Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
escursso
N5
N5
Posts: 122
Joined: Sunday 06/07/2008 18:57
Location: Tiana
Contact:

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Post by escursso »

Les locomotores de Renfe serie 4000 (340) no van acabar la seva vida útil, ja que per falta de coneixements o diners per a manteniment per part de Renfe, les van haver de retirar del servei abans del previst, tenien molts problemes amb la transmissió hidràulica i totes trencaven per allà.
Les màquines eren guapíssimes i molt potents.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Post by genissimon »

escursso wrote:Les locomotores de Renfe serie 4000 (340) no van acabar la seva vida útil, ja que per falta de coneixements o diners per a manteniment per part de Renfe, les van haver de retirar del servei abans del previst, tenien molts problemes amb la transmissió hidràulica i totes trencaven per allà.
Les màquines eren guapíssimes i molt potents.
Mentre les van destinar a allò per a què havien estat dissenyades i construides (llargs i pesats expressos a 100 Km/h) i amb un manteniment acurat "a la alemanya" van anar com un rellotge suís. Eren la versió "espanyola" de la V200 de la DB, amb dos motors de 16 cilindres de 2000 CV cadascun, enlloc dels de 12 cilindres i 1000 CV cadascun de les alemanyes. Derivades de les V200 també hi ha(via) les 2000 Talgo, 352 UIC.

Quan les van començar a maltractar i a fer-les un manteniment "a l'espanyola" el carro va anar pel pedregar. Especialment crític va ser destinar-les a fer trens col·lectors a tipus 60 Km/h. Precisament a aquesta velocitat canviava la relació d'engranatges. Pels continus canvis s'escalfava massa la caixa de canvis (*) i al final, "cascava" la transmissió.

* Transmissió hidromecànica, pràcticament idèntica a la de les locomotores 2000 Talgo o sèrie 352 en matriculació UIC, que han funcionat molts anys molt bé, gràcies al curós manteniment i dedicació específica de serveis que els han donat.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
orig440

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Post by orig440 »

Les 440 chopper, per mal comportament d'aquest sistema envers aquest estil de material.
Au revoir :hola .
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Post by El LLOP »

genissimon wrote:Si no recordo malament el fuego era una "evolució" del R-18, amb els mateixos motors i plataforma.

El "senzill" tenia poc motor (2.0 gasolina) per a un esportiu i el turbo (bruto, a l'època) si no recordo malament era bastant car i difícil de conduir de pressa (coses del turbo amb carburador).

Salut !!
awe wrote:Ma mare va tenir un Renault Fuego 2.0. El va tenir com uns 10 o 12 anys, i no se li va espatllar mai res de res, i venia força ben equipat per l'època. Va sortir boníssim i era còmode en trajectes llargs, però se'n veien poquíssims. Oi que no n'hi va haver mai gaires?
el problema principal de la versió turboalimentada era la potència que donava per al poc pes relatiu del cotxe. Quan el feies pencar, a vegades, literalment, el cotxe no tocava el terra.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Trens, autobusos, cotxes, etc., que van fracasar

Post by metring »

Això mateix de no tocar al terra li va passar a un Fiesta Sport, que ràpidament va ser substituït pel XR3.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”