros(L4), potser seria millor fer passar les dos vies de la L4 per un nivell i la L9 per l'altre. Aixi es facilitaria la maniobra de canvi de via a l'estació terminal de Sagrera per la L4.

Es bastant complicat tot plegat...

La tuneladora veu la llum (L9)

Posted: Friday 09/09/2005 9:02
by abegot
Del AVUI - escriu, Jordi Gonzalo
-----------

Maragall alaba l'empresa pública d'infraestructures GISA i felicita el govern de CiU per haver-la creat

El tram de la línia 9 del metro que uneix Badalona i Santa Coloma de Gramenet amb la Sagrera s'obrirà als usuaris a començament de l'any 2008. Així ho va anunciar ahir Joaquim Nadal, conseller de Política Territorial i Obres Públiques, en l'operació d'arribada de la tuneladora de Santa Coloma al pou de bifurcació del Besòs. A l'acte també hi van assistir el president de la Generalitat, Pasqual Maragall, i els alcaldes de Barcelona i Santa Coloma, Joan Clos i Bartomeu Muñoz, respectivament.

El tram IV de la línia 9 del metro, que va des de Badalona i Santa Coloma fins a Sagrera-Meridiana, té una llargada d'11 quilòmetres i consta de 13 estacions. "A final del 2007 aquest tram ja estarà en període de proves i es vendran bitllets a l'inici del 2008", va dir Joaquim Nadal. El conseller també va explicar que ara s'inicia el procés de desmuntar la tuneladora i traslladar-la al pou de bifurcació de Via Trajana, on seguirà treballant per fer el túnel en direcció a Lesseps i Zona Universitària. Aquestes operacions s'allargaran algunes setmanes. Mentrestant es decidirà com es fa l'enllaç amb la L4, entre Sagrera-TGV i Meridiana.

Maragall va aprofitar l'acte per fer un reconeixement a l'empresa pública GISA, a la qual va agrair la seva tasca, i va felicitar qui "va tenir la idea de crear-la" [el govern de CiU el 1990]. També va ressaltar la importància de la línia 9 del metro per "relligar" els municipis de l'àrea metropolitana.

El gegant treu el cap

La tuneladora de roca de Santa Coloma, que té 12 metres de diàmetre i 120 de llargada, va veure la llum ahir al pou de bifurcació proper a la futura parada de Peixauet, a tocar del riu Besòs. És on els dos ramals del metro que parteixen de Badalona i de Santa Coloma s'uneixen per seguir cap a Barcelona. El moment que la tuneladora traspassava la paret frontal del pou -operació anomenada calada- es va viure amb molta expectació per l'espectacularitat de l'escena i pel fet de poder tornar a veure en superfície aquesta màquina gegantina.

Un total de 4,3 quilòmetres de túnel és el resultat de les tasques realitzades per la tuneladora de Santa Coloma fins ahir, des de Can Zam fins al Besòs. Pel que fa a la branca que surt de Badalona, la tuneladora, que ha d'arribar fins a la Sagrera, ja ha perforat 2,3 quilòmetres i ha sobrepassat l'estació de Bon Pastor, a Barcelona. Està previst que la màquina arribi al pou d'encreuament de la Sagrera durant la primavera del 2006, i posi punt final d'aquesta manera al túnel d'aquest tram de la línia 9. El sistema de treball d'aquestes tuneladores fa que la construcció de les andanes es faci al mateix ritme que el túnel. És per això que totes les estacions estan molt avançades, a excepció de l'estació Onze de Setembre, on les obres s'estan iniciant, i la de Santa Rosa, que on començaran a primers de l'any vinent.

