Page 2 of 4
Posted: Thursday 23/08/2007 12:49
by Rafa Monty
1-La opertura de les vies 9-14 de Sants i la clausura de les vies bones
2-La Xarxa de Rodalies provisional a dia d' avui.
3-Tancament de l' Estació de Sant Ildefons de Cornellá
4-El disseny grafitti dels Funiculars de Tibidabo
5-La poca Frequéncia del Tramvia blau
6-El retard de la construcció de Terrassa - Can Boada
7-El retard de la construcció de Vallparadís - UPC
8-Destruir la estació de Sagrera (RENFE)
9-El ave i la Sagrada Familia
10-El ave i l' entrada a Bcn.
11-El ave i l' excés de estacions a barcelona.
12-Que l' ave no vagi a l' estació de França
13-L' estat lamentable de Castellnou de Seana.
Ja está.
Posted: Saturday 25/08/2007 17:12
by subwayworld
1- La primera línia de l'Ave va ser a Sevilla i no a BCN
2-Aquesta mena de "xurru d'obres que estan fent perl l'entrada de l'Ave a BCN, que ja porten molt de temps (segur que no els hi va durar tant per fer-lo arribar a Atocha...).
3-El desaprofitament de l'EdF
4-Que cap línia de tren a Catalunya disposa de parades facultatives, s'en podrien posar als baixadors de Vallcarca, Torrebonica,...
5-La lentitud de els perllongaments del FMB.
6-El desartre que s'està provocant a Badalona per el perllongament de la L2. Si a BDN hi falten edificacions maques, total carreguem-nos algunes així només quedarà St. Roc de lloc d'interès pels àrabs...
7-El desaprofitament per part d'FGC dels ramals de Súria i Sallent per a passatgers.
8-La falta de tramvies que conectin municipis de l'àrea metropolitana amb BCN com St. Coloma, El Prat o Mongat, per exemple...
9-Les freqüencies en les línies d'FGC i Renfe, caldria tenir més trens en menys no cada 10-15 minuts.
10-Posar en servei els metros comarcals de FGC ya!
11-El haver de creuar BCN per anar de Mataró a Vilanova. Fa falta una línia orbital sense creuar el centre de la citat de BCN.
12-El pla que té IFERCAT (adif a la catalana) d'unir Girona amb Lleida. En el sue estudi haurien d'incluir més estacions, no només limitar-se a Lleida-Manresa-Aeroport de Girona-Girona.
Jo soporto el 13, però el que més mala sort em porta és el 12. Us en donaria més però.... coses que pasen.
Posted: Saturday 25/08/2007 18:03
by Sky
subwayworld wrote:4-Que cap línia de tren a Catalunya disposa de parades facultatives
A la Línia de la Pobla hi ha parades facultatives.
Posted: Wednesday 29/08/2007 10:16
by Ecomobisostrans
Posted: Wednesday 29/08/2007 23:58
by Túnels del Garraf
subwayworld wrote:
12-El pla que té IFERCAT (adif a la catalana) d'unir Girona amb Lleida. En el sue estudi haurien d'incluir més estacions, no només limitar-se a Lleida-Manresa-Aeroport de Girona-Girona.
D'on has tret que només hi hagin aquestes parades?????
Les estacions, segons el projecte, són les següents:
Lleida - Mollerussa - Tàrrega - Cervera - Igualada - Manresa - Vic - Aeroport de Girona - Girona.
I també hi hauran terminals de mercaderies a:
Tàrrega - Igualada - Manresa - Vic
Igualment, l'ETF em sembla una despesa innecessària en el tram Lleida - Cervera, doncs ja existeix la línia actual, que es pot millorar bastant, tenint en compte que el traçat és quasi be pla i recte entre ambues ciutats.
Anem per parts:
1) Lleida - Mollerussa:
Distància:
22,5 km
Estacions existents:
Lleida (125.600 h)
Bell-lloc d'Urgell (2.200 h)
Mollerussa (13.100 h)
El traçat és bastant bo, doncs la major part d'aquest és pla i no presenta grans corbes (excepte al tram més proper a Lleida). L'opció més adequada seria duplicar el traçat actual, mantenint la totalitat de les estacions existents, de manera que es garantitza el servei ferroviari a la localitat de Bell-lloc d'Urgell. Aquest tram es pot integrar dins d'un hipotètic nucli de Rodalies de Lleida.
