Page 2 of 4
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Thursday 24/01/2008 23:04
by wefer
genissimon wrote:Les terminals de mercaderies s'acostumen a deixar sense catenària, ja que dificulta les tasques de càrrega i descàrrega.
Realment, una catenària dificultaria la càrrega i descàrrega de cotxes? No crec.
De tota manera, parlem de les locomotores de línia, és a dir, les que portaran el tren des de la fàbrica fins al port, no pas de les que faran les maniobres al port, per exemple, que certament són locomotores que no surten d'allà i que poden ser diesel sense problemes.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Friday 25/01/2008 9:20
by Danzig
genissimon wrote:Les terminals de mercaderies s'acostumen a deixar sense catenària, ja que dificulta les tasques de càrrega i descàrrega. Especialment el moviment de grans càrregues amb grues (com ara els contenidors). Només es posa catenària a les vies on s'estacionen els trens durant les operacions de recepció/expedició on arriben/marxen amb locomotora elèctrica. Però els moviments dins la terminal es fan sempre amb dièsel, per no tenir la catenària al damunt.
jo diria que l'estació de La Llagosta té totes les vies electrificades
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Friday 25/01/2008 14:19
by megapauer
Jo crec que unes 1900 de FEVE els anirien força bé. Pujar en dièsel i a l'arribar a la primera estació, fer el canvi, que crec que no arriba a un minut.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Friday 25/01/2008 20:56
by aarongilp
Danzig wrote:jo diria que l'estació de La Llagosta té totes les vies electrificades
No. Del feix de vies de la terminal de mercaderies, la meitat són electrificades i l'altra meitat (més properes al aparcament de cotxes, amb les rampes d'accés als vagons) no ho estan.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Friday 22/02/2008 23:12
by megapauer
Una coincidencia brutal treta de Tranvia Portal:
Ooooh!!!
Posted: Friday 22/02/2008 23:15
by Guigui
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Saturday 23/02/2008 12:47
by Aureli
I des d'on s'ha fet aquesta foto...? D'un helicòpter...?
GRAN FOTO!!!
Posted: Saturday 23/02/2008 16:12
by JaMiRo!
Re: GRAN FOTO!!!
Posted: Saturday 23/02/2008 17:18
by lithops
JaMiRo! wrote:
Suposo que l'han feta des d'un turó proper a la zona. En tot cas, és IMPRESSIONANT haver caçat tres trens alhora allà, i més tenint en compte que un és el portacotxes d'FGC (especimen rar
) i que l'altre és un TAV (enganxar-lo a la velocitat que va...).
Tres no, quatre, fixa't darrere de l'AVE. Reconeixeu el lloc? Martorell, potser?
Salutacions
Re: GRAN FOTO!!!
Posted: Saturday 23/02/2008 17:20
by JaMiRo!
lithops wrote:Tres no, quatre, fixa't darrere de l'AVE. Reconeixeu el lloc? Martorell, potser?
Sí, és Martorell. Però el que hi ha darrere son vagons de mercaderies estacionats a la Solvay, no pas una composició en moviment.
Dubte per l'orientació
Posted: Saturday 23/02/2008 17:30
by Guigui
Sols hi ha una cosa que no m'explico: la foto sembla estar orientada cap a ponent, cosa que quedaria corroborada per les ombres que es projecten a la imatge, per la qual cosa la màquina del portacotxes estaria a l'extrem nord del tren. En canvi, els vagons van carregats i se suposa que el tren es dirigeix al port de Barcelona, és a dir, cap al sud. Una de dues: la màquina està empenyent o vaig totalment errat en la posició geogràfica?
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Saturday 23/02/2008 17:38
by orique
El portacotxes està anant cap al port. Després de creuar el riu, el traçat fa un gir de noranta graus (o més) cap a la dreta del tren i va Llobregat avall.
Re: GRAN FOTO!!!
Posted: Saturday 23/02/2008 17:38
by lithops
JaMiRo! wrote:lithops wrote:Tres no, quatre, fixa't darrere de l'AVE. Reconeixeu el lloc? Martorell, potser?
