Cambra sota l'andana d'Espanya L1
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
aquí es pot veure la cambra amb més claredat. Per cert, la meva teoria ara mateix, es que era una cambra d'un pou d'esgotament.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
La teva teoria és molt bona, però, vols dir que posarien vidres a un pou?
Després d'una petita recerca per google, sembla que a l'andana no hi havia cap accés directe entre el pou i la plataforma de passatgers mitjançant cap tapa.
Després d'una petita recerca per google, sembla que a l'andana no hi havia cap accés directe entre el pou i la plataforma de passatgers mitjançant cap tapa.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
El cas és que la 3a via, encara hi era durant els anys 70, mireu aquesta foto http://www.transport.cat/wiki/index.php ... spanya.jpg ,
que pertany al recull de la pàgina dels 400 http://www.transport.cat/wiki/index.php/S%C3%A8rie_400
que pertany al recull de la pàgina dels 400 http://www.transport.cat/wiki/index.php/S%C3%A8rie_400
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
Bona foto, Metring, la veritat és que tot sembla més net sense catenària, hehe.
I si és una antiga subcentral elèctrica del tercer carril?
I si és una antiga subcentral elèctrica del tercer carril?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
podries dir com has arrivat a aquesta conclusió?Lluita1714 wrote:La teva teoria és molt bona, però, vols dir que posarien vidres a un pou?
Després d'una petita recerca per google, sembla que a l'andana no hi havia cap accés directe entre el pou i la plataforma de passatgers mitjançant cap tapa.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
Les fotos de l'andana. Hi ha una molt propera i no es veu res que pugui semblar una reixa o tapa per accedir al túnel directament des de sobre.El LLOP wrote:podries dir com has arrivat a aquesta conclusió?Lluita1714 wrote:La teva teoria és molt bona, però, vols dir que posarien vidres a un pou?
Després d'una petita recerca per google, sembla que a l'andana no hi havia cap accés directe entre el pou i la plataforma de passatgers mitjançant cap tapa.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
Moltes gràcies per la confirmació TramviaBlau, jo no sóc d'aquell barri i hi ha detalls que se'm perden. Si recordo els urinaris amb perruqueria (o barberia) de la pl. Urquinaona, però això és història per a un altre fil.TramviaBlau wrote:Recordo haber passat quan era petit amb el meu pare per davant de l´unic edifici antic que ara queda a la plaça, el de les escoles, i iveure un cartell que posava lavabos i també dutxes.....ara aquest cartell ja no hi es, pero una trucada al meu pare m´ha confirmat el record i m´ha descrit el lloc tal com el de la foto.
El cartell era en una de les portes que donen a la plaça on hi ha una part de l´edifici mes baixa que la resta.
Què és alló??
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
Lluita1714 wrote:Les fotos de l'andana. Hi ha una molt propera i no es veu res que pugui semblar una reixa o tapa per accedir al túnel directament des de sobre.El LLOP wrote:podries dir com has arrivat a aquesta conclusió?Lluita1714 wrote:La teva teoria és molt bona, però, vols dir que posarien vidres a un pou?
Després d'una petita recerca per google, sembla que a l'andana no hi havia cap accés directe entre el pou i la plataforma de passatgers mitjançant cap tapa.
la tapa no té perquè ser tan antiga com l'estació o la mateixa cambra. En aquesta foto, que ja s'havia penjat en aquest fil, si que es veu una tapa a l'andana i que aproximadament està a la mateixa alçada que la cambra.
http://www.transport.cat/wiki/index.php ... anya57.jpg
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
Cert, però no sabem ben bé si és coetani de la "cambra vidriada", cosa que, si no ho és, no crec que sigui precisament el seu accés.El LLOP wrote:
la tapa no té perquè ser tan antiga com l'estació o la mateixa cambra. En aquesta foto, que ja s'havia penjat en aquest fil, si que es veu una tapa a l'andana i que aproximadament està a la mateixa alçada que la cambra.
http://www.transport.cat/wiki/index.php ... anya57.jpg
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
Hola,
Pues yo no sé lo que vereis en ese pequeño habitáculo de extraño o de fantástico, pero en las fotos iniciales yo lo que veo son tuberías, una válvula de compuerta que seguramente haga de cierre y bajo ella una toma para mangueras con conexión tipo "Barcelona" que tiene toda la pinta de permitir acoplar algo en el sentido de red contra incendios. Es curioso que esté pintado de verde y no de rojo.