2) Mollerussa - Tàrrega:
Distància:
20,8 km
Estacions existents:
Mollerussa (13.100 h)
Golmés (1.500 h)
Castellnou de Seana (700 h)
Bellpuig (4.400 h)
Anglesola (1.300 h)
Tàrrega (16.100 h)
El traçat presenta característiques semblants al tram anterior, de manera que l'opció de duplicar la via seria la més òptima, doncs no es necessària cap variant de traçat. Les estacions poden continuar mantenint la seva ubicació actual, tot i que l'estació de Castellnou de Seana podria ser suprimida, doncs es troba bastant propera tant a la de Bellpuig com a la de Golmés i la població d'aquesta localitat no és agire elevada. De tota manera, si aquest tram s'integrés dins d'un nucli de Rodalies, seria òptim mantenir totes les estacions, encara que no caldria que tots els serveis s'aturessin a totes les estacions.
3)Tàrrega - Cervera:
Distància:
13,3 km
Estacions existents:
Tàrrega (16.100 h)
Cervera (8.900 h)
El traçat també és bastant bo en aquest tram, per tant una duplicació de via seria el més òptim. Al tram més proper a Tàrrega hi ha una corba en direcció nord que podria ser eliminada mitjançant la construcció d'una variant del traçat més al sud, que escurçaria el traçat en poc més de 1 km.
A Tàrrega es pot construir un by-pass al nord de la ciutat, paral·lel a la A-2, on es podria ubicar la terminal de mercaderies. En quant a les estacions, es mantenen les dues, tot i que es podria estudiar el soterrament de la línia a ambdues ciutats, a Tàrrega en un tram de 1,3 km i a Cervera en un tram de 2 km. En cas de que no es soterrés la lína, s'haurien de suprimir els passos a nivell urbans que existeixen. Aquest tram es podria integrar també a un nucli de Rodalies de Lleida.
Ara bé la resta de ETF s'hauria de realitzar, tot i que el tram Cervera - Calaf - Manresa es podria mantenir en servei, sense tramviaritzar, doncs construir un tramvia en una zona rural com aquesta no sembla gaire coherent. El traçat s'hauria de rectificar entre Calaf i Mnaresa, doncs actualment és molt dolent, amb massa corbes que limiten la velocitat en excés, afegit al pèssim estat de la via.
El tram de l'ETF entre Cervera, Igualada i Manresa pot construir-se aprofitant el tram entre Cervera i St. Guim de Freixenet de la línia actual.
Posted: Thursday 30/08/2007 22:26
by Baró de MunChausson
1-Que tots els trens passin per Sants
2-L'abandonament, eternament anunciat, de l'Estació de França
3-Els trens sense finestres practicables
4-Tot el que envolta l'estació de Plaça de Catalunya, com la temperatura mitjana al vestíbul (uns 40 graus, calculo), els informadors incorporats precipitadament, els horribles lavabos, la manca general de seguretat...
5- Que no hi hagi cap "suïssa" preservada en ordre de marxa
... i ja em pensaré la resta, que haig d'anar a sopar
Posted: Friday 31/08/2007 9:03
by Rafa Monty
2-L'abandonament, eternament anunciat, de l'Estació de França
Em sembla que l' estació de França podria acabar així.
Quina
que no passin algo mes que regionals i Rodalies,
Home! Que es més antic que Sants i mes bonic,
Saluts
Posted: Friday 31/08/2007 11:48
by Túnels del Garraf
Rafa Monty wrote:2-L'abandonament, eternament anunciat, de l'Estació de França
Em sembla que l' estació de França podria acabar així.
Quina
que no passin algo mes que regionals i Rodalies,
Home! Que es més antic que Sants i mes bonic,
Saluts
I molt menys funcional, doncs està en un cul de sac...
