Page 2 of 16

Posted: Thursday 27/09/2007 8:51
by Trenscat
Jo penso que una bona solució pel Camp de Tarragona seria la construcció de línies de tren-tramvia aprofitant les traces actuals, realitzant variants allà on sigui necessari amb nous trams de línia per enllaçar amb les noves estacions situades als afores de les poblacions. Crec que és la millor solució per mantenir, i millorar, el servei existent sense haver de fer grans inversions de soterraments i altres mandangues.

Posted: Friday 05/10/2007 3:47
by 437.001
Bé, pel que fa al Camp de Tarragona, heus aquí algunes dades que cal tenir en compte.
Segueixo pensant que el pla té un greu error, que és que no té Valls en compte (ni una menció!), i Valls és una part important del camp de Tarragona, tant com Salou o Cambrils. Sembla com si el pla es pensi més per a Salou o Cambrils que per a... diguem-ne "la gent que hi viu tot l´any".

Anem a pams:

Habitants dels municipis implicats en el transport ferroviari/tramviari/rodaliari/autobusari/comsedigui (les dades de població són de l´any 2006, òbviament, avui han augmentat una miqueta més):

MUNICIPI---------------POBLACIÓ

Alcover--------------------4.500
Almoster-------------------1.241
Altafulla--------------------4.274 (hivern, uns 70.000 l´estiu)
L´Ametlla de Mar---------6.744 (hivern)
L´Ampolla-----------------2.613 (hivern)
L´Arboç--------------------4.802
Banyeres del Penedès----2.557
Calafell (+ Segur)--------20.521 (hivern, a l´estiu, uns 250.000)
Cambrils-------------------27.848 (hivern, a l´estiu, uns 300.000)
Castellvell del Camp------2.474
El Catllar-------------------3.519 (hivern)
Constantí-------------------5.813
Creixell---------------------2.758 (hivern, a l´estiu, uns 75.000)
Cunit------------------------10.033 (hivern, a l´estiu, uns 80.000)
Els Garidells-----------------196
Mont-roig (+ Miami Platja)-9.456 (hivern, a l´ estiu, uns 90.000)
El Morell---------------------2.704
Nulles------------------------382
Els Pallaresos---------------3.346
Perafort------------------------901 (AVE)
El Pla de Santa Maria-------2.009
La Pobla de Mafumet-------1.465
La Pobla de Montornès-----2.339 (hivern)
Reus-------------------------101.767
La Riera de Gaià------------1.332
Riudoms---------------------5.925
Roda de Barà---------------5.196 (hivern, estiu, uns 120.000)
El Rourell----------------------354
Salomó------------------------439
Salou--------------------------22.162 (hivern, a l´estiu uns 250.000)
La Secuita----------------------1.269 (AVE)
La Selva del Camp------------4.983
Tarragona----------------------131.158
Torredembarra-----------------14.044 (hivern, a l´estiu uns 120.000)
Vallmoll---------------------------1.469
Valls------------------------------23.315
Vandellòs-L´Hospitalet de l´Infant--5.134 (hivern)
El Vendrell------------------------31.953 (hivern, a l´estiu uns 250.000)
Vilabella---------------------------787
Vilallonga del Camp---------------1.539
Vila-seca (+ La Pineda)----------17.305 (hivern, a l´estiu uns 120.000)

TOTAL POBLACIÓ A L´HIVERN (dades de 2006 de l´INE): 492.626 hab.

TOTAL POBLACIÓ A L´ESTIU (a ull i tirant curt): 2.052.076 habitants

Crec que el tramvia, les rodalies, o el que faci falta són més que necessaris. Vosaltres?

Montblanc, també

Posted: Friday 05/10/2007 10:14
by Guigui
Si cal incloure-hi Valls (cosa que també em sembla necessària), ja es podria arribar fins a Montblanc.