Posted: Friday 09/09/2005 9:52
by wefer
De el Periódico de Catalunya:
----------------------------------
El primer tram de la línia 9 del metro no funcionarà fins al 2008

• La tuneladora arriba al Besòs després de construir 6,7 dels 11 quilòmetres del ramal
• Maragall diu que l'obra pública ha passat "del pessimisme a l'optimisme"


El primer tram de construcció de la línia 9 del metro, que unirà les estacions de Sagrera-Meridiana amb els barris de Can Zam (Santa Coloma de Gramenet) i Gorg (Badalona), no entrarà en servei fins als primers mesos del 2008. Aquesta és la previsió de la Generalitat, que va posar ahir finalment una data a unes obres marcades per la incertesa, i que el Govern de CiU va arribar a situar a l'any 2005, replantejada després al 2007, per problemes tècnics en la perforació.
El conjunt de la línia, que passarà a ser la més llarga d'Europa, amb 43 quilòmetres, necessitarà un mínim de sis anys per acabar unes obres molt complexes, que han sumat més endarreriments per la paralització de totes les obres de túnels a la ciutat com a conseqüència del sinistre del Carmel.

ENCREUAMENT AL BESÒS
Els dos primers ramals en construcció del tram 4 de la línia es van trobar ahir al pou de bifurcació del Besòs, quan la tuneladora va demolir els últims metres de paret que els separaven. Van quedar així perforats i revestits amb formigó 6,7 quilòmetres dels 11,5 del tram (4,3 fins a Can Zam i 2,4 fins a Gorg), i resta l'enllaç de Bon Pastor a la Sagrera.
Al simbòlic acte van assistir el president de la Generalitat, Pasqual Maragall, els alcaldes de Barcelona i Santa Coloma, Joan Clos i Bartomeu Muñoz, i el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal. Tots van intentar lloar l'avanç en una obra emblemàtica, amb què les administracions volen enterrar la psicosi sobre les obres públiques generada després de l'accident del Carmel. "En vuit mesos hem passat d'una psicologia pessimista a una altra d'optimista", va destacar Maragall.
Amb 46 estacions i 14 intercanviadors, la línia 9 connectarà Badalona i Santa Coloma de Gramenet amb la Zona Franca i l'aeroport del Prat. La infraestructura constitueix tot un repte com a conseqüència de la diferent orografia del terreny que recorre. Les excavacions es fan en quatre trams, amb totes les tipologies de sòl, i tres tuneladores. Diversos contratemps tècnics --com una avaria a les fulles de la màquina al trobar inesperadament subsòl granític--, han obligat a parar les obres i replantejar les dates previstes d'inauguració.
Davant la denúncia de noves esquerdes en alguns edificis per l'impacte de la tuneladora, Nadal va advertir que els danys es "repararan" i va recalcar que les obres es realitzen "amb tota la cautela del món". Aquests criteris de seguretat per a la revisió dels túnels en construcció augmentaran els endarreriments per a la finalització completa de la línia. La Generalitat situa el termini en la frontera "del 2010 al 2011".

Veure el gràfic de la L9 en PDF

Posted: Friday 09/09/2005 11:04
by davida
Un petit calcul:
Si han tardat 2 anys en perforar 6,7 Km -> 3,35 Km per any
Si la L9/L10 completa son 41km -> 12,23 anys per acabar el tunel
Si van començar el 2003 -> acabaran amb una mica de sort el 2015

Ara us explicare un cuento molt bonic:
En una ciutat d'un pais van decidir construir una nova linea de metro amb un nou sistema de tuneladora, molt modern, tenien previst acabar les obres en 2 anys. Pero en el subsol es van trobar sorpreses i els va costar mes del previst i enlloc de 2 anys van tardar 6. Una vegada construir van veure que tenien problemes de galib i tampoc tenien clar si la linea seria rendible. La obra acabada en va pasar 20 anys en el oblid. Finalment es va inagurar 25 anys mes tard del començament de la obra despres de reconstruir la majoria d'estacions i una part del tunel.

Aixo va pasar fa mes de 30 anys, pero sembla que l'historia es repetix... Qui no s'enrecorda de les previsions originals que deien que el tram inicial fins Sagrera s'obriria el 2004 i la resta el 2007.
xD xD xD xD xD xD xD xD

Retoques: La línea 2 llegará al aeropuerto a través de la L9

Posted: Wednesday 28/09/2005 18:53
by Santfeliuenc
Hola,

De EPC...
LA MOVILIDAD EN EL ÁREA METROPOLITANA // RETOQUES EN LAS OBRAS
La línea 2 del metro llegará al aeropuerto a través de la L-9