L'estació central de Barcelona serà la Sagrera, que serà ajudada per sants. La funció de l'estació de França en un futur no se sap del cert, però la R10 només funcionarà fins que es reestructurin les línies amb el soterrament de L'Hospitalet, i tinc la impressió que els REX i CEX de Tarragona els enviaran a Sagrea, per millorar la intermodalitat. Els Trenhotels funcionaran per la LAV, així que és poc probable que sortin de la EdF...
Tot i això, és una pena que acabi així, la culpa és dels qui la van planificar com a estació terme a la seva ubicació actual, ja la podrien haver construït al carrer Aragó!!!
Posted: Friday 31/08/2007 12:28
by genissimon
L'únic futur que li espera a l'Estació de França és com a museu ferroviari. Sempre que a algú illuminat no se li acudeixi eliminar la seva connexió amb la xarxa ferroviària.
Podria servir perfectament com a inici dels trens turístics amb material històric que es podrien programar cap a diferents indrets de Catalunya.
Tot i que jo personalment voldria pensar que li espera una altra utilitat, com a terminal normal de trens normals que circulen per Barcelona. No comparteixo l'alèrgia que renfe te a les estacions en cul-de-sac. A altres països en aquest tipus d'estacions es fa una explotació molt més normal.
Salut !!
Posted: Friday 31/08/2007 14:17
by Baró de MunChausson
Estaria bé que a l'Estació de França hi hagués un museu ferroviari però sincerament havent-hi Vilanova i el futur Museu de la Mobilitat (gran paraula posmoderna feta servir en comptes de la més correcta "transport"; o és que potser també hi haurà sabates i patins en aquest museu?) dubto molt que aquest anhel sigui alguna vegada realitat. I menys encara circulacions històrico-turístiques; què us penseu que sou a França on, per exemple, la composició històrica Sprague-Thomson és "monument històric"?
Per altra banda, i tornant al tema, està bé que tinguem dues estacions principals (Sants i Sagrera) però tampoc no cal capficar-se ni prendre-s'ho al peu de la lletra. No hi veig cap problema perquè surtin trens de llarg recorregut amb orígen Barcelona des de l'Estació de França (també passarien per Sagrera).
Diversificant també reduim el risc i tenim alternatives de recurs . Ja estem veient aquests dies les conseqüències de que tots els trens passin per Sants (avaries a Rodalies per proximitat amb les obres) o de que tot el corrent elèctric passi per un mateix cable.
Posted: Friday 31/08/2007 14:40
by Túnels del Garraf
Tinc entès que el túnel que comunica l'EDF amb la resta de la xarxa d'ADIF és de 3 vies... No seria molt difícil adaptar una a amplada UIC i corrent de 25 Kv per poder estacionar allà trens de llarg recorregut amb destinacions europees, no?
Posted: Friday 31/08/2007 17:24
by Pep
És independent que hi hagi 1, 3 o 25 vies per adaptar-ne 1.
A mode d'exemple, el tram Tardienta-Huesca és via única amb 3 carrils...
Posted: Friday 31/08/2007 17:32
by aarongilp
Baró de MunChausson wrote:la composició històrica Sprague-Thomson és "monument històric"?
Sortint un moment del fil...l'Sprague és un monument històric? Reconegut per quí, el govern francès, l'UNESCO? Deu ser un dels pocs monuments històrics que es mouen, no?
Posted: Friday 31/08/2007 21:41
by Baró de MunChausson
Doncs sí, "monument històric" o "patrimoni històric", no m'ho facis dir, i suposo que és una declaració del govern francés o de l'ajuntament de París. No recordo si ho vaig llegir al web de l'AMTUIR o a algún llibre. Intentaré trobar-ho per confirmar la dada exacta.
Per cert, i seguint amb l'off-tòpic, el museu de l'AMTUIR, que és una passada i normalment és tancat, fa jornada de portes obertes el 15 i 16 de setembre. Més informació a
http://www.amtuir.org
Posted: Saturday 01/09/2007 19:37
by Jordi Freixas
A veure... abans que res, i repsecte a l'Estació de França. En els trams soterrats dels accessos, són de via doble. El que passa és que quan s'uneixen els enllaços procedents del Clot i Passeig de Gracia, es converteix en 3 carrils.
