Page 2 of 3

Posted: Thursday 19/10/2006 0:57
by Serie600
Hola:

Moltes gracies altre vegada El LLop.

Penso que seria una bona idea. Es podria crear alguna mena de fil-diccionari on trobar i/o possar termes i definicions de sistemes ferroviaris, senyalitzacio, etc.

Vots a favor?....

Sal.lutacions:

Serie600

Enquesta...?

Posted: Thursday 19/10/2006 10:12
by JaMiRo!
Serie600 wrote:Penso que seria una bona idea. Es podria crear alguna mena de fil-diccionari on trobar i/o possar termes i definicions de sistemes ferroviaris, senyalitzacio, etc.

Vots a favor?....
Vot a favor (i més ara us podré ajudar perquè treballaré a l'Alstom)... :D

La pregunta és, a quin fil? :roll:

Posted: Thursday 19/10/2006 12:00
by Ecomobisostrans
Jo ho posaria al fil nº 8 "Transport en general"

Re: Enquesta...?

Posted: Thursday 19/10/2006 23:16
by Serie600
Hola:
JaMiRo! wrote:
Serie600 wrote:Penso que seria una bona idea. Es podria crear alguna mena de fil-diccionari on trobar i/o possar termes i definicions de sistemes ferroviaris, senyalitzacio, etc.

Vots a favor?....
Vot a favor (i més ara us podré ajudar perquè treballaré a l'Alstom)... :D

La pregunta és, a quin fil? :roll:
Mira que t'agrada "filar" prim Jamiro..... xD

Com si calgues molt encetar un fil nou i dedicar-ho a fer-ne una mena de diccionari. No crec que Maese Wefer tingues cap problema fins i tot de subjectar-ho.

Sal.lutacions:

Serie600

Re: Ep!

Posted: Saturday 21/10/2006 13:12
by entfe001
Denisuko wrote:La veritat es que aixo son coses curioses, a més, si un dia et tanquen les portes als nassos i veus que el motorista se'n va i li queden 30 segons de regulació, dons pots posar una reclamació amb tot el dret i la raó del mon (Quina mala llet, no?)
Això m'ha passat a FGC, amb un tren sortint un minut i mig abans de l'hora havent-me d'esperar 18 minuts pel següent.

Inexplicablement, no en vaig fer constància al llibre de reclamacions. Encara em pregunto per què.

Re: Ep!

Posted: Saturday 21/10/2006 15:04
by Denisuko
entfe001 wrote:
Denisuko wrote:La veritat es que aixo son coses curioses, a més, si un dia et tanquen les portes als nassos i veus que el motorista se'n va i li queden 30 segons de regulació, dons pots posar una reclamació amb tot el dret i la raó del mon (Quina mala llet, no?)
Això m'ha passat a FGC, amb un tren sortint un minut i mig abans de l'hora havent-me d'esperar 18 minuts pel següent.

Inexplicablement, no en vaig fer constància al llibre de reclamacions. Encara em pregunto per què.
Yo, ho sento molt per la persona que conduís, pero hauria fet la reclamació, em sembla que tots hem de complir amb els nostres horaris, encara que tots tenim pressa per acabar el treball, pero els horaris s'han de complir, i amb els 18 minutos que tenies, es podria fer una reclamació perfectament

Posted: Saturday 21/10/2006 15:13
by entfe001
Estava a l'andana sentit Sabadell d'Universitat Autònoma i el despatx del cap d'estació està a l'altra andana, per la qual cosa fer-la in situ m'hauria suposat perdre també el següent tren. De fet, aquell dia anava amb una mica de pressa. El que no m'explico és per què no la vaig escriure l'endemà.

Posted: Saturday 21/10/2006 18:43
by pokeroms
Hola!

Algú sap si els panells de regulació que hi ha al metro de Barcelona hi estàn en algún altre metro del món? :x

Salutacions!

Posted: Wednesday 08/11/2006 12:41
by Guigui
Al metro de Praga (almenys quan hi vaig ser per últim cop, el 1999), tenien un sistema que indicava quant temps havia passat des de la sortida del tren anterior. És a dir, un sistema com el de Barcelona però més simple, sense les indicacions precises de si esperar-se, quant temps, accelerar, anar més a poc a poc, etc.

Re: Funcionament Regulació aut

Posted: Monday 08/11/2010 4:50
by motoristaMetroBCN
La veritat es que aixo son coses curioses, a més, si un dia et tanquen les portes als nassos i veus que el motorista se'n va i li queden 30 segons de regulació, dons pots posar una reclamació amb tot el dret i la raó del mon (Quina mala llet, no?)[/quote]


En alguns casos sobretot quan el tren que va davant o darrera s´ha de retirar al arribar al final de linia o be a d´entrar un tren més a la circulació, davant o darrera, desde el Centre de Control de Metro (CCM) l´operador de la línia pot indicar al motorista pel radiotelefon (Tren-Terra), a no respectar el cartell de regulació.

