Page 2 of 11

Posted: Saturday 03/02/2007 20:58
by Altaria_Trianilla
Es que.. jo crec que l' harien d' haver fet al revès, anar directe per la Gran via des de Castellarnau, acabar a l' Estació d' Autobusos, anar per Tres Creus, Massagué, Vilarrúbias i Gran via.

;)

Posted: Saturday 03/02/2007 21:25
by UT596001
Altaria_Trianilla wrote:Es que.. jo crec que l' harien d' haver fet al revès, anar directe per la Gran via des de Castellarnau, acabar a l' Estació d' Autobusos, anar per Tres Creus, Massagué, Vilarrúbias i Gran via.

;)
Sí, seria més lògic, però jo la faria anar per la Gran Via a l'anar i al tornar, tenint com a terminal l'andana número 10 de l'Estació d'Autobusos.

Per cert, avui he vist que ja han posat les enganxines de la línia a totes les parades del seu recorregut.

Posted: Monday 05/02/2007 19:56
by Altaria_Trianilla
En el primer dia de circulació de la Linia 9... autobusos prácticament buits, al menys els dos que he vist jo, a las 13:05 aprx. per Via massague no hi anava ningú, nomès el condcutor, a las 18:10aprox. hi anaven 4 persones. Intentaré el Dijous agafar-lo a veure si el probem xD.

;)

Posted: Monday 05/02/2007 21:58
by UT596001
Ahir vaig veure que a la Parada terminal de la Pl.Antoni Llonch s'ha fet un espai reservat perquè els busos de la línia 9 puguin fer el final correctament.

Posted: Wednesday 07/02/2007 22:27
by Altaria_Trianilla
Avui, per sorpresa meva, he vist circulant en servei a la Línia 8, el bus Nº 43, un PEGASO, que representa que ja els havien retirat, però ara, amb la línia 9, esl han hagut de ressucitar...

salutacions ;)

Posted: Thursday 08/02/2007 16:21
by UT596001
Altaria_Trianilla wrote:Avui, per sorpresa meva, he vist circulant en servei a la Línia 8, el bus Nº 43, un PEGASO, que representa que ja els havien retirat, però ara, amb la línia 9, esl han hagut de ressucitar...

salutacions ;)
:o :o :o

Com es nota que falten busos a la TUS!

Bus urbà Sabadell va transportar el 2006 13,4 milions viatge

Posted: Friday 09/02/2007 12:54
by trainman
Vallès. El bus urbà de Sabadell va tenir 406.000 usuaris més el 2006 i va sumar 13,4 milions de viatges

La TUS estudia crear una línia més, allargar-ne d'altres i augmentar freqüències

EMILI AGULLÓ. Sabadell
El nombre d'usuaris de les 11 línies que Transports Urbans de Sabadell (TUS) gestionava l'any passat es va incrementar en més de 406.000 respecte a les xifres del 2005. Els autobusos de la cooperativa que té la concessió del bus urbà sabadellenc van transportar un total de 13,4 milions de persones. Per aquest any –en què TUS commemora el 25è aniversari– ja han posat en marxa la nova línia 9 i estudien obrir-ne una altra, allargar recorreguts i posar més busos en les relacions est-oest.


+ Les línies que recorren l'eix central de Sabadell van concentrar un 50% del passatge. Foto: E.A.
Diversos motius han afavorit que el creixement del nombre de desplaçaments de les línies de la TUS hagi estat gairebé sis vegades superior al registrat l'any passat, com són la consolidació de la línia 6, el creixement demogràfic de la ciutat i el fet que cada cop s'hagi acostat més la xarxa a noves zones residencials a l'àmbit de Can Llong i Castellarnau.

El president de la cooperativa, Francisco López, va parlar de dades «excepcionals», on també s'han notat les millores derivades de la renovació de la flota, la instal·lació de marquesines més modernes i dotades –en 50 parades destacades– de panells informatius i la reestructuració de tota la xarxa.

Dels 13,4 milions de desplaçaments del 2006, es van repartir entre les 11 –ara ja en són 12– línies que explota l'empresa. L'increment d'usuaris es percep en totes les relacions i tots els dies de la setmana, però aproximadament la meitat de viatges es va concentrar en les línies que serveixen l'eix central nord-sud de la ciutat (1, 2, 3 i 80).