Mireu, realment no sé com es podria aprofitar l'Estació de França amb la projecció de la Sagrera, però a París (al marge de totes les parades soterrades dels trens RER i Transilien), hi ha ni més ni menys que sis estacions centrals. Totes i cadascuna d'elles. I resulta que París no és massa més gran que Barcelona. Sí sí... París és capital d'estat i Barcelona no. Però, és que París està a anys llum, ja no de Barcelona, sinó també de Madrid. Alguna utilitat se li podria donar.
I dit això, les meves tretze desgracies ferroviaries a Catalunya:
1- La caqueta de freqüències de Rodalies més enllà de Granollers Centre, i de la xatxa de Rodalies de Barcelona (sobretot en els dies festius).
2- La caqueta de freqüències de Regionals
3- Que a la línia de Puigcerdà s'hagi deixat completament de banda la idea de ficar-hi trens expressos (uns quants Catalunya Exprés que féssin Barcelona - Mollet - Granollers - La Garriga - Vic - Ripoll - Ribes - La Molina - Puigcerdà - La Tor de Querol com a complement als trens que ja hi han, no estaria malament).
4- Que no es potencii la mateixa línia de Puigcerdà com a camí directe entre Barcelona i Tolouse
5- Que actualment no hi hagin trens (ni Regionals ni de Llarg Recorregut) amb els quals es permeti connectar sense necessitat de transbord, el Maresme amb Girona, Figueres i Portbou.
6- Que la línia Barcelona - Manresa - Lleida, hagi quedat completament abanonada com a corredor per a trens de Llarga Distancia.
7- La supressió de trens de Llarga Distancia a partir de la proliferació de l'Alta Velocitat, o inclús, sense aquesta proliferació.
8- Les presses sense sentit en "fer arribar" l'AVE a Barcelona el 21 de Desembre (sobretot tinguent en compte que en aquesta data no hi arribarà ni de conya).
9- Que, en tots els anys que estem portant de retard del TGV, inclosa la connecció amb França, no hi hagi hagut la més mínima voluntat ni per part de RENFE, ni per part de SNCF d'acostar als respectius punts fronterers de Portbou i Cervera, trens Euromed per una banda, i TGV's per l'altra.
10- El ridícul d'ADIF a l'haver hagut de retardar fins al 2012 la connecció amb França (i sobre la qual, tal i com estan les coses, ja en parlarem)
11- L'estació - xapussa de Camp de Tarragona.
13- Que l'estació - xapussa de Camp de Tarragona, donat que ja està feta, no disposi ni tant sols de connecció ferroviaria que la comuniqui amb les ciutats a les quals, teòricament serveix (sobretot tinguent en compte que, allà al costat hi han les restes d'una antiga línia clausurada).
i de fet... en ficaré més de tretze, perquè de desgracies, n'hi han m´s de tretze, efectivament:
14- Que pobles com Ripoll (Girona) no tinguin connecció amb la capital de la provincia.
15- La pèssima relació qualitat - preu dels serveis de Renfe - Adif.
16- Que FGC s'hagi convertit en una companyia de linies de Metro.
17- Que la resta de la xarxa ferroviaria catalana que no està operada per FGC, segueixi sense estar-ho (i especialment, que segueixi pertanyeny a RENFE).
18- Que el poble de Catalunya encara no s'hagi revelat contra la presa de pèl a la qual ens trobem sotmesos.
19- La falta de manteniment en general, dins i fora de la xarxa de Rodalies de Barcelona.
I de moment, no se m'acudeix res més.
Au!
Posted: Sunday 02/09/2007 1:12
by wefer
Jordi Freixas wrote:Mireu, realment no sé com es podria aprofitar l'Estació de França amb la projecció de la Sagrera, però a París hi ha ni més ni menys que sis estacions centrals. I resulta que París no és massa més gran que Barcelona.
Per començar, París (àrea metropolitana) té més del doble d'habitants que BCN. En números rodons, 12 milions contra 5 respectivament.
D'altra banda, França està estructurada d'una forma ultra-radial de manera que el centre de tot és París. Així és normal que tingui diverses estacions terminals.
