josep_serre wrote:El traçat no demana cap variant a crits ni és un problema de la política poc ferroviària de FGC, que dit d'altra banda és la que és i ens agradi o no amb els recursos que es disposa s'ha de triar i l'opció escollida encara que dolgui és la menys dolenta.
El traçat és el que és i es va construir en el seu moment amb uns interessos que en cap cas eren acostar Igualada a Barcelona sinó Igualada a Martorell per enllaçar amb l'actual Renfe i allà fer el transbordament de les mercaderies generades per les indústries de la Conca de l'Anoia, per moltes variants que es facin i fins i tot creant serveis semidirectes, el tren seguirà sent en aquest corredor si es vol fer servir per anar a Barcelona més lent que l'autobús i ja no diguem que el cotxe, almenys a les hores en què no hi ha embussos.
La única manera de fer un servei competitiu amb la carretera entre Igualada i Barcelona seria un traçat compeltament nou entre Martorell i Igualada paral·lel a l'autovia que de fet ha estat en molts plans ferroviaris i ja era la idea del ferrocarril entre Saragossa i Barcelona de via ampla, passant per Igualada, motiu de la seva no realització va ser la construcció del carrilet.
Vols dir passant per El Bruc? Suposo que seria factible. Aleshores es podria deixar l'actual infraestructura entre Igualada i Martorell passant per Piera com a xarxa exclusiva del Metro de l'Anoia, mentre que les rodalies de FGC passarien per El Bruc.
De totes maneres crec que el traçat actual necessita d'algunes reformes per fer-lo més directe a Martorell:
1. Tram entre la Pobla de Claramunt i Vallbona d'Anoia eliminant el revolt de Vallbona. I ho aprofitem per acostar la parada de Capellades al poble.
2. Tram entre Masquefa i Sant Esteve Sesrovires pel sud de Masquefa, seguint el traçat de la carretera B-224. Nova estació al sud de Masquefa. Un cop passada la Beguda Baixa la via tomba cap al nord-est fins a Sant Esteve Sesrovires; nova estació al sud del poble (en paral·lel al Carrer Major, a tocar del nucli del poble). De la nova estació enllaça amb l'actual via amb un tram de 500 metres. I cap a Martorell-Enllaç.
Fent la línia així, més recta i directa i posant-hi dues vies suposo que s'hi podria posar el Metro de l'Anoia i un servei de rodalia entre Igualada i Barcelona prou interessant. El Metro de l'Anoia podria anar per les vies actuals mentre que les rodalies podrien prendre el traçat amb les variants proposades.
I, evidentment, el servei de rodalies faria menys parades per tal de guanyar temps i perquè el Metro comarcal ja cobriria les altres. Les parades ideals, per a mi, serien Igualada, Vilanova del Camí, Capellades, Piera, Masquefa, Sant Esteve Sesrovires, Martorell Central, Sant Andreu de la Barca, Pallejà, Sant Vicenç dels Horts, Sant Boi de Llobregat, El Prat de LLobregat, Europa-Fira, Espanya, Catalunya i Glòries.
Però per portar-les fins a Glòries també caldria el túnel per la Gran Via, és clar.