MÉS BUSOS I MÉS SOVINT
La coincidència de trajectes en l'eix central garanteix una alta freqüència de pas, fet que incentiva el seu major ús. En les relacions est-oest, les línies amb més passatge són la 4 i la 5. L'empresa es planteja reforçar el servei, però encara no s'ha adoptat cap decisió, en espera de rebre cinc busos nous a la primavera.

L'Ajuntament també ha autoritzat la compra de 12 unitats més, que en principi s'adreçaven a la renovació de la flota de 59 vehicles. Tot i així, amb la creació de més línies i el reforç de les existents, els busos nous podrien servir per ampliar el parc mòbil.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2266778

Posted: Friday 09/02/2007 12:59
by trainman
La TUS registra gariebé 13,5 milions d'usuaris durant el 2006, 400.000 més que l'any anterior



Jordi Codina-Carlos Tornel / Els responsables de la TUS han fet balanç del 2006 i han conclòs que el nombre d'usuaris es va incrementar en més de 400.000 viatgers, situant-se així per sobre dels 13.400.000, el que suposa un augment de més del 3% respecte el 2005. Aquestes xifres situen Sabadell com la segona ciutat pel que fa a la utilització de l'autobús, només per darrera de Barcelona. Els representants municipals i de la TUS han assegurat que continuaran treballant per millorar el servei, de fet, aviat arribaran cinc nous vehicles i aquest any ha entrat en funcionament la Línia 9. Amb les noves incorporacions, la flota arribarà als 64 vehicles. Durant la presentació d'aquests resultats el tinent d'alcalde de Territori, Paco Bustos, ha recordat que quan l'any 1999 el PSC va assolir l'alcaldia "s'estava vivint una pèrdua d'usuaris que s'arrossegava des del 1995, ja que s'estava realitzant una política d'esquena al transport públic. El nou equip de govern va començar a fer polítiques de millora, arranjant les cotxeres, instal·lant noves marquesines i reestructurant i creant noves línies. Tots aquests esforços s'han traduït en unes dades realment positives".

L'augment s'ha produït en tots els horaris i tant els dies laborables com el cap de setmana, tot i que el major increment, gairebé d'un 8%, s'ha detectat els dies festius. En aquest sentit, de les onze línies que funcionaven l'any passat, " gairebé totes van créixer en el nombre d'usuaris", tal i com ha explicat el president de la TUS, Paco López. Una d'elles, concretament la Línia 6, que és de nova implantació, ha tingut "un augment espectacular que ens dóna la raó", ha afegit. La línia més utilitzada va ser la 1 amb gairebé 2,3 milions d'usuaris, seguida de les línies 2, 3 i 5. Les targetes de deu viatges de l'empresa de transports continuen sent, un any més, la forma majoritària de pagament ja que un terç dels usuaris la fan servir. Darrera hi ha la T-10 de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), un fet que posa de manifest que molts ciutadans combinen diferents mitjans públics de transport.

De cara a aquest any el tinent d'alcalde de Territori s'ha compromès a continuar treballant per millorar aquests resultats. "A principis de primavera arribaran cinc nous vehicles que serviran per augmentar freqüències. A més posarem en marxa una nova línia que segueix l'objectiu de l'Ajuntament de connectar els barris amb equipaments bàsics com l'Hospital de Sabadell, el futur Centre de Fires i Convencions o les estacions d'altres transports públics". Per últim Bustos ha anunciat que a banda dels cinc vehicles que començaran a funcionar per primavera ja se n'han encarregat dotze més. D'aquesta manera pretén que aquest any l'objectiu sigui "més ambiciós" i així aconseguir un increment d'usuaris més important.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... y=Societat

Posted: Friday 09/02/2007 13:12
by trainman
Successos 08/02/2007 12:21

La col·lisió entre una furgoneta i un bus de la TUS prop del Mercat Central provoca onze ferits



Serveis Informatius / Onze persones han resultat ferides aquest matí quan un autobús de la Línia 5 de la TUS ha xocat contra una furgoneta a la cantonada entre els carrers Garcilaso i Corominas, al Centre, al costat dels Escolapis i molt a prop del Mercat Central. Set dels accidentats han estat traslladats a l'Hospital de Terrassa i els altres quatre, al de Sabadell. Segons les primeres dades, la furgoneta s'hauria saltat un stop i hauria col·lisionat contra el bus, que baixava per Corominas i tenia preferència.

