Page 2 of 2
Posted: Thursday 15/02/2007 14:37
by EUKibo
Platanito wrote:EUKibo wrote:josep_serre wrote:Si el circuït de Montmeló amb tots els diners que genera directa i indirectament no ha pagat un baixador al costat mateix del circuït és perquè no li ha donat la gana, punt.
Simplement no ho ha fet peque no te competencies!
Pagar, estan parlant de pagar-lo, no de construir-lo a la plataforma d'ADIF sense el seu consentiment. A veure si llegim una mica millor!
Llavors, que dius? XD m'estan confirmant que si no hi ha estació allà la culpa es de l'antiga RENFE i de l'actual ADIF.
Posted: Thursday 15/02/2007 14:46
by Platanito
EUKibo wrote:Platanito wrote:EUKibo wrote:
Simplement no ho ha fet peque no te competencies!
Pagar, estan parlant de pagar-lo, no de construir-lo a la plataforma d'ADIF sense el seu consentiment. A veure si llegim una mica millor!
Llavors, que dius? XD m'estan confirmant que si no hi ha estació allà la culpa es de l'antiga RENFE i de l'actual ADIF.
Diguem que m'importa un carall si el fan o no el fan. El Circuit de Catalunya és una instal.lació que al meu parer no hauria d'existir, ja que serveix per donar acollida a un "esport" mediambientalment insostenible i que propugna uns valors socialment també insostenibles (competició individual pura i dura i a més fent apologia del vehicle privat i de la velocitat exorbitada). Per tant, jo no destinaria ni un cèntim de l'erari públic a sufragar un baixador per donar-li servei. Ara bé, si es demostra que fent-ho hi hauria uns centenars de
cabestros que hi anirien en tren en comptes de donar una mica més pel sac a l'atmosfera amb els seus cotxes, potser sí que val la pena. I si el Circuit ha de pagar aquest baixador o no es un altre tema, però potser va sent hora de que l'administració exigeixi a tota gran àrea (esportiva o comercial) que s'asseguri l'accès amb transport públic, i que no concedeixi permisos si no és així.
Posted: Thursday 15/02/2007 23:00
by josep_serre
La gent que va al circuït a veure-hi una competició no és mobilitat obligada, hi va perquè vol, no hi va a treballar, a part dels que treballen allà, per tant segueixo sense veure cap motiu perquè un baixador allà s'hagi de finançar amb els impostos dels ciutadans que ho paguin els del circuït que per això tenen tans calés.
Posted: Thursday 15/02/2007 23:48
by EUKibo
Per aixo mateix, com que el circuit tb paga molts ipostos tambe es mereix una estacio, i tu ho has dit, hi ha dos tipus de movilitat; obligada i no obligada, prioritaria es l'obligada obviament, i jo el que vull es l'estacio de la L1 Lloreda | Montigalà perque es una agonia el transport de la zona i la gran densitat de poblacio i de centres comercials a la zona, pero opino que al circuit amb un troç de ciment poden donar servei a molta gent, sense gastarse un duro, i que a mes, ADIF pot demanar al Circuit finançament.
Posted: Thursday 15/02/2007 23:59
by U-Bahn
Ho hauria de pagar el (Curt-)Circuit, perquè si només es dóna servei a aquest, doncs estaria bé que ho paguin els visitants amb el preu de l'entrada.
P.D.: Per mi m'és totalment igual aquesta parada, perquè no hi aniré mai.
Posted: Friday 16/02/2007 13:26
by genissimon
En un póster promocional del circuit del 1991, aproximadament, que dec tenir per casa hi havia indicat el baixador i, fins i tot, hi havia un tren aturat.
Crec recordar que el RACC i la RENFE de llavors no es van entendre.
Caldria que es pressionés les autoritats, el RACC i la renfe d'ara perquè s'entenguin.