La Conca de Barberà demana formar part del nucli de rodalia

Posted: Tuesday 19/02/2008 13:09
by Guigui
Notícia de l'Avui:

---------------------------------------------------------------------------

La Conca de Barberà insisteix que el servei de rodalies del Camp ha d'arribar fins a Montblanc

ACN / Núria Torres
Montblanc
Ult. Act. 19.02.2008 - 12:01 hs


La Conca de Barberà insisteix novament que el servei de rodalies projectat al Camp de Tarragona ha d'arribar fins a Montblanc. La junta de govern del Consell Comarcal acaba d'aprovar una proposta que ratifica les al·legacions presentades pel Consell i pels alcaldes al Pla Territorial Parcial del Camp. La proposta vol posar èmfasi a la voluntat de la comarca, arran de les darreres informacions que 'no van en aquesta línia', segons el gerent del Consell, Ramon Palou, les quals afirmen que el traçat de rodalies finalitzarà a l'estació de la Plana-Picamoixons. Segons Palou, a la comarca 'no es contempla cap altra possibilitat' que la proposada, perquè 'la Conca forma part del Camp de Tarragona i rodalies també ha d'arribar d'aquí'.

Re: Calafell reclama la xarxa de Rodalies

Posted: Saturday 18/04/2009 1:48
by 437.001
Hola,
... algunes preguntes.

-Quant costaria construir el by-pass Alcover-Valls? Quins avantatges tindria?
-Quant costaria la reobertura de Reus-Camp de Tarragona AVE-Roda de Barà? Quins avantatges tindria?
-Quant costaria fer el TramCamp Tarragona-Vila-seca-Reus + Reus-Aeroport-Vila-seca-Salou-Cambrils?
-Quant costaria fer el TramCamp Tarragona-Camp de Tarragona AVE-Valls?
-És desitjable perllongar rodalies BCN de St.Vicenç de Calders a Tarragona i/o Reus, Valls, Salou amb un reforç cada hora de trens Civis? O és millor un servei millorat de regionals amb (o no) circulacions de rodalies Camp de Tarragona separades del nucli de BCN? Seria viable, tenint en compte que per exemple Cantàbria amb menys habitants té un nucli de rodalies bo amb Renfe i Feve?
-Com a primer pas, seria desitjable implantar una línia pura de rodalies Tarragona-Reus-Valls? O simplement millorar els regionals amb perllongacions massives de trens BCN-Reus fins a Valls, i a la vegada retraçar els regionals BCN-Lleida via Valls, tot i afavorint el recorregut Tarragona-Lleida amb transbord a Valls?
-És excusable que les estacions del Vendrell, L´Arboç i Sant Vicenç de Calders es trobin en un estat lamentable, tot i el tràfic de passatgers de rodalies que suporten? Mateixa pregunta per les estacions de Reus, Tarragona, Torredembarra i Vila-seca. Quin seria el cost de la seva modernització total (andanes altes amb passos inferiors, adaptació PMR, preservació edificis històrics...)?
-És normal que dues ciutats com Figueres i Tortosa (de població similar a Valls) tinguin almenys deu trens directes per dia i sentit (i amb una ocupació dels trens bona) cap a BCN, i en canvi Valls tingui només tres trens directes (i una més amb transbord)?
-És normal que les dues ciutats més importants del Camp de Tarragona (Tarragona i Reus) MAI no hagin tingut tren directe ni amb transbord raonable a/de Valls, tot i ser tècnicament possible?
-Quin hauria de ser el temps ideal de correspondència en una estació com St.Vicenç de Calders?
-És viable fer passar algun regional BCN-província de Tarragona via Vilafranca, amb parades a Vilafranca i Martorell? Si això passés, seria molt difícil que aquests regionals tinguéssin una correspondència ràpida amb un C7 direcció St.Cugat i la UAB?
-És lògic que quan es posi en servei el nou tram Camp de Tarragona AVE-Vila-seca-Vandellòs, les estacions de Port Aventura, Salou, Cambrils, Mont-roig i l´Hospitalet de l´Infant es clausurin? Quants viatgers perdria Renfe a causa d´això?

Regionals per Vilafranca

Posted: Saturday 18/04/2009 12:43
by Guigui
437.001 wrote:-És viable fer passar algun regional BCN-província de Tarragona via Vilafranca, amb parades a Vilafranca i Martorell? Si això passés, seria molt difícil que aquests regionals tinguéssin una correspondència ràpida amb un C7 direcció St.Cugat i la UAB?
En aquest sentit, crec que tindria més lògica fer regionals Girona-St. Cugat-Tarragona. Com he dit en vàries ocasions, crec que seria una opció molt interessant per a molta gent que no ha de passar per Barcelona.