• El Govern aprueba más modificaciones, como otra estación en la Zona Franca

X. H.
BARCELONA

El Govern aprobó ayer en la reunión del Consell Executiu varias modificaciones en el proyecto constructivo de la línea 9 del metro, dentro del proceso de "revisiones permanentes" -en palabras del conseller de Obres Públiques, Joaquim Nadal-, de los proyectos de la infraestructura pendiente más ambiciosa de Catalunya. Entre las modificaciones se incluye la conexión del tramo final de la línea 9 con la futura prolongación de la línea 2, que compartirán trazado al aeropuerto desde Fira 2-Pedrosa, con el objetivo de enlazar El Prat con el centro de la ciudad de manera más directa.
Otras modificaciones aprobadas son la nueva estación en la calle de Motors, en la Zona Franca, ante los planes urbanísticos del Ayuntamiento de Barcelona en la zona, y la construcción de un túnel único en el tramo entre las estaciones Onze de Setembre y Sagrera-Meridiana, que compartirán la L-9 y la L-4.
La inversión prevista para la línea se ha disparado ya a los 3.467 millones de euros (576.860 millones de pesetas). Esta cifra supone un incremento de casi 1.000 millones de euros respecto a las previsiones iniciales. La línea tendrá 43 kilómetros de recorrido y se convertirá en una de las más largas de Europa.

ESTUDIOS TÉCNICOS

También se plantean otras modificaciones en algunas estaciones y túneles proyectados de la línea, dentro de los "motivos técnicos, de viabilidad y seguridad", según recalcó el departamento de Obres Públiques. Desde el accidente del Carmel, el conseller Nadal advirtió que los criterios de eficacia y seguridad "primarán" sobre los plazos de entrega y funcionamiento de los cuatro tramos en que se divide la construcción de la línea.
Sigue todavía en estudio la modificación del trazado de la línea a su paso por el municipio de El Prat y la conexión con el aeropuerto. El primer tramo de la línea 9, que unirá las estaciones de Sagrera-Meridiana con los barrios de Can Zam (Santa Coloma de Gramenet) y Gorg (Badalona) no entrará en servicio hasta los primeros meses del 2008.
Enlace con el esquema:
http://www.elperiodico.com/EDICION/ED05 ... 49mR49.PDF

Comentario personal: muy satisfactoria la decisión de que la L2 llegue directamente al aeropuerto, ahora bien, un servidor siue pensando que lo debería de hacer en solitario y que la L9 solamente discurriese por el ramal del Pg. de la Zona Franca, la ZAL y demás.

Saludos,
Sergio

PD: Así que ya lo ves Aurelio, podemos colocarnos ya el cartelito de "aconseguit" como hacen otros, jejejejeje.
xD

Más datos

Posted: Wednesday 28/09/2005 18:59
by Santfeliuenc
Hola,

Y ahondamos en la noticia con un comunicado de prensa oficial de la web de la Generalitat de Catalunya:
Nota de Premsa

27-09-05 ::: 17:25h. Oficina de Comunicació del Govern


ACORDS DE GOVERN: El Govern acorda diverses modificacions en la construcció de la L9

--------------------------------------------------------------------------------

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha autoritzat la modificació de diverses actuacions d’infraestructura de construcció de la Línia 9 del metro


--------------------------------------------------------------------------------


Les revisions permanents que es realitzen als projectes de la L9 i a la construcció de la mateixa apunten a la necessitat de modificar diversos punts dels projectes vigents per motius tècnics, de vialitat i seguretat .



Per aquest motiu el Govern de la Generalitat considera necessari modificar els projectes corresponents a alguns trams de construcció de la Línia 9 de metro ja contractats, així com executar noves actuacions relacionades amb aquesta infraestructura.



Les principals modificacions previstes en la infraestructura de la L9 contemplen construir una nova estació al carrer Motors, habilitar una connexió directa amb el futur perllongament de la L2 a La Fira i construir en túnel únic en el tram entre les estacions Onze de Setembre i Sagrera Meridiana.



