Page 2 of 2

Posted: Monday 08/01/2007 21:40
by Albert
He notat que entre tot aquest personal que van contractar sembla que hi ha com dues categories. Uns porten una americana vermella, van més mudats i sempre dins els trens. Aquests els he vist ajudar a pujar i baixar cotxets de nens als trens, informar algú ... Els altres sembla que els tracten pitjor: porten anorak vermell i estan a les estacions sempre. Curiosament, tots sudamericans. Fa uns dies vaig veure a Infojobs l'oferta de treball per fer aquesta feina i resulta que l'empresa que els contractava era de seguretat (ara no recordo el nom). El sou era bastant dolent i no demanaven complir cap requisit, només parlar castellà, el català no fa falta per informar.

Doncs aquest diumenge vaig utilitzar aquest "servei" que ens ha posat la senyora Ministra de Fomento. Entro a Arc de Triomf (fantàstica estació, per cert). Baixo fins a l'andana direcció Sants, i la màquina em rebutja la T-10 que havia estrenat feia unes hores. Pujo les escales, arribo a la taquilla de Renfe: tancada. Vaig cap a la taquilla de metro que hi ha allà mateix i també és tancada. Davant la taquilla de Renfe, estaven els "informadors" i decideixo demanar-los ajut, a veure què passa. Primera solució que em donen: com que porto la T-10, que em coli darrere d'algú i si ve un revisor no passa res perquè duc bitllet. Brillant idea! Li recomanaran a tothom que es coli? Llavors s'acosta l'altre, una dona, que semblava la que en sabia més. Ella em diu que vagi a la taquilla de TMB que se suposa que està a l'altre accés. Em recomana colar-me a l'andana de Renfe (com m'havia dit el seu company) sortir per l'altra banda i allà em canviarien la T-10. Un altre cop, increïble.

No els vaig dir res a cap dels dos perque éren dos desgraciats, que no tenen culpa de res. Decideixo entrar amb una T-10 d'una zona (la que em fallava era de 3 zones) i anar a Catalunya a posar una reclamació. Un cop a Catalunya decideixo sortir pel "Punt de Control" per explicar-li al revisor a veure què em diu. Em va escoltar i em va dir allò de "sí, ya lo sé, pero es que esos no son personal de Renfe y nosotros no podemos...". En aquest moment em va dir que sortís per allà mateix (tot i que duia una T-10 ben validada) i se'n va anar cap a un grup de gent, seguit dels de seguretat: hi havia un grup d'unes 10 persones saltant literalment les barreres d'entrada.

Sé que els sous que paguen als informadors són poca cosa, aquesta mesura els costa pocs calers... però és que no serveixen per a res! No seria més útil fer que es tornin a veure els revisors als trens i els taquillers a les taquilles?

Ah! I m'havia descuidat de dir que a Catalunya, l'oficina d'atenció al client era tancada, o sigui que no vaig posar la reclamació al final.

Posted: Monday 08/01/2007 21:45
by Guigui
A la vista de tota aquesta potineria, a la Ministra de Fomento només li queda una alternativa, anar al Registre Civil i triar un nou nom d'aquestes dues opcions: Pepa Gotera o Otilia. :x

I have to say that...

Posted: Monday 08/01/2007 23:36
by JaMiRo!
El servei al passatger després de l'atropellament massiu d'ovelles dijous passat a la línia Barcelona-Puigcerdà fou excel·lent. En 20 minuts tot es solucionava correctament. ;)

Re: I have to say that...

Posted: Monday 08/01/2007 23:54
by Guigui
JaMiRo! wrote:El servei al passatger després de l'atropellament massiu d'ovelles dijous passat a la línia Barcelona-Puigcerdà fou excel·lent. En 20 minuts tot es solucionava correctament. ;)
El temps per muntar la costellada? :x

Posted: Monday 05/02/2007 21:29
by metring
Bueno...és que això ho he posat al fil de seguiments de les obres de l'AVE... :roll:

Posted: Monday 05/02/2007 21:31
by Albert
metring wrote:Bueno...és que això ho he posat al fil de seguiments de les obres de l'AVE... :roll:
Deixem que els administradors "administrin" doncs ... :D

Posted: Friday 23/02/2007 8:30
by Albert
Ahir el tall entre Gavà i Sitges, a més del que va passar a Castellbisbal. Avui tall entre Gelida i Castellbisbal. En els dos casos, els trens deixen de moure's i la gent queda "atrapada" a les estacions.

Si no recordo malament, en aquest pla urgent per a disminuïr els efectes de les avaries, es van contractar una sèrie d'autobusos, sempre preparats, pel que pugui passar. Es van distribuïr per algunes estacions, crec,però les que estan a l'estació de Sants són els que jo he vist. Es passen el dia allà parats, amb un cartellet al davant que diu "Servicio sustitución Renfe", amb els conductors a dins.