El conductor de la furgoneta, un jove de 27 anys, és el que n'ha sortit més malparat. Ha sofert un politraumatisme i un fort cop al cap però ja es troba fora de perill. Els metges del Taulí li han fet tot tipus de proves i en principi no presenta lesions greus tot i que s'estarà 24 hores en observació. De les altres deu persones que han resultat ferides lleus, la majoria ja han estat donades d'alta. N'hi ha dues però que hauran de ser operades per una fractura d'húmer i una tercera que continua en obsevació per una contusió craneal.

L'accident s'ha registrat quan passaven pocs minuts de les onze del matí. L'autobús no anava massa ple i el xoc ha produït un fort soroll. Àngels Pedial, que treballa en la mateixa cantonada dels fets, ha explicat que per la finestra de l'oficina on treballa ha vist com el bus desplaçava la furgoneta cap a la vorera. "Hem vist sortir el conductor de la furgoneta sagnant i hem trucat ràpidament a l'ambulància". També ha explicat que a l'autobús hi anava poca gent, "majoritàriament persones grans". Molts dels usuaris que no han hagut de ser evaquats a l'Hospital han acabat amb un collarí cervical per prevenció i amb nombroses contusions. Al lloc del succés s'han desplaçat cinc ambulàncies i diverses dotacions dels Bombers i la Policia Municipal. Cap a les 12 del migdia s'han començat a retirar els vehicles implicats però durant bona part del matí, el trànsit a la zona ha estat tallat.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Successos

Posted: Friday 09/02/2007 13:16
by trainman
El primer dia de circulació de la Línia 9 de la TUS atrau usuaris curiosos pel recorregut de la nova ruta



Teresa Farell-Carlos Tornel / La nova Línia 9 de la TUS, identificada amb el color ocre, ha començat a funcionar avui per unir els barris de Can Llong i Castellarnau amb el Centre sense fer transbordaments. La ruta té una vintena de parades i millorarà les comunicacions amb transport públic d'aquesta zona nova de la ciutat. Surt del carrer Milena Jesenskà i acaba a la plaça Antoni Llonch (a la tornada, en canvi, l'última parada és al carrer Marcel·lí Massana). A més, el seu recorregut per la Gran Via fa que sigui una línia ràpida amb una freqüència de pas d'un quart d'hora els dies feiners i de prop de mitja hora els dissabtes i festius. Als primers viatges d'aquest matí l'autobús anava més aviat buit, però segons un dels conductors, Ignacio García, a mesura que la gent la conegui, "s'acabarà omplint" . Igual com va passar amb la posada en marxa de les línies 6 i 80, "només és qüestió de temps" i que la gent "se'n vagi assabentant".

Una de les imatges que més s'han repetit al llarg del dia és la d'usuaris a la porta de l'autobús fent preguntes al conductor. Les més habituals fan referència al recorregut, les parades i també als horaris. Entre els passatgers n'hi ha hagut de força informats, però també persones que han descobert la nova línia en veure-la passar. Tot i així, ha estat ben rebuda. La Mari Carmen, una usuària, ha assegurat que la 9 era "necessària" perquè Castellarnau estava "molt incomunicat". Ella té un fill que viu al barri i fins ara tenia dificultats per anar a veure'l perquè hi havia "poques combinacions".