Per altra banda, tant els semafors com la regulació funcionen de forma automàtica, però supervisades des del CCM per l´operador de la línia. Des del CCM poden per exemple canviar un semafor de verd/ambar a vermell, apagar un cartell de regulació concret, deixar-lo en 00:00, etc. Quan s´atura la línia no es posa automaticamernt el cartell de STOP, el posa i també el treu l´operador des del CCM, al mateix temps que avisa per radiotelefon a tots els motoristes que s´ha posat/tret l´STOP.

Un altre aspecte que també mostren els cartells de regulació als finals de linia es la retenció per horari; a la part de dalt del cartell on normalment va el A0/R0 i posa horari i a on van les fletxes hi ha una H. La retenció per horari s´utilitza quan el carrussel va adelantat, és a dir que els trens passen pels finals abans dels horaris oficials (horaris interns).

Als finals quan ha de sortir el tren sona una bocina que va amb la regulació i sòna quan es posa el cartell a 00. però també es pot controlar des del CCM i fer-la sonar abans del 00:00 o després.

Re: Algú sap què és el sistema carrousel?

Posted: Monday 29/02/2016 9:48
by Renfe445
Hoy en la línea 1, en Sagrera, a las 7:20 aproximadamente, en el indicador de consignas de marcha ponía arriba INHIBIDA. Normalmente por la mañana a qué hora activan el sistema de regulación?

Con razón llegué más antes a la parada... :)

También decir que a veces observo que en la parte de arriba de la pantalla sale, por ejemplo "A0:01I70". Ese "I no sé qué" qué significa?

Canviat sistema que regula l'interval dels trens del metro?

Posted: Tuesday 10/01/2017 14:58
by oriolp13
Fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 86#p265786

Algú sap si han canviat el sistema que regula l'interval dels trens?
Abans quan un tren arribava avançat, al sistema de regulació sortia A0:45 (sinó vaig errat), i avui, a Pg. de Gràcia L4 he vist que a la part superior constava el següent: A0:45I95.

Algú sap que és/a què és deu?

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 10/01/2017 15:08
by Renfe445
oriolp13 wrote:Algú sap si han canviat el sistema que regula l'interval dels trens?
Abans quan un tren arribava avançat, al sistema de regulació sortia A0:45 (sinó vaig errat), i avui, a Pg. de Gràcia L4 he vist que a la part superior constava el següent: A0:45I95.

Algú sap que és/a què és deu?
Lo del número que aparece después de la I creo que lo pregunté como dos veces hace tiempo. :) :x

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 10/01/2017 15:18
by Miquel
Renfe445 wrote:
oriolp13 wrote:Algú sap si han canviat el sistema que regula l'interval dels trens?
Abans quan un tren arribava avançat, al sistema de regulació sortia A0:45 (sinó vaig errat), i avui, a Pg. de Gràcia L4 he vist que a la part superior constava el següent: A0:45I95.

Algú sap que és/a què és deu?
Lo del número que aparece después de la I creo que lo pregunté como dos veces hace tiempo. :) :x
Ja fa uns mesets. Jo tampoc se realment que volen dir els darrers tres dígits. Pensava al principi que fos algun ID del servei que està realitzant aquell tren, però em sembla que no.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 10/01/2017 19:07
by trenesrenfe123
oriolp13 wrote:Algú sap si han canviat el sistema que regula l'interval dels trens?
Abans quan un tren arribava avançat, al sistema de regulació sortia A0:45 (sinó vaig errat), i avui, a Pg. de Gràcia L4 he vist que a la part superior constava el següent: A0:45I95.

Algú sap que és/a què és deu?
Justament avui m'he fixat a Verdaguer L4 -> Trinitat Nova, i quan el sistema de regulació marcava 00:00, a sobr ehi posava A00I95...

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 11/01/2017 1:40
by Renfe445
El número que va después de la I, normalmente se queda entre el 90 y el 95. Creo haber visto alguna vez que baje del 90. Lo continuamos hablando en el hilo que habla sobre lo del carrusel?

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 11/01/2017 11:29
by metring
Potser que iniciem un fil nou dedicat a aquest tema...

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 11/01/2017 15:03
by Renfe445
metring wrote:Potser que iniciem un fil nou dedicat a aquest tema...
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=4183

Aquí está el hilo del que hablaba.

Viendo cuando lo pregunté, el día 29 de febrero, he de decir que podría estar esa I con el número como hace más de un año, o puede que más!

Re: Algú sap què és el sistema carrousel?

Posted: Wednesday 11/01/2017 21:06
by xabuca
La I és l'índex de regularitat de la línia en tant per cent.

Re: Algú sap què és el sistema carrousel?

Posted: Wednesday 11/01/2017 21:37
by trenesrenfe123
xabuca wrote:La I és l'índex de regularitat de la línia en tant per cent.
Ah, molt interessant! O sigui d'alguna manera es diu si els trens estan circulant amb la freqüència habitual o no, oi?