Està clar que caldrien molts autobusos per a poder moure tanta gent com la que porta un sol tren, i que aquesta mesura serviria de ben poc. Però és el que ens han dit que fan per a casos com aquests. Què passa amb aquests autobusos que no aparèixen quan haurien d'aparèixer? Gasten els diners en autobusos i mai els fan servir?

Posted: Friday 15/06/2007 0:57
by buertu
pujo una mica aquest fil, per informar d'aquest tall. Estava buscant un altre fil, però no el trobo, així que aquest ja serveix :oops:
renfe wrote: Por obras de mejora de infraestructura, entre las 13.00 horas del sábado y las 04.00 del lunes próximos

Adif y Renfe establecen un servicio de transporte por carretera para los viajeros de Rodalies en los trayectos Molins–Sant Sadurní (línea 4) y Rubí – Martorell (línea 7)
Adif y Renfe han establecido un servicio alternativo de transporte por carretera para los viajeros de Rodalies de los trayectos Molins de Rei – Sant Sadurní (línea 4 sur) y Rubí – Martorell (línea 7), desde las 13,00 h. del sábado 16 de junio hasta las 04,00 h. del lunes 18, con motivo de la realización de obras de mejora en la infraestructura ferroviaria. Estos trabajos consistirán en la realización de diversas operaciones en el túnel de Castellbisbal con el fin de mantener el estado de las vías en óptimas condiciones y en la construcción de pasos inferiores en El Papiol, Castellbisbal y Martorell.

Plan alternativo de transporte

Para garantizar la movilidad de los viajeros, se ha establecido un servicio de autobuses entre Molins de Rei y Sant Sadurní (línea 4) y entre Rubí y Martorell (línea 7). Asimismo, para asegurar la frecuencia de servicios habitual se han programado trenes lanzadera entre Sant Sadurní y Sant Vicenç de Calders, con una frecuencia de 30 minutos por sentido y parada en todas las estaciones del recorrido. El resto de servicios ferroviarios funcionará con normalidad.

El operativo contempla el despliegue de 30 autocares y de personal complementario de información en las estaciones de Molins de Rei, Martorell, Gelida, Sant Sadurní, Rubí, Castellbisbal y El Papiol. Además, se instalarán carteles informativos y se emitirán mensajes a través de megafonía en los trenes de las líneas 4 y 7, así como en el resto de estaciones.

Para más información, los viajeros podrán dirigirse a las estaciones, al teléfono 902 24 02 02 o a la web http://www.renfe.com.

Pasos inferiores en Castellbisbal, El Papiol y Martorell

Se instalará la estructura de hormigón de estos tres nuevos pasos inferiores que estarán a disposición de los viajeros en el mes de julio, una vez finalicen los trabajos complementarios correspondientes. Estas actuaciones están previstas dentro del plan de mejora de las estaciones situadas en estos municipios.

Por otra parte, para facilitar la accesibilidad de las personas con movilidad reducida, las obras que se están ejecutando en El Papiol, Castellbisbal y Martorell contemplan la instalación de dos ascensores en cada una de ellas. En total, las actuaciones de mejora previstas en las estaciones citadas cuentan con un presupuesto de 4,7 millones euros.

Túnel de Castellbisbal

Las principales operaciones consistirán en el mantenimiento del balasto en una longitud de 2.500 metros con el fin de que este elemento, esencial para asegurar la estabilidad de las vías, mantenga un tamaño y forma adecuados y sus cualidades de elasticidad, resistencia y permeabilidad. También se mejorarán los parámetros de las vías, como la nivelación, el perfilado y la alineación, en un tramo de 3.000 metros, se adecuarán las instalaciones de seguridad y se realizará la limpieza y apertura de cunetas.

Estas operaciones contribuirán a mantener en óptimas condiciones el estado de las vías con el objetivo de garantizar la seguridad, fiabilidad y eficacia de la infraestructura ferroviaria para mejorar las prestaciones y el confort de las circulaciones.

Adif y Renfe lamentan las molestias que estos trabajos puedan ocasionar a los viajeros y agradece su comprensión.

Posted: Friday 15/06/2007 11:04
by UT596001
renfe wrote:Asimismo, para asegurar la frecuencia de servicios habitual se han programado trenes lanzadera entre Sant Sadurní y Sant Vicenç de Calders, con una frecuencia de 30 minutos por sentido y parada en todas las estaciones del recorrido. El resto de servicios ferroviarios funcionará con normalidad.
:o :o :o

La frequència habitual és de 1 tren cada hora... almenys alguna cosa bona de les obres :D

I per estacions com Lavern-Subirats i la Granada ja ni diguem... :D :D