Posted: Monday 08/01/2007 21:40
He notat que entre tot aquest personal que van contractar sembla que hi ha com dues categories. Uns porten una americana vermella, van més mudats i sempre dins els trens. Aquests els he vist ajudar a pujar i baixar cotxets de nens als trens, informar algú ... Els altres sembla que els tracten pitjor: porten anorak vermell i estan a les estacions sempre. Curiosament, tots sudamericans. Fa uns dies vaig veure a Infojobs l'oferta de treball per fer aquesta feina i resulta que l'empresa que els contractava era de seguretat (ara no recordo el nom). El sou era bastant dolent i no demanaven complir cap requisit, només parlar castellà, el català no fa falta per informar.
Doncs aquest diumenge vaig utilitzar aquest "servei" que ens ha posat la senyora Ministra de Fomento. Entro a Arc de Triomf (fantàstica estació, per cert). Baixo fins a l'andana direcció Sants, i la màquina em rebutja la T-10 que havia estrenat feia unes hores. Pujo les escales, arribo a la taquilla de Renfe: tancada. Vaig cap a la taquilla de metro que hi ha allà mateix i també és tancada. Davant la taquilla de Renfe, estaven els "informadors" i decideixo demanar-los ajut, a veure què passa. Primera solució que em donen: com que porto la T-10, que em coli darrere d'algú i si ve un revisor no passa res perquè duc bitllet. Brillant idea! Li recomanaran a tothom que es coli? Llavors s'acosta l'altre, una dona, que semblava la que en sabia més. Ella em diu que vagi a la taquilla de TMB que se suposa que està a l'altre accés. Em recomana colar-me a l'andana de Renfe (com m'havia dit el seu company) sortir per l'altra banda i allà em canviarien la T-10. Un altre cop, increïble.
No els vaig dir res a cap dels dos perque éren dos desgraciats, que no tenen culpa de res. Decideixo entrar amb una T-10 d'una zona (la que em fallava era de 3 zones) i anar a Catalunya a posar una reclamació. Un cop a Catalunya decideixo sortir pel "Punt de Control" per explicar-li al revisor a veure què em diu. Em va escoltar i em va dir allò de "sí, ya lo sé, pero es que esos no son personal de Renfe y nosotros no podemos...". En aquest moment em va dir que sortís per allà mateix (tot i que duia una T-10 ben validada) i se'n va anar cap a un grup de gent, seguit dels de seguretat: hi havia un grup d'unes 10 persones saltant literalment les barreres d'entrada.
Sé que els sous que paguen als informadors són poca cosa, aquesta mesura els costa pocs calers... però és que no serveixen per a res! No seria més útil fer que es tornin a veure els revisors als trens i els taquillers a les taquilles?
Ah! I m'havia descuidat de dir que a Catalunya, l'oficina d'atenció al client era tancada, o sigui que no vaig posar la reclamació al final.
Doncs aquest diumenge vaig utilitzar aquest "servei" que ens ha posat la senyora Ministra de Fomento. Entro a Arc de Triomf (fantàstica estació, per cert). Baixo fins a l'andana direcció Sants, i la màquina em rebutja la T-10 que havia estrenat feia unes hores. Pujo les escales, arribo a la taquilla de Renfe: tancada. Vaig cap a la taquilla de metro que hi ha allà mateix i també és tancada. Davant la taquilla de Renfe, estaven els "informadors" i decideixo demanar-los ajut, a veure què passa. Primera solució que em donen: com que porto la T-10, que em coli darrere d'algú i si ve un revisor no passa res perquè duc bitllet. Brillant idea! Li recomanaran a tothom que es coli? Llavors s'acosta l'altre, una dona, que semblava la que en sabia més. Ella em diu que vagi a la taquilla de TMB que se suposa que està a l'altre accés. Em recomana colar-me a l'andana de Renfe (com m'havia dit el seu company) sortir per l'altra banda i allà em canviarien la T-10. Un altre cop, increïble.
No els vaig dir res a cap dels dos perque éren dos desgraciats, que no tenen culpa de res. Decideixo entrar amb una T-10 d'una zona (la que em fallava era de 3 zones) i anar a Catalunya a posar una reclamació. Un cop a Catalunya decideixo sortir pel "Punt de Control" per explicar-li al revisor a veure què em diu. Em va escoltar i em va dir allò de "sí, ya lo sé, pero es que esos no son personal de Renfe y nosotros no podemos...". En aquest moment em va dir que sortís per allà mateix (tot i que duia una T-10 ben validada) i se'n va anar cap a un grup de gent, seguit dels de seguretat: hi havia un grup d'unes 10 persones saltant literalment les barreres d'entrada.
Sé que els sous que paguen als informadors són poca cosa, aquesta mesura els costa pocs calers... però és que no serveixen per a res! No seria més útil fer que es tornin a veure els revisors als trens i els taquillers a les taquilles?
Ah! I m'havia descuidat de dir que a Catalunya, l'oficina d'atenció al client era tancada, o sigui que no vaig posar la reclamació al final.