Page 2 of 4
Posted: Thursday 07/06/2007 17:07
by George85
No es per re però durant mils de milers d'anys els humans hem viscut sense aire acondicionat i no passava re.
No cal posar-ne a tot arreu. Amb que millorin la ventilació n'hi hauria prou.
A la L4 i L5 hi feia més calor del normal ja que els 1000 i 1100 al frenar, alliveraven energia en forma de calor. Ara ja no passarà
Posted: Thursday 07/06/2007 20:09
by orique
Guigui wrote:Ecomobisostrans wrote:Si es vol que la gent agafi el transport públic s'hi ha de sentir a gust.
Si hem de partir d'aquest premissa, abans que aire acondicionat, posaria dutxes i desodorant a cada vestíbul. I un detector d'olors que indiqui qui n'ha de fer ús i qui no.
I metros de vint cotxes, que si no anem ensardinats a hora punta...
Re: Ecometro
Posted: Thursday 07/06/2007 22:32
by orique
Re: Ecometro
Posted: Thursday 07/06/2007 22:57
by Guigui
orique wrote:Però la llum del Sol no menja, mentre que les cuques de llum sí
Serveixen pellofes de pipes i burilles de cigarrets? No és que en faltin al metro, precisament... :nyam
Posted: Thursday 07/06/2007 23:53
by orique
Més que per a les pobres cuques de llum això seria millor donar-ho a les llumeneres del transport públic d'aquest país...
Posted: Friday 08/06/2007 0:06
by MAE91
Què dir que no s'hagi dit ja!
Estic a favor de que els trens portin aire acondicionat/climatizació (sinò pot arribar a ser insuportable, sobre tot a hores punta, tenint al costat a segons qui
) però per altra banda crec que d'haurien de mirar més seriosament el tema de les ventilacions a les estacions i dels túnels, per tal d'aconseguir un ambient menys carregat i més ventilat.
També, afegir que el canvi de material (canvi de les mítiques 1000 a les 5000) influirà i molt a la temperatura aquest estiu, ja que en temes com tipus de frenada, i canalització de les expulsions de l'aire calent resultant de l'aire acondicionat (sinò recordo malament la 1000 l'expulsava per baix, i la 5000 per dalt), han millorat i molt a la darrera sèrie, de forma que contriubuirà molt positivament al comfort (això espero almenys).
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeecs...
Posted: Friday 08/06/2007 0:58
by JaMiRo!
Ara que parlem d'aire condicionat, alguns cotxes de la sèrie 4000 ja fa temps que corren amb els equips de climatització espatllats
...I entre la calor i el
olor humano jo opto per cambiar de cotxe perquè en cas contrari...
Posted: Friday 08/06/2007 16:49
by MAE91
Ben fet, ja que és una mala passada quan et toca la loteria del vagó sense aire acondicionat...
Posted: Friday 08/06/2007 23:11
by Guigui
MAE91 wrote:Ben fet, ja que és una mala passada quan et toca la loteria del vagó sense aire acondicionat...
Doncs posats a triar, m'estimo molt més que el meu olfacte en pateixi les conseqüències durant 15 minuts que no pas el meu cap i la meva gola durant dos dies.
Posted: Friday 08/06/2007 23:23
by faristol
Jo soc del mateix parer.
Posted: Monday 11/06/2007 0:35
by Izo
Més que l'olor el veritable problema, per a mi, és la suor: una de les pitjors coses que et pot passar és fer la suada del segle a bord d'un comboi de la L4 i fer el canvi a la L2 a Passeig de Gràcia, per exemple... si tens la mala sort d'agafar un 9000 amb l'aire condicionat al màxim agafes un refredat d'estiu ben maco...
Posted: Monday 11/06/2007 10:21
by Mako448
Izo wrote:Més que l'olor el veritable problema, per a mi, és la suor: una de les pitjors coses que et pot passar és fer la suada del segle a bord d'un comboi de la L4 i fer el canvi a la L2 a Passeig de Gràcia, per exemple... si tens la mala sort d'agafar un 9000 amb l'aire condicionat al màxim agafes un refredat d'estiu ben maco...
Jo al tren on he passat mès fred ha sigut en les 440R,de tornada a Núria a mitjans d'agost,i allà al santuari feia 12º!!!!!!!.I quan torno a RIbes agafar el tren,em toca una 440R amb l'aire a tope,sí aixó és fer les coses bé.
Dir que em vaig seure al costat de la porta de la cabina,i allà és on mès aire surt,vam tindre que canviar de seients perqué feia molt de fred,tot i així,al lloc on van seure(al mig)també feia fred,fins i tot s'ho vam dir al revisor i el revisor va dir 'el aire'
Aquests de la renfe,a qui se l'hacut que amb 15ºC de temperatura posar l'aire acondicionat a tope!!!!!!!!!!!!!
A les 9000 i 5000 mai he tingut sensació de fred,on sí a les 213
,encara que tampoc no ès nota massa l'aire,que tampoc no sé si en té.
Resposta de TMB a una queixa per aire condicionat excessiu
Posted: Wednesday 25/07/2007 17:24
by Guigui
A continuació us passo la resposta del Departament de Relacions Externes a una queixa que vaig formular per l'aire condicionat excessiu al metro:
TMB wrote:Senyor Bofill,
Ens referim a la vostra comunicació per la qual manifestàveu el vostre desgrat pel contrast accentuat entre la temperatura, excessivament baixa, l’interior dels trens i la temperatura a les andanes de les estacions de metro.
En primer lloc, volem demanar-vos disculpes tant per la demora en la nostra resposta com per les contrarietats que l’aire condicionat us pugui provocar. Tanmateix, cal tenir en consideració que la gran afluència de passatgers al metro i autobús aconsellen que hi hagi una correcta refrigeració de l’ambient.