BCN no és ni serà terminal de la majoria de línies d'Espanya. En el futur, seria recomanable que ni tan sols fos la terminal d'algunes línies catalanes.
Resumint... que París o Londres tinguin moltes estacions terminals, no vol dir en absolut que aquest sigui el millor sistema, sinó que més aviat és una situació derivada de la seva organització política centralista i de la història.
Posted: Sunday 02/09/2007 23:36
by Baró de MunChausson
Sobre les desgràcies que proposa en Jordi Freixas, crec que les podem subscrire totes. En general aquí no tenim una política de manteniment de les antigues línies amb un material mòbil el més adequat possible a la demanda. Quan, per exemple i seguint amb l'exemple francès, veig els Chemins de fer de la Provence (amb algún automotor Renault preservat, si les coses no han canviat) i veig el que passa aquí amb moltes de les línies que el Jordi esmenta, penso que la nostra cultura aviat ho considera tot obsolet, i o gastem més diners en renovar estacions que en fer-ne de noves, o directament clausurem línies o les deixem agonitzar.
El tema TGV és més complicat, més que res perquè cal parlar de política per entendre-ho, i no seria ben bé l'objecte d'aquest fòrum. Els francesos no tenen interès en la connexió d'alta velocitat com tampoc l'Estat Espanyol no té gaire pressa en fer una connexió amb Portugal. Això encara es pot entendre, el que no es pot entendre de cap de les maneres és que Espanya no tingui una connexió "internacional" d'alta velocitat fins a 20? anys després del Madrid-Sevilla. Si analitzem qui ha pres les decisions en cada moment veurem que, encara que sovint ens ho vulguin fer creure, els dolents no sempre són els mateixos.
Apart d'això, si Madrid ocupés el lloc geogràfic que ocupa Barcelona crec que fa ja molts anys que tindria connexió amb França.
I ja per acabar, el TGV potser resoldrà els problemes de mobilitat d'un determinat grup de població molt concret i els comptes de beneficis de més d'una inmobiliària, però en general el que generarà són més problemes de mobilitat que s'afegiran als que ja tenim ara com a conseqüència d'una xarxa de transport públic insuficient. Dit d'una altra manera, probablement el TGV afavorirà que molta més gent de la resta de l'Estat vingui a les nostres platges a passar el cap de setmana, o es compri una segona residència a la Garrotxa. I no tenim el territori per gaires més alegries.
Posted: Sunday 02/09/2007 23:38
by Jordi Freixas
Per començar, París (àrea metropolitana) té més del doble d'habitants que BCN. En números rodons, 12 milions contra 5 respectivament.
D'altra banda, França està estructurada d'una forma ultra-radial de manera que el centre de tot és París. Així és normal que tingui diverses estacions terminals.
BCN no és ni serà terminal de la majoria de línies d'Espanya. En el futur, seria recomanable que ni tan sols fos la terminal d'algunes línies catalanes.
Resumint... que París o Londres tinguin moltes estacions terminals, no vol dir en absolut que aquest sigui el millor sistema, sinó que més aviat és una situació derivada de la seva organització política centralista i de la història.
D'acord, però el que em vinc a referir, és que totes sis estacions es troben a ple rendiment. A Barcelona i Madrid en canvi, sembla com que si es fa funcionar tres grans estacions en una mateixa ciutat, ja s'hagin d'estressar.
Posted: Sunday 02/09/2007 23:58
by Vox
Jordi Freixas wrote: Les presses sense sentit en "fer arribar" l'AVE a Barcelona el 21 de Desembre (sobretot tinguent en compte que en aquesta data no hi arribarà ni de conya).
Creus que no arribarà en aquella data? Per què?
Vox
Posted: Monday 03/09/2007 0:13
by Jordi Freixas
Per la senzilla raó de que actualment les obres estan com estan. El Conseller Nadal en una entrevista va dir que a partir del Setembre, l'AVE "ja arribarà fins a Sants". Doncs bé... ja estem a Setembre, i a Sants... no hi he vist cap tren d'Alta Velocitat (a excepció dels Alvia i els Euromed, es clar...).