Y en la foto antigua que veo en el primer mensaje de la página 2 de esta cadena de mensajes, sigo viendo lo mismo pero creo adivinar la existencia de una bomba o similar (no se ve muy bien).
Sigo sin saber qué será ese habitáculo, pero igual era una estancia para maquinaria, bombear algo a donde fuese, etc.
Saludos,
Sergio
Pues yo no sé lo que vereis en ese pequeño habitáculo de extraño o de fantástico, pero en las fotos iniciales yo lo que veo son tuberías, una válvula de compuerta que seguramente haga de cierre y bajo ella una toma para mangueras con conexión tipo "Barcelona" que tiene toda la pinta de permitir acoplar algo en el sentido de red contra incendios. Es curioso que esté pintado de verde y no de rojo.
Y en la foto antigua que veo en el primer mensaje de la página 2 de esta cadena de mensajes, sigo viendo lo mismo pero creo adivinar la existencia de una bomba o similar (no se ve muy bien).
Sigo sin saber qué será ese habitáculo, pero igual era una estancia para maquinaria, bombear algo a donde fuese, etc.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
La foto del Llop es molt aclaridora, doncs es veu la cambra i s'intueixen les canonades que a les fotos inicials es veuen amb claretat.
La teoria del cuarto de bombes potser, actualment crec que el bombes de l'estació es troben al final de l'antiga tercera via, on hi ha un lavabos per operaris de TMB.
Respecte fins quan va estar la tercera via, crec que es fins la entrada en servei del l'estació de L3 i el corresponen passadis de correspondència. El projecte de L3 contemplà anular la via, ampliant l'andana i construir la pasarel·la.
MOLTES GRÀCIES PER LES IDEES
La teoria del cuarto de bombes potser, actualment crec que el bombes de l'estació es troben al final de l'antiga tercera via, on hi ha un lavabos per operaris de TMB.
Respecte fins quan va estar la tercera via, crec que es fins la entrada en servei del l'estació de L3 i el corresponen passadis de correspondència. El projecte de L3 contemplà anular la via, ampliant l'andana i construir la pasarel·la.
MOLTES GRÀCIES PER LES IDEES
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
Com arrel d'aquest fil a sortit el tema de les fonts de montjuic, aprofito per pujar aquestes fotos de les galeries per sota Av. Mª Cristina. Les galeries es situan aproximadament sota l'alineació de les fonts d'aquesta avinguda.
- Attachments
-
- Galeria Av M Cristina 02.jpg (85.76 KiB) Viewed 3575 times
-
- Galeria Av M Cristina 01.jpg (72.65 KiB) Viewed 3574 times
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
Uau!! Com t'ho fas per entrar allà?
Per cert, he llegit el teu blog, i lo del canvi de sentit de circulació entre Tetuan i Monumental es per els radis de corba, si m'equivoco corregiu-me, sisplau.
Per cert, he llegit el teu blog, i lo del canvi de sentit de circulació entre Tetuan i Monumental es per els radis de corba, si m'equivoco corregiu-me, sisplau.
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
GRÀCIES!!!!elbandero wrote:Com arrel d'aquest fil a sortit el tema de les fonts de montjuic, aprofito per pujar aquestes fotos de les galeries per sota Av. Mª Cristina. Les galeries es situan aproximadament sota l'alineació de les fonts d'aquesta avinguda.
Què és alló??
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... ia#p121753BCN2008 wrote: lo del canvi de sentit de circulació entre Tetuan i Monumental es per els radis de corba, si m'equivoco corregiu-me, sisplau.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1
D'aquest tema se'n va parlar ja fa bastant de temps en aquest fòrum. Es tracta d'una sala de bombes que servia per treure les aigües freàtiques. Per cert, dóna bastanta engunia i fàstic fixar-se