Així mateix, està en estudi la modificació de traçat al seu pas pel Prat de Llobregat i l’arribada a l’aeroport. Es plantegen també modificacions tècniques en la construcció d’algunes estacions i altres trams del túnel d’aquesta línia. El cost d’aquestes modificacions s’incorporarà en el proper Pla Econòmico-financer d'IFERCAT aprovat per acord del Govern de la Generalitat de Catalunya de data 5 d'octubre de 2004. La inversió total en la Línia 9 queda fixada en 3.467 MEUR.
Enlace oficial a esta noticia:
http://premsa.gencat.net/display_release.html?id=20484


Saludos,
Sergio

Posted: Wednesday 28/09/2005 20:15
by 437.001
¿Esto no lo ha puesto el wefer, ya?

Posted: Wednesday 28/09/2005 20:26
by Santfeliuenc
Hola,

Pues ahora que he navegado por el foro veo que sí, pero es que me parece tan interesante el tema que me se ha ocurrido repetirlo otra vez.

;)

Al principio el de wefer no lo veía porque no estaba en el asunto principal pero es verdad, entrando en otra cadena de mensajes sale algo similar. Pero gracias por tu aviso, de todas formas no es la primera vez que repetimos temas.

Saludos,
Sergio

Posted: Wednesday 28/09/2005 20:50
by 437.001
Y, volviendo al tema principal, que la L2 y la L9 lleguen al Aeropuerto, ¿va a significar un túnel de dos o de 4 vías?

Posted: Wednesday 28/09/2005 20:57
by metrobaix
segons el comunicat nomes es destina presupost per fer l'enllaç de totes dues, per tant es de suposar que es compartiria el tram entre les dues

Posted: Wednesday 28/09/2005 20:59
by 437.001
Sona una mica nyap, no?

Posted: Wednesday 28/09/2005 21:19
by hugobcn
Pues si! NYAP, però com gairebé tot el que es fa a Catalunya i més concretament a Barcelona referent al transport públic i molt més concretament metro o tram.
1r: opino k des de un principi ja s'auria d'aver vist k la L9 no és útil per arrivar fins l'aeroport.El k crec es k com BCN necesitava el metro a l'aeroport (crec k per enveja a Madrid) es va pensar despressa i correns k la L9 seria una bona opció.
2n:opino el mateix k un comentari anterior.La L9 tindria k fer unicament el ramal de la zona franca i deixar el de l'aeroport per a una ampliació de la L2, o fer una nova línia des de Aeroport fins al centre.
3r: el mateix va passar amb el trambesòs.A glòries primer hi habia una sola via i durant l'estiu van tallar la línia per fer-la doble.Això no es podia haber pensat avns?
4rt i últim: segueixo pensant k la L9 no serà una línia molt utilitzada, les zones per les k pararà estàn molt allunyades del centre, vaja, es k la L9 no pasarà pel centre....

Posted: Wednesday 28/09/2005 21:33
by UT596001
Home, Hugobcn, el que sí és un nyap és que tot vagi al centre i per anar "entre barris" a la zona alta de la ciutat hagis de fer mil voltes. Conclusió: es va més ràpid en cotxe. Imagina que una persona que visqui al Guinardó i estudïi al campus nord. Ara ha d'agafar la L4 fins Verdaguer, canvi a la L5 (transbordament una mica llarg), anar fins Sants-Estació, canvi a la L3 (transbordament força llarg) i d'allà fins Zona Universitària. I d'allà un trosset a peu. Això ho podrà fer directament amb la L9. No tothom va al centre...

D'altra banda, a mi no em sembla un nyap que la L9 i la L2 comparteixin vies de Zona Franca a l'aeroport. Significa gastar molt menys i poder invertir diners en TP on realment fa falta: FORA DE BARCELONA. Perquè ara pràcticament fora dels corredors ferroviaris el TP no existeix... a més que deixa oberta la possibilitat que la L9 continui com proposa en Sergio, i el tram compartit quedaria per la L2. Si es fés un túnel quadrúple i es decidís fer baixar la L9 cap al litoral i tancar-la en línia circular llavors tindríem un túnel de 2 vies sense utilitat, mentre que a la resta de Catalunya ens moriríem de fàstic sense transport públic per malgasar-lo en fer un túnel sense utilitat.