Sí, és Martorell. Però el que hi ha darrere son vagons de mercaderies estacionats a la Solvay, no pas una composició en moviment.
Gràcies JaMiRo. Respecte als vagons de la Solvay, com a la foto no es mouen
doncs jo he contat un més i m'he quedat tan ampla.
Salutacions
Gràcia
Posted: Sunday 24/02/2008 0:16
by JaMiRo!
I ara que parlem d'això, sempre que vaig a la meva (futura) casa em fot gràcia passar (amb cotxe per l'A2) per sobre de tres línies d'ample diferent: l'ample mètric FGC, l'ample ibèric del tren convencional i l'ample internacional del TAV...
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Sunday 24/02/2008 10:52
by 252-071
aarongilp wrote:Danzig wrote:jo diria que l'estació de La Llagosta té totes les vies electrificades
No. Del feix de vies de la terminal de mercaderies, la meitat són electrificades i l'altra meitat (més properes al aparcament de cotxes, amb les rampes d'accés als vagons) no ho estan.
Per a més presició
,hi han 4 vies sense electrificar que donen a la plataforma de descàrrega de vehicles i les altres 4 estàn electrificades per als mercaderies que venen de plena llínia amb locomotora electrica(269 principalment encara que a vegades apareix una 250) o els buits que s'han d'emportar.La rao de que hi hagin 4 vies electrificades està en que a vegades venen massa portacotxes i ocupen 7 vies deixant nomès 1 per maniobrar i les 4 vies sense electrificar plenes de portacotxes i 3 electrificadesamb portacotxes buits o plents esperant maniobra o que sels endugui'n.
Des de la via general i pujat a un tren,a vegades sembla que totes les vies estiguin electrificades .
Wefer,si no es posen vies electrificades al lloc de càrrega i descarrèga de cotxes es simplement,per la seguretat dels operaris ja que es podrien fregir tenint la catenaria tan a prop.
Salutacions
Estudien dues noves fórmules per facilitar l’accés fins a SE
Posted: Wednesday 04/06/2008 14:48
by Trenscat
Regió 7 04/06/2008
Estudien dues noves fórmules per facilitar l’accés fins a SEAT en trens de passatgers
Els treballadors de SEAT podran disposar en el futur de dos sistemes per arribar a la fàbrica de Martorell en transport ferroviari, segons va anunciar ahir Manel Nadal, secretari per a la Mobilitat de la Generalitat. Una de les fórmules, que inclou compartir vehicle des de les estacions actuals pròximes a la fàbrica, és la que està més avançada, i l’altra, la d’un enllaç ferroviari amb l’entorn fabril, sortirà a exposició pública abans de l’estiu.
Manel Nadal va apuntar que «pel que fa al transport de treballadors, hi ha dos projectes». El primer, va assenyalar, s’està treballant conjuntament entre Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), SEAT i Carsharing amb l’objectiu d’«impulsar cotxes compartits a l’estació de Martorell perquè els puguin agafar» els treballadors que arribin amb FGC o Renfe a la ciutat. Aquesta actuació, va dir Nadal, «és més immediata» i està «més avançada». La segona actuació, segons el secretari per a la Mobilitat, consisteix en una nova infraestructura ferroviària de la qual actualment s’està redactant l’estudi informatiu amb la intenció de donar-lo a conèixer abans de l’estiu. Amb tot, Nadal va avançar que serà «una variant ferroviària» entre Martorell i Olesa «passant pel cantó de la SEAT per donar servei al polígon industrial de Martorell» i al futur hospital comarcal. La via passaria pel cantó oest de la línia actual i per l’est de la factoria de SEAT. Per aproximadament aquesta zona, ara fa uns mesos, s’hi dibuixava una part de la nova línia orbital ferroviària entre Vilanova i la Geltrú i Mataró.