Fins avui, els veïns de Castellarnau i Can Llong disposaven de les línies 6 i 4 per arribar al Centre, però aquestes estan separades entre sí i no s'endinsen als barris. Ara la nova ruta travessa Can Llong creant un corredor que va de l'oest al Centre. A més, la Línia 9 es pot considerar un allargament de la 4. De fet, canvia de número al seu pas per Castellarnau sense necessitat de fer cap transbordament. Una altra de les avantatges és que permet connectar la zona nova de la ciutat amb punts d'interès com l'estació de Sabadell Centre de Rodalies Renfe, l'estació d'autobusos de la plaça Antoni Llonch, l'Hospital de Sabadell o la Biblioteca Vapor Badia i tots els equipaments administratius situats al nucli històric. Tot plegat, a banda de col·laborar en descongestionar de cotxes la ciutat.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... y=Societat

Posted: Monday 26/02/2007 22:31
by Altaria_Trianilla
Agenda pel pròxim cap de setmana amb motiu de la celebració del 25è aniversari de la TUS.

http://www.arca-bus.org/agenda.htm

;)

Posted: Tuesday 27/02/2007 21:54
by UT596001
Altaria_Trianilla wrote:Agenda pel pròxim cap de setmana amb motiu de la celebració del 25è aniversari de la TUS.

http://www.arca-bus.org/agenda.htm

;)
Avui he vist penjat el programa a moltes parades de la TUS, i també a dins dels autobusos! :o :o :o

Posted: Tuesday 27/02/2007 22:30
by Altaria_Trianilla
UT596001 wrote:
Altaria_Trianilla wrote:Agenda pel pròxim cap de setmana amb motiu de la celebració del 25è aniversari de la TUS.

http://www.arca-bus.org/agenda.htm

;)
Avui he vist penjat el programa a moltes parades de la TUS, i també a dins dels autobusos! :o :o :o
Doncs si, hi ha 2 a cada autobus, per cert, el que m' ha resultat curiós és a l' apartat de organitzadors/patrocinadors es pot distingir la locomotora "Mataró", encara que no puc llegir bé l'associació, encara que m' imagino que serà la Vallès-Fer.

;)

Posted: Wednesday 28/02/2007 7:06
by Marcel Estadella
Bon dia a tots

El logo de la Mataró hi apareix dins de l'escut de la AAFB , tota vegada que un dels clàssics que vindrà a la celebració és el seu Pegaso 6035A .

Si us passeu per la web d'Arca hi trovareu el llistat de vehicles participants , amb dues novetats presservades : el 4 de Tus i el Pegaso 5023 d'Arca ex-25 UAB . També veureu el programa complet d'actes , en el que hem intentat de que els visitants puguin gaudir de viatges gratuits en vehicles clàssics .

El més important , tots hi esteu convidats .

Salutacions

Marcel Estadella
http://www.arca-bus.org

Posted: Wednesday 28/02/2007 8:51
by Fran-Ikarus
No desaprofiteu l'ocasió. És de les poquíssimes vegades en què una empresa pot celebrar el seu 25è aniversari (bé, partim de la base de que molt poques ho celebren d'aquesta manera) amb exposicions i circulacions d'absolutament tots els models de bus que ha tingut durant aquest temps.

Posted: Monday 26/03/2007 15:21
by trainman
Urbanisme 23/03/2007 18:15
La TUS crea la línia 11, que millora la connexió de Gran Via Sud amb el Taulí i reforça les línies 8 i 10







Jordi Codina-Carlos Tornel / La cooperativa de Transports Urbans de Sabadell, la TUS, ampliarà en les properes setmanes la seva xarxa d'autobusos amb una línia nova, la número 11. Servirà per reforçar els trajectes de la 8 i la 10 i permetrà anar des de la zona de la Gran Via Sud fins a la plaça Catalunya, l'Alcalde Marcet i l'Hospital de Sabadell . El nou trajecte començarà a funcionar després de Setmana Santa, el 10 d'abril i circularà de dilluns a dissabte cada hora. D'aquesta manera, servei tindrà una doble utilitat: d'una banda permetrà millorar la connexió al polígon industrial del Sud-Oest, i d'altra, donarà més opcions de transport públic a les persones que viuen en la zona de Gran Via Sud.