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

Posted: Tuesday 05/05/2009 8:41
by metring
http://www.elpunt.cat/girona/article/7- ... -camp.html

Fil a l'agulla a les rodalies del Camp

5/05/09 02:00 -


La Generalitat no vol esperar més i, independentment del traspàs dels serveis de rodalies que dijous es pot encarrilar amb la visita del ministre de Foment, José Blanco, ja fa mesos que ha iniciat converses amb Renfe perquè, a curt termini, augmenti les freqüències de pas entre Reus i Tarragona i posi així la primera pedra a la futura xarxa de curta distància del Camp, un antic anhel cada cop més proper. Després de redactar i aprovar diversos plans, el govern català ha entès que és hora de començar a posar-los en pràctica i, en una època de crisi en què inversions més grans com el Tramcamp encara són lluny, és ben raonable iniciar la casa pels fonaments i mirar de rendibilitzar al màxim infraestructures ja existents, que segurament ara estan desaprofitades per manca de planificació. Sense perdre de vista els projectes de futur, doncs, cal esperar que no s'allargui gaire la implantació d'un embrió de rodalies que serà una bona pedra de toc a partir de la qual construir un servei ferroviari digne per als desplaçaments interns a la regió. Un servei que s'ha de completar amb l'imprescindible traspàs dels regionals, els trens que usa més gent al Camp i que encara avui semblen l'aneguet lleig de Renfe.

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

Posted: Friday 08/05/2009 19:30
by trensmat
Poso exemple en aquest video, yo u dubto molt que algun dia hagi rodalies ha tarragona :nose

http://www.youtube.com/watch?v=57r2IyYvaS4[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=57r2IyYvaS4

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

Posted: Friday 08/05/2009 23:25
by Renfe451
trensmat wrote: yo u dubto molt que algun dia hagi rodalies ha tarragona :nose
Doncs no cal dubtar-ho, perquè suposo que al 2010-12 hi haurà una xarxa de Rodalies a TGN.

Salutacions

Dubtes, per què?

Posted: Saturday 09/05/2009 0:45
by Guigui
trensmat wrote:Poso exemple en aquest video, yo u dubto molt que algun dia hagi rodalies ha tarragona :nose
I en què et bases? Perquè tot indica el contrari...

Re: Dubtes, per què?

Posted: Saturday 09/05/2009 11:23
by trensmat
Guigui wrote:
trensmat wrote:Poso exemple en aquest video, yo u dubto molt que algun dia hagi rodalies ha tarragona :nose
I en què et bases? Perquè tot indica el contrari...
yo nomes ho penso

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

Posted: Saturday 09/05/2009 11:50
by Pere
Aneu tots equivocats, les rodalies de Tarragona ja existeixen, que per això no ens fan el descompte de Carnet Jove al trajecte Reus-Tarragona, al·legant que és cercanías de Tarragona. :D :D

PSC reclama xarxa de rodalia i millorar transport de mercade

Posted: Friday 07/08/2009 16:33
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _68083.php

El PSC reconeix que el futur de Tarragona ha d'anar acompanyat d'una millora de les infraestructures ferroviàries

ACN / Esther Valcárcel
Tarragona
Ult. Act. 07/08/2009 15:08


Incrementar el transport de mercaderies i crear una xarxa de rodalies amb un tren cada mitja hora. Aquestes són algunes de les actuacions que el PSC del Camp de Tarragona considera necessàries per tal de millorar les infraestructures ferroviàries, un dels objectiu de futur dels socialistes al territori. D'altra banda, el diputat socialista al Congrés per Tarragona, Francesc Vallès, ha recordat aquest divendres que el govern espanyol també està treballant per millorar totes aquelles infraestructures relacionades amb la logística. De fet, Vallès ha destacat que l'Estat està invertint més de mil milions d'euros al Camp de Tarragona, unes actuacions que generaran uns 30.000 llocs de treball.

