Re: Ventiladors a Pl.Espanya FGC
Posted: Thursday 03/09/2009 23:26
......molt bona aquesta.......
salut
salut
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
A Provença tot i les mampares fa moltíssima calor a l'andana, agreujat per l'elevada afluència de gent que sol haver-hi.Lluita1714 wrote:Jo penso en una solució que trenqui l'arrel del problema.
Quin és? els trens, els trens, els seus motors i els motors d'aire acondicionat. Solució? mampares que tanquin tota l'àrea d'estacionament d'un tren a Plaça Espanya, impedint que l'aire calent que desprenen surti escampat per l'estació. Alhora, per no crear altes temperatures, i com que l'aire calent puja, fer canonades dins del recinte tancat dels trens cap al sostre. A Provença s'ha fet amb èxit una mampara amb conducció manual.
D'aquesta forma, l'estació manté una temperatura fresca (per trobar-se al subsòl) a la zona de viatgers, i, si per alguna raó precisés de calefacció, només cal obrir les mampares.
Sí però no arriben fins al sostre ni ocupen tota l'andana, amb el que jo proposo, es tracta d'hermetitzar (fins a un límit, que són les portes) la zona dels trens. A provença, com que hi ha tanta gent el sistema hauria de ser altre.Trenscat wrote: A Provença tot i les mampares fa moltíssima calor a l'andana, agreujat per l'elevada afluència de gent que sol haver-hi.
Trenscat wrote:A Provença tot i les mampares fa moltíssima calor a l'andana, agreujat per l'elevada afluència de gent que sol haver-hi.Lluita1714 wrote:Jo penso en una solució que trenqui l'arrel del problema.
Quin és? els trens, els trens, els seus motors i els motors d'aire acondicionat. Solució? mampares que tanquin tota l'àrea d'estacionament d'un tren a Plaça Espanya, impedint que l'aire calent que desprenen surti escampat per l'estació. Alhora, per no crear altes temperatures, i com que l'aire calent puja, fer canonades dins del recinte tancat dels trens cap al sostre. A Provença s'ha fet amb èxit una mampara amb conducció manual.
D'aquesta forma, l'estació manté una temperatura fresca (per trobar-se al subsòl) a la zona de viatgers, i, si per alguna raó precisés de calefacció, només cal obrir les mampares.
Tant aire condicionat acaba produint l'efecte contrari allí on no n'hi ha (que és la majoria de llocs).liniadelRipollés wrote:Vés a la nova Diagonal L5 i seu al banc. HORROROS.
Guigui wrote:Tant aire condicionat acaba produint l'efecte contrari allí on no n'hi ha (que és la majoria de llocs).liniadelRipollés wrote:Vés a la nova Diagonal L5 i seu al banc. HORROROS.
Jo no esperaria a pescar un refredat. De fet, l'any passat no vaig parar d'enviar queixes a TMB. Tants metros freds, tantes reclamacions.Mako448 wrote:Com em refredi,demà poso reclamació a FGC.Això és vergonyòs!
Jo el que faria és prendre la temperatura als trens. Si baixa dels 24º que recomanava la generalitat, ho enviaria directament a un parell de diaris. La Generalitat serà la que s'encarregui de canviar això a tota pressa. Les queixes no faran canviar les companyies.Guigui wrote:Jo no esperaria a pescar un refredat. De fet, l'any passat no vaig parar d'enviar queixes a TMB. Tants metros freds, tantes reclamacions.Mako448 wrote:Com em refredi,demà poso reclamació a FGC.Això és vergonyòs!
La inconsciència sobre el perill per a la salut pública que suposen els aires condicionats és alarmant.
Més. Era del Conseller de Medi Ambient i Habitatge, Francesc Baltasar. Primera pregunta, i quan tothom s'esperava alguna cosa relacionada amb el motiu pel qual es va convocar la roda de premsa, el periodista salta amb la circular interna. Desconcert total, fins que algú va sortir disparat a donar ordres que arreglessin allò.Lluita1714 wrote:En una roda de premsa, l'any passat al palau de la generalitat, tenien posat molt alt l'aire condicionat, i tot just en comentar-ho un periodista, inmediata i "misteriosament" l'aire es tancà. La polèmica va sorgir als diaris al següent dia.