En aquesta qüestió, és convenient informar-vos que, els trens del ferrocarril metropolità de Barcelona duen, durant tot l’any, els aparells en funcionament. Així, la temperatura es gradua d'acord amb l'època de l’any i oscil·la entre 19 i 21 graus, depenent de si és estiu o hivern, però pot semblar més o menys elevada en funció del nombre de passatgers que viatgin en un mateix moment, de la duració del trajecte que es faci i de la roba que es porti. Òbviament és absolutament impossible aconseguir una temperatura personalitzada i, per tant, els criteris a seguir es prenen en funció de variables que no sempre poden satisfer tots els usuaris a nivell individual. Així mateix, cal afegir que, la regulació tèrmica dels sistemes de refrigeració dels trens és configurada i establerta per la empresa instal·ladora. Així doncs, el conductor de metro tan sols pot connectar el sistema, però no graduar-ne la temperatura. Amb tot, la vostra queixa ha estat traslladada al departament corresponent perquè tingués en consideració els vostres comentaris.
Esperem que totes les actuacions que es puguin dur a terme en aquest àmbit contribueixin a oferir-vos la qualitat de servei que demaneu a TMB.
Us saludem atentament,
Departament de Relacions Externes
Queden ben lluny els 25 graus que la Generalitat recomana (només en teoria) a les seves dependències...
Posted: Thursday 26/07/2007 8:00
by Estrella_de_Galicia
Doncs jo prefereixo passar fret que aguantar els 25 graus, home, millor passar fred que calor,i més ara al estiu amb la calor que fa.
Posted: Thursday 26/07/2007 8:47
by Platanito
Estrella_de_Galicia wrote:Doncs jo prefereixo passar fret que aguantar els 25 graus, home, millor passar fred que calor,i més ara al estiu amb la calor que fa.
Posted: Thursday 26/07/2007 12:42
by aarongilp
Platanito, no li facis cas, jo sé d'algú (que curiosament ha dit quelcom en aquest fil) que a les 4 i mitja de la matinada duia l'aire condicionat del cotxe al màxim mentre els altres estavem congelats de fred...
L'aire condicional als 4000
Posted: Thursday 26/07/2007 13:23
by Trytasa Baldaquino
A risc de ser un terrorista ambiental, haig de dir que agafar un 4000 sense l'aire condicionat posat -i notant-se una mica, no funcionant al mínim- a les 7 de la tarda es inhumà: ja no és la calor insoportable que desprenen els mateixos metros, sinò el recull de olors/pudors que hi trobem, des de les clàssiques de tabac, a fritanga i a carajillo fins a les habituals després d'una jornada de treball com la suor àcida i la pudor a aixella, passant per les eminentment brutes com el flaire a suor del dia anterior, a engonal o directament, pudor a cul.
Em direu que totes existeixen també a l'hivern, i és cert. Però la sensació de calor i xafogor les potencien i multipliquen fins a límits inadmissibles. Jo mateix a vegades he tingut marejos en tornar de la feina, i he hagut de baixar del metro per esperar el següent. A més, l'efecte "llauna de sardines", com us podeu imaginar, no afavoreix gents la respiració, i sí la transpiració.
Per tant, jo prefereixo passar fred -ui, quines poques vegades...!- abans que desmaiar-me i tenir que aguantar la guarreria dels altres.
Posted: Thursday 26/07/2007 18:02
by faristol
Pots tindre rao, pero ja també he vist desmais pel xoc termic de passar de molta calor a molt fred i a l'inreves, i a mes amb aire condicionat no es garantitza que no faci pudor res, qui no s'ha dutxat en tres dies fara igualment pudor, nomes que potser en aquells minuts que va al metro no l'hi anira a mes i deixant escatologies a part, si per eixemple un paleta es passa 8 hores al sol i sua es clar, i a on treballa no hi ha dutxa, i te que anar un cop plega cap a casa amb metro, es llogic que com a minim faci una mica de holor a home, i tambe es llogic veure que si algu passa una bona estona al sol i de cop i volta es posa dins d'un ambient molt mes fred no es gens sa per el cos.
Jo del que em quiexo no es del aire en si, si no de la temperatura excesivament baixa o del fort contrast Estacio->Interior del tren.
A mes en un tren o autobus, amb un espai tan reduit de metres cubics es molt dificil distribuir l'aire de forma correcte, perque sempre hi haura algu que tindra una sortida d'aire gelid al damunt seu.
Pels 25 graus
Posted: Thursday 26/07/2007 19:14
by Guigui
Responent col·lectivament als últims missatges, vull recordar-vos que 25 graus no són, ni de bon tros, una temperatura on hom es desmaiï de calor ni comencin a brollar sucs corporals pels porus. Al contrari, és una temperatura molt agradable per anar en màniga curta.
Posted: Thursday 26/07/2007 19:22
by Trytasa Baldaquino
L'ambient irrespirable del que parlo jo és força lluny dels 25 graus (que seria l'aire condicionat funcionant a la marxa políticament correcta), sinò els vagons sense aire, ja sigui per averia o pel sadisme del conductor.
I de la mateixa manera que el menjar que està 'tocat' es dissimula quan està a dins de la nevera i canta per sevillanes en un ambient càlid, amb les pudors al metro passa el mateix. Jo no demano que faci fred als vagons, només que em garanteixin que l'aire condicionat funciona correctament o -en el seu defecte- que es poguessin obrir les finestres com antigament (o com encara es fa a l'autobús quan al conductor no li surt del rave posar l'aire).