Re: PSC reclama xarxa de rodalia i millorar transport de mercade

Posted: Monday 10/08/2009 18:31
by 437.001
Guigui wrote:http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _68083.php

El PSC reconeix que el futur de Tarragona ha d'anar acompanyat d'una millora de les infraestructures ferroviàries

ACN / Esther Valcárcel
Tarragona
Ult. Act. 07/08/2009 15:08


Incrementar el transport de mercaderies i crear una xarxa de rodalies amb un tren cada mitja hora. Aquestes són algunes de les actuacions que el PSC del Camp de Tarragona considera necessàries per tal de millorar les infraestructures ferroviàries, un dels objectiu de futur dels socialistes al territori. D'altra banda, el diputat socialista al Congrés per Tarragona, Francesc Vallès, ha recordat aquest divendres que el govern espanyol també està treballant per millorar totes aquelles infraestructures relacionades amb la logística. De fet, Vallès ha destacat que l'Estat està invertint més de mil milions d'euros al Camp de Tarragona, unes actuacions que generaran uns 30.000 llocs de treball.
On s´estan invertint força calers és en carreteres, d´això no en tinc la més mínima queixa.
Ara bé, en trens...

La història de sempre

Posted: Monday 17/08/2009 20:52
by Guigui
437.001 wrote:On s´estan invertint força calers és en carreteres, d´això no en tinc la més mínima queixa.
Ara bé, en trens...
Si aquesta és la història de sempre. A cap polític se li para la respiració per anunciar un túnel viari de Toses, però remodelar a fons la línia de Puigcerdà (no aquesta coseta que estan fent ara) sembla un turment inhumà.

Re: La història de sempre

Posted: Tuesday 18/08/2009 22:13
by Pere
Guigui wrote:
437.001 wrote:On s´estan invertint força calers és en carreteres, d´això no en tinc la més mínima queixa.
Ara bé, en trens...
Si aquesta és la història de sempre. A cap polític se li para la respiració per anunciar un túnel viari de Toses, però remodelar a fons la línia de Puigcerdà (no aquesta coseta que estan fent ara) sembla un turment inhumà.
Em sembla que no t'has passejat gens per poder titllar de coseta el que estan fent a la línia. Encara que potsé s'hi puguin fer moltes altres més obres, el que estan fent no és cap coseta.

Ja que s'hi posen...

Posted: Wednesday 19/08/2009 12:10
by Guigui
Quina millora de temps de viatge aportaran les obres que s'hi estan fent ara? A això em referia...

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

Posted: Thursday 20/08/2009 23:30
by 437.001
Suposo que es rebaixarà el temps de recorregut en almenys 15 minuts.

Fer les coses fins al final

Posted: Friday 21/08/2009 11:29
by Guigui
Però es podria rebaixar força més amb correccions de traçats, peraltaments, etc. A això em referia. Ja portem uns quants anys d'obres intermitents, i l'aparatositat del dispositiu no sembla correspondre's amb el resultat final. No hi ha cap mena de dubte que es tracta de la inversió més important en la línia de Puigcerdà en molt temps, quan encara no fa gaire la seva continuïtat penjava d'un fil. Però, com en moltes altres coses en matèria de transport, es queden a mitges.

Ara, em sembla que aquest fil anava del Camp de Tarragona... :topic

Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona

Posted: Friday 23/10/2009 15:26
by metring
Què us sembla això???

http://www.revistacambrils.com/index.php?c_noticia=8178

L'estació de Cambrils formarà part d'un nou servei de rodalies de Renfe al Camp de Tarragona que utilitzarà l'actual traçat ferroviari ))) )))3

L'actual traçat ferroviari serà utilitzat per la Generalitat de Catalunya per crear quatre noves línies de rodalies a l'entorn de l'àrea metropolitana del Camp de Tarragona, en el marc del Pla de Transport de viatgers 2008-2012, segons ha informat el Departament de Política Territorial i Obres Públiques a Revista Cambrils Diari Digital. Una d'aquestes quatre línies és la que unirà Cambrils, Salou, Port Aventura, Tarragona, Altafulla i Torredembarra, amb freqüències de pas de 2 combois per hora en horaris punta i de 1 a l'hora, a la resta d'horaris. La resta de línies previstes dins aquest pla utilitza els traçats ferroviaris existents entre Reus, Tarragona i Sant Vicenç de Calders.
D'aquesta manera, es confirma l'interès de la Generalitat en explotar l'ús de l'actual traçat ferroviari més enllà de la posada en marxa del Corredor del Mediterrani, que es preveu que estigui operatiu el 2011 o el 2012. Tot el que s'havia parlat fins ara assegurant que es desmantellaria l'actual traçat ferroviari un cop estigués enllestit el traçat del Corredor del Mediterrani ha quedat, de moment, en paper mullat.

