Page 2 of 2

Posted: Wednesday 18/04/2007 22:30
by Pere
De: http://www.elperiodico.cat

Foment escurçarà el traçat del tren de Barcelona a Puigcerdà

PRATDESABA
VIC

El Govern millorarà alguns revolts de la línia de tren Barcelona-Puigcerdà i n'escurçarà així el traçat. La millora, proposada en un informe fet pel territori, podria reduir el temps del trajecte en uns 15 minuts. Així ho va assegurar ahir el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Luis de Santiago, després d'una reunió mantinguda a Madrid amb alcaldes i regidors de cinc ajuntaments de la Cerdanya, el Ripollès i Osona.
A la cita hi van assistir Joan Planella (ERC), alcalde de Puigcerdà; Isidre Forga (CiU), de Fontanals de Cerdanya, i Miquel Arisa (PSC), de Centelles, i regidors d'Alp i Ripoll, municipis que defensen que els usuaris puguin desplaçar-se de Barcelona a Puigcerdà i viceversa en dues hores. Foment es va mostrar disposat a adoptar les variacions necessàries, sempre que es puguin fer sobre la via actual. Les dues parts van acordar reunir-se després de les eleccions municipals per elaborar un pla definitiu.

PROJECTE
La trobada també va permetre fixar els terminis de les obres del desdoblament de la via. De Santiago es va comprometre a tenir enllestit a finals d'any el projecte de viabilitat entre Barcelona i Vic, segons l'alcalde de Centelles, Miquel Arisa. A partir de llavors s'emprendrà el projecte d'execució de les obres en el primer tram, entre Barcelona i la Garriga (Vallès Oriental).
El repàs de les actuacions portades a terme els últims mesos i del calendari d'inversions previstes fins al 2010, com ara el canvi de vies entre Ripoll i Puigcerdà per adaptar-les a l'ample europeu, van ser altres temes tractats en la reunió. Les qüestions sobre la connexió europea van quedar aparcades.

Posted: Thursday 19/04/2007 0:57
by wefer
Pere wrote:El repàs de les actuacions portades a terme els últims mesos i del calendari d'inversions previstes fins al 2010, com ara el canvi de vies entre Ripoll i Puigcerdà per adaptar-les a l'ample europeu
Entenc que això és un error de la notícia i, al que es refereix, és a la instal·lació de vies d'ample ibèric amb travesses polivalents, que permetrien en un futur hipotètic canviar l'ample a internacional.

Posted: Thursday 19/04/2007 9:20
by treneros
ABB_Traccion wrote:Bones!

Segons un factor de confiança, i contrastat per un maquinista, es queden les SIS 440 (si, fins i tot la 131 i la 132) o sigui, que fins a 5 mesos, els de Santander es queden sense 440 de 2 cotxes reformades...

Salutacions nois!
Aquest mati la 122-132 a fet el Terrassa-L'H de les 7:48

Posted: Thursday 19/04/2007 14:03
by Pere
treneros wrote:Aquest mati la 122-132 a fet el Terrassa-L'H de les 7:48
I darrera la 440R-239M també amb seients de regionals. Bastant ple anava el tren.

VEURE FOTO :D

Posted: Wednesday 23/05/2007 22:29
by mikado
Hoy estaba en L'Hospitalet la 440-131M (Sin reformar de 2 vagones), por lo que debe ser de las pocas 440 (dos vagones) que no se hayan quedado en el corte en La Cerdanya o la única?? La verdad es que no sé las que se habrán quedado para hacer las lanzaderas a Puigcerdà - La Tour, pero por ejemplo la 132M con colores de regionales no la he visto hace tiempo por las cercanías de Bcn.

Posted: Wednesday 23/05/2007 22:32
by Pere
mikado wrote:Hoy estaba en L'Hospitalet la 440-131M (Sin reformar de 2 vagones), por lo que debe ser de las pocas 440 (dos vagones) que no se hayan quedado en el corte en La Cerdanya o la única?? La verdad es que no sé las que se habrán quedado para hacer las lanzaderas a Puigcerdà - La Tour, pero por ejemplo la 132M con colores de regionales no la he visto hace tiempo por las cercanías de Bcn.
Efectivamente justo uno o dos dias después de cerrar por obras la linea tubieron que bajar esa unidad porqué se estropeó.
Ahora de momento no la podrán subir porque han empezado a retirar via del tramo cortado.
La UT la han visto realizando el último Cercanías L'Hospitalet-Ripoll de ayer.
Es la unica unidad de dos coches que esta aqui abajo las cinco otras estan aïsladas entre Ribes de Freser y Latour de carol.

PD: Las "lanzaderas" son de Ribes a Latour, solo esta cortado el tramo de Ripoll a Ribes de Freser, no de Ripoll a Puigcerdà