Les converses entre SEAT i el Govern català per potenciar el transport ferroviari inclouen diferents projectes, segons va explicar el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal. Aquestes converses, segons Juan Ramón Rodríguez, director de logística de SEAT, s’aniran materialitzant al llarg d’aquest any i del vinent. Rodríguez també va apostar per «dotar el nostre país, Catalunya, de les infraestructures ferroviàries que facin possible que la competitivitat de les empreses augmenti». Ahir a la tarda, Manel Nadal, Juan Ramón Rodríguez i Joan Torres, president de FGC, van subscriure el conveni que permetrà el transport de peces entre les plantes de SEAT de la Zona Franca i de Martorell, complementant així el servei que es va posar en marxa a principi d’any per transportar cotxes entre SEAT Martorell i el Port de Barcelona. El conveni inclou la realització de diferents obres a l’entorn de les plantes de Martorell i de la Zona Franca de SEAT per facilitar el pas dels trens. A Martorell, les obres es faran a les vies existents davant els tallers 1 i 14, i s’adequarà un accés ferroviari al taller 14. A la Zona Franca, es condicionaran les vies existents a l’interior de la planta i es cobriran els trams destinats a la càrrega i descàrrega de mercaderies.A part, es compraran dues noves composicions de trens que tindran, cadascuna, dues locomotores i nou vagons portacontenidors. Cada comboi tindrà més de 200 metres de llarg.
Demà és previst que se signi un conveni entre FGC, Renfe Operadora i COMSA Rail «per articular una societat a través de la qual s’operarà aquest servei nou», va apuntar el conseller Joaquim Nadal. SEAT, per la seva part, es compromet a assumir el cost del transport i utilitzar el servei dels FGC per portar peces durant deu anys. Es preveu que els trens puguin funcionar cap a final d’any i fer sis viatges diaris. El conseller del PTOP va insistir que cal apostar per aquest tipus de transport i va dir que «volem que exemples com aquest es multipliquin».
Estem d'enhorabona, a la Llobregat-Anoia encara podrem gaudir de més varietat de trens amb els portacontenidors i les noves locomotores!
Ara només faltaria que no retiressin les 211, que tornessin els MAN (sèrie 3000) en circulació regular, els Navals (sèrie 5000) i les suïsses (sèrie 8000)
Re: Estudien dues noves fórmules per facilitar l’accés fins a SE
Posted: Wednesday 04/06/2008 15:07
by aarongilp
Regió 7 04/06/2008 wrote:A part, es compraran dues noves composicions de trens que tindran, cadascuna, dues locomotores i nou vagons portacontenidors. Cada comboi tindrà més de 200 metres de llarg.
Potser la cago, però m'aposto el que sigui a que seran els malhauradament famosos TMD (TECO Media Distancia), el qual té dues locomotores de la sèrie 310 reformades a cada extrem i un cert nombre de vagons porta-contenidors enmig.
Nova línia?
Posted: Wednesday 04/06/2008 15:12
by Guigui
Això vol dir que hi haurà una nova línia Sxx, entre Martorell-Enllaç i St. Boi, mixta passatgers-peces d'automòbil i amb parada a totes les estacions?
És que, altrament, no m'explico com encabir en el trànsit diari totes aquestes relacions.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Wednesday 04/06/2008 16:21
by UT596001
Guigui wrote:Això vol dir que hi haurà una nova línia Sxx, entre Martorell-Enllaç i St. Boi, mixta passatgers-peces d'automòbil i amb parada a totes les estacions?
És que, altrament, no m'explico com encabir en el trànsit diari totes aquestes relacions.
Anirà via ADIF. FGC serà la propietària dels trens, COMSA deixarà la seva llicència de circulació de la xarxa i crec haver llegit que RENFE se n'encarregarà del manteniment. El tren si no mal recordo és el que cita l'Aaron.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Posted: Thursday 05/06/2008 8:33
by Trenscat
Jo també pensava que aniria via FGC el material... però de fet és veritat que hi ha un TMD a Can Tunis oi? A veure si almenys el veiem amb els logos de FGC