El tinent d'alcalde de Territori, Paco Bustos, ha destacat la "transformació constant" de l'eix viari de les carreteres de Barcelona, a tocar de la Gran Via, i de Terrassa i ha assegurat que aquesta línia "aproparà la gent del voltant d'aquesta zona a altres punts d'interès". Segons ha explicat el tinent d'alcalde, la idea inicial era portar molts usuaris "sobretot de Gràcia" fins l'Hospital. Per això ha dit que la intenció era la de fer més atractiva la línia fent-la passar per la carretera de Terrassa, "on hi ha molts habitatges nous" la ronda Ponent i la ronda Zamenhof. Després, la línia 11 passa per la plaça Alcalde Marcet, per el carrer Vilarrúbies i connecta amb el Taulí per la Gran Via. Però també dóna la opció d'arribar a llocs com l'estació de Ferrocarrils de Gràcia, l'Eix Macià, el parc Catalunya o els Jutjats.

A mesura que els usuaris facin servir la línia 11, els horaris s'aniran adaptant a les necessitats del trajecte. A tot plegat s'afegeix que la TUS preveu que a partir de l'abril s'ampliïn les freqüències de pas de les línies 80 i 10. Fins ara són de trenta minuts i passaran a ser de vint.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme

Posted: Monday 26/03/2007 16:14
by UT596001
No em pensava que creesin una nova línia tan aviat!

El recorregut m'agrada molt. I celebro l'augment de frequència de les línies 10 i 80.

Posted: Monday 26/03/2007 20:50
by Altaria_Trianilla
Tot el que sigui per millorar el transport a Sabadell... benvingut sigui.

Per cert.. em sembla a mi que tornarem a veure Pegasos... a no ser que per setmana santa vinguin més autobusos nous.

Sense anar més lluny, el divendres passat vaig veure el 43 fent de reforç de la línia 3 a las 17:40 aprox. pel Pg. Manresa.

;)

Posted: Monday 26/03/2007 21:21
by UT596001
Altaria_Trianilla wrote:Tot el que sigui per millorar el transport a Sabadell... benvingut sigui.

Per cert.. em sembla a mi que tornarem a veure Pegasos... a no ser que per setmana santa vinguin més autobusos nous.

Sense anar més lluny, el divendres passat vaig veure el 43 fent de reforç de la línia 3 a las 17:40 aprox. pel Pg. Manresa.

;)
Bé, la línia 11 segurament es faci amb 1 sol bus doncs tindrà la horrosa frequència de un bus cada hora. Igual de pèssim que la línia 23!!!

Posted: Tuesday 10/04/2007 14:10
by trainman
Societat 10/04/2007 13:32
La línia 11 de la TUS es posa en marxa per donar resposta a la demanda dels veïns de Gràcia







Jordi Codina-Carlos Tornel / La nova línia de la TUS, la 11, ha començat a funcionar a les dotze del migdia des del xamfrà entre Joanot Martorell i la Gran Via. El recorregut de la segona línia que es posa en marxa aquest any a Sabadell connecta la zona sud de la Gran Via amb l'Hospital de Sabadell passant per la carretera de Barcelona, la plaça Catalunya i l'Eix Central de la ciutat. D'aquesta manera es millora l'oferta de transport públic en una de les zones en què s'estan construint més habitatges.

Aquesta nova línia circularà de dilluns a dissabte i bàsicament s'encarregarà de reforçar els trajectes de la 8 i la 10. El tinent d'alcalde de Territori, Paco Bustos, ha assegurat que d'aquesta manera es dóna resposta a una necessitat generada "per la transformació que esta vivint bona part de l'entorn de la carretera de Barcelona". A més, ha afegit que la intenció prèvia era la d'apropar els veïns al Taulí, però que també s'ha intentat buscar "un itinerari atractiu amb més usuaris potencials per portar-los a més llocs". A més la 11 també millora la connexió d'autobusos amb el polígon del Sud-Oest i amb la zona Hermètica.

Pel que fa a la freqüència de pas en un principi serà d'una hora, però els responsables de la TUS estudiaran la possibilitat d'incrementar-la si el servei ho requereix. A més, dilluns que ve la 80 i la 10 milloraran la seva freqüència de pas en deu minuts.

D'altra banda, la posada en marxa de la Línia 11 es produeix coincidint amb la setmana de la mobilitat que ha arrencat avui amb l'objectiu de reflexionar sobre la manera de desplaçar-nos i els efectes que això té en la ciutat i en el planeta.

http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... y=Societat