Posted: Wednesday 28/09/2005 21:47
by metrobaix
home pero pensa que al compartir vies dues Linies la freqüencia de pas es reduira notablement, a més penseu que el tram compartit també es un ramal de la L9/L10 i per tant ja de per si la freqëncia sera encara menor!

Posted: Wednesday 28/09/2005 23:11
by UT596001
Si hi ha problemes per frequència per compartir línies sempre es podria fer acabar la L9 a l'estació d'enllaç.

L2 en solitario y directa al aeropuerto

Posted: Wednesday 28/09/2005 23:23
by Santfeliuenc
Hola,

Para mi y según mi punto de vista... si se quiere compartir el trazado ahora temporalmente y para que se vea que quieren aprovecharlo todo y tal y cual, pues bueno, que compartan trazado.

Ahora bien, el único futuro lógico es que la L9 se quede atrás y no siga más allá del intercambiador que sea y que la L2 utilice el ramal de enlace con el túnel de la L9 y sea esta línea, la L2, y en solitario la que en un futuro acabe llegando al aeropuerto para no destrozar más las frecuencias del tramo común, ni de la L9/L10, ni de la propia L2, que al compratir trazado se debería de adaptar a los horarios de paso de la otra línea afectando a todos los flujos de movimiento del centro de Barcelona, que es por donde pasa la L2 en su tramo central e independiente.

Creo que la L2 es la idónea para llegar al aeropuerto y en solitario, sin compartir infraestructura con nadie. Eso sí, si mientras se ve esto, nos damos cuenta y se decide, temporalmente nos quedamos con las 2 líneas yendo allí, pues me da lo mismo, pero al final que sea la L2 quien vaya.

L2 -> al aeropuerto directa y desde el centro
L9 -> De Fira 2-Pedrosa a Can Zam
L10 -> De ZAL a Gorg

Y ya está.

Saludos,
Sergio

Posted: Thursday 29/09/2005 0:32
by 437.001
Cosa que me se me ocurre:

La L9 tendrá puertas, ¿nol?

La L2 no tiene puertas...

Posted: Thursday 29/09/2005 9:31
by Platanito
Voto per L2 i Renfe a l'Aeroport, i L9 sense ramal (només Zona Franca) però amb enllaç.

A París, l'aeroport d'Orly (que és més petit que CDG) té un tren llençadera automàtic (Orlyval) des del RER (Rodalies), un bus llençadera (Orlyrail) des d'una altra línia del RER per un altre costat, i a més una altra llençadera (Orlybus) des de la mateixa ciutat (metro Denfert-Rochereau i també enllaç amb el RER). I aquí, TMB encara no ha estat capaç de fer una línia a l'aeroport i Renfe no fa més que putejar els usuaris de la seva. Crec que va sent hora de canviar de vessant dels Pirineus.

Posted: Thursday 29/09/2005 10:00
by davida
Al Aeroport de Orly a part de les opcions que ha dit el Platanito hi havia un autobus a preu de bitllet normal, un 1€ i poco, que et deixava crec a Porta de Clichi com a Barcelona en EA/106 ja que els Orlybus, Orlyval i OrlyRail tenen un tarficació especial.
Espero que no posin al Metro al Aeroport una tarificació especial, perque conec varies ciutats que el tenen:
- OrlyVal: 7,20€ fins l'estació d'enllaç amb RER, 9€ fins Paris.
- Sydney: un suplement de 5€ si agafes entres o surt a les estacions del Aeroport.
- Renfe Barcelona: 4 zones pel morro.

Posted: Thursday 29/09/2005 11:59
by Platanito
Els autobusos d'Orly que he comentat abans també es podien agafar amb una tarja de transport integrada tipus Carte Orange, de quatre zones, això sí. L'únic mitjà no integrat és l'Orlyval (i per això no el vaig agafar).

La qüestió és que a Barcelona hi ha l'Airbus (robo), la Renfe (robo si compres un bitllet senzill o un bonotren de Renfe), i un bus de TMB que vergonyosament només arriba fins al Prat, on s'ha de canviar de línia. No sé si a Madrid el metro a Barajas té tarificació especial, però estic segur que hi deu haver autobusos integrats.