Quatre noves línies de rodalies a Tarragona

Aquest pla presenta una sèrie de propostes, tenint en compte que es faci efectiva la transferència de les competències sobre la regulació i la gestió del transport ferroviari en aquesta àrea des de l'Estat a la Generalitat, prevista durant aquest període. Així doncs es crearan noves línies per estructurar la mobilitat de les àrees metropolitanes de l'entorn de les capitals catalanes, aprofitant la infraestructura ferroviària existent. En el futur, aquestes es podran convertir en línies de tren-tram d'acord amb les previsions del PITC (Pla d'Infraestructures de Transports de Catalunya), sense que de moment s'hagi concretat de quina manera.

Al Camp de Tarragona es crearan quatre línies diferents: Reus-Vila-seca-Tarragona-Altafulla-Torredembarra - Sant Vicenç de Calders; Cambrils-Salou-Port Aventura-Tarragona-Altafulla-Torredembarra; La Plana-Picamoixons-Alcover-La Selva del Camp-Reus-Tarragona; Les Borges del Camp-Reus-Vila-seca-Tarragona. D'acord amb les aportacions rebudes, el pla aprovat inclou estudiar la possibilitat de perllongar la línia La Plana-Picamoixons-Reus-Tarragona fins a Valls i Montblanc i la línia de Les Borges fins a Falset. Les noves línies de rodalies de la ciutat de Tarragona oferiran 6 expedicions en hora punta i sentit entre Tarragona i Reus, 4 expedicions entre Torredembarra i Tarragona i 2 en la resta de trams. D'altra banda, entre Cambrils i Tarragona hi haurà 2 trens en hora punta i un tren cada hora. El pla també preveu altres línies de rodalies al voltant de les àrees metropolitanes de Girona i de Lleida.

Tot plegat, està supeditat al traspàs de competències a la Generalitat de Catalunya, tal i com s'ha informat des del Departament de Política Territorial i Obres Públiques a Revista Cambrils Diari Digital. Ara mateix s'estan redactant uns estudis previs, i un cop es faci efectiu aquest traspàs, es podran engegar aquestes noves línies.

Nous serveis regionals d'altes prestacions

D'altra banda, i aprofitant la infraestructura de la nova línia d'alta velocitat que s'està construint actualment, també es connectaran els principals nuclis del territori amb serveis de tren directe o semidirecte amb velocitat comercial alta, de fins a 220 km/hora i freqüències de pas d'un servei en hora punta com a mínim. Actualment, RENFE només ofereix connexions en alta velocitat entre Lleida, el Camp de Tarragona i Barcelona. El Pla preveu crear en total 5 línies de tren d'altres prestacions per enllaçar les poblacions de Figueres, Girona, Barcelona, Vilafranca del Penedès, Tarragona i l'Aldea i Lleida, fins ara enllaçades per serveis territorials de trens regionals. Aquests nous serveis en alta velocitat reduiran més de la meitat el temps del trajecte respecte ara.

El TramCamp, en estudi

Per altra banda, una altra de les grans propostes de futur és el TramCamp –una combinació de tren i tramvia. El Govern de la Generalitat està ultimant els estudis necessaris per crear aquest nou mitjà unirà les ciutats de Reus-Tarragona-Vila-seca-Salou-Cambrils i l'aeroport de Reus. Des del Departament de Política Territorial i Obres Públiques s'ha informat que abans de final d'any es podran presentar aquests estudis, sotmetre'ls a informació pública i el període d'al·legacions, i posteriorment l'aprovació i redacció del projecte definitiu.

Alta Velocitat

Pel que fa a l'Alta Velocitat, aquest Pla també proposa la creació d'una estació intermodal al sud de l'aeroport de Reus. Aquesta estació permetrà la connexió amb el Corredor del Mediterrani i l'Alta Velocitat Madrid-Barcelona. Les obres, ja estan licitades, començaran l'any que ve i convertiran el Camp de Tarragona en l'únic territori amb dues estacions d'alta velocitat, juntament amb l'estació de l'AVE del Camp de Tarragona.

Reforç del transport per carretera

El Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, també potenciarà el transport per carretera. Es crearan 24 noves connexions directes i se'n reforçaran 7 existents, amb una freqüència mínima d'un autobús cada 30 minuts en hora punta. Una de les noves connexions directes serà la que unirà Cambrils i Tarragona.