El calendari del circuit està ple d'esdeveniments que podrien justificar l'aturada dels trens. En concret per al 2007 segons la
web del circuit:
Calendari provisional tests F1
Febrer 12-14
Abril 30
Maig 1,2
Juliol 10, 11, 12
Novembre 13-15
Falta el calendari tests motoGP
Calendari competicions:
17 i 18 Març - Campionats de Catalunya de Motociclisme
31 Març i 1 Abril - Gran Premi Camió
Campionats de Catalunya d'Automobilisme
Renault Clio Cup
14 i 15 Abril - Campionats de Catalunya de Motociclisme
22 d'abril de 2007 Cursa Atlètica Popular "Gran Premi Circuit de Catalunya"
11, 12 i 13 Maig - Gran Premio de España Telefónica de Formula One
26 i 27 Maig - Campionat d'Espanya de Velocitat - Motociclisme (CEV)
8, 9 i 10 Juny - Gran Premi Cinzano de Catalunya de MotoGP
6, 7 i 8 Juliol - 24 H Frigo de Motociclisme
8 i 9 Setembre - Campionats de Catalunya d'Automobilisme
21, 22 i 23 Setembre - DTM
29 de setembre de 2007 IV Jornada de Vehicles Clàssics
6 d'octubre de 2007 6 Hores de Karting
27 i 28 Octubre - World Series by Renault
10 i 11 Novembre - Open GT Circuit de Catalunya
23, 24 i 25 Novembre - 24 H Quadis d'Automobilisme - Trofeu Fermí Vélez
Salut !!
Posted: Friday 16/02/2007 15:01
by UT596001
Respecte al baixador del circuit: no es volia "justificar" la seva construcció adduint que també serviria a un polígon industrial pròxim?
Si fos així, encara podria justificar que es fés el baixador. Si no, que la pagui el circuit el 100% de l'obra, faltaria més.
Posted: Friday 16/02/2007 15:25
by Albert
Primer: no només s'ha de donar servei de transport públic per a la mobilitat obligada, Si així fos, els caps de setmana Renfe tindria excusa per a disminuïr dràsticament el servei de Rodalies els caps de setmana, dient que per la poca gent que utilitza els caps de setmana el tren per anar a treballar, no cal més. La mobilitat d'oci és molt important i és un dret que ha de tenir tothom: poder-se desplaçar sense haver de tenir cotxe. D'altra banda, sense transport públic per a la mobilitat no obligada, moltes coses canviarien a la ciutat de BCN, a pitjor.
Segon: Sigui quina sigui la destinació o motivació, el que està clar és que si no poses un transport públic, la gent utilitza el transport privat. Això perjudica els mateixos assitents a les curses, però també a la resta de gent que ha de circular per l'autopista i les carreteres properes. En aquest grup, segur que hi trobem gent que està en mobilitat obligada, a la qual cal garantir la possobilitat de fer-ho. D'altra banda, sense transport públic, contribueixen a l'emissió de gasos amb els seus vehicles, t'agradi l'espectacle o no.
Tercer: Hauria de ser Renfe, en primer lloc, qui proposés la creació de l'estació. Correspon a Renfe (o a l'ADIF), planificar el servei que dóna, i això inclou les estacions. No podem pretendre que tothom vagi demanant la seva estació.
Quart: Donada la suposada incapacitat de Renfe per a proposar la creació d'aquesta estació, el Circuit de Catalunya ho hauria d'haver demanat a Renfe. El cost d'un baixador en aquesta estació és baix (en relació als costos de les infrastructures ferroviàries), i si el Circuit hi tingués interès podria proposar a Renfe pagar-lo ells. Això sí, si el Circuit posa diners, Renfe ha de garantir que hi haurà un mínim de serveis assegurats en dies de competicions importants. El Circuit no pagarà, per poc que sigui, per a construïr una estació que no es fa servir. Tots coneixem el cas de les estacions que Renfe va construïr els anys 80 al tram Castellbisbal - Mollet i que van haver de fer noves sense haver-les estrenat.
Cinquè: És realment un contrasentit no utilitzar la possibilitat de col·locar un baixador tan a la vora del Circuit que pot donar servei certs dies ja que no té cap mena de desavantatge per al funcionament de les línies que ara passen per allà.
Posted: Sunday 18/02/2007 11:02
by entfe001
Irònicament, jo defenso que els diners públics serveixin per pagar el baixador del circuit si això serveix per fer d'una p**a vegada que els serveis de reforç a Montmeló no siguin Catalunya Exprés de la línia de Girona
Posted: Saturday 16/06/2007 2:09
by buertu
Faig reflotar aquest fil perque ja s'acosta la revetlla de Sant Joan (proper dissabte). Tots ens imaginem que el metro i el tramvia funcionaran tota la nit però... i la renfe?
Reforçaran aquest any els serveis amb destinació a la costa? M'imagino que, como cada any, fara algun intent de reforç, però sempre es queden curts i es queda molta gent sense poder entrar al tren. Haurien de posar trens especials tant d'anada com de tornada per poder absorbir aquesta demanda extra que es genera en aquest dia en concret.